/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Ved Profetens skæg
Fra : Klumme
Vist : 3105 gange
500 point
Dato : 30-01-06 17:50

Skal den danske regering give Verdens muslimer en undskyldning, fordi en privat dansk virksomhed i Danmark har publiceret nogle tegninger af profeten Muhammed?

Ovenstående er sp, og jeg har med vilje ikke farvet det på nogen måde. Kunne være sjovt at høre Kandubrugernes mening, og evt. argumentation for samme, samt hvad man synes der skal gøres.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-06 17:55

NEJ!
Og man skulle vel undersøge om nogen har lavet landsskadelig virksomhed ved, at misinformere fremmede regeringer om forholdene i Danmark til skade for landet.
Som bekendt har vi ytringsfrihed, men ytringsfriheden rummer ikke ret til at skade landet eller dets befolkning kun at udtrykke sin egen holdning, og noget tyder på at det er kammet over her.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 17:55

Nej, det skal den ikke undskylde - men dermed ikke sagt, at regeringen ikke skal tage ansvar for den situation, der er ved at udvikles nu.

Regeringen kan ikke sig undskyld på JP´s vegne, men bliver nødt til at forklare igen og igen, at vi har en grundlov, der giver os ytringsfrihed - og at ingen derfor kan sanktionere mod JP.

Det havde været smart, om Hr. Rasmussen havde taget den lille snak med de ambassadører, der ville have møde med ham inden alt det er løb helt af sporet.... Men sådan kan man altid være så klog bagefter....

Vaxen

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 30-01-06 18:02

Nej den skal den ikke -

Hvis vi skal til og spørge mennesker fra mellemøsten hvad vi må bringe i danske aviser - siger jeg bare, tak for kaffe!

Der er ikke mere i den sag, for min skyld kan de ryge og rejse i mellemøsten.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 30-01-06 18:11

Nej, naturligvis ikke

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-01-06 18:14

Næh, det er nok en uløselig konflikt. For vores ytringsfrihed er lige så vigtig for os som religionen er for visse andre.
Og begge dele virker besynderligt, uforståeligt og fremmedartet på den anden part...

Konflikten koster dyrt og laver en masse ravage, men det er nok uundgåelige omkostninger ved kommunikation mellem to så forskellige kulturer. Der er tab på begge sider..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 18:15

arnely, grundlæggende er jeg ganske enig. Problemet er bare, at lige nu er det ikke kun dem i melleøsten, der ryger og rejser... Det er ganske almindelige danske folk, der enten bor eller ferierer i mellemøsten, for ikke at nævne de danskere, som er er ansat i firmaer, der for en stor del baserer deres indkomst på det mellemøstlige marked.

Derfor bliver regeringen nødt til at handle - men bestemt ikke sige undskyld!

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-06 18:36

Nu vil de muslimske organisationer kræve en FN resolution, der skal forbyde angreb på tro.
Lyder som en udmærket ting, men gad vide hvem der får sværest ved at overholde den.

Kommentar
Fra : foxlis

Dato : 30-01-06 18:37

Hvis de som føler sig forurettet, mener der belastende forhold i de fremførte tegninger, der stridermod de love vi har, ville det have været bedst hvis de har villet instævne JP for retten. Der ville så kunne afgøre hvad der er ret ogrimeligt og forlange erstatning for påførte skade, og ikke som nu hvor det er gadens parlament der delvis sætter dagsordenen.
Mvh. Foxlis

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 30-01-06 18:39

Det er der da vist heller ikke nogen der beder om.

Til gengæld kunne det måske være smart hvis regeringen gjorde det klart at det ikke er dens politik at latterliggøre andres religion, og at det ikke er alle danskere der synes at det er fedt at gøre det.

Det er jo ikke ligefrem smart at alle danske virksomheder, organisationer og borgere skal bøde for Jyllandspostens dumhed.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 18:39

Tjaaa... Og hvem hulen, der skal definere, hvad et angreb er... I følge dansk lovgivning må vi jo ikke "angribe" nogen trosretning, og det er jo heller ikke det, der er sket, set med danske øjne.

Og nok så meget resulotion kan ikke ændre på den danske grundlov... Så der opnår de ikke meget....

Vaxen

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 30-01-06 18:40

Jamen vi har ikke noget at undskylde .vi lever jo i et frit land hvor vi kan sige og skrive hvad vi vil, ja såmend også tegne .men .men men, det er noget som er ved at forsvinde og det er respekten for andre mennesker Hvad i himlens navn skulle de tegninger til for .ja de har såret en fryktelig masse mennesker .og hvem har de gavnet ?

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 30-01-06 18:45

Nej, vist skal vi ej undskylde.
1. Vi skal standse al bistand til palæstinenserne, og bruge pengene på de danskere, der bliver ledige
2. Vi skal standse alle ydelser til og opsige alle lejeaftaler med foreninger, der står som underskrivere af den oppustede protest.
3. Vi skal udvise alle borgere fra de boykottende lande, med mindre de går aktivt ind i en konstruktiv oplysningskampagne.
4. Vi skal undlade at handle i indvandrerbutikker, med mindre de med autoriserede opslag på såvel dansk som arabisk tager afstand fra folkene bag Abu den Laban og alle hans gerninger og alt hans væsen.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 30-01-06 18:59

Nej, regeringen skal ikke undskylde.

En undskyldning på vegne af en privat virksomhed vil i fremtiden medføre krav om undskyldninger, hver gang den arabiske verden føler sig stødt.

I Saudi-Arabien brænder de bibler af i lufthavnen, hvis en rejsende har et eksemplar med. Så længe Saudi-Arabien har så lidt respekt for andre religioner og deres symboler, så har de på ingen måde krav på en undskyldning fra den danske regering eller fra Jyllands-Posten.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 19:03

Det jo en svær konflikt! På den ene side kan man jo sige at JP handlede respektløst over for alle muslimer når det nu er almen viden at i føge mosesloven som Islam osse er en del af at man ikke "billedskærer" guden! Selv i The Simpsons og andre amerikanske sitcoms viser man jo ikke guds ansigt, så i mine øjne er det en provakation fra JP om hvor langt man kan gå i Ytringsfrihedens hellige navn! Så den del af diskussionen handler egenligt om respekt! Ingen tvilvl om at de har gjort det som bevidst provokation! At regeringer i mellemøsten så tager det som indtægt at det er alle danskere og ikke forstår hvad en uafhængig avis betyder er noget andet! De er under pres fra fanatiske muslimer og har jo osse deres egne udemokratiske og diktatoriske kæpheste at hyppe! Det jo bedre at have magt end at blive den berøvet!
Så er det jo op til os danskere at foklare at vi ikke tager alle muslimer under een kam og at vi respekterer andres religion her i landet! Og samtidigt forklare at ytringsfrihed er et princip der hører uløseligt sammen med demokrati, men ikke nødvendigvis hører sammen med med hvad en uafhængig lille avis mener!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-06 19:12

Der er jo mange andre ting som vi gør der er respektløst i forhold til Koranen.
Hvornår er nok, nok!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-01-06 19:23

Bare lige en enkelt fodnote vedr. tedds indlæg.... Profeten Muhammed er IKKE guden, og jeg har på internettet erfaret, at man i Iran kan købe postkort med Muhammed afbilledet, da det iflg. deres fortolkning af Koranen ikke er forbudt????? Hvad skal man så sige.... hvis det altså er sandt

Er det en konflikt som nogle få rabiate / ortodokse muslimer vil ha' alene for konfliktens skyld, eller for at fjerne fokus fra andre sager??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 19:27

Det er rigtigt klumme det var osse bare for at stille det groft op! Nogle af os betragter jo osse jesus som guden! Og der ville nok osse blive ballade hvis man så som ham afbilled som terrorist? Eller på andre måder satte lighedstegn mellem terrorister og religion?

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 30-01-06 19:27

Jeg mener vi skal lade den sag ligge som jeg har skrev tidligere.

Vi ender med og bliver gidsler af noget mennesker, som har dyrket krig de sidste 2000 år - og er de blevet klogere - nej vel!

Jeg har er forslag. Lad os sende nogle eksemplarer af Svikmøllen og Blæksprutten til mellem østen. Så kan de læse (hvis de kan) om hvordan vi her i Danmark, altid har brugt satire og humor som national sport.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 30-01-06 19:28

Hov - hov Det er jo ikke Allah der afbildet men hans profet og hvilket billede det er billede som de 12 tegnere ser ham og ikke som JP ser ham. I mange danske hjem hænger der Jesus billeder, vi har vores traditioner i den retning og det skal andre ikke tage fra os, en ting mere jeg er bundhamrende irriteret på at hver dag når jeg lukker min avis op, tænder radioen eller fjernsynet, så er det den sædvanlige klagesang der kører, en så egotrippende forestilling hænger mig langt væk. det må høre op. Der er langt alvorligere ting der skal tages fat om.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-06 19:29

Tedd, Jesus har været genstand for grove ting, som har stødt mange, men det har da ikke givet internationale kriser...........men der var vist heler ingen der rejste rundt og gjorde det værre end det var.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 19:31

Du må osse godt afbilde Gud i den protestantiske religion, sædvanligvis som en kæk gammel gut med skæg, mens det er forbudt i den katolske del af religionen! Dele af Islam (kan ikke huske om det er Shia eller Sunni muslimer) må osse godt afbilled Muhammed!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-01-06 19:31

Gud eller ej tedd... J

esus er blevet så maltrakteret som nogen af Jens Jørgen Thorsen i sin tid, men jeg husker ikke at han blev sigtet elle dømt i den forbindelse.... eller blev han?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 19:33

Mener nu stadigvæk det her drejer sig om respekt?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 19:33

I første omgang, var det en konflikt som JP ville have... Den har præcist gjort, hvad der var formålet... De har med andre ord kvajet sig godt og grundigt!
Og ja, de tegniner er respektløse, og personligt kan jeg absolut godt forstå, hvorfor muslimer føler sig krænkede...

Men, som sagt, i forhold til den danske regering er der intet at gøre, andet end at oplyse. Og opslysning om, at fordi en snollet avis i danmark udtrykker et eller andet, er det på ingen måde ensbetydende med hvad danskerne generelt tænker, er helt på sin plads.
(Det, der så er lgrumme grimt er, at der rent faktisk er danskere, der tænker sådan om andre mennesker - så i en eller anden grad er de tegninger repræsentative for nogle danskeres holdning til islam og muhammed)

Om der står skrevet i Koranen at Muhammed ikke må afbildes er i mine øjne fuldstændig ligegyldigt... Sagen er, at man bevidst har krænket en stor gruppe mennesker, ved ikke bare at afbilde en hellig person, men at gøre det som det blev gjort... Det er da beskidt...

Men - ytringsfriheden er ukrænkelig... Og det skal den også være... Bare ærgeligt at JP forvalter den som de gør...

Vaxen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 19:34

Der var duleme meget debat om Jens Jørgen Thorsen osse i danmark !

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 19:34

Forkellen var nok at han var bevidst provokatør!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-01-06 19:35

Jamen hvis man i Sunni eller Shia kredse kan afillede denne "profet", hvorfor kan man så ikke i Danmark. De omtale samfund af antalsmæssig betydning ligger immer væk tættest på dem selv

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 19:36

Flot sagt vaxen! Netop min mening!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-01-06 19:36

Ja Ja debat LOOOOL Der er dælme laaaaaangt fra debat til dette gadens voldsparlamentarisme som vises i TV aviserne

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 30-01-06 19:37

Klumme:

Jens Jørgen Thorsens billede på togstationen (husker ikke hvilken) blev malet over på ordre fra trafikminister Arne Melchior.

Thorsen blev ikke dømt, om han blev sigtet husker jeg heller ikke.

Der var også hans Jesusfilm, som blev udsat i mange år.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 19:37

Det ligger jo i måden man afbilder ham på Klumme! De gør det jo med respekt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 19:41

Jo men dem der brændte det danske flag af gør det jo efter ordre fra andre! Det er jo et oplagt emne for fanatikere! De kan ikke ramme USA så det lettere med Danmark! Og disse fanatikere ønsker jo osse at omstyrte deres egen regering så er det jo lettere for deres regering at lette på låget ved at skyde skylden videre på danmark!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-01-06 19:42

Okay.... Er vi så nået dertil, at man godt må afbillede han i tegning, hvis det gøres med respekt. Hvis fortolkning er det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 19:52

Den nævnte du jo selv! Shia muslimer måske eller Sunnie! Det flertal de har i Iran?

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 30-01-06 19:53

VAXEN

Hvis JP. har ønsket en konflikt (Debat) – ja så har du opnået hvad de ville. Og bruge ordet "kvajet" sig, syntes jeg ikke er rigtig.

JP. har måske haft en anden bagtanke med og bringe disse tegninger, nemelig og skabe Debat - og det må siges og er lykkes....se bage her på Kandu!!!

Vi mennesker har heldigvis lov til og have forskellig opfattelse af relgioner, - og ja jeg er en af de mennesker du hentyder til....

Citat
(Det, der så er lgrumme grimt er, at der rent faktisk er danskere, der tænker sådan om andre mennesker - så i en eller anden grad er de tegninger repræsentative for nogle danskeres holdning til islam og muhammed)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-01-06 19:54

Heyyyy Ikke fordreje mine ord... Jeg har kon nævnt at jeg på nettet har set at der sælges postkort med hans kontrafej på... ikek en dyt om respekt.

Men det er slet ikke det det egentlig handler om.......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 19:55

Men til dit spørgsmål vil jeg sige: Nej for det er umuligt da vi ellers ikke ville leve i et demokrati, og det er måske der humlen ligger begravet!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 20:01

Og selvfølig er det svært at se objektivt på det, jeg er sg da osse sur på de well trykker lige på tilbagetasten!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-01-06 20:08

Jeg er uenig med dig vaxen, men lad os lige se hvad der sker......

Jeg kan ikke lade være at kigge på rimeligheden i den påståede forurettelse. Vi er altså i 2006, og alle (de fleste) religioner har i en vis udstrækning tilpasset deres skriftsteder, love. mv., så de er mere i overensstemmelse med den tid hvor de skal praktiseres.

At muslimerne ønsker at fastholde deres tro på et stenalderniveau, er deres eget problem, og skal ikek tørres af på anderledes troende.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-01-06 20:12

Nej, Der er ingen der skal undskylde noget som helst.

Det kan ikke være rigtigt, at nogle rabiate religiøse mennesker, vil sætte dagsordenen her i landet og indskrænke danskernes ytringsfrihed.

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 20:18

Tror bare du begår en fejl når du siger muslimer, klumme! Tror ikke på det er et religionsspørgsmål!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-01-06 20:21

Jeg er meget enig med Dova m.fl. men jeg kan osse se at der er et problem....... Og hvordan den lige skal tackles uden at nogen forbløder, ved jeg ikke rigtig

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 20:24

Jeg så Deadline på dr2 i går! En Troende muslimsk kvindelig socialrådgiver! Hun sagde der var stor lighed mellem de danske klienter hun havde og de muslimske klienter hun havde! Begge var på bunden af samfundet skal lige siges ellers var de jo ikke klienter! Måske ligesom white trash og fattige sorte familier i USA! Der er jo osse fællestegn!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 20:26

Og hvis man er fattig muslim i et arabisk land? Jeg kan lige forestille mig hvordan man kan manipuleres med der!

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 30-01-06 20:30

Fogh tager personligt afstand fra JP-tegninger
30. jan. 2006 19.34 Indland Opdat.: 30. jan. 2006 19.43
Statsminister Anders Fogh Rasmussen giver i TV2-Nyhederne til aften udtryk for, at han personligt tager afstand fra Morgenavisen Jyllands-Postens tegninger af profeten Muhammed.

- Jeg har personligt en sådan respekt for menneskers religiøse overbevisning, at jeg personligt aldrig ville fremstille Muhammed, Jesus eller andre religiøse skikkelser på en måde, som kan krænke andre mennesker, sagde Anders Fogh Rasmussen.

Han understregede samtidig, at der er pressefrihed i Danmark. At medierne er frie og uafhængige og selv bestemmer, hvilke tegninger de vælger at bringe.

Statsministeren udtaler sig om sagen i TV AVISENs udvidede udsendelse klokken 21:00.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 20:34

Ja det blir skægt at se statsministeren lægge sag an mod jyllandsposten fordi han er krænket som privatperson

Kommentar
Fra : foxlis

Dato : 30-01-06 20:34

Vi skal ikke undskylde for hvad evt . tegnere ser eller malere for den sags skyld ser, vi kan give en forklaring på hvorfor det nu er sådan her i Danmark og om vor frihed til at tænke og tale. En forklaring som de hverken kan eller vil forstå eftersom de selv kun må mene det som imamen siger de skal.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 20:38

Nu er det jo nok ikke alle muslimer der er medlem af Indre Mission, foxlis?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 20:45

Men når man lige husker tilbage på Jyllandsposten! De undskyldte vist heller ikke efter Anden Verdenskrig! Var der ikke noget om de fik tilnavnet Morgenfascisten Jyllandspesten der?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 21:12

Og sjovt nok bliver vi danskere måske osse snydt? http://www.jppol.dk/ Interessant hvem der er kommet med ideen til de tegninger men det går vel under internt?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 21:18

Uafhængigt dagblad my ass

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-01-06 21:42

http://www.jppol.dk/ Interessant.... ja sgu lool Det vidste jeg ikke, men det er vel ikke den måde Fjogh Andersen mener med uafhængig. Ohhh Arla -hu akbar LOOL men ikke stor nok iflg. Politikkens ATS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-01-06 21:47

Skal man vise respekt for de respektløse.....................nej.
Fremmede skal ikke diktere dette lands love og regeringer.
Hvad laver de forudrettede i dette "gudsforladte" land.
Kvinder og mænd er ligeværdige i dette land...................eller skal loven så tilrettes.
Eyvind.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 21:51

Google er stor!!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 21:52

Hvis nu man lod være med at gå så højt op i, hvilken religion, det drejer sig om. Det er slet ikke relevant. Det, der er relevant er, at nogle mennesker har udtrykt sig nedsættende om noget, der har stor værdi for nogle andre mennesker - velvidende, at det er sådan.
Det er i mine øjne respektløst og klodset. At provokere KUN for at provokere er simpelthen for plat.
Diskussionen kunne sagtens have været foregået på en ordentlig måde - for ingen tvivl om, at diskussionen skulle til. Men det er ikke nødvendigt at svine hele befolkningsgruppers værdisæt til...

Herligt, at statsministeren udtrykker sin personlige holdning - som jeg i øvrigt er fuldstændig enig i - som allerede skrevet.

I øvrigt Klumme... Din holdning lyser langt væk i spørgsmålet
Du afsløres i formuleringen "en privat dansk virksomhed i danmark" Skulle det være neutralt, havde der stået JyllandsPosten

Vaxen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 21:52

Rolig nu emesen!! Rolig!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 21:54

Rolig nu klumme! Rolig!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-01-06 21:54

Ja ja ja - men de hidser mig nu lidt op, fordi de er så dobbeltmoralske.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-06 21:57

Moral- det kan vel diskuteres om de har nogen efter vor målestok.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 21:58

Jamen emesen, er det ikke ligeså dobbeltmoralsk det, du siger?

Vi skal ikke have respekt for de respektløse? Det er jo skruen uden ende... Man kunne jo vælge at sætte sig selv ud over det - eller ikke lade sig synke så dybt...
Det er sådan, krig bliver til... Ingen kan finde ud af at holde sig for gode til at synke ned på den andens niveau... Man kunne også foregå med et godt eksempel. Måske det hjælper, måske ikke, men i så fald har man da ikke bidraget til konflikten...

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 22:01

Selvfølgelig har de da moral.... den er bare anderledes funderet end vores... Det er da ubehageligt som så mange mennesker bliver skåret over en kam...
På nogle områder er det sgu vores moral, der halter i forhold...

Jeg synes ærligt talt at glorien er lige lovlig velpudset lige nu

Vaxen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 22:05

Jeg tror nok vi taber hvis vi som 5 millioner mennesker står over for en milliard muslimmer! Tror ikke den holder i længden den der med konfrontation!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 22:06

5 millioner danskere mente jeg! De andre er jo osse mennesker går jeg ud fra!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 22:10

Woops, det var vel ikke en freudiansk fortalelse den der, tedd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-01-06 22:13

Jo selvfølgelig skal man da foregå med et godt eksempel.
Jeg er bare i tvivl om hvorlænge man bare skal se til, at det danske samfund bliver undermineret.
I mange år har vi hørt om muslimer som ikke måtte dit og dat, på grund af deres tro..........
sludder det var på grund af deres kultur.
Og ja du har ret i at det er skruen uden ende - på vej til middelalderen.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 30-01-06 22:14

jeg så en helt anden historie et sted - Det var noget med at man havde en bog der omhandlede Islam, denne bog ville man gerne have udgivet med nogle tegninger der illustrerede hvad bogen indeholdt. Der var ikke rigtigt nogle tegnere der ville gå i kast med den opgave, som følge deraf fik JP ideen til at lade 12 tegnere løse opgaven på deres måde, om de så har bedt dem lave en karikatur ved jeg jo ikke, men det blev da det de lavede - Resten kender vi alt for godt. er denne fremstilling af forløbet korrekt eller?
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-06 22:16

Vaxen, jeg anser det ikke for særligt moralsk at forfølge, myrde, nedbrænde kirker, afbrænde bibler mv. og så samtidig kræve, at folk fra andre trosretninger skal respektere dem 100%

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 22:20

Jeg er fuldstændig enig med dig i, emesen, at mange af de problemer, som har fundet pressens søgelys har været kulturelle og ikke religiøse. Derfor synes jeg også, at man burde sortere navnet på religionen fra.
Islam i sig selv er fredselskende og kærlig... I nogenlunde det samme omfang som kristendommen... (Der jo heller ikke ligefrem kan bryste sig af fred og fordragelighed i fortiden - tænk bare på det gamle testamente... )

At blive undermineret er da skudt helt over målet... Ja, selvfølgelig udvikler vi os som samfund - og ja, den danske kultur forandres til stadighed - fuldstændig logisk i forbindelse med globaliseringen... Den danske kultur er ikke truet, den forandrer sig bare... Som den har gjort altid, og som den altid vil gøre... Hvorfor være så bange for det? Det skal nok gå - og husk så lige, at et samfund og en kultur udvikles af de mennesker, der lever og agerer i det... Dermed er det os alle, der har indflydelse... Og så bliver den der med det gode eksempel absolut aktuelt igen...

Nå, det var væk fra temaet....

Vaxen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-01-06 22:21

Vi har også diskuteret højlydt herhjemme...
Vaxen du udtrykte meget flot den holdning jeg også har til den sag.
Dette handler bestemt ikke om ytringsfrihed, men om at udvise respekt for andres tro og overbevisning.
Det hele eskalerer, fordi vi netop har så mange fordomme og forstillinger om hvad muslimer er for nogle.
Jeg har den holdning, at hvis man sårer et andet menneske med det man gør eller siger, jamen så er en undskyldning da på sin plads,uanset om jeg er i min ret til at sige eller gøre det.

Men jeg ser nu at JP har givet en undskyldning:
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=332823

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 30-01-06 22:21

og var ærefuldt er det at myrde sin søster for familiens ære jeg spør bare. eller afbrænde et pigekloster eller myrde sagesløse turister

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 22:22

BjarneD, er det alt, hvad du ved om Islam? I så fald kan jeg godt forstå, at panikken breder sig

Vaxen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 22:24

Var det ikke Kvickly der solgte nogle Jesus-sandaler engang der så blev trukket tilbage?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-01-06 22:27

LOOL tedd. Mennesker kontra muslimer LOOL Okay.. en sprigblomst, meeen alligevel.

Nu ville det jo aldrig blive det forholdstal du nævner, og skal vi alligevel have "Profetens krig" eller "Det endelige opgør", så lad det dog endelig komme nu, inden de med vores hjælp løftes væk fra deres på for mange omrpder stenalderstadium. Der er jo ingen grund til at gøre det sværere for os selv end højst nødvendigt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-06 22:28

Vaxen, var det hvad du kan præstere når du bliver modsagt.
Føj for ........ Blind og døv er du åbenbart.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 22:29

hmmm... Pakistanerne har atomvåben - og måske også andre.... Hvad hulen stiller det danske forsvar op med dem???

Tror godt nok, at det løb er kørt, Klumme

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-01-06 22:31

Yes - troen Islam fejler ikke noget ......................det er heller ikke troe jeg taler om, men muslimerne, som benytter troen til at fremføre(påtvinge) en middeladerlig kultur, som netop ikke respekterer det andet menneske. Æresdrab/hævn ...................det lyder da ikke som den forandring jeg kunne tænke mig.
Danmark består af mange forskellige mennesker/typer/folkeslag/osv..............men det er altid muslimerne som skal diskuteres..............de andre lever her bare, i alm. fordragelighed.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 22:31

Nææ, Bjarne, jeg er bare nået lidt længere end til, hvad der står i Ekstra Bladet
Nu er de ting jo ikke just, hvad religionen står for... Derfor er det ikke relevant at snakke om muslimer og Islam...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-01-06 22:32

Citat
Tror bare du begår en fejl når du siger muslimer, klumme! Tror ikke på det er et religionsspørgsmål

Citat
Hvis nu man lod være med at gå så højt op i, hvilken religion, det drejer sig om. Det er slet ikke relevant.

Hvorfor er det ikke relevant, og ligefrem en fejl at tro det er et religionsspørgsmål

Som jeg ser det, er det da lige netop religionen....DEN RELIGION......med deres F......... æresbegreber og stolthed, der ligger til grund for reaktionen på de tegninger....Der er ingen vantro der skal tillades at holde sjov, sætte spørgsmålstegn, tage afstand fra o.s.v. overfor .......ja, og så må jeg hellere lade være at skrive mere for ikke at blive anklaget for racisme

GUD BEVARE DANMARK

mvh dova

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 30-01-06 22:36

Dova "hørt" bravo

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-01-06 22:37

Citat
Jeg tror nok vi taber hvis vi som 5 millioner mennesker står over for en milliard muslimmer! Tror ikke den holder i længden den der med konfrontation!

Og derfor skal vi måske ligge næsegrus og lefle for "majoriteten" og sige undskyld

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 22:37

Hvis det virkelig var rigtigt at alle muslimer havde den holdning, som der bliver beskrevet her, tror I så selv på, at vi havde levet, som vi gør i dag?
Ja, der er rabiate og ja, der er absolut voldsomme kritisable forhold i nogle af de lande, hvor disse folk har magten. Men der er altså også en ordentlig bunke muslimer, der lever i fred og fordragelighed med deres religion - og det skal de vel have lov til? Også uden at vi p***** på dem...

At muslimerne bliver diskuteret er vel ikke helt og holdent muslimernes skyld?
For det første er der et stort politisk parti, som ikke ville eksistere, hvis ikke disse diskussioner bliver opretholdt. For det andet er der en presse, der elsker at finde alle de nasty historier frem, for det er tilsyneladende det, de kan tjene penge på - altså det, som befolkningen gerne vil læse/høre...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 22:39

Øhh, Dova... Du er den første der nævner ordet racist...det synes jeg, er interessant.... Synes du selv, du skulle kaldes racist?

Noget andet interessant er, at ingen i denne tråd mener, at nogen skal undskylde for noget....

Kom igen

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-06 22:40

Vaxen, nå læser du EB! Jeg ved ikk ehvad de skriver så jeg kan ikke udtale mig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-01-06 22:40

Vaxen.. du er vist smuttet uden for realismens grænse.... at de kristne for århundreder tilbage teede sig som barbarer berettiger ikke muslimer til i 2006 at opføre sig som de/vi gjorde. comments.

Tedd.. disse Jesussandaler er ikke sammenlignelige med tegninger af profeten, og det var HELT frivilligt at Coop Danmark trak dem tilbage.

Mango..... Skal jeg så osse undskylde hvis du kvajer dig i et muslimsk land. Nøø det kan du selv gøre, eller lade være. Regeringen DK har ikke publiceret nogle tegninger og har derfor intet at undskylde.

Din påstand om, at JP lige har undskyldt deres handling, er netop i et inetrview i TV avisen dementeret af JP. JP undskyldte, at den muslimske verden ikke forstod det danske ord "Beklagede", som var det ord de havde brugt i forbindelse med at en opblødning af sagen. Så ingen manipulation her....... selv om Ekstrabladet antyder noget andet i deres i øvrigt lidt selvmodsigende artikel

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 22:41

I øvrigt... Æresbegreberne og stoltheden er kulturelle, ikke religiøse....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 22:42

Hvordan var din holdning egenligt til de der sandaler med et jesusbillede på, Dova! Var det iorden at tage dem på? Alle de 3 monoteistiske religioner stammer fra det samme, og har levet i gensidigt respekt (læg mærke til ordet respekt) indtil der gik politik i sagen!

Lidt underligt at jeg blivr betragtet som kristen, når jeg er ateist, bare fordi jeg lever i en speciel del af verden! Specielt når jeg har respekt for andres religion! Men det ændrer sig desværre ikke og jeg er nok mest blevet angrebet af såkaldte kristne for min holdning selvom de jo egenligt burde gå ind for næstekærlighed! Men sådan er der så mange falske profeter!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 22:44

Har jeg på noget tidspunkt snakket om berettigelse??

Det er da noget snot, det de laver.... Men det betyder da ikke, at vi skal synke ned på det niveau... Det har JP så gjort en indsats for at gøre... Pinligt at det desværre opfattes som repræsentativt for alle danskere, når vi nu er nogen, der absolut ikke synes det er i orden...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 22:46

Ditto tedd

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-06 22:50

nej
Og holda op Der er en der foreslår at de skal se Blæksprutten eller Svikmøllen er du rigtig klog ? Der er jo stof til flere krige ifølge en muslimsk synsvibkel forstås: Kan da huske en muslimsk kvinde med sort tildækning undtagen en retankel ud for øjnene Ved siden af sad en dansk kvinde med den manglende firkant for sine øjne (altså som blid nøgentegning)og så noget om frigivelse af porno ? så vidt jeg husker
Mvh sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-01-06 22:50

Vaxen - de danske og i øvrigt de nordiske kvinder regnes i den arabiske verden for at være luddere.
Men vi mener nok selv at det er frigjorte individuelle individer. Måske skulle vi bede om en undskyldning for den omtale..............nej vi gør ej - for vi elske nemlig ytringsfriheden.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-01-06 22:50

Vaxen undrer sig over at ingen herinde synes der skal undskyldes... jammen det er vel bare hvad befolkningen mener.Vi er jo et repræsentativt udsnit af befolkningen, og der er stadig ikke noget at undskylde.

Men nu vil jeg i seng, og i øvrigt sk... på både profeten med eller uden skæg allah, arla, gud. jesus og hans sandaler samt alle de andre ballademagere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 22:52

Og måske i det her spørgsmål er der noget om snakken med 50 millioner fluer ikke kan tage fejl! Der må sg da være en grund til de er så ophidsede og så hjælper det jo nok ikke at prøve at yderligere latterligøre dem, eller huh? Kunne være man skulle prøve at forstå hvad det handler om og ikke bare se det ud fra sin egen bakke øh navle!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-01-06 22:58

Klumme, jeg undrer mig slet ikke... selvfølgelig skal der ikke undskyldes...
Regeringen er på ingen måde ansvarlig for, hvad JP går og laver....
Hvis JP mener, der skal undskyldes, ja, så kan de da gøre det....

Og så tror jeg, at jeg vil gøre som dig... Hoppe i kanen og sk... på alle de der du nævner

Vaxen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 23:04

Vi mangler bare en moddemonstration i kbh hvor man brænder koranen og så kan vi jo virklig udstille til omverden hvad "Dumme dänen! betyder!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 23:16

Emesen! Tror din udtalelse kræver en officiel undskyldning i Mekka! såvidt jeg ved er det en forenklet syn på tingene hos utilpassede 2 - 3 g'er her i Danmark! Tvivler på de overhovedet ved hvor Danmark er i Arabien.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-01-06 23:23

Lige inden.... Her er de omtalte tegninger - link kopieret fra http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=82245 - bare så alle ved hvad vi taler om.

http://illustratedpig.blogspot.com/2006/01/mooning.html

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-01-06 23:28

Næ det ved de nok ikke.
Men de vaklende samfund har nu fået noget at stå sammen om.
Tja - fred være med dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-01-06 23:31

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 23:41

Helt ærligt! Hvor mange danske mænd har ikke haft lyst til at iklæde deres nye kæreste en burqa når de skulle i byen uden dem? Så hvor vidt adskiller vi os?
http://www.zhaba.com/pics/lil-kim-burqa.jpg Synes bare ikke billedet er helt rigtigt?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 23:42
Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-01-06 23:49

Citat
Æresbegreberne og stoltheden er kulturelle, ikke religiøse....

Jamen for F...... vaxen......religionen er jo deres kultur.
Den akse hvorom deres verden drejer sig, og alt hvad de har af leveregler kommer fra fortolkninger af deres hellige skrifter.

Det er jo også der det altid kolliderer med den vestlige verden, at religionen for dem er ALT og højt hævet over alle andres normer, værdier og love.

Citat
Hvordan var din holdning egenligt til de der sandaler med et jesusbillede på, Dova

Ja, det var ikke noget der på nogen måde kunne bringe mit P.. i kog

Hvis religiøse mennesker ikke kan finde ud af at adskille det begreb de tror på, fra et farverigt transferprint på bunden af en sandal, så er det i mine øjne dem der har et større problem, end de der vælger at tage sandalen på og betragte billedet som en tilfældig dekoration på et stykke fodtøj.

Og tedd, du taler om respekt for andres religioner.

Folk må have den religion de nu har valgt, eller er påtvunget.....alt efter hvor de har været heldige eller uheldige måske, at blive født.

Det må man acceptere, men derfor behøver man ikke acceptere, at en gruppe tilhørende en anden religion vil diktere hvad vi skal og må, for "ellers kan I bare vente jer".

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 23:49

Måske er mine 2 sidste kommentarer et udtryk for en kulterel forskellighed? Eller hvordan man ser på hinanden? Med mindre vi taler sammen får vi jo det næppe opklaret?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 23:51

Jeg taler om respekt for andre kulturer! Religion har fanden skabt Dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-01-06 23:55

Set i bakspejlet ville vi jo f.eks. stadigvæk gå rundt som hulebeboere i Europa, hvis det ikke havde været for araberne. Al fabet Al gebra! for slet ikke at snakke om Al kove!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-01-06 00:03

Al Garfunkel er jeg lidt i tvivl om?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-01-06 00:08

tedd .... og Al kohol Sku lige ha et glas vand...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-01-06 00:10

Nå ja! Glemte sg den!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-01-06 00:10

Al Capone? Nah!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-06 00:14

Al Bundy

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 31-01-06 00:16

Er det her osse! riis al a mande

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-01-06 00:16

Den godtager jeg Dova!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-01-06 00:25

Hva' med et glas mælk fra "Allah"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-01-06 00:31

Se lige mit profilbillede, før jeg ændrer det, der er masser af mælk til de tørstige

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-01-06 00:33

LOOOOOOOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-01-06 00:57

Af hensyn til Mango og evt. andre svagtlæsende klipciterer jeg lige Jyllandsposten her

Citat
De 12 tegninger var efter vores opfattelse sobre og var ikke tænkt som krænkende. De var ikke i strid med dansk lovgivning, men har uafviseligt krænket mange muslimer, hvilket vi skal undskylde
.

Dette vil på trods af BT, Ekstrabladet og andre LIX venlige tabloidsprøjters oversættelse sige:

"Vi (JP) undskylder at vi har krænket mange muslimer"......... hvilket ikke er det samme som, at de (JP) undskylder at de bragte tegningerne..... Nej Mango, det er ikke det samme. Dette er i øvrigt i overensstemmelse med hvad JP's repræsentant sagde i TV avisen kl. 22.

Så altså.... JP har IKKE undskyldt at have bragt tegningerne. Arla er stor

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-01-06 07:02

LOOOOL nej gu skal de ej have en undskyldning!

Jeg foreslår i stedet, at vi sender dem en container med papnæser

Så har de noget at montere på deres kvinder ved næste ramadan..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-01-06 08:00

Så lige i en avis, at Billg boy charme Clinton bjæffede med, og havde sagt at publicering af disse tegninger var skammelige.

Det var vist ikke lige ordet skammelig, der lå forrest i hans vokabularium, da han i det orale værelse gnavede mv. Mrs. Lewinsky i galoschen, og derefter forsøge at lyve sig fra det. Skulle han ikke bare stikke piben ind, eller cigaren op og holde sin dumme Arkansas kæft. Vor herre på potten for en hykler.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-01-06 08:28

Hvorfor skal man fordi man har en anden mening tromles ned af dig Klumme?

Jeg har sagt og mener stadig at det skal undskyldes at man har trådt nogle mennesker over tæerne...og det er blevet gjort...om det så hjælper? Ja det må vi jo så se frem til.

Jeg var MEGET træt da jeg skrev mit indlæg i aftes, men når jeg læser det igen kan jeg ikke udrede af det, at jeg har sagt som du hentyder til Klumme, at man skal undskylde for at tegningerne blev bragt..men som jeg mener og hele tiden har ment..at man undskylder for at have krænket og såret nogle mennesker.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-01-06 08:33

uanset hvad man har bedrevet må man vel have en holdning til tingene?

Har du aldrig lavet noget lort Klumme...eller er du mister perfekt?....man skulle næsten tro at du selv synes det

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-01-06 08:50

OK Tedd
Du tror altså ikke på Gud.
Men Fanden kan du godt tro på.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-01-06 09:17

Mangorossa

Nu skal du lige tage det bind fra dine øjne som gør at du ikke kan se en skid. I det første indlæg i denne tråd spørges der
Citat
Skal den danske regering give Verdens muslimer en undskyldning, fordi en privat dansk virksomhed i Danmark har publiceret nogle tegninger af profeten Muhammed

Du farer i tastaturet og henviser med et link til at JP nu har undskyldt dette. Nul putte..... De undskyldte, som de berigtigede i TV, at de havde jokket nogen over tæerne ved at publicere tegningerne, hvilket ikke var deres mening.... IKKE at de publicerede tegningerne, som de kovgivningsmæssigt var 100 % berettiget til. Kan du nu fatte det?

Der er ikke tale om at du blir tromlet, fordi du har en anden mening. Der er tale om, at du i din sædvanlige vildfarelse bliver korrigeret, så dine fejlagtigt sluttede meninger ikke uimodsagt bringes til torvs. Er sætningsopbygningen i tabloidpressen for svær for dig, så hold dig for himlens skyld fra at udlede noget af dem.

Om jeg har lavet noget lort eller ej, er sagen FULDSTÆNDIG uvedkommenede, og er et udtryk i en debat, undskyld mig, kun til at ryste på hovedet af. Jeg skal undlade at redegøre yderligere for dette, for så kan du med rette føle dig tromlet.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-01-06 09:41

Ja, det kan være at jeg er fatsvag og hvad der ellers kan udledes af mit fejlagtige svar på dit spørgsmål.
Vi er stadig enige...what ever!

Men tro mig! Jeg er ret sikker på at regeringen må gå yderligere med en evt. "undskyldning" (forstå mig nu ret) Før der kan komme ro på denne meget trælse situation.

Men jeg føler ikke der er plads til mig i denne diskussion...Det kan jeg vist ikke fremmedord nok til.........

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-01-06 09:49

Klumme, det var din bemærkning om Bills mening jeg hentyede til da jeg spurgte om du aldrig havde gjort en fejl!
Jeg synes ofte du gør dig selv bedre, på andres bekostning, det er en ubehagelig tendens af have.

Jeg mener selv at kunne forstå den skrevne presse...og at jeg altid er fejlagtig i mine slutninger af det skrevne ord, er da vist en voldsom overdrivelse.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-01-06 09:55

Øhhh hvad er vi enige om??? Om at den danske regering skal undskylde for hvad JP lovligt har gjort?? Nej det er vi ikke enige om, men du er mere end velkommen osse i denne tråd til at have en anden mening om end jeg har. Vi har jo demokrati i Danmark og ikke Islamisk diktatur. Men du må finde dig i at blive sagt imod

Om regeringen vil gå videre end JP til nu har gjort, er jo svært at spå om, men jeg håber ikke at de gør det. Det ville forekomme grotesk at man fra muslimske lande skal styre hvem der skal sige og gøre hvad i Danmark. Vi taler om at nogle danske tegnere har lavet nogle tegninger af en person der angiveligt er død i 600 tallet - altså for 1400 år siden. Ingen...jeg gentager INGEN nulevende aner hvordan gutten så ud, så hvordan nogen forstandig muslim kan føle sig krænket af nogle streger, som efter de er lavet kaldes en tegning af profeten Muhammed ROTFLMAO

Tænk.. ethvert 4 årigt børnehavebarn kunne pådrage sig en Fatwa efter at have tegnet arabisk udseende mænd ved bordet i deres børnehave. Det er simpelthen for latterligt.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-01-06 09:59

OK..jeg mener:

Ikke at den danske regering skal undskylde for at have bragt de forbandede tegninger...

Jeg mener at:

Jyllandsposten skal BEKLAGE , som de også har gjort (den havde jeg altså fattet..også i aftes) at de har stødt nogle mennesker

Men men...jeg er oprigtig bange for at der skal mere til for at få ro på gemytterne...hvad DET så skal være..ja DET aner jeg endnu ikke.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-01-06 10:02

god morgen igen! Og her kører debatten jo derudaf....

Det, der slår mig er, at du Klumme, ser ud til at ville misfortolke, hvad der bliver skrevet. Mangorossa skriver lige præcis, at regeringen ikke skal undskylde, men at det er på sin plads, at JP undskylder for krænkelsen - ikke for, at det blev bragt i avisen... For hulen, I er jo enige på det punkt...

Det er meget muligt, at du ikke finder det logisk, at nogle føler sig krænkede over dette, men faktum er, at de gør de, og det vidste JP i forvejen, at de ville gøre. Deri ligger dumheden.
Fordi man ikke kan forstå andres holdning betyder jo ikke, at man skal holde op med at opføre sig anstændigt.

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-01-06 10:04

Mango for een i hede hule helvede..........

Om så Bill havde kneppet hele Vedbækgarden med TV på... på Thansgivingdagen ville jeg være fuldstændig græsk katolsk, men han skal kraft edderbroderemig ikke bagefter komme og belære mig eller andre om hvad ordene skammeligt og forfærdende betyder. Man må sige at han som dommer i denne sag er klart inhabil

Den artikel i Ekstrabladet har du da i hverttilfælde ikke forstået, men derfor kan det da godt være at jeg i øvrigt overdrev lidt.... Det fremme forståelsen ved du vel

Og at du mener jeg gør mig bedre på andres bekostning vil jeg på det klareste afvise. Jeg er god nok alene, og behøver ikke nogen der er værre, for selv at fremstå som god LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-01-06 10:06

Vaxen...... Vås....... Jeg har ikke tid til at høvle dig ned nu, så den har du tilgode

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-01-06 10:11

Kom bare an, du.... - saml mod til dig

Vaxen

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 31-01-06 10:13

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-01-06 10:14

Jeg køber nogle venner, så skal vi nok ordne dig

CU all later

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-01-06 10:17

Nu så jeg nyhederne her i morges. Og oplevede så et interwiev med en af de gutter der havde rejst rundt dernede og startet hele denne ballade.

Jeg må indrømme at jeg har uendelig svært ved at forstå de menneskers opfattelse af blasfemi. At en luset avis i DK bringer en håndfuld, iøvrigt rimeligt skægge tegninger, har jeg svært ved at se skal medføre afbrænding af Dannebrog på vestbredden, boycut af danske varer og vold mod Arla-ansatte. Vi er nok nødt til, at se i øjnene, at netop disse menneskers opfattelse af lov og ret, kun følger deres egen kodeks, og de er godt på vej til at blive sat i bås, med netop det de protesterer imod. De opfører sig som idioter, skvadderhovederne på vestbredden ligner (og vil ligne) ekstremister. Volden mod Arla-ansatte viser netop den afstumpethed, men er så ked af at blive sat i bås med.

Jeg er grueligt træt af at skulle "tage hensyn" til de der jalla-gutter, når de kategorisk nægter at tage hensyn til mig. De mennesker der vedgår sig den religion, er simpelthen de mest rasistiske, enøjede og humørforladte mennesker der findes.

PS Undskyld det sidste afsnits racistiske indhold!

PSPS At Bill Clinton blander sig, med sådan en latterlig bemærkning, er kun til at ryste på hovedet af.

PSPSPS Selvom det bestemt ikke er min måde at klare tingene på, begynder jeg sgu snart at overveje indkøb af et stk autoriseret koran. Som jeg kan pisse på, inden jeg brænder den. Respekten for Islam ligge efterhånden på et ganske lille sted. Sørgeligt, for den har været der, respekten altså!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-01-06 10:27

De der venner, du køber dig, Klumme..Pas hellere på... Mænd kan hurtigt skifte mening hvis der bliver serveret en ordentlig R**fuld frikadeller med brun sovs og kartofler... Og så en god gammeldags håndbajer ved siden af...

Den bedste måde at pacificere en mand på ... Nææ, tro ikke, vi kvinder ikke kan klare os

Vaxen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-01-06 10:41

vaxen

3773, du virker mig lidt modløs

KLumme, jo jeg HAVDE forstået den artikel, nu skal du edermame ikke gøre mig dummere end jeg er, som vaxen skriver, jeg tror du VIL misforstå indimellem...

Ja ham Bill...tror nu han er en flink fyr, at han så har lavet lort i den fratager ham stadig ikke muligheden for at komme med sin mening, ej heller om han synes noget er skammeligt.
Jeg er egentlig ret ligeglad med ham personligt, det var bare et eksempel

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-01-06 12:38

Hva nu
vil de nu også boycot tyskland ??
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3566060

hatten af for Spreashirts

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-06 12:40

Citat
Selvom det bestemt ikke er min måde at klare tingene på, begynder jeg sgu snart at overveje indkøb af et stk autoriseret koran. Som jeg kan pisse på, inden jeg brænder den

Forslag:

Vent med at pisse på den, til der er godt ild i den.......ellers er den nok for svær at antænde

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-01-06 13:03

Det kommer an på hvad man har drukket Dova!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-01-06 16:30

De der "frikadeller med brun sovs og kartofler" .............hvornår skal vi komme ""søde"" vaxen.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-01-06 22:27

Ja, der kan du bare se emesen... vejen til mandens overbevisning går gennem hans mave

Se, det er ægte kvindelist

Vaxen

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 31-01-06 22:30

Jeg synes, at det er interessant at se, hvad nogle af vores skandinaviske forfægtere af ytringsfrihed står for:

"VILLE FORBY GUD Å RØYKE
Redaktør Vebjørn K. Selbekk holder ytringsfriheten høyt etter å ha trykket Muhammed-tegningene. For to år siden mente han det var uakseptabelt at Gud røyker på teater.
For to år siden gikk redaktør Selbekk på lederplass inn for å beholde blasfemiparagrafen i Straffeloven. Da mente han det var uakseptabelt med teaterstykker der Gud røykte og bannet."
Fra denne (normalt) engelsksprogede tråd: http://forums.randi.org/showthread.php?t=51193&page=2

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 31-01-06 22:33

Gu´ ska vi eller statsmedisteren, arla eller nogen anden dansker overhovedet undskylde noget som helst.
Var jeg direktør for arla ville jeg hellere lade arla gå konkurs end nogensinde sælge så meget som en halv liter letmælk til et muslimsk land igen.
Men jeg håber de herboende muslimer, der er vrede på JP og danmark over tegningerne, bliver så fornærmet at de rejser tilbage til der latterlige lande de kommer fra i protest mod tegningerne..
Når jeg ser en kronraget drengerøv i tv, som står og udtaler sig om respekt mens han holder en AK47 i hånden og foran render en anden arabisk narrehat rundt med et russisk raketstyr så kan jeg sgu kun grine af muslimerne. Tænk at blive repræsenteret af sådan en flok naragtige kujoner i den samlede verdenspresse.
Billedet skifter og der er en eller anden glatnakke som har hovedet viklet ind i bandager, vistnok fra den der havregrynsbrigade al ota eller axa.
han står gudhjælpemig og truer danskere og forlanger de forlader palestina inden 48 timer og nordmændene ned. Hva hulen har nordmændene gjordt?? Jeg mærker en svag boblen fra min blære. Ham der det indhyllede morgenmadsprodukt er ved at få mit pis i kog.
Nu er der reportage fra pakistan. En eller anden kvinde som mest af alt for mig til at tænke på en pølse i svøb står og jamrer sig over hvor krænket hun er. Hun har garanteret aldrig set tegningerne. Hun kræver en undskyldning fra den danske konge!!.
Av nu er vi sgu på den, tænker jeg, medmindre margrethe vil........ nej det går hun nok ikke med til.
Jeg ser lidt mere tv. Der er nogen der brænder en dårlig efterligning af dannebrog af. Er det meningen vi skal blive sure?.Jeg ved det ikke. Mit pis koger ihvertfald ikke mere.
Så er der sgu nogen der brænder billeder af Anders Fogh af. Nu begynder jeg at grine højlydt. De mennesker må jo tage sig selv meget alvorligt. Synd at ingen andre gør.
Hvad er pointen med alt mit ævl?.
Jeg erkender blankt at islam nok er den eneste religion jeg IKKE respekterer. Jeg er ikke nationalistisk men jeg vil aldrig nogensinde gøre knæfald for sådan en flok padder.
Hele krisen skyldes ene og alene den bande af danske muslimer der rejste ned til mellemøsten og viste tegningerne frem for de religiøse ledere. Snotdumme er ikke et stærkt nok ord til at beskrive dem.
Jeg vil nu bruge resten af natten på at dekorere mit lokumspapir med billeder af profeten og derefter anvende det til det er beregnet til. Det bliver en nydelse at tørre røv........

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-01-06 22:51

Citat
Jeg vil nu bruge resten af natten på at dekorere mit lokumspapir med billeder af profeten og derefter anvende det til det er beregnet til. Det bliver en nydelse at tørre røv........

Ender du ud med, at have et par billeder til overs af profeten muhammed, så send dem venligst til mig..

Jeg klistrer dem på dækkene af min skoda

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-01-06 23:29

Ja snu har de der damemennesker altid været.
Men når jeg så er mæt,,,,,,,,,,,,,,op på barikaderne igen - nemlig.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-01-06 23:34

jamen det er jo det..emme, vi giver jer kræfter til at kæmpe

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 01-02-06 00:21

Hvis du mangler tush eller parpir, så sponsorerer vi gerne

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 01-02-06 01:01

Blot en enkelt supplerende kommentar: Er I villige til at opgive jeres kultur og bytte den til en præstestyret sharia-livgivning (eller hvordan det staves) ? Nej, vel....

Så er det efter min mening omsonst at tale om en undskyldning fra regeringen. Hvis vi skulle gå med på den galej, ville det være det første skridt - for hvad bliver det næste, og hvornår skal en flok tossede imaner have højere beslutningsret herhjemme end en folkevalgt forsamling?

Fakta er vel reelt: Tegningerne er nok dumme - men ikke ulovlige efter dansk lovgivning - og langt fra stødende efter danske normer....

...men de idioter, der fiser rundt i østen med gevær over skulderen og brænder kristene symboler (korset i det danske flag) af er bare endnu mere torskedumme: De kan ikke læse dansk, de kan kun tænke, hvad præstestyret siger, de skal tænke - og de ville aldrig have fundet de tegninger, hvis ikke nogen havde ønsket, at de skulle finde det - om det har et forhold til det - næppe - men de er godt opildnede til at få fokus væk fra egne problemer og projekteret over på en fælles fjende.

At undskylde overfor dem.... aldrig

Hvis de vil lave blokade, så lad dem - lad os hjælpe dem: Første stade er at stoppe al bistad til de involverede lande - de kan vel heller ikke modtage hjælp fra "de vantro".

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-02-06 01:05

LOOL Jeg er sikker på, at ingen mand kan stå for dine deller Vaxen

Men for lige at vende tilbage til profeten.... hørte i Tv avisen Naser Khader fortælle, at han på den
arabiske TV kanal Al Jazeera, som han bl.a. følger nøje i øjeblikket, genkendte 3 herboende imaner, som var i Saudi og udbredte et rygte om, at vi i Danmark på lørdag ville afholde en session på Rådhuspladsen hvor vi ville brænde Koranen af, samt at vi var igang med at nedbrænde deres moskeer i Danmark. Som årsag til at udbrede disse uhyrlige løgne, mente NK, at det var fordi imanerne simpelthen var gået i selvsving over at kunne blive transmitteret live i TV til 200 mio. arabiske seere

I samme TV avis ses den herboende imanen Ahmad Abu Laban (hvis søn blev bortvist fra et gymnasium for at hverve medlemmer til Hitz-but-Taria , tale for at en delegation incl. ham tager til Saudi og forklarer alle misforståelserne. Den selv samme Laban blev taget med bukserne nede, da han blev afsløret i at mega overdrive antallet af organisationer i Danmark og antallet af muslimer som var dybt sårede over disse famøse tegninger, og som ønskede den undskyldning fra regeringen.

Hvis dette ikke er landsskadelig virksomhed, så ved jeg ikke hvad dette begreb dækker. De skulle alle inden 24 timer kyles ud af landet i hoved og røv

Det sidste jeg hørte om skærpelse af kravene fra disse rabiate muslimer i Israel og Gaza... godt tilskyndet af stormuftien fra Jerusalem er, at de nu osse forlanger en undskyldning fra Dronningen
LOOOOL De er ikke bare bindegale.... De er skrup hamrende bragende vanvittige i deres hoveder

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 01-02-06 02:10

I øvrigt må man beundre Ahmad Abu Laban - han har på få uger bidraget mere til at øge racismen og mistilliden mellem danskere og herboende indvandrere end Pia Kjærsgård har kunnet opnå på 20 år.... sikke en idiot - kan kun være enig med Klumme: Ud med ham....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-02-06 04:57

Nå det er åbenbart ikke kun i visse dele af mellemøsten at retorikken prøver at overdøve fornuften! Lidt synd at et ellers glimrende spørgsmål er løbet af sporet!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-02-06 06:56

Pas nu på med den lidt hurtige dom tedd. Jeg ved godt at du ikke bryder dig om grim tale vedr. indvandrere, men det er svært at bevare den pæne forsonende tone, (selv for brugere der ellers ikke farer så hårdt frem) når man ser hvad disse fantaster smider rundt med af uhyrligheder, løgn og usmagelig adfærd.

Men du er jo selv med til denne "afsporing", som jeg i øvrigt ikke finder så stor, at fokus på sp. fjernes. Det er næsten umuligt udelukkende at forholde sig til selve undskyldningsproblematikken. Samtidig spørges der i første indlæg osse om, hvad der eventuelt skal gøres og arumentatioon for dette, såååååååå Lad dette bare fortsætte uden at det går over gevind og ender i Johnnyretorik.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 01-02-06 10:31

[Fransk avis genoptrykker Muhammed-tegninger
Den franske avis France Soir har valgt at genoptrykke de omstridte Muhammed-tegninger. Avisen forklarer offentliggørelsen med, at den skal illustrere striden.
]
Det bliver jo spændende nu, om de også vil boykotte Frankrig og brænde deres flag af

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-02-06 11:48

Det bliver jo lidt interessant som du siger fleng, at se om de nu osse erklærer Frankrig "krig". Det var måske en løsning, hvis samtlige lande i EU havde en avis eller 2 der gjorde det samme. Hvis de boycutter alle disse lande, så sidder de da tilbage med en kop olie og en pakke dadler.

Det kan selvfølgelig blive et problem med olien, men på den anden side... hvis de lukker for olien, så har de jo ikke en krone i indtægt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-02-06 13:46

Mon kunstneren bag denne fantasisk vellignende tegning står til en Fatwa LOOOL

http://www.smartlog.dk/tag/tegning

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-02-06 13:58

Dælme ærgeligt at AJ ikke kommer i mine tråde..... nu får jeg ikke rettet mine stavefejl

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-02-06 14:00

Det er fordi du har udstedt et Fatwa mod ham!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-02-06 14:02

klumme du må sætte stavekontrol på så

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-02-06 14:07

Nej da. Tænk hvis den lykkedes, så havde jeg ikek nogen at grine så meget af mere Han er ikke engang blacklistet

Mango.
Så skal jeg først i word, og det gider jeg ikke. Kandu kunne jo ikke drømme om at indbygge en stavkontrol

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-02-06 14:15

En stavkontrol???? Sådan en der kontrollerer stave??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-02-06 14:15

Eller er det fynsk?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-02-06 14:27

LOOOl Der kan du bare se 3773.... Det svært med AJ, men åbenbart umuligt uden

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-02-06 15:16

Så er imanen Abu Laban i radioavisen kl. 15 citeret for at sige et i TV igår og noget diametralt modsat på Al Jazeera.

Igår ville han gå i spidsen for en delegation som skulle rejse til Saudi og gyde olie på vandene, og på Al Jazeera har han i flg. 4 forskellige tolke sagt det stik modsatte.

Jeg har sagt det før.... muslimer lyver ikke - de må de ikke iflg. koranen - kun når de synes det er nødvendigt LOOOL Hold da kæft et dumt svin. Han skal fandme smides ud af landet og det kan kun gå for langsomt

Det er grotesk at disse præstenarre, som skal foregive at være rollemodeller for unge muslimer, er så plimrådne i deres hoveder. Kan dælme godt forstå den tiltagende islamfobi

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-02-06 15:33

Se også moske-tråden

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-02-06 18:44

Det er da ikke racisme, at ville fjerne dem, der oppisker den. At ønske,at fjerne den tvetungede (slange) Apuh Laban, mens man omtaler andre indvandrere positivt, er da det stik modsatte af racisme. Man kan sige, at man tager vel imod personen, men skærer kræftsvulsten fra.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 01-02-06 19:25

Kræftsvulster!!!
Integrationen i DK kommer aldrig til at virke hvis vi bliver ved med at acceptere de yderligtgående muslimer og muslimske grupper i DK. Der er en løsning på det problem..
Smid alle de yderligtgående ud af landet inklusive abu laban og hans slæng af bedrevidende religiøse platugler. Lige nu er de godt i gang med at ødelægge det for de danske muslimer som gerne være en del af vores samfund med de demokratiske værdier og den meget brede ytringsfrihed som er en del af det.
Ikke alene i denne tråd men også i samfundet generelt kan man spore større og større modvilje imod islam og den uvilje vokser dag for dag. Læg mærke til at meget få danske muslimer har udtalt sig om tegningerne bortset fra "aben" og hans lakajer. Jeg tror faktisk at de fleste danske muslimer er ret ligeglade med de tegninger. Og bliver de stødt underreagerer de i stedet for at overreagere og det er typisk dansk mentalitet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-02-06 19:56
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-02-06 20:09

Klumme -> dit indlæg Dato : 01-02-06 15:16...Bramfrit udtrykt, men jeg er enig, hele vejen igennem - så det nærmest grænser til det kvalme!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-02-06 21:12

Klumme

Hvad i H...... er det nu for et logo

Du skal måske have navneforandring til Hassan al Klum...med den hovedbeklædning

men glædeligt, at en fransk avis og nogen tyske, også har valgt at offentliggøre tegningerne.
de rigtige fra JP altså, og ikke dem som i den grad har fået mellemøstens pis i kog....nemlig de falske tegninger leveret til BBC af en løgnagtig Imam , dem der forestiller MUHammed, nej...ikke med horn i panden, men med griseører og grisetryne.

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-02-06 21:19

Nåååå Ups det er en smutter. Jeg sad bare og legede i går, og så er det sgu smuttet på ved et tilfælde.

Ja det er glædeligt, at man fulgte mit råd fra dd 11.48 LOOL (lidt udenrigspolitisk magt har man jo) og lod dagblade i forskellige EU lande trylkke disse tegninger, eller nogle i lighed med dem.

Det vil alt andet lige være en håbløs opgave for den muslimske verden at boycotte hele EU, og samtidig får de massivt at vide, at vi ikke under nogen omstændigheder lader os diktere af en religion... deres eller andres. Vore love laves i Danmark af den lovgivende forsamling og skal ALDRIG dikteres udefra.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-02-06 21:31

Du lyder sku' næsten helt fornuftig Klumme - hatten af.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-02-06 21:35

Men en lidt dyster forudanelse har jeg. Jeg tror aldrig at Islam i den form som i øjeblikket dagligt bringes i div. TV aviser og andre medier, vil kunne integreres i den vestlige verden. Den kan ikke tilpasses vestens værdi og normsæt, og vesten hverken kan eller vil tilpasse sig en religiøs styreform, som sætter samfundene tilbage til middelalderen

Så konsekvensen af dette tror jeg bliver, at en krig af en hidtil uset størrelse og form vil løbe af stablen. Den kan ikke undgås, så spørgsmålet er om det ikke er lige så godt at få den nu, som at få den når de har udviklet flere masseudryddelsesvåben end de i øjeblikket har.

Det er dystre tanker, men jeg tror bare ikke, at det kan være anderledes....

Skulle jeg tage gruligt fejl, vil det bare være

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-02-06 21:48

Jeg aner ikke hvad jeg skal mene om det - men jeg har i mange år "set" hvor det måske ville bære hen ............................desværre.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-02-06 22:04

Æv, du har ret Klumme. Man har jo før set, at trusler kan forvandles til blodig alvor.

Hvem husker ikke den Hollandske filminstruktør Theo van Gogh?!

Islamiske fundamentalister er kort sagt farlige.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-02-06 22:05

Citat
Jeg aner ikke hvad jeg skal mene om det - men jeg har i mange år "set" hvor det måske ville bære hen ............................desværre.

Ja, og det gjorde f.eks. Glistrup også, allerede i 70erne, men dengang var han jo bare en "skør fremmedhadsk tosse" som ingen ville lytte til.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-02-06 23:18

Nu er vi selv ved at piske en hadsk stemning op..jeg er ikke uenig i jeres betragtninger...men jeg er bange!
Jeg er en af de mennesker som er afhængige af andres hjælp og er deror en af dem der ryger først hvis der skulle opstå krig..

jeg er pisseræd mildt sagt...jeg er ikke bange for at tale med andre mennesker og tage en diskussion, men her er jeg for alvor bange..
de mennesker forstår jo ikke vores kultur og vi ikke deres, ...

Det er her det bliver så svært...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-02-06 23:51

Krig? Det vil jo kræve at alle muslimske lande står sammen og det gør de jo langfra, medmindre man pisker en hadsk stemning op over for alle muslimer, altså tager dem alle over en kamp og dermed udstiller lige så meget dumhed som de palistinænsere der brænder et dansk flag!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-06 00:22

Der er jo slet ingen grund til at være bange ude i hundslund, mango! Kan huske hvordan hjemmeværnet altid lå og knaldede løs ude i Sondrup bakker! Og der er vel heller ikke det store antal selvmordsbombere i området?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 02-02-06 00:27

I øvrigt har vi fået en ny exportartikel: T-shirts med Muhammed tegninger. Går efter sigende som varmt brød i US....

Rigtige mænd holder ferie i Gaza med sådan en på

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 02-02-06 00:40

Det tror jeg på, Erling

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-02-06 05:05

Altså Mango... Det var ikke min mening at skræmme dig, og jeg troede da egentlig ikke at tanken var så fjern.

Men du har ret... Brunetter i trillebør er de første der ryger LOOOL Gu gør de / du sgu da ej. Handicappede, børn og smukke kvinder er netop dem alle andre først tar' hånd..... selv mig LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-02-06 06:55

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=333176

Tænk jeg synes lige disse tegnere skulle stikke piben ind, og glæde sig over at de tadig kan trække vejret, men de er mådke nervøse for profitten end for profeten LOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-02-06 07:06

Hmm, nu er det jo ekstra bladet, men hvis det virkelig har noget på sig - så...Ja hvad så?!

Skal vi knække deres blyanter?! - og sende dem i seng uden aftensmad?!

Jeg håber dog det er en "and"..

For mig lyder det det som, at disse tegnere er blevet lige rigelig overmodige. Og havde jeg været en af disse tegnere, så vil jeg nok som du skriver Klumme - blot være glad for, at jeg kan stadig har ilt at indånde.. Det er faktisk ret skammeligt, hvis historien er sand!!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-02-06 10:11

så er jeg mere rolig klumme....du kommer og passer på mig ?

Ja, nu strækker de den vist?
De mener nok de skal have flere millioner nu hvor de er blevet så "berømte"
Nye Van Muhammed´er !

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 02-02-06 10:53

Citat
... men dengang var han jo bare en "skør fremmedhadsk tosse" som ingen ville lytte til.
Er han ikke stadigvæk det??!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-02-06 11:59

jo dannS

...men desværre havde han ret!

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 02-02-06 15:11

Jeg har svært ved at se, at alle de gamle racister pludselig skulle have ret, bare fordi en avis har dummet sig med en magtdemonstration, der endte med at blive det modsatte. En af Muhammed-tegningerne minder mig i øvrigt ikke så lidt om den famøse Ishøj-borgmester Per Madsens omtale af tyrkerne som "æseltrækkere" dengang for 20-25 år siden:
http://www.gegenstandpunkt.com/dansk/madsen1.htm
Man kan sige, at muslimernes reaktion er kommet lidt sent: Først bliver den arbejdskraft, som erhvervslivet henter hertil, svinet til på alle mulige måder, så deltager DK i en besættelsestyrke først i Afghanistan og siden i Irak, og muslimerne får alligevel først for alvor øje på landet, da en tåbelig avis laver sin magtdemonstration med sine karikaturer (hvoraf to i øvrigt kritiserer JP-kampagnen snarere end Muhammed, hvilket man burde fortælle de vrede muslimer!) og en lige så tåbelig statsminister nægter at mødes med ambassadører fra de vrede nationer.
Nu har han så til gengæld voldsomt travlt med at indhente det forsømte ...

Nu ser jeg, at også den norske redaktør har travlt med beklage ...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-02-06 16:29

Nu begynder Nordens biskopper osse at bavle med i diskussionen om disse tegninger. Kan dette præsteskab - katolske som protestantiske imamer - ikke bare klappe i og passe det arbejde de får deres løn for. http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=418216/

Forklædt i deres "nærmere gud end dig" tøj skal de afhoklde sig fra at blande sig i udenrigs såvel som indenrigspolitik. De er præster, og skal bare passe deres kirkearbejde. Det er rigeligt, at islams imamer kører deres ævl, overdrivelser og løgnehistorier af.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 02-02-06 17:41

Det var ikke mødet, men ambassadørernes dagsorden, han ikke kunne gå ind på.

Vi skal ALDRIG have en presse, der er styret af nogen regering. Pressen skal kun stå til ansvar overfor domstolene, og de forurettede burde have indledt retsag i stedet.

Hvilke vilkår har andre religioner i disse ambassadørers hjemlande?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-02-06 18:14

ha netop modtaget denne sms

Citat
hvis nu alle social kontorere sætter et billed op af Mumanned
vil de så boycote kontant hjælpen ?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-02-06 22:50

Klumme, glemte egntlig helt at kommentere denne:

"brunetter i trillebør"

Den er altså både ny og hylende morsom...det er godt jeg ikke tager sådan på vej, over at blive udsat for sådan en uforskammet hed fra din side, som muslimerne gør over nogle tegninger..hva?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-02-06 23:35

Jeg ved ikke rigtigt - men jeg stoler fuldt og fast på Ekstra bladet's historier...............
om deres egne oplagstal.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-02-06 23:45

Mango.

HE HE Jeg vidste da godt at du ikke var sart, ellers havde jeg da ikke skrevet sån'. Tror du jeg er ondskabsfuld LOOL Næææ bare vildt uopdragen

Emesen.
Det er ligesom med Easyway og deres succesrater. De tæller osse selv.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-02-06 17:39

Ja så er der gang i nedbrænding af den danske repræsentation i Damaskus, og hvad følger efter

Forudsigeligt Nu kan alle, selv de med muslimske filterbriller, se hvad disse fanatiske uhyrer indeholder...... alt sammen på grund af nogle tegninger

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-02-06 17:49

Jeg fatter bare slet ikke religionskrig.

Det er jo egentlig bare folk, der slås over, hvilken fantasiven der er bedst

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-06 19:58

Det har intet med tegninger at gøre.
Det er rabiate kræfter som bruger tegningerne til at lave røre i andedammen.
De forskellige landes regeringer tør ikke gå imod de rabiate af frygt for at tabe.
Men nu er der en fælles fjende, (som man altid har været lidt misundelig på).
Religion er ikke noget man slås om, men noget man bruger som magtmiddel.
Tror jeg nok

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 20:58

Ja jeg er sg osse rystet!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-02-06 21:05

Tror desværre at Iman Laban og de andre i den muslimske mellemøst delegation har opnået at skade alle muslimer her i landet mere end Pia Kjærsgaard ville have kunnet opnå om hun så blev lige så gammel som Abraham! Han har ihvertfald ikke forklaret ret godt at man ikke kan bebrejde alle danskere at en uafhængig dansk avis har bragt nogle tegninger af Muhammed!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-02-06 03:59

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=436737

Citat
Tilhængere af den radikale shiamuslimske præst Moqtada Sadr kræver en undskyldning fra de danske styrker stationeret ved Basra i det sydlige Irak for Jyllands-Postens tegninger af profeten Muhammed.

»Pressefrihed er ikke det samme som nedgørelse af religioner, og vi kræver, at de danske styrker undskylder for denne handling, eftersom de repræsenterer deres regering i Irak«, siger Khalil al-Maliki, der er Sadr-bevægelsens repræsentant i den overvejende shiamuslimske by Basra

.........vi kræver, at de danske styrker undskylder for denne handling, eftersom de repræsenterer deres regering i Irak

LOOOOOOOL Jeg troede at deres imamer i det mindste skulle rumme et minimum af intelligens

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-02-06 07:13

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Den shiamuslimske præst Moqtada Sadr som forlanger, at de danske styrker i Bashra som repræsentant for den danske regering skal sige undskyld, supplerer med..... hold lige fast...... at Vatikanet må gribe ind. Det er altså bedre end Cirkusevyen

Hvis det ikke var så alvorligt som det er, ville jeg ROTFLMAO

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-02-06 13:45
Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 500 point
Dato : 05-02-06 14:08

Sorry, men jeg er fandme så gal over, at den Danske ambassade blev brændt ned i går.
Nu er det ederrøvme godt nok ved at være NOK!

Hvad i alverden sker der i hovederne på de rabiate muslimer?!

Uhhh jeg er VRED! ..Det hele starter, fordi DE MUSLIMSKE herboende imamer rejste til deres hjemlande KUN FOR AT SPREDE FALSKE OPLYSNINGER om Danmark. Nu er de tilbage og fortsætter med garanti deres fjendtlige virksomhed her i landet, ved at lyve for deres fuldkomne uvidende trosfæller. De har kun et for øje – nemlig at opildne til modstand mod det land, som SÅ GODTROENDE forsørger disse religiøse svindlere. FØJ!

I mine øjne, har de vist, at de nærer had til og foragt for Danmark, og så skal de fandme ikke være her. Hvad ligner det, at vi accepterer, at udenlandske prædikanter modarbejder de fundamentale værdier, den vestlige civilisation bygger på?!..

Jeg bekymrer mig om de unge mennesker, som tiltrækkes af rabiate muslimske grupper som Hitz Ut'erne ... jeg bekymrer mig om terrorceller i landet – her tænker jeg på vores ven, som vi redede fra Guantanamo. Han sidder sørme og støber små terrorting i sin lille ske i sin fængselscelle.

Jeg ser og hører med rædsel, hvad rabiate imamer prædker under fredagsbønnerne...foragt og had mod danskerne og landets politik, værdier og normer!

Og den slags mennesker kan jeg simpelthen IKKE ACCEPTERE; AT VI SKAL HUSE - folk som inderst inde ser sig selv som vore fjender.

Jeg håber inderligt, at der bliver lavet om i udlændingeloven efter dette. Skal sådanne hjernevaskede forkyndere have opholdstilladelse her, så bør de som MINIMUM skrive under på, at de er indforstået med, at opholdet er betinget af, at de ikke på noget tidspunkt vil prædike, tale for eller på anden måde opfordre til handlinger, som er i strid med Den Europæiske Menneskerettighedskonvention.

Uhhh jeg raser! For inderst ved jeg jo godt, at disse tvetungede imamer ingen skrupler har. De skriver sq da bare under, for der står jo skrevet i koranen, at det er ok at lyve for, og bedrage de vantro..Føj!

Min helt personlige holdning er, at de slet IKKE SKAL HAVE LOV TIL AT VÆRE HER. Disse hjernedøde imamer repræsenterer jo kun et mindretal af muslimerne, så hvorfor fanden sparker vi dem ikke tilbage til muhammedanien?! Det vil være at gøre både vi danskere og størstedelen af herboende muslimerne en tjeneste. UD MED DEM.

Uagtet "nogen" vil se mig som værende racist, så ved jeg AT DET ER JEG IKKE. Jeg respekterer folk hvis de ellers er venlige og respekterer mig, og jeg respekterer deres ret til at dyrke fæle afguder efter eget valg. For mit vedkommende væltede læsset, da muslimer fra fjern og nær, begyndte at prøve at bestemme hvad der skal stå i min avis.

Vi har i Danmark altid brugt humor og sarkasme om stort set alle grupper. Lige fra blondiner, københavnere, svenskere, kongehuset, osv.

At muslimer så ikke må afbillede den for dem så gudfrygtige muhammed, er deres sag. Så må de jo lade være med det. De hverken kan eller SKAL bestemme, at så må andre heller ikke. De snakker så meget om respekt, men skulle måske lige rydde op i egne rækker først.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-02-06 14:13

En stor tak skal lyde tlil Anker Jørgensen, Birthe Weiss, Sven Auken og Ritt Bjerregaard - de har lavet et godt forarbejde i 70érne og 80érne.

Nu er det generalkonsulatet i Beirut -Libanon, som er ved at blive brændt af........ Joo vi kan lære meget af det multietniske samfund, og der skal være plads til os allesammen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-02-06 14:13

ps. Jeg har fuld respekt for den muslim, som ligesom flertallet af andre religiøse mennesker, holder sin religion for sig selv og ikke er fanatisk og stiller særlige krav pga. sin religion...man kan ønske men ikke kræve.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-02-06 14:20

Ikke at jeg har viden om - og kendskab til samfundsforholdene i Mellemøsten år 570-632, men jeg finder det interessant at vide, hvordan han ville blive opfattet som nulevende person, af de muslimer som tilbeder ham iht. koranen!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-02-06 14:27

Ja ik?? Når man læser om denne Hr. Muhammed, så toner der et billede frem af en pædofil mordrisk psykopat med sine forbindelser i orden til det hinsidige. Jo Jo fedt idol LOOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-02-06 14:28

Og så mener jeg faktisk, at Islamisk trossamfund troligt følger den taktik, profeten selv benyttede over for vantro.

Først fremprovokerer man en konflikt, som man eskalerer ud over, hvad de vantro kunne have forestillet sig.
Så giver man sig selv rollen som forsoneren med den fremstrakte hånd for at opnå indrømmelser, som de vantro ellers aldrig ville have accepteret.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-02-06 14:33

Klumme, det er faktisk lidt uhyggeligt

ÅR 623. opfordrer profeten Muhammed til at eliminere jøden Ka'ab, fordi Ka'ab har kritiseret ham. Muslimen Muhammed b. Maslamah beskriver stolt, hvordan han udførte mordet: "Jeg tog min kniv og stødte den ind i maven på ham, og jeg pressede til, indtil jeg nåede skambenet, og så faldt Guds fjende til jorden"

Langt senere. Den 2/11 2004 for at være præcis - følger Muhammed Bouyeri sin navnebroders eksempel og dolker filminstruktøren Theo van Gogh i Amsterdam.

Den 20/1 2006 udtaler en gruppe muslimske foreninger i Danmark, at Morgenavisen Jyllands-Posten skal "være med til at genoprette respekten for profeten" - Theo van Goghs morders forbillede.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-02-06 14:38

Hvad gør vi så nu??

Vi trækker alle repræsentationer i muslimske lande hjem. Vi udviser alle muslimer som umiddelbart kan udvises. Vi hastebehandler lidt lovændringer, så resten kan følge samme vej. Vi opsiger alle lejemål som huser muslimske forsamlingssteder. Vi forbyder i henhold til landsts sikkerhed at muslimer samles. Vi afbryder ethver ølonomisk samarbejde med muslimske lande. Vi stopper enhver form for hjælp til muslimske lande - både af økonomisk og humanitær art. Vi skærper grænsovergangene, så ingen muslim slipper ind i landet. Vi retsforfølger enhver muslim, som kan antages at have fremprovokeret tilstandene som de er nu, eller har støttet dette, og de muslimer som under enhver form viser foragt for vores land.

Er dette muligt..... næppe, men det ville være passende.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-02-06 14:43

Alternativt træder regeringen tilbage, og samtlige folketingsmedlemmer nedlægger deres mandat. Man tilskriver præstestyret i det muslimske broderskab og tilbyder dem at regere vores land. Det samme gælder for de nye regioner. På den måde kommer der ingen kontroverser mellem den muslimske lære og de danskere der bor i deres eget land, og ytringsfriheden skal ikke mere diskuteres. Den er DØD.

Der er nok osse et par af Kandubrugerne (oigerne) det ville klæde med en burka LOOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-02-06 14:46

Og der også en af (kandufyrene) der minder lidt om Mohammed LOOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-02-06 14:52

Han får en mandeburka (med gylp) LOOOL

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 05-02-06 15:03

Det er det jeg har sagt hele tiden. Send de muslimer hjem som ikke kan acceptere de værdinormer vi har i DK. Når de så gerne leve i undertrykkelse af islam så fatter jeg simpelthen ikke hvad de laver her. Det er da meget nærliggende at bruge udtrykket bekvemmelighedsflygtninge om dem, selv det ikke er et udtryk jeg nogensinde har kunnet lide.
Trods lørdagens mange demonstrationer skete der IKKE nogen koran afbrændinger, hvilket er godt da vi jo nødigt skulle synke ned på det primitive plan som islam helt klart befinder sig på.

Men lysten til at gøre det..............

Jeg får lige pludselig en indskydelse.
Kunne man ikke politianmelde abu laban og det slæng der rejste til mellemøsten og startede hele denne latterlige situation, for landsskadelig virksomhed ?.

Hvis andre i dette forum er med på den så lad os arrangere.

Hvor blev "polpot" forresten af ?. Mon han har travlt med at skylle den dårlige smag ud af munden.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-02-06 15:09

Polpot LOOL...... den "slingrefisse" er ude og få sin forhud syet på igen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 15:15

Det er da tydeligt at se vi stadigvæk har ytringsfrihed her i landet! Men husk nu at 2 forkerte ikke laver 1 rigtigt! Men harmen er da til at forstå, den deles nok af alle danskere!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 15:18

Men som jeg har sagt andet sted! Det er nu vi skal udnytte situationen og starte en flageksport til Mellemøsten! Den kan de da umuligt boycutte, og indtægten vil langt overstige den spildte mælk!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-02-06 15:18

Citat
Det er da meget nærliggende at bruge udtrykket bekvemmelighedsflygtninge om dem, selv det ikke er et udtryk jeg nogensinde har kunnet lide.

Mon ikke det også var mere passende, at kalde dem udsendte pionerer, der skulle foretage de indledende manøvrer m.h.p , med alle midler at støbe fundamentet for Islams fodfæste og udbredelse i DK

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-06 15:24

Og vi har jo osse et våben de aldrig vil kunne slå eller afbrænde! Dansk humor! D

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-02-06 16:26

Citat
Mon ikke det også var mere passende, at kalde dem udsendte pionerer, der skulle foretage de indledende manøvrer m.h.p , med alle midler at støbe fundamentet for Islams fodfæste og udbredelse i DK

.......................................jow.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-02-06 17:25

tråden er bleve for lang

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-02-06 19:07

For lang til hvad... til hvem?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-02-06 21:25

Der er ikke så langt ned til bunden her.....................................bare tryk på tasten [NED]
(så er man også fri for at læse alle de fjollede kommentarer på vej ned )

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 05-02-06 22:34

Sidder lige med en tanke...
Koranen er muslimernes hellige bog og efter hvad jeg har opfattet muslimernes guide til hvad de opfatter som et rigtigt liv.
Der står vist et eller andet sted i den at man ikke må "billedskære" muhammed (polpot er det rigtigt?).

Men jeg er ikke muslim. Hvordan kan muslimer så afkræve at jeg skal følge denne regel ?.
I det hele taget er det svært at gennemskue hvorfor muslimer kan blive fornærmet over at ikkemuslimer afbilleder muhammed. Vi er jo vantro og hvad vi gør har ingen gyldighed i muslimsk sammenhæng.

Vi har ytringsfrihed her i landet. Men der er heller ingen der påtvinger os læse en bestemt avis.
Hvis muslimer bliver stødt over de tolv tegninger hvorfor fremturer de arabiske tv kanaler så med at vise dem ?.
Hvorfor havde Islamisk trossamfund så travlt med at udbrede de billeder i hele den arabiske verden ?.

Hvis jeg blev stødt af f.eks. polpot´s konstante fornærmelser af anderledes tænkende, i hans indlæg, så kunne jeg jo bare lade være med at læse dem.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 05-02-06 23:13

Gud bliver ikke mindre eller svagere af, at nogen håner eller laver satirer over ham. Ønsker han nogen sat på plads, gør han det selv.
Jesus Kristus bliver ikke mindre eller svagere af, at nogen håner eller laver satirer over ham. Han tilgiver dem.
Budah bliver ikke mindre eller svagere af, at nogen håner eller laver satirer over ham, han bærer over med dem.
Hvad er det, der gør Muhammed og Allah så svage, at de må betjene sig af hujende horder?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 05-02-06 23:38

Undskyld.... men gider ikke dette emne længere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-02-06 04:19

Jeg kan da godt forstå at du er træt Erling Du har forfattet 2 indlæg, som har relevans for spørgsmålet svarende til 0,9 % af de samlede indlæg Op med benene og hvil dig lidt

PS. Jeg er glad for, at du grundlæggende er enig med mig i sp......

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-02-06 19:34

Nå, så blev grisetrynebilledet af en tilfældig fransk mand frejdigt (bort)forklaret som værende et billede sendt anonymt - og dette billede endte alligevel i mappen med de oprindelige Mohammed tegninger, på trods af at dette billede ALDRIG har været i JP - ..

Troværdigt?! ....naaaaaaaaaah

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-06 20:36

creamygirl - jeg forstår ikke at du tør........... Det "IKON" du har her i profilen kunne nemt forveksles med en der står og råber i et tårn .....Eifeltårnet Rundetårn eller et andet tårn.
Tænk hvis du blev påtvunget at sige pænt undskyld med blussende kinder.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-02-06 21:09

emesen..

Uha, ups, øv og blabla - det havde jeg ikke lige tænkt på! *G*

Gu ved hvad "Creamy" (og mit lille provokerende ikon) er værd i Guld?!

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=334254

Jeg undskylder på forhånd, fordi jeg læser ekstra bladet

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-02-06 22:30

LOOL ...Jeg giver 1 kilo gulerødder til dén der finder det sjoveste Ahmed Akkari citat...

Sorry, men jeg har lige set denne sjove lille mand- komme med en hammer dum udtalelse på DR1..

Hvis ikke han ønske om en fremtid som "Bagdad Bob" går i opfyldelse, så har han store muligheder i komiker brancen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-02-06 23:28

At sige du er din vægt værd i guld ville være en megafejltagelse. Så skal du først på fedekur, så du runder de 200 kg.

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 09-02-06 10:22

Gør det noget indtryk på nogen, at kendte venstreekstremister som Uffe Ellemann-Jensen og de udstationerede danske soldater tager afstand fra Jyllands Postens tegninger? Eller at Jyllands Posten alligevel ikke vil trykke anti-holocaust-karikaturer og altså tydeligvis er selektiv med hensyn til, hvem man vil genere?
Eller er denne tråd kun beregnet på eksempler på muslimer, der dummer sig og modsiger sig selv?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-06 11:03

Nej den er ikke kun beregnet på at udstille muslimer der dummer sig og modsiger sig selv. Spørgsmplet var faktisk:
Citat
Skal den danske regering give Verdens muslimer en undskyldning, fordi en privat dansk virksomhed i Danmark har publiceret nogle tegninger af profeten Muhammed

Men der løber jo altid lidt sidespor på og det er okay. Men hvad er budskabet, når du skriver ovenstående? Mener du at fordi en kulturredaktør, 500 danske soldater og en meget exminister bjæffer, så ændres holdningen til spørgsmålet?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-06 16:27

>>>>lovet fem kilo guld <<<<...............plejer det ikke at være jomfruer der udloves.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-06 16:40

Joo Emesen, men med den seksuelle lavalder på 15 år, er de jo ikke til at støve op

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-06 16:45

Hmm nå - men så vil jeg hellere ha' noget kaffe.............(guldblandingen)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-06 16:57

Osse her....Nescafé Gold

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 09-02-06 19:16

Citat
Mener du at fordi en kulturredaktør, 500 danske soldater og en meget exminister bjæffer, så ændres holdningen til spørgsmålet?

Det holder ikke stik, at tegningerne i Jyllands Posten slet og ret skulle være være blevet bragt for det ædle formåls skyld, YTRINGSFRIHEDEN, når avisen ikke - som ellers lovet på CNN af den nu suspenderede ("ferie på ubestemt tid") kulturredaktør - vil bringe anti-kristne og anti-jødiske karikaturer som bevis på, hvor meget ytringsfriheden ligger bladet på sinde. Det understreger bare, at Jyllands Postens kampagne slet og ret var anti-muslimsk! Man gik bevidst efter at fornærme muslimer med de ret barnagtige tegninger, og det er det, som man siden har nægtet at undskylde.
For mit eget vedkommende er jeg anti-religiøs, men jeg kan af samme grund også se forskel på en seriøs kritik af religion og en barnlig fornærmelse a la: muhamedanere er bombekastere. (Det er muligt, at jeg tager fejl, men jeg erindrer heller ikke at have set karikaturer af Jesus eller apostlene som bombemagere, dengang katolikker og protestanter havde travlt med at bombe hinanden i Nordirland.)
Ville det så ikke være smartere, hvis Jyllands Posten tog sig sammen og undskyldte tegningerne, i stedet for at overlade det til alle mulige andre, som ikke har haft noget som helst med offentliggørelsen at gøre?
http://www.forsoningnu.dk/underskrift/
http://www.anotherdenmark.org

De 500 soldater burde efter min mening slet ikke være dér, hvor de befinder sig, men det er dem, som JP's anti-muslimske kampagne går ud over, ikke dem, der sidder trygt og godt på JP's redaktion - eller jer, der skriver her, for den sags skyld.

Ellemann-Jensen er heller ikke min livret, men han gør opmærksom på, at JP har lavet noget lort, som har ubehagelige konsekvenser for en del danskere.

Endelig har jeg heller ikke aktier i hverken Arla, Maersk eller rejsebranchen, og jeg har ikke haft planer om at besøge muslimske lande i nær fremtid, så I kan sådan set fortsætte jeres egen private lille kampagne her på tråden, uden at det generer mig personligt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-06 19:24

Citat
......så I kan sådan set fortsætte jeres egen private lille kampagne her på tråden, uden at det generer mig personligt

Alletiders... Jeg ville øjeblikkelig lukke trådden, hvis den generede dig.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-06 19:37

dannS -
Du har da ret - vi bør ikke være nede i de lande for at lære den befolkning om demokrati.
Vi bør slet ikke tage derned overhovedet.
Men de mennesker som kommer til Danmark som er et demokratisk land hvor man normalt ikke brænder andre landes flag af, (stor undskyldning behøves) - ja de bør da prøve at efterleve demokratiet - - - - eller rejse derhen hvor deres livsindstilling passer bedre.
Islam fejler ikke noget...................det er alle de rabiate muslimer som ødelægger det hele.
Efterhånden er der en del som er begyndt at oversætte Koranen, og det ser ud som om der er en del muslimer som ikke kan kende forskel på middelalderlig kultur og den fredelige Islamiske tro.

Men det må da være en mærkelig fornemmelse som alm. muslim, at opleve sine "egne" både som landsforædder i et land de gæster og (som jeg opfatter det) .... forædder mod troen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-02-06 19:40

Jeg har lige et par minutter, inden jeg skal dyrke min lille kolonihave, og lade op til giro 413.

Klume dit spørgsmål lyder.

Citat
Skal den danske regering give Verdens muslimer en undskyldning, fordi en privat dansk virksomhed i Danmark har publiceret nogle tegninger af profeten Muhammed

Mit svar er stadig nej. Muhammed tegnigerne blev bragt i en Ægyptisk avis allerede ikke i Oktober.
Så som jeg har skrevet et andet sted her på kandu, så har det ALDRIG handlet om krænkelse pga disse tegninger. Det er latterligt og ikke mindst sygt

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 12-02-06 15:03

Jeg vil blot udtrykke min enighed med Vaxen, Tedd og Mangorasa.

Jeg er lettere chokeret over, at så mange af Kandu's brugere ser verden så unuanceret, og at der er så lidt kritisk kildekritik her på kanalen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-02-06 22:33

Unuanceret ?! ..Tja, det er jo ikke første gang du tager dette popsmarte udtryk i brug vedrørende denne debat..

Jeg synes det kunne være interessant at vide, hvor nuanceret du mener man skal forholde sig til den dødsdom, som en islamisk bevægelse har afsagt mod de danske tegnere?!

Tegningerne blev bragt for fire måneder siden for at afprøve ytringsfrihedens vilkår i Danmark.

For ikke så længe siden besluttede statsadvokaten i Viborg, at der ikke var grundlag for at rejse tiltale mod Jyllands Posten for at bringe de meget omtalte Muhammed tegninger. Statsadvokaten lagde vægt på, at der er vide grænser for ytringsfriheden – ikke mindst for satiriske tegninger og pressefrihed. Han konkluderede derfor, at der hverken var grundlag for at rejse tiltale efter straffelovens gamle blasfemiregel, eller efter reglen om hadefulde ytringer. Så er den vist ikke ret meget længere, selvom Saudi-Arabiens øverste præst stormufti Sheikh Abdulaziz al-Sheikh kræver at Danmark straffer Jyllands-Posten på grund af de omstridte Muhammed-tegninger. KRÆVER...Min bare røv!

Som jeg ser det, så har vi fået bekræftet, at fri debat ikke er forenelig med Islam. Senest har vi set, hvad man mener om dette spørgsmål i Saudi-Arabien, et land, som regeres i sammensværgelse med fanatiske, voldelige muftier og mullaher. Et land, der ikke kender til religionsfrihed, ytringsfrihed eller nogen anden form for frihed. I Mellemøsten er undertrykkelse af selv de mest basale frihedsrettigheder hverdagskost. Politik er derfor ikke noget man diskuterer, det er noget man udøver på kommando.

I disse dage lyder kommandoen, at landet mod nord (Danmark) skal boykottes.
I november lød en anden kommando: http://washingtontimes.com/world/20051114-015138-3548r.htm

Grum læsning, og bestemt ikke noget jeg har tænkt mig at se særlig nuanceret på. Det er ganske enkelt sygt! ...750 piskeslag!!
Hvorfor ikke bare afsige en dødsdom?! Tror sq det er de færreste der overlever 750 piskeslag

Jeg vil faktisk ønske, at både DANIDA og Udenrigsministeriet undlod at sende dialog kroner til regimer og befolkninger, der behandler deres borgere så ynkeligt. Christ, hvordan fører man en dialog/samtale med mennesker der styrer ud fra den form for vanvid. Det er reelt ikke muligt, vel?!

Det er så nemt at være bagklog – og sidde på sin flade og ytre, at regeringen burde have ladet udenrigsministeren mødes med de arabiske ambassadører - og JP skulle blabla. Ja, jeg mener også, at Fogh skulle have taget det møde, og brugt det til at give dem en opsang og en lektion i, hvordan demokrati og ytringsfrihed fungerer.

Der er ingen tvivl om, at millioner af muslimer føler stærkere for deres religion, end vi nogensinde kommer til at forstå herhjemme. De har svært ved at se andet end en grov fornærmelse i satiriske tegninger, som herhjemme hører til normalbilledet, men det er fandme forurolignende, at 50 millioner arabiske seere på Al-Jazeera oplevede et live-interview med Jyllands-Postens kulturredaktør, Flemming Rose. Han beklagede, at de har følt sig krænket over Muhammed- tegningerne - men den beklagelse fik simultantolken ikke liiiige med. Af ukendte årsager begynder simultantolken først at oversætte Flemming Roses svar EFTER beklagelsen.

Om jeg begriber, at der stadig er nogen der går rundt og tror denne konflikt handler om disse satiriske tegninger?! Det er det rene nonsens. Det var blot et middel til at skabe røre i andedammen. Mens den menige muslim ønsker ro, søger fremtrædende imamer at fremstille et Danmark, hvor rettroende muslimer bliver forfulgt og undertrykt. Det giver dem større status og bedre mulighed for økonomiske donationer fra mellemøstlige kredse. De argumenterer jo for, at de skal bruge penge for at beskytte islam. Hvor svært er det at forstå?! Med de trusler om vold som de muslimske samfund kommer med, er det tydligt for mig at dette ikke handler om tegninger mere. Hvis det gjorde det ville de hykleriske ledere i mellemøsten også boykotte mælk, oksekød og lign, fra New Zealand, Holland og alle de andre "stater" der har bragt tegningerne, men hvor skulle de så få deres varer fra?!
Personligt er jeg ikke hårdt ramt af boykotten, da jeg ikke er andelshaver i Arla. Men jeg undrer mig da over, at en region, der primært producerer tre ting: olie, flygtninge og terror har råd til at boykotte den madimport, der holder den undertrykte befolkning i live?!

Det er virkelig ved at være på tide med adfærdsregulerende lovgivning på imamområdet. For min skyld gerne en særlov, der stiller ultimative krav til imamernes velvilje i forhold til at opholde sig i Danmark og hvor en uddannelse er et krav, så de ved hvordan de skal tumle rundt i den danske manege.

Når man betænker hvad der trykkes af billeder og tekst hver dag i verdens tusinder af trykte medier så har man altså ved de danske Imamers mellemkomst fået øje på 12 satiriske små børne tegninger i en dansk avis. 12 børnetegninger!!!
Hold da kæft, man skulle tro der var tale om at sælge våben - eller økonomisk støtte til modstandsgrupper.

Jeg læste for nyligt om en 18 årig ung iransk kvinde der var dømt til døden ved stening, fordi at hun i selvforsvar (for at undgå at hun selv og en 6 årig kusine blev voldtaget) havde dræbt manden som angreb dem.

Den slags umenneskelige uhyrligheder kan åbenbart ikke ophidse de muslimske regimer i mellemøsten. Men 12 små tegninger i en avis på den anden side af jorden - det kan tænde en brand dernede.

Jeg skammer mig sq over at tilhøre menneskeracen når jeg konfronteres med et sådant vanvid!

The bottom line er, at jeg ikke mener vi her i Danmark skal lade os tryne af paranoia eller fundementalisme. Sagt på en anden måde: Jeg ser ingen som helst grund til at pleje og kæle for muslimske tabuer. Tværtimod har al det her halløj medført at Islamisterne må forholde sig til at nå ned til dybere sandheder.

Ja det er hårdt, men som den kloge Ayan Hirsi Ali påpeger, så er det på tide, at de islamiske masser indser, at deres tilbageståenhed ikke så meget skyldes, at deres tro på gud er svækket, eller at de bliver diskrimineret af jøder og andre vantro, sådan som de radikale bilder dem ind, men at deres tilbageståenhed skyldes dem selv.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-06 22:54

creamygirl........................jeg håber at du kan høre, at jeg klapper i mine små hænder.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-02-06 23:11

Hurra for creamygirl - det er en skam der ikke er flere der har hår på brystet. og har mod til at sige stop

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-02-06 23:39

Øhhh...... Det var lige nøjagtig det JEG mente, og skulle lige til at skrive det. Men hende Creamygirl tar' det altid lige ud af munden på mig. (Godt gået Creamygirl)

Hva fa.. har hun hår på brystet LOOL Det må jeg nok sige

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-02-06 00:01

I følge nyhederne har en muslimsk gravplads været udsat for hærværk http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=438171

Gu ved hvem der står bag dette??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-02-06 00:05

Ja tegningerne blev rigtigt nok bragt som et indlæg i den danske indvandrerdebat af et blad der nægtede at trykke satiriske tegninger af jesus fordi det kunne skabe furore blandt danske kristne (Læs: dalende oplagstal)! En indvandrerdebat der bygger på DF's fremmedfjendske holdning og deres usmagelige populisme der bygger på fremmedfrygt og som rigtigt har fået vind i sejlene efter 9/11. Tegningen af Muhammed afbilled som terrorist er osse et direkte resultat af hvor nuanceret tonen er i debatten, og er nok humlen til det hele balladen! Man sætter jo direkte lighedstegn mellem Islam og terrorisme, hvad folk i palæstina nok er meget uenig med når de ser et Israelsk fly (made in USA) affyre missiler mod civilbefolkningen! Den almindelige muslimske befolkning har nærmest kun deres religion at trøste sig med i de forfærdelige, undertrykkende og korrupte samfund de fleste af dem lever i, og for dem er det dybt krænkende udover at være blasfemisk at blive sammenlignet med terrorister! At det her så bliver brugt af deres hjemlande til at lukke damp ud så de glemmer alt om indenlandske problemer er en anden sag!

Tager vi Danmark er de danske muslimer jo vant til lidt af hvert og langt hovedparten af dem har jo bare rystet på hovedet af jyllandsposten, mens et fåtal har brugt sagen til profilere sig og bruge det politisk!

Men alt i alt er klimaet for indvandrere her i landet blevet meget mere koldt og det har det været i mange år! Det er som man siger til dem! Du er ikke rigtig dansker og integreret før du afsværger dig Islam og begynder at spise svinekød, og selv om de gør det er det såmænd ikke nok alligevel!

Det er dette kolde klima der har resulteret i jyllandspostens tegninger og derfor kan jeg på sin vis godt forstå at verdens muslimer er sure på Danskerne osse og kræver en undskyldning, netop fordi de ser Danmark som et eksempel på Vestens arrogance overfor dem!

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 13-02-06 00:08

Og hvis man skal snakke selvcensur, så er lidt svært at forstå, hvorfor lige netop Jyllands Posten kun kan få øje på muslimer som de ansvarlige:
javascript:cnnVideo('play','/video/world/2006/02/08/verjee.denmark.cartoon.publisher.cnn','2006/02/15'); (på engelsk)

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 13-02-06 00:15

Sorry, jeg kunne ikke få linket til at virke. Prøv i stedet her:
http://www.cnn.com/2006/WORLD/asiapcf/02/08/cartoon.protests/index.html
Gå ned til "Flemming Rose" længere nede på siden og se CNN-interviewet med Jyllands Postens ferierende kulturredaktør i sidste uge.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 13-02-06 00:19

det går ligesom i en dansk film for mange år siden der hed "Naboerne" om to naboer der lå i krig, den eneste der profiterede på det var købmanden som solgte krudtet sådan går det også den her gang, de eneste der tjener på det er våbenindustrien, profit penge og magt er den brolagte vej til helvede.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-02-06 00:20

Han er godt nok klam ham Flemming! Hvorfor bragte han ikke de tegninger han viste frem?

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 13-02-06 00:28

Det var vist hans intentioner, men så blev han sendt på ferie af chefredaktøren ...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-06 01:23

Hvad er det egentlig I ønsker?!

Ja undskyld men vi skal være mindre fremmedhadske skives der!

Jamen hvis sund fornuft og forbehold for, at man ikke vil lade sig dirigere rundt af en flok imamer skal sidestilles med fremmehad, så står jeg sq godt nok af.

Nøøøj hvor fedt!

Vi kan se frem til en fremtid, hvor antallet af muslimer i Europa vil vokse, fordi vi så hjertens gerne vil fremstå som imødekommende overfor fremmede.
For tænk, hvis nu de "skide ekstremister" bliver sure

Wow, det bliver spændende, når de så får stemmeret, så kan vi inden længe se idioter som Abu Laban, og Ahmed Akkari i folketinget.

Der vil komme flere og flere oliepenge fra Mellemøsten til muslimerne i Europa. Disse penge vil blive brugt til bl.a moskeer, og skoler, der KUN må benyttes af muslimer, svømmehaller der KUN må benyttes af muslimer. Børnehaver der KUN må benyttes af muslimer. Busser og taxier, der KUN må benyttes af muslimer. Halal slagterier, der KUN må ansætte muslimer osv osv.

Ja goddav do - Velkommen til parallelle muslimske samfund uden nogen form for integration med de europæiske lande. Vor herre bevares..

Jeg håber (for jeres egen skyld) at I er døde og borte til den tid, for det vil formentligt få jeres pis i kog, at integrationen er mislykkedes – og at I skal til at kæmpe for demokratiet en gang til - og sikkert tabe kampen!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-06 01:58

Mht. den skide undskyldning, så er det efterhånden ved at være længe siden, at de fik den.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/30/203807.htm

Jeg kan da kun glæde mig over, at vi her i Danmark ikke lader os ryste af flagafbrænding, ambassadeafbrænding, råb og trusler. Det er ikke Danmark, der har et problem, men muslimerne der har skabt et..

Og uagtet hvor klam man må mene Flemming Rose er, så har han da ret til at være tro mod hans egen kultur, holdninger og livsværdier. pressefrihed og ytringsfrihed er helt afgørende værdier Derfor har han ret til at stå fast på, at vi må skrive, tegne, male og sige præcist hvad vi har lyst til, så længe vi ikke opfordrer til racisme.

Desuden er min overbevisning, at de tolv tegninger aldrig har været ment som en en kritik af Islam eller en generel provokation af muslimer.

Tegningerne er derimod rettet mod islamister der vil slå tegnere der tegner Muhammed ihjel, og var ment som et budskab om, at det ikke er acceptabelt at tro, man kan slå nogen ihjel på baggrund af, hvad der står koranen.

Derudover ser jeg en tendens til, at mange glemmer, hvad der startede alt det her

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 13-02-06 09:40

Citat
Mht. den skide undskyldning, så er det efterhånden ved at være længe siden, at de fik den.
Det er tankevækkende, at der næppe var kommet en sag ud af det, hvis avisen havde leveret en "skide undskyldning" 3-4 måneder tidligere. Først da det begyndte at brænde på og gå ud over fx Arla, kom der skred i tingene. Too little, too late. Man skulle næsten tro, at danske statsministre og redaktører 'kun forstår magtens sprog' - sådan som man plejer at hævde det om primitive, middelalderlige muslimer ...
Citat
Derfor har han ret til at stå fast på, at vi må skrive, tegne, male og sige præcist hvad vi har lyst til,
Ja, men det var åbenbart for hård kost for hans chefredaktør, der sendte ham på ferie i stedet for at bringe de anti-kristne og anti-jødiske satiretegninger, som han lovede på CNN for at få det til at se ud, som om det ikke slet og ret drejede sig om en anti-muslimsk kampagne, altså om at tegne det fjendebillede, som altid er så vigtigt i enhver nation, når den er i krig ...
Citat
Desuden er min overbevisning, at de tolv tegninger aldrig har været ment som en en kritik af Islam eller en generel provokation af muslimer.

Nej, et par af tegningerne er jo lavet af tegnere, der brugte anledningen til at kritisere Kåre Bluitgens og Jyllands Postens kampagne: På en tegning står Bluitgen med en appelsin i turbanen, hvorpå der står: "PR-stunt". På en anden står Bluitgen i en politi-lineup sammen med blandt andre Pia Kjærsgaard og igen med et skilt, der siger: "Kåre PR. Ring og få et tilbud." (Min fortolkning: Der er mange fundamentalister i denne sag, og de er langt fra alle muslimer! På en tredje står en indvandrerdreng foran en tavle på en skole i Valby. På tavlen står der, at Jyllands Posten er reaktionær - på persisk, hvorfor JP ikke var klar over det!
Et par af de danske bladtegnere har altså haft mod til at sige, at de godt vidste, hvad Jyllands Postens og Bluitgens kampagne gik ud på og at de ikke ønskede at være en del af den. Det tyder m.a.o. på, at de ikke har følt sig specielt utrygge ved den angivelige muslimske fare - men derimod snarere ved Jyllands Postens felttog. Farligt er det vel først blevet, da man blev gjort til en del af en decideret kampagne mod muslimerne. Indtil da er der næppe nogen bladtegner, der har været bange for at tegne Muhammed. At en illustrator fx nægter at tegne Muhammed forfra, kunne jo også udlægges som slet og ret respekt for en fremmed religion, ligesom en del tegnere sikkert ville vægre sig ved at tegne en kristen døbefond brugt som pissoir - uden at det af den grund skulle være et bevis på, at tegneren var hundeangst for at blive stenet af folk fra Indre Mission.
Citat
Derudover ser jeg en tendens til, at mange glemmer, hvad der startede alt det her

Hvis der er nogen, der har glemt det, så er der en glimrende opsummering her, inklusive links til relevante avisartikler: http://da.wikipedia.org/wiki/Muhammed-tegningerne

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-06 13:39

Citat
Det er tankevækkende, at der næppe var kommet en sag ud af det, hvis avisen havde leveret en "skide undskyldning" 3-4 måneder tidligere.

Hov hov, du glemmer belejligt nok, at det slet IKKE var avisen der var inviteret til et møde med de arabiske ambassadører?!

Det var sq ikke JP de ville have til at undskylde, det var vores regering!!

Du lyder til at have fulgt med, men noget er tilsyneladende glippet for dig. Når Fogh ikke ville deltage i det møde, var det fordi de folk der skulle deltage i mødet ville forlange en undskyldning for, og en beklagelse af, at JP bragte tegningerne. Det kan Fogh, som landets statsministrer, selvklart ikke acceptere, da det politiske system herhjemme ingen indflydelse har på den skrevne presse, og dermed heller ikke noget ansvar for hvad JP bringer..

Væsentligt og altså ikke helt uvedkommende i denne sag er, at en ekspert i strafferet, Vagn Greve, allerede den 10 Oktober fastslår, at det ikke er et brud på straffelovens blasfemiparagraf at bringe 12 tegninger af profeten Muhammed i en avis. Ergo har JP intet at undskylde, med mindre du da mener, at de skal undkylde ytringsfriheden.

Jeg er i det daglige et meget tilforladeligt og venligt menneske, MEN jeg bliver sq lettere irriteret, når man gang på gang skal høre på nogle totalt fordømmende, ignorante og rabiate muslimer (som i øvrigt er misinformeret), idet de tror der er cencur i danmark, styret af regeringen, blot fordi det er således i deres land. Det havde været på sin plads, at de havde sat sig lidt ind i tingene INDEN de farer ud og truer med terror.

___________________________________________

Konflikten ser for mig således ud:

A: Muslimer verden over er krænket af en unødig krænkelse af hvad de tillægger ekstrem meget værdi.

B: De muslimske lande, der anmodede om at få statsministeren i tale, er fornærmet og vil have oprejsning.

C: Ekstreme muslimske kredse i og uden for Danmark bruger sagen til at fremme deres egen sag. Det er her problemet reelt er.

Både A og B kan med diplomati imødegås (og det burde for længst have været gjort, men det hjælper et fedt, at være bagklog)

C er stort set umuligt at gøre noget ved - og uagtet både A og B havde været håndteret rigtigt fra start, så havde vi STADIG stået med C som det primære problem. Her spiller så mange faktorer ind, at både du og jeg ville skide i bukserne (hvis vi blev bekendt med det egentlige formål)
Jeg ved ikke hvad du ser, men jeg ser noget, som ligner en "civilisationernes krig" hvor masserne selv sætter dagsordnen - dog efter, at de kredse der har noget ud af en konflikt, har pustet til ilden.

Sådanne "medieliderlige" imamer fra Islamisk Trossamfund har i mine øjne KUN haft et formål med al den ballade de har forårsaget. At få kommunikeret ud både her i landet, men især i de islamiske lande, at DE er ÅH så betydningsfulde for at Islam skal overleve her i det undertrykkende og "fremmedhadske" Danmark - og derfor bør de have en hel masse magt og indflydelse som det er nødvendigt at tage hensyn til.

Sørgeligt at være vidne til, at både TV og aviser hjælper dem i den retning. De skulle fandme ignoreres - og når tingene er faldet til ro, kan man så stille og roligt undersøge om de kan straffes eller udvises, for deres løgnagtige smæde som har skadet landet så meget.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-02-06 15:14

Se lige denne her
http://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningHTML/Tegninger/Fogh/Hastrup.html

Og Creamy, jeg mener, stadigvæk, at du ser tingene for unuanceret. Det er nemlig ikke regimerne i mellemøsten, som råber:"Død over Danmark". Det er ekstramister på gadeplan, men du udtaler dig, som om, at regeringerne i de pågældende lande deltager i optøjerne.

Unuanceret har ikke en pind med popsmarte udtryk at gøre, men det har mange af de vendinger, som du anvender i dine indlæg. Din retorik kan jo give Pia Kjærsgaard mindre værdskomplekser.

I følge NuDansk Ordbog betyder

Citat
unuanceret: ensformig, monoton

Hvad er der af popsmart over det? Det er ihvertfald fuldt dækkende for min holdning.

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 13-02-06 15:49

Citat
Når Fogh ikke ville deltage i det møde, var det fordi de folk der skulle deltage i mødet ville forlange en undskyldning for, og en beklagelse af, at JP bragte tegningerne. Det kan Fogh, som landets statsministrer, selvklart ikke acceptere, da det politiske system herhjemme ingen indflydelse har på den skrevne presse, og dermed heller ikke noget ansvar for hvad JP bringer.. [CITAT]Nu er det slet ikke mit problem, men jeg kunne komme i tanker om, at han jo så have taget det møde, som en stribe af ambassadører anmodede ham om, og brugt det til at forklare dem disse ting. Det virker som sådan en simpel ting, men jeg er jo heller ikke diplomat. Jeg er dog ret sikker på, at der ikke står noget i de diplomatiske spilleregler om, at statsministre kun skal indvillige i møder med ambassadører, hvis de drejer sig om overtrædelser af straffeloven. Jeg mener, at der er politi og domstole, der plejer at komme på banen i den slags tilfælde.
ikke er et brud på straffelovens blasfemiparagraf at bringe 12 tegninger af profeten Muhammed i en avis. Ergo har JP intet at undskylde,[/CITAT]Jeg kan forstå på dig, at du kun undskylder for noget, hvis du har forbrudt dig mod straffeloven! OK ....
Citat
... totalt fordømmende, ignorante og rabiate muslimer (som i øvrigt er misinformeret), idet de tror der er cencur i danmark, styret af regeringen, blot fordi det er således i deres land. Det havde været på sin plads, at de havde sat sig lidt ind i tingene INDEN de farer ud og truer med terror.
Som sagt: Længe leve fjendebilledet! Ambassadørerne var ignorane, rabiate, fordømmende, misinformeret, censurønskende terrorister. Jeg kan godt se, at man ikke kan se noget formål med møder med den slags mennesker, når man som "meget tilforladeligt og venligt menneske" på forhånd ved, hvad de står for: ONDSKABEN selv.
Der er en sjov ting ved fundamentalister af enhver art: Deres udtalte behov for overdrivelser og generaliseringer: "Alle vantro er ...." eller "Alle muslimer er ...". På det punkt er du og Abu Laban så forbandet ens, at du burde melde dig ind i hans klub ... hvis ikke du allerede var medlem af Pias.
Som sådan ved du, hvad PROBLEMET er: DEM og kun DEM!!!
Citat
Ekstreme muslimske kredse i og uden for Danmark bruger sagen til at fremme deres egen sag. Det er her problemet reelt er.

Dermed er der heller ikke længere mulighed for at sige fx: 'Det må I sgu undskylde, imamser! Det var lidt ubetænksom af os. Vi skulle selvfølgelig ikke have forsøgt at pisse på noget som I tager meget alvorligt, og når I ønskede et møde, hvor man kunne få snakket ud om sagen, var det selvfølgelig også barnligt af os at gå i baglås og afslå.'
Ikke, i øvrigt, fordi statsministeren er en forbenet stivstikker, der bare ikke er fleksibel nok til udvise lidt konduite, men fordi det ikke er den måde, man opfører sig på over for FJENDEN. Og de loyale undersåtter køber budskabet, gentager ivrigt de tilbudte slagord som fx "civilisationernes krig" eller den om de "medieliderlige" imamer fra Islamisk Trossamfund, selv om endog flere af de TEGNERE, for hvis skyld Jyllands Posten angiveligt iværksatte sin MEDIEKAMPAGNE, øjeblikkeligt fik øje på, at det drejede sig om, at en flok "reaktionære provokatører" (tavleteksten i vittighedstegningen) fra Jyllands Postens redaktion hjalp en medieliderlig Kåre Bluitgen ("Kåre PR" fra anden vittighedstegning) med at bringe fjendebilledet ud til masserne - og ikke om at hjælpe de vitighedstegnere, som nu til gengæld er blevet taget som gidsler i denne sag (metafor!).
Og hvordan omgås man nu som oplyst borger i ytrigsfrihedens Mekka med den slags ondskabsfulde mennesker? Selvfølgelig ved at forhindre dem i at komme til orde:
Citat
kan man så stille og roligt undersøge om de kan straffes eller udvises, for deres løgnagtige smæde som har skadet landet så meget

Så bliver der alligevel brug for straffeloven, og så er vi tolerante danskere jo glade igen ....

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 13-02-06 15:56

Min citering gik lidt galt i første del. Det skulle have set ud som følger:
Citat
Når Fogh ikke ville deltage i det møde, var det fordi de folk der skulle deltage i mødet ville forlange en undskyldning for, og en beklagelse af, at JP bragte tegningerne. Det kan Fogh, som landets statsministrer, selvklart ikke acceptere, da det politiske system herhjemme ingen indflydelse har på den skrevne presse, og dermed heller ikke noget ansvar for hvad JP bringer..

Nu er det slet ikke mit problem, men jeg kunne komme i tanker om, at han jo så kunne have taget det møde, som en stribe af ambassadører anmodede ham om, og brugt det til at forklare dem disse ting. Det virker som sådan en simpel ting, men jeg er jo heller ikke diplomat. Jeg er dog ret sikker på, at der ikke står noget i de diplomatiske spilleregler om, at statsministre kun skal indvillige i møder med ambassadører, hvis de drejer sig om overtrædelser af straffeloven. Jeg mener, at det er politi og domstole, der plejer at komme på banen i den slags tilfælde.
Citat
ikke er et brud på straffelovens blasfemiparagraf at bringe 12 tegninger af profeten Muhammed i en avis. Ergo har JP intet at undskylde,

Jeg kan forstå på dig, at du kun undskylder for noget, hvis du har forbrudt dig mod straffeloven! OK ....

Derefter skulle resten vist være i orden ... håber jeg.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 13-02-06 16:48

danns....enig.

Ekstramister findes desværre ikke kun i den muslimske verden. Landets tredie største parti har ikke andet og tryk avler modtryk.

Når Creamy er så bekymret for, at Aba Laban eller Akkari skulle blive valgt ind i folketinget, så siger det jo noget om, at hun ikke helt forstår det danske folkestyre og demokratiets stærke forankring i DK.

Selvfølgelig kan disse mennesker vælges ind i folketinget. Det kan alle, som opfylder kravene til valgbarhed, men de ville ikke kunne ændre Grundloven, som sikre os demokrati. Det kræver nemlig to folkeafstemninger, hvor der er 2/3 dels flertal for ændringsforslaget, så der skal rigtig mange Aba Laban'er og Akkari'er til, nemlig 90 i folketinget for at få ændringsforslaget sat til folkeafstemning og derefter 2 gange 2/3 stemmer for i befolkningen.

Der er ca. 200.000 muslimer i DK ikke alle har stemmeret og langt fra alle er ekstramister eller imod demokrati, hvilket Nasar er et godt og ikke enestående eksempel på.

Hvis vi anslår, at der er 3,5 mill. vælgere i DK, så skulle 2,3 mill. stemme for en ændring af grundloven, som satte en stoppe for demokratiet. Det allermest utopiske er, at vælgerne skulle stemme for at miste deres egen stemmeret.

Nonsens!!!

Det er en om'er, Creamy

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-06 20:04

Hmm Vivi. Handler denne tråd nu pludselig om, hvem af os to der er klogest?!
Hvis ja, så skal du vide, at jeg ikke konkurrerer om den slags. Faktisk betyder det umådelig lidt for mig, om du ved en hulens masse mere om både Islam og det danske folkestyre end jeg gør. Et kan du dog altid være sikker på - JEG SIGER DET JEG MENER - OG MENER DET JEG SIGER!

Jeg har godt set, at du andre steder på kandu undrer dig over, at der findes "fladpandende" kanduer, men sådan er det jo Vivi. Vi kan ikke alle være lige intelligente. Dog har ALLE ret til at ytre sig – også uden at blive henvist til et "hold mund" fra dig!

Et godt råd: Vær klogere end andre, hvis du kan, men lad være med at fortælle dem det

Desuden undrer jeg mig lidt over, at man fiser ind i en tråd, der er 12 dage gammel og med næsten 300 indlæg - for blot at konstatere følgende.

Citat
Jeg er lettere chokeret over, at så mange af Kandu's brugere ser verden så unuanceret, og at der er så lidt kritisk kildekritik her på kanalen.

Ærgerligt at denne tråd gik i stå: http://www.kandu.dk/Spg82577.aspx men det er måske netop pga. af den anden tråd "døde" - at du lige hoppede herover – og belejligt fandt nogle flere af de "fladpandende"?!

Jeg skal gerne erkende, at jeg ikke bryder mig om denne fremgangsmåde – og da slet ikke, når jeg ved, at du mener de "fladpandende" kun deltager i politiske spørgsmål, når der er noget at forarges over.
Vivi, dit hop herover sætter dig i bås med de "fladpandende"

Nå ja, lige en enkelt kommentar til dit ovenstående regnestykke. I det scenario jeg fremlagde, var der jo ikke tale om 200.000 muslimer– så dit regnestykke stemmer ikke.

Og til orientering: Uagtet hvor uenige vi to er, eller bliver, så fornemmer jeg, at den største forskel på os to er, at jeg ALDRIG kunne drømme om at gætte mig til, hvor du står rent politisk, for derefter på en ret ufed måde, at kommentere din retorik

Ligeledes kan jeg IKKE drømme om at bede dig holde mund, eller udtale mig om fladpandende kanduer, uden at fortælle hvem der er fladpandet. Det er kujonagtigt!!
________________________________________________________

DannS

Citat
Jeg kan forstå på dig, at du kun undskylder for noget, hvis du har forbrudt dig mod straffeloven! OK ....

Du er jo frit stillet til at tolke som du lyster. Men hvis du læser mine indlæg, vil du opdage, at jeg linker til den undskyldning som JP har givet – og som er den eneste undskyldning jeg mener muslimerne er berettiget til. Undskylder de for at HAVE BRAGT tegningerne, så undskylder de den danske grundlov – og det skal de IKKE.

Den danske grundlovs § 77
Citat
Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingen sinde på ny indføres.

Domstolene har talt - JP har undskyldt, at mange blev stødt. Slut prut - længere er den ikke i min "unuancerede" verden..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-06 20:25

Hjemme hos mig lægger vi fødderne op på bordet. (undtagen nå der er flødeskumskager).
Vi opfordrer klart og tydeligt vores gæster til at gøre det samme.
Vi inviteres også ud til forskellige hjem. Få steder er det velset at lægge fødderne op på bordet.
Det falder os ikke ind, at prøve forskellige overtalelsesmetoder, for vi er jo gæster i et andet hjem, og det kunne måske opfattes som en fornærmelse................de har jo deres måde at leve på.
Vi har prøvet et sted, at have vores eget bord med, men der bliver vi ikke inviteret mere.

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 13-02-06 20:43

Citat
Undskylder de for at HAVE BRAGT tegningerne, så undskylder de den danske grundlov – og det skal de IKKE.
M.a.o: Hvis JP udtalte fx følgende:
'Vi undskylder, at vi først bestilte og derefter trykte tolv tegninger af jeres profet Muhammed, selv om vi var helt på det rene med, at det ville krænke jeres religiøse følelser, at se ham med en bombe i turbanen.'
så ville det være en undskyldning af den danske grundlov??!
Er det også en krænkelse af grundloven, at avisen nu ikke vil bringe de karikaturtegninger af jøder og kristne symboler, som kulturredaktøren i første omgang hævdede, at de ville bringe??
Det er virkelig logik for viderekomne, det her.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-02-06 02:55

Hvad er en gyldig undskyldning?!

I mit lille snævre og unuancerede univers er en undskyldning absolut INTET værd, hvis ikke den gives af sig selv. Når en undskyldning bliver påtvunget med trusler -> "giv en undskyldning, ellers…" ja ellers hvad?!?

Så kan jeg ikke andet end at betragte den som værdiløs. En undskyldning kan man vælge at give (frivilligt), hvis man kan indse, at man har lavet en fejl. Bliver den modsat befalet/afkrævet med trusler om dit og dat, så kan den/dem der afkræver en sådan få et los i rø…

Noget helt andet er, at da JP gav den undskyldning der var blevet befalet – var det pludselig ikke dén undskyldning der havde betydning. Næ nej - Nu skulle der skulle sørme en undskyldning fra selveste Dronning Margrethe, samt fra regeringen til – for at formilde de vrede lande.

Ja undskyld, men hvad bliver det næste?! Skal vi lade Fogh omskære offentligt og transmittere begivenheden direkte på tv?! (undskyld Fogh) Eller kan vi mon slippe med at stikke Pia kjærsgaard en 10-20 piskeslag (undskyld Pia. K)

Nix. Undskyldninger skal kun gives, når man har noget at undskylde. Og for mig at se har Islamisk Trossamfund med imamen Abu Laban i spidsen meget at undskylde. Han kunne jo passende starte med at undskylde, at der er blevet spredt løgnagtig og hadefuld propaganda mod Danmark.

Undskyld, men det passer IKKE, at Danmark er et lukket og intolerant samfund

Undskyld, men det passer IKKE, at der i Danmark ikke må bygges moskeer

Undskyld, men det passer IKKE, at der i Danmark er fundet afbrændinger sted af Koranen

Undskyld, men det passer IKKE, at diskrimination mod muslimer ikke kan retsforfølges i Danmark

Undskyld, men det passer IKKE, at tegninger af profeten Muhammed som en gris - er en tegning der er blevet gengivet i danske aviser

Undskyld men det passer IKKE, at den danske regering vil lave en film om profeten Muhammed

Undskyld men det passer IKKE, at den danske regering vil genskrive Koranen

Undskyld, men det passer IKKE, at Dronning Margrethe har udtalt sig kritisk om Islam

Undskyld, men det passer IKKE, at muslimer forfølges og ikke kan demonstrere i Danmark

Og så kan ham den lille sleske Akkari lige til sidst undskylde, at han sidste år udtalte, at det er helt i sin orden at sparke muslimske kvinder, der ikke bærer slør. Nej Akkari dit bette fjols – det er ikke i orden her i Danmark. SÅ FAT DET DOG!!

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 14-02-06 09:17

Skal jeg forstå det på den måde, at hvis JP undskylder, så "undskylder de" alligevel ikke "den danske grundlov"??!
Hvad med denne undskyldning? 'Jyllands Posten undskylder, at vi i et barnligt anfald af glæde over, at muslimerne i Danmark er en ret afmægtig gruppe, brugte vores begrænsede tankevirksomhed til at stable en kampagne på benene, der pissede på deres profet, en ting, som vi ikke vil udsætte vores kristne abonnenter eller Vestens israelske allierede i Mellemøsten for.'
Citat
... han (ham den lille sleske Akkari) sidste år udtalte, at det er helt i sin orden at sparke muslimske kvinder, der ikke bærer slør.

Ville DET ikke være værd at ofre en fed oplysningskampagne på? Hvad var det, der skete her? Er han citeret korrekt? Er der nogen overensstemmelse mellem Koranen og kvindesparkning? (Og i samme omgang: Hvordan ser det ud med kvindesynet i de kristnes Bibel?)
Nej, lad os hellere karikere Muhammed! ka' de lære det, ka' de!
Citat
Skal vi lade Fogh omskære offentligt og transmittere begivenheden direkte på tv?!

Nu sidder jeg ikke i TV3's bestyrelse og jeg kender heller ikke nogen, der gør. (Jeg kommer i tanker om, at jeg heller ikke kender nogen kvinder, der klager over, at de bliver sparket af muslimer, fordi de render rundt uden slør, men det er en anden historie ...) Hvis det er et forslag til en ny form for reality-TV, bliver du derfor nødt til at sende det videre, men jeg kunne forestille mig, at det ville få ret store seertal og måske til og med kunne eksporteres til udlandet. De dér royale kristne bryllups- og dåbshandlinger er ved at blive lidt trivielle, og ikke engang australierne gad se den seneste. Så hvis ellers Fogh er indforstået, tror jeg, at du har fundet på en rigtig sællert!

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 14-02-06 09:37

Jeg prøvede at google "Akkari kvinder slør spark". I det første hit, man får på den måde, refereres Akkari-sagen. Der står også denne her:
Citat
– Det andet er, at de alle sammen bliver set ned på, og det er særligt danske kvinder, som er hårde i deres dom. Mange har oplevet at blive spyttet på, råbt af og nogle har sågar oplevet at få revet tørklædet af.

Fed form for solidaritet med sine medsøstre blandt de undertrykte muslimske kvinder, ikke? Så ka' de lære det, ka' de!

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-02-06 10:56

emesen, sjov lille fortælling...jeg tolker den som, at du ser muslimer som gæster i vort land. Det er de ikke de bor her og dermed er det deres hjem, lige som det er dit og mit.

Hvor længe skal en udlænding bo i DK for at høre hjemme her.

Creamy, jeg viste ikke, at der ikke kunne komme nye debattører ind i en tråd, hvor står det?

Jeg har ikke sagt, at du stemmer på DF, men jeg har antydet det. Det er ikke et skud i tågen. Du har selv skrevet det på en anden tråd direkte til mig for nogen tid siden. Du siger, jo hvad du mener og mener, hvad du siger, så jeg går ud fra, at det er korrekt, at du stemmer på DF.

Jeg har så siden hen set, at du har skrevet, at du stemmer på Nasar, som er radikal.

Men man har jo et standpunkt til man tager et nyt.

Nu er det sådan, at jeg ikke tidligere har set denne tråd, men jeg synes bestemt ikke, at ytringerne her skulle stå uimodsagt. Det er vel det demokratiet handler om, at modstridende holdninger kan brydes.

Jeg er, som du, ikke ligeglad med uoplysthed, den fører nemlig til fornærmelser, og at fordomme stor trives. (Det er jo netop, hvad mange herinde beskylder muslimerne for. )

Og Cream, jeg siger også, hvad jeg mener, uanset hvad du eller flertallet mener.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-02-06 11:17

Citat
Jeg har bemærket tidligere her på kandu, at politiske emner ikke interesserer kandu's brugere ret meget, men hvis der er et emne som vækker harme og forargelse, så er de med.

Nu vil jeg ikke påstå, at brugerne på kandu er fladpandede idioter, men jeg tror på den anden side heller ikke, at kandu kan sige sig fri for nogle stykker i blandt.

Creamy. Jeg går ud fra, at det er ovennævnte citat, som jeg ganske rigtig har skrevet, at du refererer til. Der står vist ikke, at kandu's brugere er fladpandede, men der står at jeg har bemærket, at de ikke er meget interesserede i politiske emner.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-02-06 12:53

DannS, glem det - hvis du virkelig tror på, at jeg gider sidde og læse og kommentere på hjemmefabrikerede undskyldninger fra din hånd..

Mere spændende kunne det være, at du definerer en venstreekstremist for mig. Bare så jeg kan gå i flyverskjul hvis jeg skulle støde ind i en. Nej, seriøst, det lyder alvorligt, hvad er værst, at være venstre - eller højreekstremist?!
Venter med spænding på at høre om du bare slynger om dig med mærkater, eller du mener noget med det du siger.

______________________________________________________

Vivi, om så du med 100% sikkerhed skulle kende til, hvor jeg (eller andre) står rent politisk, så er det stadig usmageligt og lavt, at du ikke magter at holde din åbenlyse lede og foragt for henholdsvis Fogh og Pia.k. adskilt fra de debattører du mener at tro, der stemmer på de to partier.

Nu kan du jo umuligt vide om du i den smalltalk tråd (nærmere betegnet en juletråd), hvor jeg linker til partiet DF tester dig?!

Jeg har set dig i rigtig mange tråde ævle om "Fogh og hans minimalstat". Du er eminent god til at dreje alting (jul, hundesnak o.m.a) ind på din foragt for især DF. I mangel af bedre omtaler du endda Pia.K som "konen"

For min skyld kan du skrive og mene hvad du vil, der hvor filmen knækker, er når du efterfølgende for en tråd (hvor du mener dig sikker på andres politiske holdning) finder en anden tråd og bjæffer op og skriver at ens retorik (her var det så min) kan give Pia Kjærsgaard mindre værdskomplekser.

Undskyld Vivi, men jeg finder sådan en adfærd for......skal vi sige, "fladpandet" – og nu kan du så sidde og fundere over, om jeg virkelig stemmer på DF/Naser Kader, eller om jeg testede dine evner til at debattere NUANCERET. Den er svær, ik?!

Og næste gang du mener at kan spotte en DF’er eller Fogh tilhænger, så gør lige dig selv den tjeneste, at tænke lidt mere NUANCERET.

Det er jo sådan, at i politik findes der udover udlændingepolitikken også: socialpolitik -
retspolitik - kommunalpolitik - sundhedspolitik - miljøpolitik – skattepolitik – erhvervspolitik – finanspolitik -EU-politik – dyrevelfærd og og og og !!!

Sorry Viviborgen, men du er lige dummet i at tænke nuanceret!!

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 14-02-06 15:50

Kære Vivi og Piagirl.
Nu tilkommer det ikke mig at gå ind i et skænderi, der åbenbart har været langt og frugtbart. Dog er jeg nødt til at fordømme en enkelt ting:
Citat
creamygirl: I mangel af bedre omtaler du endda Pia.K som "konen"

Vivi, dit uanstændige uhyre! Hvordan kan du få dig selv til det? Man kan da ikke tro, at man ustraffet kan gå rundt og slynge om sig med så dybt foragtendende og nederdrægtige skædsord! At tro, at man kan kalde Pia Kjærsgaard for KONEN!!??? Jeg har aldrig hørt noget lignende!!!
Hvis ikke du øjeblikkeligt undskylder din forbrydelse, bliver jeg nødt til at nedkalde en fremskridtsfatwa over dit usle vantro hoved!

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 14-02-06 15:56

Vivi, du ved, hvad der sker med dem, der forbryder sig mod vores profet!
http://www.gegenstandpunkt.com/dansk/kjaersg.htm

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-06 16:28

Citat
emesen, sjov lille fortælling...jeg tolker den som, at du ser muslimer som gæster i vort land. Det er de ikke de bor her og dermed er det deres hjem, lige som det er dit og mit.

Jeg udtaler mig i den lille fortælling ikke om religion.
Men den forkvaklede kultur som mange gæster (dobbelt statsborgerskab) bringer med sig, endda er der nogen som påberåber sig, at det har noget med religion at gøre.
De religioner som jeg har kendskab til:
Ingen kvindeundertrykkelse
Ingen flagafbrænding (undskyldning behøves, da det er rettet mod Danmark og ikke mod dem som har drillet lidt)
Ingen æresdrab
Respekt for andre religioner
Respekt for ikke religiøse personer
Men der er masser af geistelige præster og andet som benytter troen til at tryne andre mennesker. incl. deres egne................desværre.

Vivi - jeg tror ikke du havde en comp.................hvis alle fulgte denne forfærdelige kultur.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-02-06 16:38

DannS, lad mig lige slå fast, at jeg fordømmer det overfald af Pia Kjærsgaard og også da der blev hældt maling ud over Anders Fogh. Den slags hører ikke hjemme nogen steder.

Men ellers tak for din støtte.

______________________________________________________________________

Creamy, jeg bjæffer op, hvor jeg har lyst. Jeg fatter slet ikke, hvad der for dig til at tro, at jeg ikke skulle kunne ytre mig i denne tråd?

Jeg forstår heller ikke, at jeg ikke kan udtale mig om, hvad jeg mener om landets politekerer, den førte politik eller hvad historien bag en politiker er.

Hvis en politiker udgiver en ideologisk bog, som Fogh gjorde med Minimalstaten, så er det vel en selvfølge, at hans holdninger og påstande er sat til debat.

Når Pia Kjærsgaard udtaler sig så fjensk om indvandre og flygning i offentlige medier og som politiker, så er hendes udtaler sat til debat og hvis de stod uimodsagt kunne kunne de fremmede der kommer til vort land jo få den opfattelse, at alle danskere mener, som hun.

Kæreste Creamy det er da imponerende, som du husker alt, hvad jeg har skrevet i tidens løb her inde. Jeg må kna,me har gjort indtryk på dig.

Og slutteligt, hvem er censor på kandu? Er det dig Creamy? Du kan mene, at jeg er unuanceret og du må også skrive det, men du skal ikke evaluere på min evne til at tænke. Det kender vi vist ikke hinanden godt nok til.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-02-06 16:44

emesen. Jeg mener bestem ikke, at alle skal føle en bestemt kultur eller religion......tværimod.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-02-06 17:45

DannS – du kan da mene hvad du vil, og kalde mig lige præcis hvad du lyster (hvis du tror det anfægter mig det mindste, at du i dit indlæg skriver piagirl, så har du fattet meget lidt)

Min pointe med at påvise Vivis måde at fremstille Pia.k som "konen" skal du se i lyset af, at lige præcis Vivi klandrer andre for at være unuancerede - og samtidigt taler stolpe op og stolpe ned om at vi skal vise forståelse og respekt for andre end os selv.
Alt sammen fint nok, bortset fra jeg tager afstand fra, at man taler om respekt for andre, når man samtidigt respektløst omtaler en partiformand som "konen" - blot fordi man ikke sympatiserer med "konens" politik..

I øvrigt glemte du i farten, at svare på mit spørgsmål.

Citat
Mere spændende kunne det være, at du definerer en venstreekstremist for mig. Bare så jeg kan gå i flyverskjul hvis jeg skulle støde ind i en. Nej, seriøst, det lyder alvorligt, hvad er værst, at være venstre - eller højreekstremist?!
Venter med spænding på at høre om du bare slynger om dig med mærkater, eller du mener noget med det du siger.

Men det var egentlig forventet. Øv!

Og så lige for at være sikker på, at du forstår det om bette Akkaris kvindesyn.

http://www.kivik.dk/

Citat
Mens jeg gik på gymnasiet , mødte jeg en ung muslimsk pige, der – som mange andre muslimsk piger i dag- ikke bar tørklæde En dag sad jeg ude på gangen til vores lokale, og hun kom hen til mig med en opgave, som hun vil have jeg skulle hjælpe hende med. Jeg benyttede lejligheden til at snakke med hende om vores fælles baggrund som muslimer, og jeg nævnte tørklædets betydning for en ung muslimsk pige. Jeg prøvede kort at gør det klart for hende, at tørklædet er en form for beskyttende og respekt skabende klædedragt. Som om hun blev fornærmet, konstaterede hun for mig, at hun vidste godt at muslimske piger skal gå med tørklæder, og at hun vidste hvordan hun passede på sig selv, så ingen fik lov til at genere hende. Desuden er hun ikke den slags pige jeg måske hentydede til…
Jeg sagde ikke mere, men i samme øjeblik kom en ung langhåret dreng fra hendes klasse forbi på gangen. Han sagde et par drillende ord til hende, og lagde hænderne på hendes skuldre bagfra. Hun gjorde en misfornøjet bevægelse med kroppen og vred sig løs. Også i næste sekund , og som for at understrege at jeg havde ret, gav han hende et kraftigt spark bagi ,som fik hende til at gå hurtigt bort, hvormed han også forsvandt. Det gjorde ondt dybt inde i mig, at se en ung muslimsk pige blive behandlet sådan af en uforskammet og fornemmelsesløs person, men ved nærmere eftertanke havde hun kun godt af det. Ja, jeg siger det ikke for at håne hende, men fordi det er det naturlige resultat for hendes type.
Jeg er fuldt ud overbevist, at havde hun haft tørklædet på og vist sig som en anstændig stolt muslim, ville det aldrig være sket. Hvis – og det er kun en hypotese – hvis det var sket vil der være kommet noget helt andet ud af det. For jeg ville ikke bare have siddet der og gloet!

Aha! Det vil sige, at hvis jeg skulle støde på Akkari – og giver ham et ordentligt los i nosserne, så kan jeg blot undskylde det med, det er det naturlige resultat for hans type. Tænk det ser jeg frem til!

Det skal så retfærdigvis siges, at den "kære" lille mand efterfølgende som en reaktion på debatten omkring hans artikel, udtaler følgende:

Citat:
Når jeg så skriver, at hun havde godt af det, så er det en skarp formulering, der sætter den nævnte situation på spids, og ikke et udtryk for en generalisering! Desuden så var det en artikel jeg skrev i min gymnasietid, og jeg har både før , samtidig med, og efter det kendt og kender danske og muslimske piger, som respekterer mig og jeg respekterer dem. så hvorfor hele dette her ”hurlumhej” som man siger her omkring?

Høhø, det må næsten være det sjoveste Akkari citat. hvorfor hele dette her ”hurlumhej” som man siger her omkring?

Ja hvorfor mon?!

Måske fordi han kort forinden havde stået i spidsen for en imam-delegation, der havde diskuteret kvindesyn med daværende Århus-borgmester Louise Gade.

Under det møde gav Ahmed Akkari og imam vennerne et helt andet indtryk af kvindesynet, og borgmesteren gav offentligt udtryk for, hvor rystet hun var over dobbeltspillet.

Da Akkaris chef på Selamskolen i Århus begyndte at spørge til den unge mands synspunkter, forklarede Akkari i Jyllands-Posten, at han nu mente noget helt andet om kvinder. Han var blot blevet bedt om skrive en vejledning til unge om det at være muslim i Europa.

Citat:
Jeg sendte dem en artikel, jeg skrev i min gymnasietid for mange år siden. Jeg havde ikke kigget den ordentligt igennem, og det er uheldigt at skrive sådan noget, sagde Ahmed Akkari 24. maj 2005 til JP

Ikke kigget dem ordentligt igennem?! Jeg er ikke mindre end rystet over denne mand!!

Det sidste jeg har hørt Akkari udtale omkring hans kvindesyn er.

Citat:
Jeg vil ikke blande den sag ind i sagen om Muhammed tegningerne, fordi så sker der et større rod end opklaring -så jeg vil ikke kommentere den sag.

Nej, det er sådan set forståeligt, Akkari. Du er saftsusme en

_______________________________________________________

Og Vivi, - ja du har gjort indtryk! Du har bekræftet mig i en mistanke, som jeg har haft gennem et stykke tid. Du langer ud efter mennesker, der har en anden politisk holdning end du selv. Du langer ud efter de profiler der ifølge dig er for ukritiske og unuancerede. Du langer ud efter dem der ifølge dig er for uoplyste. Det er muligt jeg tager fejl, men min fornemmelse er, at du gerne gør dig klogere end andre. Det er endda muligt at du er det, men du fremfører ikke altid din klogskab på den fede måde. Dette er en aldeles subjektiv følelse, som jeg alene står for at ytre - Og nej, jeg er ikke den der sætter censur på kandu – er du?!

Desuden bør du bemærke, at på trods af, at jeg har bemærket mig dine ytringer rundt om på kandu, så har du ikke set mig springe på en tråd for at gøre dig bekendt med min meninger om disse. Som du selv er inde på, så har du da lov til at hoppe på denne tråd, men du må forvente, at det ikke er sikkert alle deler dine holdninger. Nu ved du, at det gør jeg IKKE – og skulle vi så få dette lille sidespring afsluttet?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-02-06 18:01

Et par ubesvarede spørgsmål, der omhandler DF - Måske det kan friste nogen

http://www.kandu.dk/Spg21436.aspx
http://www.kandu.dk/Spg50432.aspx

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-02-06 18:19

Citat
DannS – du kan da mene hvad du vil, og kalde mig lige præcis hvad du lyster (hvis du tror det anfægter mig det mindste, at du i dit indlæg skriver piagirl, så har du fattet meget lidt)

Hvis det holder stik Creamy, hvorfor så de meget lange indlæg, som går efter personen og ikke bolden?

Dine Akkari citater giver jo ikke et fyldestgørende syn på muslimernes kvindesyn. De siger noget om Akkaris kvindesyn ikke andet. Nu kan du selvfølgelig irettesætte mig og sige, at jeg tror, at jeg er så klog. Det kalder jeg, at gå efter manden og ikke bolden.

En diskursanalyse af islam, kræver mere end citater af Akkari. Til kilderne, siger humanister.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-02-06 18:26

Hvor ser du, at jeg påstår Akkari udtaler sig på ALLE muslimers vegne?!

Citat
Og så kan ham den lille sleske Akkari lige til sidst undskylde, at han sidste år udtalte, at det er helt i sin orden at sparke muslimske kvinder, der ikke bærer slør.

Det er en om'er "kloge" Vivi.

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 14-02-06 18:26

Tak for det lange Akkari-citat, som gav mig ny information, idet jeg aldrig havde læst det i sin fulde udstrækning. Det drejer sig med andre ord om, at en ung muslimsk pige er blevet sparket af en ikke-muslimsk dansk dreng (eksemplet virker opfundet til lejligheden), hvilket Akkari dels ikke mener ville være sket, hvis hun bar tørklæde, og dels finder tilfredsstillende, fordi hun på den måde skulle kunne lære, at det ville være bedre at gå med tørklæde!
Det drejer sig med andre ord ikke om, at Akkari mener, at man (muslimer eller 'vantro') bør sparke muslimske piger, der går uden tørklæde. Det er da trods alt en beroligelse, selv om stilen i øvrigt er ret dum og på punkter minder om det gamle argument om, at piger, der går udfordrende klædt, selv er skyld i voldtægter.

Med hensyn til dit ubesvarede spørgsmål:
Citat
Mere spændende kunne det være, at du definerer en venstreekstremist for mig.

så er det ikke et spørgsmål, jeg har glemt at besvare, men et spørgsmål, jeg har ignoreret. Jeg går ud fra, at du ønsker en defintion på grund af denne sætning fra mig:
Citat
Gør det noget indtryk på nogen, at kendte venstreekstremister som Uffe Ellemann-Jensen og de udstationerede danske soldater tager afstand fra Jyllands Postens tegninger?

Desværre mangler der en knap til [sarkasme]venstreekstremister[/sarkasme], men jeg tror alligevel, at det gik op for de fleste læsere af sætningen, at det var det, det drejede sig om. Det var min kommentar til de mange indlæg fra ikke mindst Klumme, der skældte ud på (venstre)socialdemokrater:
Citat
En stor tak skal lyde tlil Anker Jørgensen, Birthe Weiss, Sven Auken og Ritt Bjerregaard - de har lavet et godt forarbejde i 70érne og 80érne.

- og min pointe var, at mennesker som Ellemann og de udstationerede soldater næppe er typiske venstrefløjsvælgere. Det ville især være en overraskelse, hvis Ellemann var det.

Tag et indlæg som følgende fra Klumme:
Citat
Hvad gør vi så nu??
Vi trækker alle repræsentationer i muslimske lande hjem. Vi udviser alle muslimer som umiddelbart kan udvises. Vi hastebehandler lidt lovændringer, så resten kan følge samme vej. Vi opsiger alle lejemål som huser muslimske forsamlingssteder. Vi forbyder i henhold til landets sikkerhed at muslimer samles. Vi afbryder ethvert ølonomisk samarbejde med muslimske lande. Vi stopper enhver form for hjælp til muslimske lande - både af økonomisk og humanitær art. Vi skærper grænsovergangene, så ingen muslim slipper ind i landet. Vi retsforfølger enhver muslim, som kan antages at have fremprovokeret tilstandene som de er nu, eller har støttet dette, og de muslimer som under enhver form viser foragt for vores land.
Er dette muligt..... næppe, men det ville være passende.

- og udskift så "muslimsk" med "jødisk" og "muslimer" med "jøder". Så bliver det ret tydeligt for de fleste, hvor disse tanker hører hjemme.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-02-06 18:45

Og Vivi, jeg vil foreslå dig at læse hele tråden. Min holdning er - og har hele tiden været, at det er de tvetungede imamer, som repræsenterer et mindretal af muslimerne i Danmark, der skal sparkes tilbage til muhammedanien, idet min overbevisning er, at vi vil gøre både danskere og størstedelen af herboende muslimerne en tjeneste ved det. Jeg foreslår at der skal strammes op for at

Du kan hyle op lige så tovlig du vil, for at få det til at se ud som om jeg har ytret andet.

Citat
Det er virkelig ved at være på tide med adfærdsregulerende lovgivning på imamområdet. For min skyld gerne en særlov, der stiller ultimative krav til imamernes velvilje i forhold til at opholde sig i Danmark

Citat
Til kilderne, siger humanister.

Spar mig for din skolelærer facon. Du sidder ikke og retter danske stile - du er ikke cencor - du er på kandu..

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-02-06 21:38

Creamy. Jeg har skam læst hele tråden inden jeg skrev noget som helst i den, det er for mig en selvfølge, at alle der deltager gør sig den ulejlighed.

Hvordan ville du lave en særlov for imamer i DK, vi har jo ikke blot ytringsfrihed, men også religionsfrihed. Jeg kan ikke se, hvordan det skulle være muligt, at stille andre krav til imamer, der søger opholdstilladelse i DK end til andre, der gør det.

Det vil jo stride mod grundloven

Citat
§ 70. Ingen kan på grund af sin trosbekendelse eller afstamning berøves adgang til den fulde nydelse af borgerlige og politiske rettigheder eller unddrage sig opfyldelsen af nogen almindelig borgerpligt.

Hvordan skulle det være muligt, at lave en særlov for imamer?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-06 21:47

Det er jo fuldstændig vandvittigt.....................imamer kan gøre som de vil i Danmark.
Og samtidig anfægter de ytringsfriheden her i landet.
Jeg har meget svært ved at tolerere intolerante personer.
Jeg hører også tit.:"Danskerne forstår os ikke, og respekterer os ikke".
Det må da være dem som kommer til et fremmed sted der bør forstå og respektere.
Alle andre kan godt indordne sig efter danske forhold.
Vi har været for længe om at stille krav om alm. god tone og opdragelse.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-02-06 23:03

Muslimer er ved at være et stort mindretal i vores samfund, den tid hvor Danmark var et lille homogent samfund er ved at være forbi. Vi er kendte for i DK, at tage hensyn til landets mindretal og det er vel det, vi skal til at forstå at muslimerne i DK tilhører. De er vel også en gruppe der har ret til at stille krav, og hvis det er ytringsfriheden, der er til debat, så kan den vel holde til, den er jo dog grundlovssikret.

Men det er som om, at danskerne ikke helt tror på, at ytringsfriheden kan holde til et pres fra en gruppe imamer og deres tilhængere. Det er jeg altså ikke bekymret over. Ytringsfriheden er kommet for at blive og den vil også brede sig som ringe i vandet, men det vil ske langsomt. Der er masser af muslimer, der har fundet en vej til at forene deres religion og demokrati og der vil stille og roligt komme flere til. Det sker bare ikke med et trylle slag.

Sådan var det også her i landet i midten af 1800-tallet, hvor vi fik den første grundlov. Selv Grundtvig var imod, og hvem husker det i dag, hvor mange ser Grundtvig, som er en af landets store tænkere og den som med skabelse af højskolerne og dermed oplysningen af borgerne, skabte grundlaget for, at demokratiet kunne fungere.

Alt har sin vorden også tilvendingen til demokratiet for de nye danskere.

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 14-02-06 23:21

Citat
Men det må da være en mærkelig fornemmelse som alm. muslim, at opleve sine "egne" både som landsforædder i et land de gæster og (som jeg opfatter det) .... forædder mod troen.
Hold fast i en tanke som denne her, emesen! Det smukke ved den er først og fremmest, at du er i stand til at skelne mellem flere typer af muslimer: fra de fundamentalistiske til de mere (næsten dansker-folkekirkelige) afslappede/sækulariserede. Derfra er der ikke så langt til at foretage den samme skelnen mellem os danskere (og at der er betydelig forskel på vores holdninger og opfattelser, er der vel rigeligt af eksempler på i denne tråd!).
Derfra er springet ikke særligt langt til at realisere, at dette ikke er et spørgsmål om de gode danskere på den ene side og de onde muslimer på den anden, hvilket der imidlertid er kræfter på begge sider, der gerne vil have det til at se ud som!
Du vil sandsynligvis også få lettere ved at tale med moderate muslimer, hvis du netop understreger, at det mere er fundamentalismen end muhamedanismen, du vender dig imod.

Så for at vende tilbage til dit citat ovenfor: Det er sgu også en mærkelig fornemmelse for almindelige danskere, at se den måde, deres 'egne' fundamentalister opfører sig på for tiden.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-02-06 09:12

Tjaeee. Hvem de førnævnte fladpander er, viser de jo med al tydelighed selv. Dælme godt man ikke har skolesøgende børn mere, når man ser hvad de kan blive udsat for

BTW
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=421034:fid=100300456/

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 15-02-06 09:48

Er man fladpande, hvis man ikke er enig med Carsen Juste, Creamygirl og mange andre, der ikke vil indse, at samfundet pluraliseres?

Klumme vil du lige definere en fladpande?

Og hvis det er min påvirkning af skolebørnene du hentyder til, så kan jeg berolige dig med, at jeg kun er en af mere end 70.000 skolelærer i Danmark, lige som Akkari og Abu Laban kun er to af ca. 200.000 herboende muslimer.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 15-02-06 10:07

Det går jo fint, når vi andre kommer i mindretal kan vi jo se hvor meget der vil bliver taget hensyn til os, ærligt talt det bliver garanteret mindre en lidt.
Med hensyn til Vivi Borgen Creamy og os andre har jo osse lov til at ha en anden menning end den som du har. Vi skali kke tilpasse os til personer der kommer uinviteret hertil Danmark, hvis ikke de kan li den måde vi lever på vil jeg bede dem forlade bageriet, dermed ikke være sagt at vi vil bestemme hvad de skal tro på eller hvordan de skal leve. Det må de ha for dem selv og holde for dem selv.

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 15-02-06 10:12

Citat
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=421034:fid=100300456/
- Hvis ikke imamerne havde rejst rundt i Mellemøsten med falske tegninger og rygter, var der ikke sket noget, siger Catsten Juste, der håber, at det muslimske flertal netop er så fredselskende, som de påstår, de er, siger Carsten Juste til Kristeligt Dagblad.
Det havde INTET at gøre med de tegninger, som JEG trykte!
Hvor er han dog en modig mand, ham chefredaktøren på Jyllands Posten!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-02-06 10:33

Nej Vivi det vil jeg ikke, brug du bare din egen. Du har vel een, når du bruger udtrykket - tag du til takke med den. Gider ikke diskutere med dig for diskussionens skyld, og give dig lejlighed til at føre dig frem som den der har patenteret en holdning til hvem der deltager i hvad på Kandu

Desuden har jeg fulgt tråden og har set, at du ikke fatter essensen i problematikken og eklatant fordrejer, forvrænger og smagløst bruger irrelevante egenopfattelser, som er taget ud af den blå luft, som understøttelse for dine synspunkter og talakrobatik i en diskussion hvor du diskuterer for diskussionens skyld (og fordi du elsker at "høre" dig selv).

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 15-02-06 10:45

fleng. Jeps i må godt have en anden mening, men i må også finde jer i at blive sagt imod. Det er jo det ytringsfriheden handler om.

At Creamy farer i flint over at jeg kommer ind i tråden med en anden mening, når den har kørt et stykke tid. Det ser jeg som om, at kun de der er enige med trådens flertal er velkommen.

Det er dog en besynderlig holdning og da især når det er demokratiets principper der er på tapetet.Det går jo fint, når vi andre kommer i mindretal kan vi jo se hvor meget der vil bliver taget hensyn til os, ærligt talt det bliver garanteret mindre en lidt.

Citat
Det går jo fint, når vi andre kommer i mindretal kan vi jo se hvor meget der vil bliver taget hensyn til os, ærligt talt det bliver garanteret mindre en lidt.

Fleng, det er dog et skræksenar der vil noget. Kan du også sætte årstal på?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 15-02-06 10:54

klumme, hvad er det for for noget vrøvl du lukker ud.

Jeg synes, at både du og creamy i dette tilfælde går efter manden ikke efter bolden.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-02-06 11:02

Ytringsfriheden går vel begge veje! Hvis man mener Jyllandsposten har ret til at ytre sig som de gør, kan man vel ikke i samme åndedrag mene at imamerne skal smides ud fordi de ytrer sig som de gør? Yrtringsfriheden gælder vel for alle?

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 15-02-06 11:03

Det er adeles ikke et skræksenar. Jeg er derimod møgirriteret over at høre hver dag når jeg lukker min avis op, tænder for radiioen eller ser nyhederne på TV så er det den samme sang der kører uafbrudt, om de forbandede tegninger der er blevet bragt for 3 måneder siden, det er stort set det eneste det har handlet om. I sprogskolene er der en gruppe som absolut vil sætte deres egen dagsorden uden hensyn til hvilke andre grupper der er i skolen. den gruppe som jeg tænker på opfører sig som herrefolket og vil bestemme alt, især overfor de andre piger/kvinder og dette er ikke taget ud af den blå luft. Det er den oplevelse vi har haft her i huset. eller sagt på en anden måde, vores erfaringer er ikke gode.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 15-02-06 11:14

Ja, hvis du kun ser konflikten, som de 12 tegninger, så kan jeg da godt forstå, at du synes de er trivielt, men det er vel mere en sag om koran kontra vores forfatning.

Den med sprogskolerne forstår jeg ikke rigtigt...jeg har ikke hørt noget om denne sag??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-02-06 16:26

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=438616

Hvis ikke det var fordi, at problemerne med dette pestinficerede område af Islam er dybt alvorligt, så er det lige til at dø af grin af (og tankevækkende), at 70.000 individer, hvoraf formentlig højst 10 % af dem kan læse og skrive, og et fåtal af dem har set disse tegninger, endsige aner hvor på kloden Damark ligger, skaber sig i denne religionspsykose.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-06 16:56

14-02-06 23:21>>>>>>>>>ja nemlig.
Jeg er ligeglad med hvad de hedder (eks. fundamentalister) - bare de ikke ødelægger mit dejlige Danske frie demokratiske ligeværdige samfund.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 15-02-06 17:06

For at komme til noget helt andet. Har i også svært ved at komme ind i denne tråd, nu hvor den den er blevet særdeles stor. jeg har meget svært ved at komme ind, det tar nu meget lang tid før det lykkes.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 15-02-06 19:45

Paradigmeskifte sker jo aldrig uden sværslag. Det der sker under overfladen i mellem østen er vel, at Islam er ved at blive moderniseret...og når traditionerne smuldrer skaber det fundamentalisme.

Det er selvfølgelig en høj pris, at det koster både døde og sårede, og det er bestemt ikke rart at tænke på, at et barn er blevet skudt.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 15-02-06 19:56

Emesen, er det du siger, at dialogen, som både Fogh og Per Stig bliver ved med at pointerer er vejen ud af konflikten, en total fejlslået strategi?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-06 21:06

Jeg ved ikke meget om strategi..........................men jeg elsker dette land i sin demokratiske tilstand.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 15-02-06 22:56

Vivi forstår jeg dig ret nu, du skriver inddirekte at konflikten ikke er de 12 tegninger, men et sammenstød mellem Islam og vesterlandsk livssyn, jamen det er jo lige det mange mener og de 12 tegninger kun er tændsatsen.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 16-02-06 09:26

Ja og nej, jeg mener, at den fremmedhadske tone, der er i dansk politik og i nogle kredse også blandt menig mand sammen med Muhammedtegningerne, som så fik konflikten til at eksplodere, er årsagen til, at DK blev omdrejningspunktet i balladen. Jeg mener også, at der er andre faktorer, der gør sig gældende, nemlig de interne uenigheder i islam. Det er formentligt ikke et tilfælde, at det netop er på Vestbreden blandt palæstinenserne, at urolighederne er værst. Der har kampen med israelerne jo været i gang i årevis, og der eksisterer mange undertrykte grupper, som har lidt store ofre i kampen. Der er derfor en ophobet vrede, som nu får frit løb og vreden bliver rettet mod os.

At de danske imamers aktion gav en så voldsom reaktion skyldes jo, at der i forvejen var en konflikt i gang om islam. Hele sagen som munder ud i mordet på Van Gogh i Holland var jo en af årsagerne til, at Jyllandsposten bragte tegningerne. De stak hånden ind i et hvepsebo, og de vidste det, derfor er det heller ikke troværdigt, når Jyllandsposten undskylder, at de har stødt muslimerne. Det var klodset at bringe disse tegninger, de ramte for bredt. Det er jo kun de ekstamistiske muslimer, de som opfordrer til hellig krig og faktisk fører den via terror trusler, som Jyllandsposten stikker til med satire tegningerne. Når de så bruger Muhammed til at illustrerer, at det handler om islam. Ja, så rammes hele religionen og ikke blot den gruppe hellige krigere, som egentlig var målgruppen.

Jeg synes, at der er kommet en positiv ting ud af konflikten og det er dannelsen af Nasar Khaders forening, Demokratiske Muslimer. Nu får denne gruppe et talerør, som kan vise verden, at ikke alle muslimer mener, at demokrati og religion er uforenelige størrelser. Jeg håber, at foreningen vil vokse og brede sig til de muslimske lande, og måske være med til at skabe et pres i den del af verden på fanatikerne. De virker jo som om, at de er mange flere end de reelt er, fordi de moderate muslimer ikke kommer til orde og får samme massive omtale som et terrorangreb.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-02-06 19:17

Så lige til min store overraskelse, at en eller anden middelmådig jurist, nu pensioneret smådement eksambassadør....er draget i felten for egen regning, og kyler rundt med undskyldninger på danskernes vegne.

Skidegodt initiativ LOOOL

Så mangler vi bare at Bubber, Jørn Hjorting, Sussi og Leo samt måske den fredselskende kloge Vivi, der holder udsalg på vores værdier, m.fl. følger efter.

Gør hvad I vil, men husk lige, når den løgnehistorie.... altså undskyldningen -, egennyttigt og uopfordret spredes, at undtage mig. JEG har INTET at undskylde, og vil forøvrigt skrupskide på disse latterlige ekstremister. At der er smuttet en halv sns af dem under deres religionspsykotiske bølleoptøjer, er ikke noget der får mig til at græde snot - Der er så rigeligt af dem.

Var ned hos min lokale tobaksdealer i dag. Da jeg spurgte Hassan, som er af pakistansk herkomst, hvad han mente om disse tegninger, svarede han..... "hvaffor nogle tegninger"? LOOOOOOL

Tråden blir lukket, da der ikke er meget mere at sige. Vivi finder nok en anden tråd, hvor hun kan brillere med sin store samfundsindsigt, og fortælle brugerne hvad de stemmer på.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-02-06 19:51

Citat
Var ned hos min lokale tobaksdealer i dag. Da jeg spurgte Hassan, som er af pakistansk herkomst, hvad han mente om disse tegninger, svarede han..... "hvaffor nogle tegninger"? LOOOOOOL

Ja, det fortæller jo bare lidt om proportionerne i den latterlige sag.

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-06 20:38

Tror bare Hassan var høflig, klumme. Jeg ville dog lige checke tobakken hvis jeg var dig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-06 21:04

Har du købt tobak i den forrretning i mange år Klumme ..................

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 17-02-06 22:43

Til alle Muslimer i Danmark
Undskyld vi gav jer husly og hjælp.
Undskyld fordi vi giver jer udddannelse.
Undskyld fordi vi hjælper jer økonomisk.
Undskyld fordi I frit kan dyrke jeres tro i vores kristne land.
Undskyld fordi vi sender hjælp til jeres lande.
Undskyld for vi ikke render rundt med sprængstoffer på kroppen, når vi føler os krænket.
Undskyld fordi vi ikke bare gør som jeres tro siger.
Men en undskyldning for at ytre os i vort eget land får I aldrig…

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-06 23:15

paperboy - det er godt at du kan undskylde på vores vejne.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 17-02-06 23:47

eller måske tænkte Hassan mere på tegnedrengen

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 18-02-06 14:49

Paperboy du glemte en

Undskyld, at vi går i så små sko

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-02-06 15:58

viviborgen - alt drejer sig om de fremmede som vi helst ikke må nævne.
Er du en af dem eller foregiver du bare at være lidt naiv.
Danmark skal ikke ødelægges af middelalderlig kultur.
Som pige/dame/kvinde bør du også prøve at fastholde den frihed, dine formødre har kæmpet for.

Ps. Det er lidt skørt, at se damer sjoske bagefter manden og bære alle pakkerne.
Hvis de gik forrest, kunne de også holde døren for manden.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-06 16:19

Det du nævner, emesen, har jo nok mere at gøre med en matriarkalsk kultur end Islam! Islam var forresten den første religion der gav kvinder rettigheder f.eks til ejendom og skilsmisse!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-06 16:20

Undskyld patriarkalsk kultur skulle der jo naturligvis stå

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-02-06 16:53

Islam fejler heller ikke noget...................det er muslimerne som er problemet::::::::altså en stor del af dem.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 19-02-06 21:47

Jeg er dansk og jeg er ikke naiv. Jeg er heller ikke nationalist, men jeg tror på, at det er vigtigt for DK at blive en del af globaliseringsbølgen. I ideen om den globale verden ligger jo også problemet med kultursammenstød. Jeg er hverken for eller imod islam, men jeg er for religionsfrihed. Jeg sælger ikke ud af grundlovens borgerrettigheder, men jeg mener, at ytringsfriheden også er min modstanders rettighed.

Voilier har sagt: Selvom det er idioti det du siger, vil jeg dø for din ret til at sige det.

Uffe Ellemann har sagt: Den manglende fleksibilitet fra JP's side bliver jo brugt af diktaturstaternes ledere til at sige: Der kan I se demokratiet vil fratage Jer jeres religion.

Det jeg siger er ikke, at ytringsfriheden skal begrænses, jeg siger at den skal forvaltes med ansvarsfølelse.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 19-02-06 21:56

Citat
Tråden blir lukket, da der ikke er meget mere at sige. Vivi finder nok en anden tråd, hvor hun kan brillere med sin store samfundsindsigt, og fortælle brugerne hvad de stemmer på

Citat
Ovenstående er sp, og jeg har med vilje ikke farvet det på nogen måde. Kunne være sjovt at høre Kandubrugernes mening, og evt. argumentation for samme, samt hvad man synes der skal gøres.

Klumme glemte du ikke, at skrive i dit spørgsmål, at dette spørgsmål kun var for de kandubrugere, som delte dit synspunkt?

Og hvis man var af en anden meninig end du, skulle man påregne at blive nedgjort.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-02-06 22:16

Viviklogskider

Du godeste hvor er du dog gennemført hæslig at høre på. Kyler om dig med popsmarte udtryk for at blive anset som vidende og vildt klog med en enorm indsigt. Hvis jeg virkelig ikke gad høre på andre end de, som havde en anden holdning end jeg, tror du så ikke de var blevet blacklistet for længst. Du er et skvadderhoved til et 13 tal og elsker at høre dig selv side og savle over, din efter egen mening store indsigt. Du taler om at nedgøre..... læs dine egne indlæg.......Gud fader i skuret.

Denne tråd er blevet noget tung, så jeg lukker og lader den fortsætte i en ny tråd. Prøv at lægge en dæmper på dine fordrejninger og dit klogskideri i den tråd

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 19-02-06 22:25

Tak for svaret creamygirl.

Tråden fortsætter her http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=83446

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-02-06 11:25

Jeg tror det handler om, at vi har hver vores retorik. Du bryder dig ikke om min og jeg bryder mig ikke om din.