/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hlælp til Nilan Vesta type vp 18 r12
Fra : Helge99
Vist : 211 gange
20 point
Dato : 20-11-12 17:24

Er der nogen som kender Nilan veste type vp18 r12
Min datter bor i en boligforening hvor der opstillet en Nilan vp 18 r12
Problemmet er at jeg har forsøgt at finde en brugsvejledning til den da jeg ikke syntes den virker optmal og at jeg ikke kan finde ud af om der er filter og evt hvor de sidder hvor tit de skal skiftes/renses der er ikke foretaget noget i de 3 år hun har boet der da vicevært /inspektør ikke ved noget om det og har aldrig hørt om det og brugsvejledning og sevicevejledning er væk så er der nogen som ved hvor de evt findes Dem som er på Nilans hjemmeside seer lidt for nye ud.
Vi har haft en service montør derude men glemte at spørge ind til filter idet det var en rumføler som var defekt og varmepatron som var aktiveret og det var viceværten som havde skruet op da den ikke kunne varme vandet op men det resulterede i at elmåleren rendte varm så efter montøren havde stillet det og slukket varmepatron og skiftet rumtermostat sænkede måleren farten men jeg syntes ikke der rigtig giver noget rumvarme ud af kanalerne i loftet.Og jeg har læst lidt om de her filter og vil være glad hvis nogen ved noget om det

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-11-12 17:29

Her står en masse: http://www.kandu.dk/spg26595.aspx

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-11-12 17:36
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-11-12 18:20

Kører man også i en bil i tre år, uden at køre denne på værksted og få den serviceret?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-11-12 18:23

Man har som tommelfingerregel, at der skalydes service 1 gang hvert år på den slags maskiner.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-11-12 18:34

Nemlig thyregod. Filter skal renses 4 gange pr år. At R12 indgår i navnet bekymrer derhen at det nærmest lyder som noget der er +25 år gammel.

De fleste kølefirmaer vil kunne servicere sådan en fætter. Nogle bedre end andre.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-11-12 18:59

Filteret kan man selv rense, men holde sig fra resten. Brug ikke trykluft ind i maskineriet, det ødelægger lejerne.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-11-12 19:16

nemlig. Almindelig opvaskevand fikser filtre de tre gange og så skifter man dem fjerde gang. Køb dem IKKE ved Nilan med mindre du har for mange penge. Forudsat vi snakker nissehuer.!

Annuller spørgsmålet
Fra : Helge99

Dato : 20-11-12 21:23

,har fået ok svvar