/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
pia k landsforræder
Fra : polpot
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 30-09-04 09:11

Jeg så til min store fornøjelse at pia K, kaldte Cuba-fangen Slimane en landsforræder i DR ´s nyhedstime i mandags.

Men er det i virkeligheden ikke pia k. der er landsforræder, ved at skabe så meget stupid ubegrundet frygt og vrede i danskerne, skabe en underlødig gennemsigtig selvforstærkende bedreværdsføelse hos os danskere.....men det der sker, er hun taler til vores mindreværdskompleks.
Hun skaber et billede af en genfødt dankshed, hvor vi spejler os i de fremmede, som for længst er gjort til vores syndebuk, for alt vores ulykke,
Vi er ufattelige tolerante overfor folk, der er som os, men ikke for folk der har taget et andet valg (Carsten Jensen 04)
Vi behøver ikke at være bange for at de fremmede tilintetgør os, vi er på vej til at gøre det selv, med vores middelmådige lykke,discount tøj,dårlige mad,og vores lavdemokrati, og hit med sangen.
de bedste hilsner
den altid høflige
POLPOT

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-09-04 09:30

At kalde Pia K. for landsforræder er nok lidt stærke ord.
Personligt har jeg ikke meget tilovers for Pia K og DF.

Men i den konkrete sag med Cuba-fangen Slimane, kan jeg godt følge hendes udbrud.
Hans udtalelser, som han har gentaget flere gange på TV er måske ikke udtryk for landsforræderi - men de er om ikke andet "meget dumme og kan kun skade integrationen".

Mange danskere ( og måske især DF vælgere ), vil meget nemt sætte lighedstegn mellem Slimane's udtalelser og resten af de normale etniske danskere. Det er synd, at sådan en person kan få lov til - at ødelægge så meget.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-04 09:37

Kig i Danmarks Statistik Polpot og se hvem der bliver fremstillet i dommervagten, hvem der sidder i fængsel osv. Det er selvfølgelig altsammen danskernes skyld at disse mennesker har et livssyn der ikke er forligneligt med de indfødte nordboere ikke? Ligeledes kunne jeg høre at helten fra Guantanamo nu ville til Tjetjenien og fortsætte kampen der. Flot flot, efter at have været "uberettiget" fængslet. Samtidig har han ytret at vores folkevalgte statsminister er et legitimt mål. Fint fint.

Han kalder sig endvidere dansk statsborger?!?!?!??!??

Ikke noget at sige til det går godt.

Folk som dig, Polpot, gør virkelig Islam en tjeneste. Jeg skal love for at dine og ham det skæggede fjogs udtalelser fremmer integrationen. Godt gået.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-04 09:39

Fjerner iøvrigt vingen med det samme, idet jeg ikke ønsker yderligere dialog med dig bette polpot. Dit livssyn er rimelig bekymrende.

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 30-09-04 09:45

Jeg troede faktisk, at det var de fleste mennesker bekendt, at i krig er statsoverhoveder legitime mål.
Desuden er statistik jo en lidt abstrakt størrelse, fordi hvis du eks. står med den ene fod i vand hvis temp er 0 grader og den anden fod i 80 grader, har du det statistisk meget fint.
Jeg siger ikke i mit indlæg, at der ikke findes dumme indvandre, fordi dumme mennesker er jo globalt.

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 30-09-04 09:57

Hej polpot;

Lad os indledningsvis slå fast, at du har din grundlovssikrede og demokratiske ret til at have din mening - og give udtryk for den. Jeg håber du værdsætter denne ret, og vil værne om samme!

Lad os samtidig prøve at være enige om, at der generelt er en misforstået frygt overfor fremmede kulturer i dette land.

Vi kan også være enige så langt, at der er mange danskere som har et unuanceret billede af verdenen - og at det typisk kommer til udtryk i, at de bedst kan lide dem der er som dem selv.

Vi er dog dybt uenige i din holdning omkring Pia Kjærsgaards udtalelser!
Ikke at jeg på nogen måde skal forsvare hende eller det parti - de holdninger - hun repræsenterer; men derimod kun, at hun for en gangs skyld har megen ret i sin udtalelse. ( Selv blind høne kan finde korn! )

At den pågældende fange hævder at han ville til Tjetjenien og støtte frihedskampen er hans sag - men at det pludselig skulle være nødvendigt at tage til Afghanistan for at blive uddannet på en kendt terroristbase hænger ikke helt sammen.
Jeg ved ikke, hvor stort et kendskab du har til Tjetjenien; og deres frihedskamp i forhold til Rusland; men jeg er meget overbevist om, at Tjetjenerne med deres mange års erfaring i kampen mod Rusland sagtens selv kan uddanne de mennesker der ønsker at støtte dem!
Jeg tvivler på, at de har behov for at lade dem uddanne i våbenkamp i Afghanistan.

At samme fange efter danmark har gået en stor indsats for, at få ham frigivet efterfølgende udtaler at såvel danske soldater som ministre er "legale" mål for terror - så lang tid danmark er indvolveret i et muslimsk land - kan da alene betegnes som Pia Kjærsgaard gjorde det.

Danmark har da en moralsk forpligtigelse til at hjælpe andre lande. Vi er ikke i Irak som besættelsesstyrke mod civilbefolkningen; men derimod som hjælpestyrker for at give befolkningen en mulighed for, at få et mere demokratisk styre. At vi i den forbindelse kan komme i kamp med grupperinger, som ikke ønsker frihed og demokrati er vel ikke så underligt; men i bund og grund har Iraks befolkning vel også et krav om mulighed for frihed og demokrati - og ikke undertrykkelse fra en sindsyg diktator - eller et lige så enevældigt præstestyre.

Hvordan var vores rolle i ex-Jugoslavien? Der var danske styrker i kamp mod para-militære grupperinger. Disse grupperinger angreb landsbyer, hvor der alene var ældre, kvinder og børn! Samtidig angreb de nødhjælpskonvojer.
Kan du huske hvor forskellen lå? Folk i landsbyerne havde én religiøs holdning - og de para-militære grupperinger en anden. Lugter det lidt af etnisk udryddelsestaktik - eller religiøs kamp?
Skal vi som danskere læne os tilbage og mene, at det ikke er vores problem? Absolut ikke!

Det var et lille uddybende "sidespring" - men tilbage til sagen!
Én del af aftalen omkring frigivelsen var, at han efter en frigivelse ikke ville deltage i nogen væbnede konflikter udenfor danmarks grænser. Hvad er hans seneste udtalelse? At det vil han!
Han bryder altså direkte den del af aftalen han selv har lavet med bl.a. det danske samfund. En meget Socialdemokratisk holdning - man har et standpunkt til man tager et nyt!

Det nytter ikke at man det ene øjeblik råber op om hjælp - og laver en aftale med vores samfund - for bagefter at bryde en sådan aftale. Når det sker - så er der kun én betegnelse der er dækkende!

Derfor polpot har du ikke ret i din udtalelse. Der skal være plads til alle i Danmark; men ønsker man pladsen må man også respektere vores samfunds normer. Vi skal ikke lave Danmark om fordi nogle få vil det - tværtimod.

MVH/ Smitty

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-09-04 09:59

Hej Polpot,

Citat: "Jeg troede faktisk, at det var de fleste mennesker bekendt, at i krig er statsoverhoveder legitime mål."

Men det kræver jo, at vedkommende land er i krig. Mig bekendt er Danmark ikke i krig og Slimane er dansk statsborger.
Han har selv bragt sig i en situation, hvorved han blev taget til fange og derefter interneret på Cuba.
Om USA's måde med internering er helt korrekt efter Internationale regler - det er et godt spørgsmål, men uanset det lykkedes det den Danske regering, at få ham frigivet (efter lang tid, men trods alt som den første).

Som dansk statsborger må man ikke deltage i krig uden at det er sanktioneret af den danske stat. Det fik mange danskere at mærke, da de deltog i den spanske borgerkrig mod Franco - en stor del af dem fik fængelsstraffe, da de kom hjem.

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 30-09-04 10:19

hej smitty.
Først tak for tiden du har brugt på dit indlæg.
Aftalen han har lavet, er på ingen måder juridisk bindende, da usa har tilbageholdt ham stik imod alle konventioner.
Det kan de, som han selv siger, bruge som toiletpapir derover i usa.
Husk at den amerikanske højsteret, selv har udtalt at lejren på cuba ikke er lovlig.
Så selvfølgelig kan ikke underskrevet dokument af denne type, ikke være meget værd.

Mig bekendt har tjetjenien igennem flere årtier, uddannet mudjahidins i afghanistan, så dette er ikke nyt.

Ibm
Det har med stort held lykkedes vores regering, at bilde danskerne ind at vi ikke er i krig, men vi er en fredsbevarende styrke...dette er jo også lettere at forholde sig til rent etisk.

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 30-09-04 10:34

Hej polpot;

Jeg har ikke udtalt mig en juridisk bindende aftale mellem den pågældende ex-fange og USA.
Jeg omtaler et aftalegrundlag, som han også (in)direkte har indgået med det danske samfund.

I mit verdensbillede er det sådan, at man også er "moralsk" forpligtet når man indgår en aftale.
Det er denne del jeg refererer til. En samtale ikke med USA - men med vores samfund.

Derudover, så skal du ikke sætte lighedstegn mellem en religiøs kamp - og en generel frihedskamp i Tjetjenien!
Generelt vil Tjetjerne gerne være selvstændige - men det er ikke ensbetydende med, at de gerne vil være en islamisk stat med et undertrykkende præstestyre! Selvom flertallet af Tjetjerne er muslimer er det ikke det samme som at flertallet også er tilhængere af måden bl.a. Mudjahidin fortolker Koranen på.

Husk også på, at det præcis er som IBM760 pointerer. Danmark er ikke i krig med nogen nation!
Vi leverer en primært fredsbevarende/-skabende indsats i Irak. Ikke angreb for, at annektere landet.
At nogle få personer i forsvaret optræder som "Rambo" skal ikke ødelægge det for alle. Det er ikke dansk at opføre sig som nogle få åbenbart har gjort - men heldigvis er vores samfund hurtige til at reagere mod dette.
Det store flertal af vores udsendte styrker er vellidte - og opfører sig også korrekt overfor Iraks befolkning.

Lidt underligt, at du ikke forholder dig til, om Iraks befolkning har krav på fred og frihed - eller om de alene har "krav" på undertrykkelse fra den ene eller anden form for diktator!

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 30-09-04 10:46

til Smitty
jeg forholder mig til, vi samt usa er gået i krig på et forkert grundlag, vi har slået mennesker ihjel, fordi vi på baggrund at en mistanke var bange.......
Saddam´s rædsels regime, har ikke kunne true nogen verdens fred, så som feks korea kan.
Og lysten til at kunne ytre sig frit, er ikke så stor når man hverken kan give sig selv og sin familie mad, og det er jo det vi har gjort.
Nu kan de tale frit, men hele deres land ligger i ruiner, og kvinder og børn sulter..........
Den pris er jeg sikker på, ingen af os vil betale for vores såkaldte demokrati.
venlig hilsen
polpot

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-09-04 10:54

Hej polpot,

mener du, at det er i orden at Slimane som dansk statsborger kommer med udtalelser som:
"at i krig er statsoverhoveder legitime mål" - når der derefter bliver spurgt om, han mener at Stats- og Forsvarsminister er legitime mål. Dog siger han, at de ikke behøver at frygte ham (da han har underskrevet en aftale).
Senere vil han ikke anderkende indholdet af aftalen.

Er det hellig krig Slimane opfordrer til og er du enig med ham?
Eller er det mere en kritik af Pia K og DF du fremkommer med?
Hvis det er det sidste, må du hellere holde Slimane uden for - han har kun betragtes som et dårligt eksempel!

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Resistance

Dato : 30-09-04 10:59

polpot er og bliver en uhyggelig syg og mangelfuldt udviklet person.

Lad mig citere steenk1 fra tråden http://www.kandu.dk/dk/emne/20601

Hans tekst beskriver så glimrende sandheden og hvad koranen og islam står for.

Citat
Jeg kan godt fortælle dig hvad der står i koranen.. En bunke ligegyldigt ævl. Hvorfor spilde din td med at forsøge at forstå en gruppe mennesker som alligevel er udenfor pædagogisk rækkevidde.
Sjovt så travlt nogle har med at garantere at de i hvert tilfælde IKKE har noget imod muslimer.
Jeg har det lige modsat. Muslimer er allahs slaver og derfor kritiserer de aldrig hvad andre muslimer gør, det være sig selvmordsbomber, steninger, omskæringer, æresdrab ,tvangsægteskaber etc., bare det bliver gjordt i allah´s navn.
Derfor kan jeg sige at jeg ikke mener at islam har nogen plads i et demokratisk samfund som det danske. Islam er en ideologi mere end det er en religion. Der bør lovgives imod det på samme måde som der bør lovgives mod nazisme og andre ideologier som truer demokratiet.
Som sagt: spild ikke din tid med at læse koranen for at forsøge at forstå Islam. Der er mere at hente i et Anders And blad.

Så rigtigt kan det formuleres. Så når polpots mangelfuldt udviklede hjerne har behov for dette ideologiske vanvid, så skulle han skride fra landet, og slutte sig til sine ligeså syge artsfæller.

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 30-09-04 11:06

Polpot!

Det er ikke USA jeg refererer til. Jeg efterlyser din éntydige holdning til, om Iraks befolkning har et lige så stort - og lige så ligitimt - krav på et samfund i frihed som vi har; eller om de alene har krav på et samfund styret af diktatur?

Du skal endelig ikke tro, at de havde større chance for, at brødføre hverken sig selv eller deres familier under det tidligere styre end de har nu. Der var nok ikke den store forskel!

Vi kan ikke lave et land af "Milk and Honey" fra den ene dag til den anden.
Dog ville det være noget nemmere at få (gen)opbygget landet, hvis vi ikke konstant skulle frygte overfald fra fraktioner, hvis eneste formål er undertrykkelse af civilbefolkningen.

Jeg tror vi alle gerne så et Irak der blomstrede - og hvor befolkningen havde muligheden for at leve et roligt liv på linie med det vi andre kender.
Hvorfor mon der er primært religiøse fraktioner, som har så meget mod dette?
Er det fordi det er nemmere at indoktrinere mennesker i armod og sult - end oplyste og mætte mennesker?

Vi kan godt være enige om, at Korea kan true verdensfreden - men det er ikke det eneste land der kan det!
Flere lande i Mellemøsten har måske ikke atomare våben - men de har noget som er mindst lige så farligt!
Religiøst hjernevaskede fanatikere er noget sværere at "kontrollere" - end verdenssamfundet har med A våben.

Håber du denne gang vil svare éntydigt på din holdning til mit spørgsmål.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-04 11:08

Ham der Guantanamoterroristen.
Han har loppet sig til dansk forsørgelse + at man fra dansk side har været dumme nok til at koste millioner på at få manden bragt hjem i sikkerhed, fordi en "dansker" sandelig ikke bør sidde og sone noget som helst ovre ved de fæle amerikanere.
Det viser kun igen, at Dansk statsborgerskab kun tilegnes på kold beregning, for dansker føler manden sig i hvert fald ikke som sådan som han er dum nok til at udtale sig.
Eller dum ved jeg sgu ikke engang om han er, for det viser bare igen, at sådan en, kan tillade sig at pisse "Danmark" op og ned af ryggen uden konsekvenser.
Fy for fanden siger jeg bare.
Og at du polpot, kan finde på at kalde Pia K. for landsforræder.
Hvis du er vokset op i DK, eller kender lidt til tiden efter anden Verdenskrig, så har du sikkert hørt lidt om hvordan man så på de danskere der sluttede sig til tyskernes side.
Hvis man vil være dansk statsborger og nyde godt af de goder der er, bør det fandme som et minimumskrav være, at man opfører sig som en sådan, og ikke bruger statsborgerskabet som dække for at føre hellig krig mod, jae mod f.eks. vantro danskere der ikke er muslimer.

mvh dova

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 30-09-04 11:10

Jeg giver ham fuldt ud medhold i følgende "at i krig er statsoverhoveder legitime mål" selvfølgelig er de det, det er jo ikke en islamisk opfattelse, men derimod spille reglerne for krig.

Nej slimane opfordre ikke til helligkrig, men han vil hjælpe sine undertrykte brødre i tjetjenien, imod ruslands brutale overgreb.
jeg synes det er fint, hvis han har viljen og de rigtige intentioner, så må det være hans kald og må gud være tilfreds med ham.

Hvis han på nogen måde, har givet udtryk for hellig krig i danmark, tager jeg stærkt afstand fra dette.

Dette indlæg er mere ment som en kritik af vores samfunds højreglidning, og vores ubegrundede frygt.
Og at det er pia der er landsforræder, fordi det er hende der fører sit eget folk bag lyset.

bedste hilsner
polpot

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 30-09-04 11:14

Til resistance;

Indtil dit indlæg kom har tonen været rimelig fredelig, fordragelig og sober.

At du kan påstå, at et menneske er "uhyggelig syg og mangelfuldt udviklet" fordi det giver udtryk for en anden holdning end din - er måske nærmere udtryk for en "uhyggelig syg og mangelfuldt udviklet" person!

Skal jeg være lidt "ondskabsfuld" overfor dig, så ligger dit ordvalg på linie med Johnnie Hansens fra Greve!
Ikke en sammenligning jeg ville bryde mig om at få hægtet på mig.

Jeg vil opfordre til en mere sober og nuanceret tone, da der trods alt skal være plads til alle - også selvom vi ikke deler samme holdninger.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Resistance

Dato : 30-09-04 11:28

Klar tale Smitty. Johnny Hansen plæderer også for at der lovgives mod nazisme - Ik??

Og polpots umiddelbart sympatiske formuleringsevne, skal du ikke lade dig narre af. Han er og bliver syg og forkrøblet i sin hjerne. Han og hans lige er en trussel mod verden.

Og hvad polpot samt ligesindede angår - NEJ der skal IKKE være plads til alle.

PS: For at præcisere det, så har jeg på ingen måde nazistiske sympatier

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-04 11:33

Jeg tror en del af problemerne med at forstå hinanden religionerne imellem her i danmark er kravet om integration. Det man bør stræbe efter er assimilation. Hverken de fundamentalistiske kristne eller muslimer giver en meter køb på deres værdier og jeg kan med min bedste vilje heller se det kan være anderledes. Mennesker der bygger deres liv på tro, håb og gætterier, kan man ikke forlange skal være i stand til at se længere end til egen næsetip. Man kan derimod godt forlange de skal rette sig efter landets love og deltage i den demokratiske proces.

Lad dog idioterne mene hvad de vil og se istedet til, de behandler deres medmennesker med kærlighed og respekt.
Gør de ikke dét ? ...ja så er det goodbyeruth !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-04 11:42

Molokyle
Jeg tror lige du ramte kernen i et af de største problemer vedrørende "integration"
Citat
Man kan derimod godt forlange, de skal rette sig efter landets love og deltage i den demokratiske proces

Det er jo lige netop det man desværre ofte hører nogle af "dem der bygger livet på tro, håb og gætterier" sige, at deres tro og normer er uforenelige med dansk lov og demokrati, og at "tro, håb og gætteri" står over lov og demokrati.
mvh dova

Kommentar
Fra : Resistance

Dato : 30-09-04 11:44

I øvrigt Smitty. Det er din og ligesindedes skyld, at vi har så mange tilhængere af islam i Danmark. Det skal du forstå på den måde, at du repræsenterer en gruppe af mennesker der gennemgående har et utroligt dejligt (lidt naivt) menneskesyn. I tror på det bedste i mennesket, og vil strække jer langt i forsøg på, at der skal være plads til alle. Men Smitty, du begår en fatal brøler med din holdning til muslimer. De har gennem tiden (og de har haft tid nok) så tydeligt bevist, at deres overordnede mål er at omstyrte demokratiet, og enten eliminere ALLE anderledes tænkende / troende, eller tvinge dem til at makke ret i forhold til deres syge ideologi.

Jeg ved du er en rar ældre herre, og jeg forventede da også denne reaktion fra dig. Du er undskyldt, men tænk det rigtig godt igennem een gang til, og du vil finde at jeg ikke har uret.

Og nu kommer denne polpot på banen igen med en gang demagogisk og fordrejet, forløjet muslimsk koranshit. Vent og se.

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 30-09-04 11:46

til smitty.
Jeg giver dig ret i at irakere ikke skal leve i diktatur, men hvem gav ham en hestesko så han kunne komme til tops???????....USA!!!
Hele konflikten i mellemøsten er uhyggelig vanskelig og komplekst, men vi kan ikke ved hjælp af kugler og kanoner trumfe vores middelmådige demokrati og gudløse leveform ned over hovedet på andre mennesker.
Vi er ladt våbene og gået i krig på et uholdbart grundlag......

endnu en gang tak for dit skrevne velformulerede ord smitty

POLPOT
Jeg kommentere bevist ikke indlæg, fra den frække bavian resistance

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 30-09-04 11:51

Resistance;

Det var dit ordvalg om andre mennesker jeg refererede til - ikke det citat du bruger fra steenk1!

Lad mig endelig præcisere min personlige holdning!

Der bør i Danmark være plads til alle - uanset Nationalitet, Race, Religion.
Folk skal have lov til at have den tro de ønsker.
Ønsker man at være i Danmark må man følge vores spilleregler for samfundet - ikke omvendt.

Der skal til gengæld ikke være plads til hverken Højre- eller Venstreorienterede diktatoriske holdninger.
Der skal heller ikke være plads til nogen form for religiøs fanatiske eller terrorisme.
Vores samfund skal fortsat bygge på demokratiske principper.

Læs indlægget fra MOLOKYLE. De sidste 2 linier udtrykker det noget så korrekt.

At du - eller mange af vi andre - ikke forstår POLPOTs holdninger gør ham ikke til et mindreværdigt menneske!
Jeg forstår heller ikke Indremissioneske personer, eller Jehovas vidner - eller andre fundamentalistiske religioner; men det skal ikke være ensbetydende med at de ikke kan være i Danmark - så lang tid de vil følge spillereglerne!

Skulle vi efterleve det du giver udtryk for ville vi trods alt ikke være bedre end fundamentalistiske muslimer!

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-04 11:51

dova -> Derfor mener jeg også for egen regning :

Kan man ikke lide lugten i bageriet, så må man flytte (...og gerne MEGET langt væk).

Dette gælder både kristne der ikke kan forene sig med at leve dør om dør med muslimer ..og omvendt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 30-09-04 12:01

Resistance;

Er jeg en rar ældre herre? Mange mange tak - men hvor gammel er jeg da? Og hvilken politik tro du jeg har?
Bare sådan af ren nysgerrig hed!

Polpot;

NÅ vi er altså enige i, at Iraks befolkning ikke skal leve under diktatur. Heller ikke et religiøst!
Det var da dejligt at få den holdning på banen.

Konflikten i Mellemøsten er - som du skriver - meget betændt; og svær at løse med en finger-knips.
Jeg tror dog ikke løsningen ligger i terrorisme som angreb mod civile, eller terrorbomber, eller lignende.
HVIS de religiøse fraktioner i Mellemøsten virkelig ønskede fremgang for befolkningen ville de nok opfordre og tilskynde til uddannelse - ikke til religiøs hjernevask og undertrykkelse.
Det er trods alt nemmere at holde et sultent og uvidende folk undertrykt - end et mæt og oplyst!

Lad os endelig se de religiøse ledere fra primært Islam begynde at opfordre til fredelig sameksistens, uddannelse for alle, og ikke mindst integration. Den dag de begynder at opfordre til dette vil alting nok blive noget nemmere!

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 30-09-04 12:12

Sadam's "rædselsregime" - har jo NETOP truet verdensfreden bl.a. ved at invadere nabolandet Kuwait og den skaldede amerikanske general (husker ikke lige hvad han hed), men ham der ledede operation "ørken sand" nåede jo HELT til Bagdad med sine tropper og ville "nappe" SADAM for tid og evighed, - MEN HAN BLEV DENGANG STOPPET AF POLITIKERNE.

Nu har vi den sjove situation, at mange siger at vi i dag har en politisk krig. Om ham den skaldede dengang med Kuwait da havde det da været det eneste fornuftige for samtlige nationer om han havde fået lov til at fortsætte mod sit mål og at han blev kommanderet "vend 180 grader" af politikerne var da den største politiske fejltagelse siden 2 verdenskrig sluttede.

Det angreb mod USA, både mod World-Trade-Center, flyet ned i Pentagon hvor 200 militærfolk blev likvideret + de tiltag der ikke helt blev til noget legitimerer da overfor mig, at BUSH gør da det eneste rigtige og desuden kan han da IKKE føre krig hvis ikke befolkningen selv synes det er ok, bush gør det eneste rigtige selv om nogen vil kritisere de fangebaser der er arrangeret rundt i verden.

Den situation vi har svarer til at du er far til en flok børn hvoraf nogen kort og godt likviderer de fleste og du står så med 3 tilbage i hånden og får at vide at det skal du finde dig i.

Snakker du med almindelige russere så er deres problem jo at de er vores stødpude ned mod alle disse randstater der næsten aldrig vil fred, videre at isæ Tjetjenerne er nogen af dem det er helt og aldeles både håbløst og også helt meningsløst at forsøge at slutte fred med, FORDI DET ER SIMPELTHEN UMULIGT, de bomber og skyder uskyldige civile det de kan og så kan det godt være at der også kan rettes kritik mod det der skete i Tjetjenien fra russisk side, men vi kan da blot være glade for, at russerne er denne "stødpude" for os.

Krigen i afghanistan var heller blevet anderledes om ikke russerne havde givet Bush deres velsignelse.

Du er helt og aldeles gået af sporet hvis du nu mener der er startet en krig på et forkert grundlag, de tidligere påståede socialistiske stater bruger jo stort set mellem 50 og 80% af landenes BNP på våben i stedet for mad til folk og du får da heller ikke NOGET fornuftigt menneske til at mene sådan som du skriver at-
"Saddam´s rædsels regime, har ikke kunne true nogen verdens fred".
PÅ DET PUNKT TAGER du endda ALVORLIGT FEJL.

Du skriver videre,- "Og lysten til at kunne ytre sig frit, er ikke så stor når man hverken kan give sig selv og sin familie mad, og det er jo det vi har gjort."

Her kan jeg nu som læser ikke finde ud af HVAD DU EGENTLIG MENER,? for ser du på tingene her i Danmark rent historisk, så forfulgte vi danskere jøder og smadrede deres butikker i HC Andersens barndoms tid og også Karen Blixen, så den eneste forskel er, at når vi snakker om demokrati og tolerance, så er vi jo ikke et eneste HAK bedre end alle andre, men det der gør forskellen er, -ER AT VI ER BLEVet KLOGERE END DE FLESTE ANDRE sådan ca. 100 ÅR FØR de andre.

Du skriver også:
"Nu kan de tale frit, men hele deres land ligger i ruiner,"

Dette her er det værste sludder jeg nogensinde har hørt, DE KAN JO NETOP IKKE TALE FRIT, det er jo først nu de skal til at opbygge demokratiet, men hr. polpot tror måske det er klaret på 14 dage,? De skal jo først til at danne alle de strukturer der skal til for netop at kunne vænne den øvrige del af befolkningen til at der "NU" kan tales frit, så det varer endnu MANGE år før din påstand kan opfyldes.

Du skriver også:
"og kvinder og børn sulter.........."
Ja, - men det er ikke krigens skyld, der skal et vendepunkt til og det har sin pris og til forskel fra før så er der nu TV-dækning på næsten ALT der foregår dernede, så du er blot mere vidende nu end du var før om tingenes faktiske tilstande.

Du skiver til sidst:
"Den pris er jeg sikker på, ingen af os vil betale for vores såkaldte demokrati."

Jeg synes du tager munden enormt fuld ved at skrive "såkaldte demokrati", for HVOR I DENNE VERDEN,? vil DU gå hen og få det bedre,?

Du kan jo se at denne fidus derovre fra Guantanamo-basen vi nu har brugt tid på at få gjort fri -for næsen af hele verdens offentligheden, ham fængsler vi ikke straks som vi reelt burde, næh han får sgu lov til at udtale sig og hans udtalelse er bestemt FARLIG for resten af verden.

Men nu må han jo selv videre i sit liv i vores "blødsødne" demokrati og vi kan så kun se på endnu, hvor langt han gider, for den slags mennesker har det jo reelt alt for godt her, når de bliver hjulpet og det vil tage deres hugtænder på sigt, men farlige er de da, men derfra og til fængsle ham for en udtalelse du ikke kan være ret sikker på er da et resultat af det demokrati der trods alt fungerer her.

Du må jo i dagens danmark IKKE SIGE AT DU VIL UD OG SLÅ EEN IHJEL, MEN DU MÅ GODT SIGE AT DU ØNSKER EEN ELLER ANDEN VAR DØD, så der er nogle grænse dragninger og "gråzoner" vi nok må leve med her i det demokrati vi trods alt har.

Har du læst lidt om 2 verdenskrig og Danmarks-historie på dette punkt så vil du finde ud af at der er stort set ingen lande der som Danmark, har brugt SÅ megen tid og energi for et SÅ lille grænseområde som skide 70 km tværs over forneden på danmarkskortet for at opnå fred med tyskerne.

Prøv så at sætte dette i relief med de helt ENORME grænseområder der slåsses om i det fremmede og stod du som Bush med ryggen mod muren, eller som med faren med de 2 tiloversblevne børn i hånden, så er jeg overbevist om, at der er ikke langt til den lille røde atomknap, og det skal vi vel helst undgå med næsten ALLE midler, også selvom det betyder at vi lader en rabiat person som ham fra Guantanamo lidt i fred.

Jeg ved ikke om du forsøger at leve op til dit synonym, for PolPot har altid stået for mig som et andet "regime", end det der hører hjemme i et demokrati, det er vel ikke den opfattelse du har tænkt dig, -at læsere her idette forum skal ha, er det,?

Kommentar
Fra : Resistance

Dato : 30-09-04 12:13

Kære Smitty

Må jeg kort kommentere hvad du skriver.

Der bør i Danmark være plads til alle - uanset Nationalitet, Race, Religion
Ikke hvis det medfører undergravelse eller forringelse af det system vi har skabt og valgt at leve i

Folk skal have lov til at have den tro de ønsker
Ikke hvis det medfører undergravelse eller forringelse af det system vi har skabt og valgt at leve i.

Ønsker man at være i Danmark må man følge vores spilleregler for samfundet - ikke omvendt
Netop.

At du - eller mange af vi andre - ikke forstår POLPOTs holdninger gør ham ikke til et mindreværdigt menneske!
Jo netop. Det er hans forkrøblede sind, der viser sig ved tilkendegivelse af hans syge holdning. Der gør ham netop til et mindreværdigt væsen.

Om dette ækle polpotvæsen kommenterer mine indlæg eller ej, er fuldkommen ligegyldigt. Det er så forudsigeligt hvad han vil afføre sig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-04 12:23

Smitty ->Vesten kunne jo begynde med at nægte samhandel med totalitære regimer. Overlade til landenes egne befolkninger at løse problemerne med den politiske infrastruktur. Først når demokratiske rettigheder er sikret, bør man genoptage u-landsstøtte, teknologiudveksling (..især militært), samhandel og diplomatiske forbindelser.

Magter omtalte landes befolkninger ikke selv at tage affære ??? Tjaeh.. så ligger de, som de har redt. Denne 'kamp' har mig bekendt været alle nuværende demokratiers lod.

Man kunne jo som en 'hjælp', begynde med at marginalisere deres indflydelse og magt i organisationer som f.eks. FN, OECD, WTO osv...

Ved ikke om det er en løsning, men dog et vink med en vognstang.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-04 12:28

Misforstå mig nu ikke. Jeg går ind for dialog, men man skal altså ikke være åben og tolerant overfor mennesker der konsekvent pisser en i hovedet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 30-09-04 12:29

Resistance;

Undskyld sammenligningen - men du læser åbenbart indlæg som fanden læser biblen!
På hovedet - bagfra - og i mørke!

Prøv dog at læse, hvad jeg skriver - i sammenhæng! Lad være med at trække enkelt punkter ud af kontexst!

Hverken du, jeg eller nogen anden er et bedre mennske fordi vi er danskere end en flygtning fra f.eks. Iran.
Selvom vi begge ( formodentlig ) er "hvide" er vi ikke bedre end en person fra f.eks. Vietnam.
Fordi vi begge ( formoder jeg ) er Lutheranere af religion er vi ikke bedre end f.eks Budhister, Muslimer, etc.

Jeg synes ærlig talt at din måde at beskriver dine holdninger ligger på linie med KKKs måde at udtrykke sig på.

Efter min bedste overbevisning, så er netop holdninger som f.eks. KKK giver udtryk for - et udtryk for et forkrøblet sind med syge mindreværdskomplekser.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 30-09-04 12:35

Molokyle;

Lidt provokerende sagt! ( men med glimt i øjet )

Dig gider jeg ikke diskutere med! Vi er jo alligevel så enige, at det er helt utroligt.
Selvom vi udtrykker vores holdninger forskelligt, så er jeg ret sikker på, at vi mener det samme.

En kort kommentar til dit indlæg.

NEJ! vi skal ikke stoppe vores hjælp. Gør vi det overlader vi netop befolkningen til religiøse fanatikere, som kan hjernevaske og undertrykke befolkninger - og dermed skabe noget der langt farligere end A våben.
Lad os endelig fjerne deres indflydelse fra f.eks. de organisationer du omtaler; men lad os fortsat hjælpe civilbefolkningen med f.eks. mad og uddannelse. Gerne bakket op af militærassistance til at skabe ro i områder; så vi derigennem kan oplyse og uddanne befolkningen.
Jeg tror på, at en oplyst befolkning ikke vil lade sig hjernevaske af religiøse fanatikere somd et sker i dag.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Resistance

Dato : 30-09-04 12:56

Smitty... Hvem læser hvad som hvem

Du skriver:
Hverken du, jeg eller nogen anden er et bedre mennske fordi vi er danskere end en flygtning fra f.eks. Iran.
Rigtigt, og det har jeg heller ikke noget sted skrevet.

Selvom vi begge ( formodentlig ) er "hvide" er vi ikke bedre end en person fra f.eks. Vietnam.
Rigtigt, og det har jeg heller ikke noget sted skrevet. (og ja, jeg er hvid, selvom det er ligegyldigt i denne sammenhæng)

Fordi vi begge ( formoder jeg ) er Lutheranere af religion er vi ikke bedre end f.eks Budhister, Muslimer, etc.
Rigtigt, og det har jeg heller ikke noget sted skrevet, men de (muslimer eller andre) skal ikke komme og belære os om den enestste sande måde at leve på, og forsøge ved terror at omstyrte noget som vi har bygget op, og gerne vil bibeholde.

Så om igen Smitty.....

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 30-09-04 13:12

Ordet ”Resistance” har jeg slået op i en ordbog:
1.) (udtale: rezi'stå:s) (fr.:modstand) den fr. modstandsbevægelse under den tyske okkupation 1940-1944.
2.) et stofs modstand mod at led strøm, måles i ohm.

Recistance lever efter min bedste overbevisning fuldt ud op til denne betegnelse i denne tråd oprettet, af hr. polpot. Overfor hr. polpot's indlæg med holdninger, ja da kan man kun stoppe op som fornuftig borger og spørge sig selv, ”hvad har vi i grunden gjort forkert i dette samfund”, ?

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 30-09-04 13:20

Ordet "MOLOKYLE" har jeg også slået op i min lidet fattige ordbog og det nærmeste jeg er kommet til i den er ordet "MOLOK"
"Def:fønikisk) gud til hvem der ofredes børn ved brænding;hvad der kræver frygteligt offer."

Min egen helt private konklusion er:
-hvis hr. polpot med det jeg har læst idag -kan anbringes som synonym for ordbogens "børn", så er jeg dybt uenig med ordbogens slutforklaring om at det skulle være "hvad der kræver et frygteligt offer,"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-04 13:21

Smitty -> Uanset hvor effektiv en hjernevask gennemføres, er jeg sikker på det ikke vil kunne forhindre et folk i, på et tidspunkt at gøre oprør og forlange at alm. sund fornuft bør råde i landet. Den eneste grund til et sådant oprør ikke kommer, er at regimet får instrumenter til fastholdelse af magten fra verdenssamfundet.

Selvfølgelig skal vi hjælpe civilbefolkningen med rent drikkevand, kloakering og uddannelse. Vi skal blot sikre at denne hjælp ikke blot udnyttes til at holde regimet ved magten. Desværre er det jo sådan at sådanne hjælpeprojekter i første omgang kommer de velstillede og magthaverne til gode. Det er deres børn der får uddannelsen og det er deres fabrikker der bliver forsynet med ekspertise og resourcer, som f.eks vand.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-04 13:27

arcken -> Dine helt igennem irrelevante betragtninger over profilnavnes betydning er vel skudt lidt ved siden af målet i denne forbindelse ?

Molokyle kommer af mine tidligere skolekammeraters forkerte udtale af ordet molekyle

En molokko (..som formentlig ligger syntaktisk nærmere molokyle end molok) er det sydamerikanske bjerg-indianske ord for kondor

..men lad os holde os til emnet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 30-09-04 13:29

Nu kom min hukommelse sgu lige til mig igen.

Han hed schwarzkopf ham der under "Ørkenkrigen" skulle ha haft lov til dengang at fortsætte med at nappe Sa(t)[d]a(n)m.

Kommentar
Fra : host_host

Dato : 30-09-04 13:33

Ekstremister som Polpot og Resistance gør lige stor skade på hver sin måde.
Polpot tilskynder til terrorrisme med sin forståelse og Restistance skaber med sine holdninger et modtryk, som af modparten opfattes som legitim grund til "resistance", ironisk nok.
Slimane har i øvrigt overtrådt dansk terrorlovgivning ved at tilkendegive, at han vil over og slås for tjetjenerne og kan dermed fængsles igen.

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 30-09-04 13:38

-undskyld jeg kommenterer dette her lidt, men det er lidt svært at lade være, Resistances betragtninger kan jeg helt gå ind for og også dine, er det irrelevant for Jer, så har jeg kun at sige at det er blot en anden indfalsdvinkel til at imødegå indlæg fra personer med holdninger som polpot's.

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 30-09-04 13:40

Slimane er og bliver en forbryder, det vi mangler at forholde os til, er når det først får alvor går ud over vore egne, så skal i bare se løjer HVOR den danske moral så er.

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 30-09-04 13:45

host host
jeg forstår din point,men jeg tilskynder absolut ikke til terrorrisme, jeg kan bare godt se logikken i,at fattige mennesker ikke bliver ved med at ville lade sig underkue.
Hva der er en terrorrisme for en, er en frihedskamp for en anden.

Slimane har ikke overtrådt dansk lovgivning, da han ikke præcist har sagt hva hans kommende færden i tjetjenien går ud på, andet end det er krig.
Det er ikke ulovligt som Dansk statsborger, at drage i borgekrig i et andet land.

mvh
polpot

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-04 14:30

Polpot
det er muligt, at det ikke er ulovligt, som dansk statsborger at drage i borgerkrig i et andet land.
Men mandens udtalelser om danske regeringsmedlemmer og danske soldater som legitime mål for terror/udryddelse p.g.a ,at de har sat sig op imod Islam, det er både en landsforrædderisk og racistisk holdning, og den slags er strafbart i henhold til dansk lovgivning. Sådan er det bare.

dova

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 30-09-04 14:38

Nej dova
sådan er det ikke, han har intet strafbart gjort på nuværende tidspunkt ifølge dansk lovgivning.

Kommentar
Fra : host_host

Dato : 30-09-04 14:59

Det der med lov og overtrædelser af love er da noget der kan gradbøjes.
Man kan jo begynde at vurdere om der er tale om forsæt til drab hvis man tilkendegiver, at man vil deltage i "ulovlige" krigshandlinger jvf. Genevekoventionen om nonkombattanter og defination af sådanne.
Polpot du er landsskadelig og selv om jeg ikke bryder mig PK så er du meget værre og jeg ville slet ikke blive forbavset hvis du er en af dem der vejleder indvandrere i hvordan de kan misbruge lovgivningen imod landets oprindelige befolkning i stedet for at hjælpe dem til at få et godt liv her i landet.
Danskerne kommer aldrig til at kunne acceptere muslimske indvandrere så længe der er nogen der underminerer mulighederne for integration, og det er efter min bedste overbevisning ikke danskerne der skal integreres til at passe sammen med de nytilkomne.
Polpot var det ikke ham der ville omskole hele befolkningen i kommunismens navn og slog dem ihjel der var for kloge til at blive omskolede.

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 30-09-04 15:09

Hej Allesammen;

Smuttede lige en tur - men kan da se nu, at flere indlæg er på vej ud af en tangent, som jeg har svært ved at se har noget med det oprindelige spørgsmål at gøre.

Lidt hurtige kommentarer.

Resistance:
Læs dine egne ord fra kl. 12:13. Jeg kan kun tolke det på én måde - nemlig at du - og dine ligesindede - mener
I har den eneste sande definition på "sandheden".
Ét er trods alt, hvad man tør skrive direkte - noget andet er den undertone tingene leveres med!
Jeg må give host_host ret fra kl. 13:33. Både Du og polpot skaber lige stor uro!

Derudover! Hvor er din begrundelse blevet af for, at kalde mig en Rar Ældre Herre? Se kl 12:01

Molokyle:
Hvor er vi dog enige. Netop derfor finder jeg det også passende, at vi bakker et hjælpeprogram op med mere
"håndfast" beskyttelse, så hjælpen i virkeligheden tilfalder de som trænger.

Polpot:
"Hvad der er terrorisme for en er frihedskamp for en anden!"
Hvad er dog det for noget sludder? Frihedskamp foregår indenrigs mod besættelsesstyrker.
Dvs. at der er en krigstilstand - og kampen re rettet alene mod militære mål.

Terrorisme foregår både inden- som udenrigs mod andre suveræne nationer.
Der er ikke (normalt) ikke en krigstilstand - og terroren foregår primært mod civile mål - og ikke militære.

Religion, etc. er ikke en undskyldning for terror! Hvem var Libyen i krig med, da de sprængte en terrorbombe
i et passagerfly over Skotland?

Dova:
Ex-fangens udtalelser om ligitime terrormål er ikke umiddelbart ulovlige. Det er netop derfor vores Justitsminister
er ved at undersøge om de er ulovlige i henhold til diverse regler og konventioner.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Resistance

Dato : 30-09-04 20:44

Jøsses. Det er da umuligt at vise nogen noget, når de absolut vil have bind for øjnene.

Og dette polpotvæsen og ligesindede er og bliver mentalt teratologiske fænomener.

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 30-09-04 21:32

det ord måt je godt nok lie slå op, men det er da klar tale.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-10-04 00:05

Kære polpot,
Hader du virkelig muslimer så meget, intet kan skade muslimer i Danmark mere end dit sludder,
eller er du virkelig så dårligt begavet som din håndtering af sproget antyder, siden du ikke kan inse, hvor meget dit hadske sludder skader fornuftige danske muslimer?

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 01-10-04 08:26

hjkofoed.

hvor i denne tråd, har jeg givet udtryk for jeg skriver på vegne af andre mennesker.....

Derudover betyder din accept ikke det store.

polpot

Kommentar
Fra : Resistance

Dato : 01-10-04 10:17

Det er sgu da tankevækkende, at man (polpot) føler sig nødsaget til at konvertere til islam, for at kunne dyrke og tilgodese disse muslimske værdier, som polpot er så varm en fortaler for. Man behøver jo ikke være sømand eller spejder for at kunne binde et knob.

Men det er jo symptomatisk for den egosvage medløbertype (polpot) at "uniformere" sig for at føle sig som en del af flokken. Jeg vil såmænd ikke blive overrasket, hvis dette væsen også har ladet sig omskære til lejligheden. (så.... nu er jeg en rigtig muslim Hi hi) Sølle skvat.

Og ja... jeg er ganske klar over, at jeg fremfører stereotype betragtninger vedr. muslimer, men det er nu engang sådan, at overdrivelse fremmer forståelsen. Personligt kender jeg adskillige muslimer, der ganske som andre troende passer deres religion, uden absolut hadefuldt og fordømmende, at skulle pådutte alle og enhver, hvad de mener er den rigtige religion.

Desværre, som "hjkofoed" så rigtigt påpeger, så skader rabiate fantaster som eksempelvis dette polpotuhyre og denne Slimane Hadj Abderahmane.... (tidligere c/o Guantanamobasen) islam, og er med til at skabe endnu dybere kløfter mellem islam og andre trossamfund.

Jeg var lige ved at sige, brug dog hjernen, men glem det

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 01-10-04 13:18

pol pot starter denne tråd med at skrive denne første linie i sit indlæg:

¤¤¤¤¤¤Jeg så til min store fornøjelse at pia K, kaldte Cuba-fangen Slimane en landsforræder¤¤¤¤¤

-der hersker jo enighed.!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-10-04 23:47

Tak Resistance!!!!

Det kunne ikke skrives mere klart.

H-J

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-10-04 23:58

Hej Smitty,
jeg tror du er gået lidt fejl af Resistance. Sagen er, at vi er stødt på polpots både uforskammede, nedladende og selvrefererende inkonsistente indlæg under andre spørgsmål. Se bare hans historik!

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 02-10-04 00:12

Hej hjkofoed;

Det er jeg nu ikke så sikker på, at jeg er!

Jeg har selv diskuteret med polpot omkring andre politiske spørgsmål - og jeg kan garantere for, at han og jeg er rygende uenige om langt de fleste ting!

Denne uenighed skal dog ikke afholde mig fra, at forsøge at bevare en sober og reel tone.
Den "latrinære" tone som DF og EkstraBladet/BT - samt de sammes kernevælgere/-læsere - holder mener jeg skader integration - eller måske nærmere assimilation - langt mere end man umiddelbart tror.

Dog både undrer - og irriterer mig - at når f.eks. Resistance plæderer for, at jeg er en rar ældre herre; men ikke tør begrunde det - eller når polpot får spørgsmål om forskel mellem terrorisme og frihedskamp; og ikke tør forholde sig til det.

Vil man debatere - og postulere - så må man også kunne argumentere for sit synspunkt.
Desværre lader det ikke til, at nogen af de 2 før nævnte kan klare at gøre dette.

/MVH Smitty

PS: Resistance minder mig i sin tone meget om go'e gamle RAM2 som jeg personlig synes var/er festlig at diskutere med.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 00:22

Det kan være du genkender ham bedre når jeg siger hej! Han har under den profil brugt nogle yderst klassiske Ramme bemærkninger og har ikke holdt sig tilbage med at hentyde til lavere uddannelse, høj alder mm. uden at han iøvrigt ved en disse om det.
Bortset fra det så er jeg enig i, at Polpot skader det han plæderer for og selv om jeg ikke vil græde hvis muslimer flygter fra DK så siger min realistiske sans, at det bedste er hvis vi kan gøre dem danske.
Interessant diskussion som i klarer så udmærket uden mig Kom så lad os så se om du kan endnu

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-10-04 00:30

Hej Smitty

Du skriver:
Denne uenighed skal dog ikke afholde mig fra, at forsøge at bevare en sober og reel tone.
Den "latrinære" tone som DF og EkstraBladet/BT - samt de sammes kernevælgere/-læsere - holder mener jeg skader integration - eller måske nærmere assimilation - langt mere end man umiddelbart tror.

Dette er vi fuldsstændig enige i, og vores evne til, at bevare den sobre tone, er nok også årsag til, at vi bliver betragtet som ældre, hvilket så fører til, at nogle antager, at vi også er for eftergivende.

Men jeg forstår til fulde, de frustrationer polpots perfiditet skaber, og bærer derfor over med, at der fra tid til anden ryger en finke af panden, selv om det er lidt ærgerligt.

H-J

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 02-10-04 00:31

Hej BjarneD;

Er det mig du refererer til? Altså om jeg kan kende ham?
Sorry! Jeg er ikke helt med! Mener du også at Resistance er et alias for go'e gamle RAM2 eller hvad?

Hvad mener du med "Kom så - lad os se om du kan endnu"

Er temmelig sikkert langsomt opfattende; men gider du uddybe det?

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 00:44

OK Ja jeg mener om du vil kunne kende ham og ja jeg har svært ved at tro at der er mere end en der i den grad kan veksle mellem akademiske betragtninger og latrinært sprog.
Kom så er en udfordring til den ramme, der elsker at hade mig og kalder mig mærkelige ting som ingen tager alvorligt.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 03-10-04 15:09

polpot er død og brændt

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 23-10-04 00:23

Det er underligt, at ingen har gjort opmærksom på, at slibrigemane med sine "argumenter" om lovligheden af, at tilfældige slimede mus skulle lave atentater mod danske ledere, gør ham selv og hans ligesindede til lige så legale mål for alle andre. At få hans slags til Danmark er som at nære en slange ved sit bryst. Og han er til stor skade for alle sande muslimer, der betakker sig for hans "broderskab"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 00:38

Det har du ret i HunSen. Jeg ville nok ikke lige bruge dit ordvalg, men hvis har erklæret sig fjende af nationen og kæmper i en fremmed stats tjeneste, har man reelt ingen krav på anden beskyttelse end de bestemmelser, der gælder i Geneve konventionerne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 23-10-04 01:17

Tak </MOLOKYLE>
Nej men de er så utiltalende, at jeg ikke kunne lade være.

HunSen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 09:07

Faktisk er de illegale combatanter = terrorister, hvis ikke de bærer uniform eller på anden vis kan identificeres. Dette gør dem imidlertid ikke mindre legitime som mål. Til gengæld har de så selv sat sig uden for Geneve konventionernes bestemmelser omkring krigsførelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-10-04 11:01

Det er dejligt med så klar tale fra dig Molo.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 11:37

..måske BjarneD. Jeg vil dog lige sige at jeg er Radikal og pacifist, der foretrækker dialog som udviklingsværktøj og problemløser, frem for væbnet modstand

Jeg vil dog alligevel påberåbe mig retten til at forsvare demokratiet med mit liv ...om så det skulle være !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-10-04 11:42

Det er da bare helt fint når man erkender, at andre midler må anvendes når dialog ikke kan opnås eller have virkning. Sagt på daglig dansk, at når de er uden for pædagogisk rækkevidde må der andre boller på suppen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 12:14

Ikke nødvendig vis BjarneD ...har du nogensinde hørt om flugt ?

Den go'e gamle : Bryder man sig ikke om lugten i bageriet ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-10-04 14:22

Kun rygter

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-10-04 23:36

Det er sagt, at fred er mere end fraværet af krig, og nogen gange må elementer, der paradoksalt nok er både snyltende og despotiske som denne polpot og hans hadefulde "brødre" bekriges, for at vi kan genoprette freden i eget hus.
H-J

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 23:42

Man kunne jo sige at det er vores bageri og hvorfor så flygte fra lugten når der kan luftes ud.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 24-10-04 23:52

Det er desværre ikke nok at lufte ud. Man må fjerne slangerne og de slimede mus.

En der er blevet klogere