/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan jeg opgradere en Acer
Fra : HenrikBo
Vist : 477 gange
50 point
Dato : 08-03-06 15:23

Kan jeg opgradere en Acer Travelmate 331 P2 til P3 og ved nogen hvor jeg kan købe cpu,en - eller skal der mere til ?

Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 35 point
Dato : 08-03-06 15:50

Vedr. opgradering, så se i manualens tekniske beskrivelse, eller se navnet på bundkortet og hent oplysninger om hvad bundkortet kan klare.
Vedr. Forhandler og priser, så prøv EDBPRISER.DK

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-06 16:45

Nu er der jo ikke ret meget forskel at mærke hvis der opgraderes fra en P2 til en P3. Det er ikke noget du umiddelbart vil får ret meget ud af. Men det kommmer selvfølgelig an på hvad den skal bruges til.

Hvor stor processor sidder i i forvejen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-03-06 16:50

Da du købte din ACER fulgte der også nogle papirer med. I disse er der adresser på de folk der kan hjælpe dig med at løse den slags Mærke-specifikke spørgsmål. Hotline, Web-site o.s.v. Stil spørgsmålet til de, der har størst chance for at hjælpe dig til et rigtigt godt svar. Held &Lykke

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-06 22:05

Hvis du sætter større CPU i en bærbar kan du nemt ende med at stå med et kølings og strøm problem.

Det kan i det hele taget ikke svare sig at lave ændringer på bærbare da der generelt ikke er plads til større ændringer.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 09-03-06 08:29

Hej og tak for svaret - tror lige jeg chekker på på de forskellige ting, og går på jagt på nettet, men det virker ikke som om det er værd at gøre meget ved. Det var en pc til datteren, men lidt exstra ram kan måske gøre lide ved den.

Godkendelse af svar
Fra : HenrikBo

Dato : 09-03-06 08:30

Tak for svaret kj - går på jagt efter data om den.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-06 09:57

RAM vil sandsynligvis hjælpe en hel del og du kan sandsynligvis slet ikke finde en større der passer. Dels er P3 jo ikke længere en alm. salgsvare og slet ikke til bærbare da ACER kun har ganske få reservedele til ældre modeller og så er det ikke sandsynligt at de er til at købe til en pris der står mål med computerens værdi.
En hel anden ting er at man slet ikke baserer bærbare på opgraderinger af den art og derfor ikke har fremtidssikret bundkortet. Den eneste reelle chance er hvis man har solgt en kraftigere model med samme bundkort og større CPU og det er slet ikke sandsynligt da du vil fra en 2'er op til en 3'er.