/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Må man blande RAM
Fra : johnnyBP
Vist : 236 gange
50 point
Dato : 08-03-17 13:01

DDR3 ram
Må man blande Ram f.eks sætte et 8GB og et 4GB sammen for at få 12 GB
(for at udnytte ram installeret i en ældre kasseret PC)
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-03-17 13:20

Det mener jeg godt du kan, f.eks hvis der er 4 slots så sæt 1 ramblok i nr 1 og 1 i nr. 3.
Jeg har gjort det på en ældre MEDION uden problemer, du skal bare sikre dig at det er samme type Ram og med samme driftsspænding.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-03-17 14:28

Du kan sagten blande størrelsen på dine Ram. Men man kan sige, at du som hovedregel skal vælge samme mærke/producent der er i computeren nu for at være på den sikker side, da der ellers kan opstå hardware konflikter.

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-03-17 14:32

Advarelse fra: https://www.e-conomic.dk/

Falske mails i omløb

Der er i øjeblikket falske mails med e-conomic som afsender i omløb. Hvis du har modtaget en mail, der refererer til en ordre fra os, skal du ikke klikke på linket i mailen, men blot slette den. Vi undskylder ulejligheden.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-03-17 14:35

Hovsa... Sorry mit sidste indlæg. Skulle havde være til dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=177642

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 25 point
Dato : 08-03-17 22:27

Som hovedregel ja. Men du kan ikke udnytte evt. dualchannelfaciliteter hvis dine RAM ikke er parvist ens. Men det kommer kun til at gå ud over hastigheden.

Så længe at der er tale om RAM som dit bundkort understøtter så vil der næppe være nogen problemer. Og min erfaring siger at det er underordnet om fabrikatet er den samme.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-03-17 12:12

På E520denne PC (konens), er der 4 +8 ram install uden problemer. Lenovo

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 09-03-17 14:23

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
Du får æren for du havde lige en ekstra detalje i dit svar
Takker