/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Levering til Tyrkiet
Fra : jesper.s
Vist : 445 gange
200 point
Dato : 13-07-15 11:39

Hej.

Jeg bor fast I Alanya (Tyrkiet).

Jeg har brug for en ny laptop. Er der nogle Computerforretninger, der sender til Tyrkiet med nethandel?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-07-15 11:40

Spørg dem.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-15 12:47

Du skal nok også spørge det tyrkiske toldvæsen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-15 17:24

Tja - jeg kunne have taget den med.........men det varer nok et par år år før vi skal til Alanya.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-15 17:32

Og hvorfor ikke købe den lokalt?
Der findes jo mange udmærkede PC forhandlere i det billige Tyrkiske Alanya.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-15 19:37

jesper.s

Send en email til de pågældende og forhør dig der.

Citat
Og hvorfor ikke købe den lokalt?
Der findes jo mange udmærkede PC forhandlere i det billige Tyrkiske Alanya.

Jeg tror nu, at jesper.s ønsker at købe en laptop med dansk tastatur. Jeg tvivler på, at det kan købes i Alanya.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-15 20:09

>dansk tastatur
Det er vel bare noget man vælger på sin PC opsætning?

Og jeg har været i Alanya, aldrig mere: Hvad er det værd for dig?

Vi spillede golf lidt øst for, her kostede en fadøl ca. 40 kr. på det fine golfhotel,
først på den sidste dag af vor ferie fandt vi ud af at den kun kostede 4 kr. inde i byen.
Men der var jo happy hour et par timer, og så "sparede" vi jo 20 kroner per fadøl.

Hvad er det værd for dig?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-15 21:57

Ja ja - svendgiversen, og så klistre alle bogstaverne på tasterne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-07-15 10:40

svendgiversen, svar på spørgsmålet, hvis du kan

Citat
Og jeg har været i Alanya, aldrig mere: Hvad er det værd for dig?

Hvad vedrører det dig ??????

Citat
Det er vel bare noget man vælger på sin PC opsætning?

Tror du så at bogstaverne på tastaturet så ændrer sig?????

Som Eyvind skriver, så har du

Undskyld jesper.s , men send en email til den eller de, hvor du evt. vil købe en ny laptop. De kan svare dig på, om de sender til Tyrkiet.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 14-07-15 15:41

Sikken mange fine kommentarer.

Jeg nyder mit otium.

Misundelse?

I DON'T CARE

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 15-07-15 12:56

Jeg kan godt se problemet. Når jeg går ind på en tilfældig webbutik så har man ikke mulighed for at vælge land i leveringsadressen. Det skyldes nok at det så er sværere at beregne leveringsomkostningerne. Du kan prøve at gå ind i http://www.edbpriser.dk vælge "Computer", find den du vil have, vælg "Gå til produkt", og check så de forhandlere som kommer frem et for et. Finder du ikke en løsning umiddelbart på denne måde så kan jeg kun tilslutte mig koret af dem som siger at du må skrive eller ringe til forhandlerne. Jeg er helt sikker på at det blot er et spørgsmål om betalig for de ekstra leveringsomkostninger som adskiller dig fra at få varen leveret til Tyrkiet.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 16-07-15 09:58

Alternativt kunne du få en du kender i DK til at sende dig en ny PC som ´gave´ hvis der skulle være problemer med Tolden.
Ellers vil jeg mene at du kan vælge hvilket tastatur du ønsker også eventuel software, bare forretningen får det at vide ved bestillingen, det gælder også handel i udlandet - hvis det ikke allerede er med i selve bestillings processen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-07-15 11:19

Ja, og selvfølgelig kan du købe labtops med vestligt tastatur også i Tyrkiet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-15 11:50

Det der med at købe varer udenfor EU som er beregnet for DK kan godt være vanskeligt grundet prispolitik. Visse computermærker har jo også et mærkeligt Nordisk tastatur.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-15 12:27

Da jeg købte min pc i Tyskland for et par år siden kunne jeg frit vælge software/tastatur og andet efter behov - men havde det selv, så ingen grund til at smide flere penge ud.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 18-07-15 11:30

Tak for svaret mig-selv. Fandt en forretning hernede, der gerne vil bastille med Dansk tastatur og Dansk windows.