/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken skal jeg vælge?
Fra : Kortoververden
Vist : 787 gange
300 point
Dato : 14-01-16 13:37

Jeg står for at skulle skifte fra Mac til PC, og da jeg overhovedet ikke har fulgt med på den front i de sidste 9 år, er jeg totalt på herrens mark.

Jeg skal bruge den til office, internet, mail, altså helt normalt daglig brug, og så har jeg et enkelt spil jeg godt kan lide, som kræver lidt kræfter.

Harddisk min 500 gb, gerne større
Ram min 8 gb
Skærm min 15-17 "

Jeg har kig på en Lenovo ( http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80FF0099MT/lenovo-g70-80-17-3-barbar-pc-sort)

Men der er også nogen der taler om Asus, er de pengene værd, for dem jeg har set, virker meget plastic agtige.

Budget, helst ikke over 6000,-

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-16 13:45

Mine sidste 4 computere har alle været hp og dem foretrækker jeg stadig.
De sidste 2 er købt over nettet, uden problemer og billigere end hos Elgiganten.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-01-16 13:47

Jeg har været rimelig tilfreds med min HP. Jeg gik lige ind på Computercity.dk og fandt denne:

http://www.computercity.dk/pcer/brbarepcer/17/hp-17-p102no-124552

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 300 point
Dato : 14-01-16 15:02

Denne er meget hurtig i opstart på grund af at harddisken har 8 GB flash til opstart af styresystemet og ellers 1 TB almindelig harddisk
https://www.komplett.dk/product/854936/pcer/baerbare/baerbare/lenovo-g70-80-173-hd#productinfo og jeg syntes personlig at Lenovo laver gode PC'er

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-01-16 11:35

Jeg har en Lenovo G770, med tre år på bagen. Har samme konfigation som den du har kikket på hos EL-G.
Maskinen kører godt nok, men det har vist sig, at det egentlig er en IBM-model, men blev til en Lenovo, da kineserne købte IBN.

Det eneste jeg kan udsætte på maskinen, er et slattent tastatur - og det er træls. Vi købte samtidig en Lenovo ThingPad. Det er en helt anden kvalitet!

Min er med Blank skærm = god til farvevisning - foto & video, men kan være irriterende med genskind. ThingPad'en har mat skærm, og så har G770 nordisk tastatur = ikke dansk, dvs, man taget ofte fejl af Æ & Ø.

Der har aldrig været hardware problemer med nogle af maskinerne, dog har jeg skifter begge HD ud med SSD-HDD, som er VÆSENTLIG HURTIGERE.

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-01-16 07:57

Tak for svaret bentjuul.