/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
avast scan i timevis?
Fra : ingelein
Vist : 328 gange
50 point
Dato : 17-01-16 14:01

Hej jeg har fundet min gamle HP bærbare med Win xp frem, fordi jeg vil bruge den til billedbehandling i sofahjørnet. Det kan Ipaden trods alt ikke bruges til
Jeg har skiftet det trådløse netværk, fordi vi har fået en ny TDC homebox. Alt er såvidt ok, hvis jeg bare havde husket at slette 600 mails fra TDC serveren først. Men ok.
jeg har sagt ja til en AVAST scanning, som nu har kørt i flere timer og er nået til 87 %. Nu kan jeg næsten tænke mig til at jeg efter scanningen bliver bedt om at købe programmet. Eller hvad sker der? Mange filer er flyttet til "kisten", som vist er en dårlig oversættelse af papirkurven. Mange af disse filer er temp.filer.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-16 14:43

Citat
fundet min gamle HP bærbare med Win xp frem,

Citat
jeg har sagt ja til en AVAST scanning, som nu har kørt i flere timer

Du opdaterede vel Avast før du gik igang med at scanne? flere timer er laaaaaang tid.
Citat
flyttet til "kisten", som vist er en dårlig oversættelse af papirkurven

Mig bekendt kan du selv vælge hvad der skal stå som skrift under kurven

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-16 14:44

Citat
hvad der skal stå som skrift under kurven

H-klik på ikonet og vælg selv - men det var ikke spørgsmålet..

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 60 point
Dato : 17-01-16 14:45

Jeg ville stoppe Avasten og downloade IOBIT ADVANCED SYSTEMCARE

http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php + de tilhørende hjælpe programmer, så skal du se løjer...

Kommentar
Fra : kj

Dato : 17-01-16 15:01

Jeg kører AVAST free edition og den kører godt, så bliv bare ved. Hvis det er den gratis version er der ingen betingelser for den fulde brug, der er blot enkelte funktioner der ikke er med.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 17-01-16 18:33

Tak for svaret marken84. Selvom jeg normalt ikke hopper på alt, hvad der foreslås til installering, har jeg vovet at installere dit link til iobit. Det skal vise sig, om det hjælper.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-01-16 21:20

Det bliver du bare glad for, det lover jeg dig...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-01-16 13:56

Hej marken84
Du har lovet for meget, for der er røget nogle Win komponenter ud, som gør at jeg ikke længere kan installere Google Chrome. Jeg har stadigvæk IE - som åbner med Yahoo. Det har jeg ændret derhen at Google er min standard søgemaskine. Når jeg vil downloade og installere Chrome, kan det ikke lade sig gøre, fordi der nu mangler nogle komponenter til Win.
Jeg må lige åbne en tråd og spørge om man kan downloade Google Chrome på et USB stik.
Ingelein -

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-01-16 14:10

Det lyder ærlig talt lidt mystisk at det skulle have de konsekvenser...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-01-16 14:11

Kender du Team Viewer?

Kommentar
Fra : marken84