/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Dell dvd drev sidder fast
Fra : ambeck
Vist : 632 gange
500 point
Dato : 09-11-12 15:45

Der sidder en cd inde i drevet, som har sat sig på tværs. Højreklik og Skub ud virker ikke - cd-en kan ikke læses - man får bare at vide at man skal sætte en cd i. Men der er kun en lille smart sprække, som ikke vil modtage en cd. Og der er ingen knap til at tvinge drevet ud.

Hvad gør man? Ringer til Dell, men efter timer i kø, opgives dette også.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-11-12 15:52

Du kan se et lille hul ved drevet, brug et papirclips til at frigive drevet mekanisk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-12 19:41

Det kan være at webnoop kan hjælpe dig.

http://www.kandu.dk/UserMail.aspx?uid=269330

Husk at henvise til dit spørgsmål her
http://www.kandu.dk/spg164789.aspx

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 09-11-12 21:40

Der er ikke en egentlig skuffe - kun en sprække. Og en nødknap, som ikke gør andet end at få drevet til at snurre et par sekunder

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-11-12 10:25

Er der ikke et lille hul ved siden af sprækken.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 10-11-12 11:58

nej det er der ikke. Det er noget lort og der er ikke andet at gøre end at betale ved kasse et og sende den til reperation. Men det er for dyrt. I stedet for er det måske en ide at få en løs dvd player, som kan operere via usb. Hvad koster sådan en fyr?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-12 12:27

Citat
I stedet for er det måske en ide at få en løs dvd player, som kan operere via usb. Hvad koster sådan en fyr?

Fra 168,- til ??
http://www.pricerunner.dk/sp/ekstern-dvd-drev.html

Kommentar
Fra : kj

Dato : 11-11-12 11:06

Hvad med selv at skille PC'en ad og se om der skulle være en mulighed for at skubbe skiven ud indefra.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 11-11-12 11:07

Måden som andre henviser til

Citat
http://www.youtube.com/watch?v=fa_4CsS7MKw

Måske kan du bruge dette.

Citat
http://www.youtube.com/watch?v=gmGWIjtOsvA

Kommentar
Fra : kj

Dato : 11-11-12 11:08

Jeg fornemmer det er en Dell, hvis du har et servicenummer til Dell, så mail til dem, sidst fik jeg svar fra dem inden for tre dage.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-12 11:09

Dem får du lige engang mere.

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 11-11-12 12:05

Tak for svaret mig-selv. Det lyder rigtig godt. Jeg har prøvet med alt muligt - men dette er overbevisende. Nu er pc-en altså ikke lige ved hånden, men jeg tror på det virker, så derfor point
og slut.
Og fyrens kasket er jo alle penge værd. Jeg kan også godt lide at man kan købe en ekstern for 169 kroner som der blev foreslået. Og dell har jeg snakket med, men de var for langsomme og pc-en er uden for garantiperioden. Så "mig selv" er nummer et.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-12 12:34

Citat
fyrens kasket er jo alle penge værd

Også hans tale om knive.
Håber det virker.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-11-12 13:07

Det er ikke en løsning jeg ville bruge, det sætter jo bl.a. mærker i rammen og man risikere at gøre mere skade end gavn.

Jeg må så også indrømme jeg ikke kan huske hvad processen er for at få en cd/dvd ud.