Sjove mails
Fra : stone47
Vist : 459 gange
300 point
Dato : 08-03-17 14:14

Jeg har i disse tider modtaget flere mails med mærkelige afsendere.
den sidste viser at komme fra: e-conomic.dk
Dette er et dansk domaine registreret under dk hostmasters.
indhold: Et lidt sjovt link som indeholder noget med en zip fil. og .dl.=0
Nogen der har arbejdet med dette og fundet ud af mere.
Er det en fil der inficerer min PC og blokerer denne, eller hvad.
En Whois mener jeg, viser mig at domainet er købt fra et land langt væk.
læser hvad i mener. hilsen Steen

Fra : Bille1948

Dato : 08-03-17 14:19

Ja, det er en af de e-mails man bare skal slette for at undgå at blive inficeret.

Fra : stone47

Dato : 08-03-17 14:30

Ja men er det så. Nogen der har brugt deres Mailserver til at sende spam.
prøv at at se en whois. på hvem der ejer dette det er et stort selskab:Dypond.
Langebrogade 1 1411 kbh.
Steen

Fra : Bille1948

Dato : 08-03-17 14:32

Ja, de er "dygtige"

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 310 point
Dato : 08-03-17 14:33

Advarelse fra: https://www.e-conomic.dk/

Falske mails i omløb

Der er i øjeblikket falske mails med e-conomic som afsender i omløb. Hvis du har modtaget en mail, der refererer til en ordre fra os, skal du ikke klikke på linket i mailen, men blot slette den. Vi undskylder ulejligheden.

Fra : stone47

Dato : 08-03-17 15:35

Dejligt at høre McBobo. Det var jo også lige så meget hvis nogen brugte deres Mailserver.
tak for info du får poins

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 08-03-17 15:36

Tak for svaret McBobo.

Fra : Eyvind

Dato : 08-03-17 16:29

Hmn - så får jeg nok ikke de varer, som de lovede i mailen.
Jeg fik nemlig også sådan en mail..................men turde ikke at klikkekigge.

Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-03-17 22:39

Det er utroligt let at sende en mail med falsk afsender. Man kan faktisk gøre det fra en hvilken somhelst mailserver. Jeg har selv overrasket flere ved at sende en mail med for eksempel billgate@microsoft.com! Og det vel at mærke helt uden at være logget på Microsofts mailserver!

Fra : stone47

Dato : 09-03-17 07:52

Ok Man bruger bare deres navn i mailen. sender fra sin egen mail server, Interesant Kan vi så på en måde se hvilken mail server der har sendt den?? hilsen Steen

Fra : Eyvind

Dato : 09-03-17 10:07

Det ville være godt at kunne se hvor den kommer fra.
Så kunne man måske gå hen og bede dem om at lade være.

Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-03-17 10:51

Citat
Det ville være godt at kunne se hvor den kommer fra.
Så kunne man måske gå hen og bede dem om at lade være.

Det hjælper ikke!

Det er een gang lykkedes mig at finde ud af hvor en sådan mail kom fra hos en af mine venner. Det viste sig at mailen var blevet sendt af en virus på hans datters maskine i udlandet. Virusen havde sendt rigtigt mange mails til alle mulige. Jeg fandt ud af det ved at kigge i mailens header, her var der en liste over de servere den havde været igennem.

Du har følgende muligheder