/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
udskiftning af avast
Fra : lham
Vist : 626 gange
100 point
Dato : 27-05-15 06:41

XP SP3

Min gratis Avast antivirus udløber.
Kan jeg gøre noget for at bevare den gratis ( feks oprette den på nr 2 E-mail adresse ( chrome )
eller installere et tilsvarende gratis produkt ?

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 27-05-15 06:52

Du skal da bare forny programmet. Klik på ikonet og vælg den gratis version. Og pas på, du ikke samtidig kommer til at sige ja til Bing og andre uønskede ting (fjern flueben, inden du siger OK)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-05-15 08:12

Du skal blot registrere din emailadresse igen - det er såmænd det eneste...

Kommentar
Fra : kj

Dato : 27-05-15 16:28

marken84 har ret, det kræver ikke mere. bare du vælger den gratis udgave

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-05-15 17:00

Citat
marken84 har ret, det kræver ikke mere. bare du vælger den gratis udgave

Klart nok

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-05-15 19:51

Må jeg ikke også være med
Du klikker bare på "Registrer" i programmet og vælger gratisversionen når den spørger, Du indtaster din email adresse for at registrere (Helst den samme som du allerede har brugt, hvis det altså stadig er din)
og det er så det.
Der kommer dog lige et tilbud om at få en masse rabat fordi du har været trofast kunde i lang tid.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-05-15 12:07

Jeg får hver dag ny påmindelse fra Avast-og når jeg indtaster min mail adresse i "ikke pro versionen" bliver jeg bare dirigeret hen til et tilbud på 169 kr ( 1 PC )

? skal jeg måske først manuelt med feks Revo Uinstaller fjerne den "gamle " Avast og så prøve forfra med nyinstallering

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-05-15 12:11

Citat
? skal jeg måske først manuelt med feks Revo Uinstaller fjerne den "gamle " Avast og så prøve forfra med nyinstallering

Det kan du jo også sagtens bare gøre - ingen fejl ved det...

(Men det er nu muligt at gen-registrere den gamle/tidligere installerede version)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-15 12:43

Har du prøvet en anden mail adresse.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 29-05-15 18:03

nej ikke prøvet noget endnu
( "der er 25 minutter igen -Poul Dissing )

for ikke at få koks i systemerne kunne jeg tænke mig det riftige og sikre svar

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-15 19:00

Jeg tror du har "hilst" på en gratis pro prøveversion ved en fejl.
Afindstaller Avast
Genstart comp.
Hent og installer den gratis udgave (som regel den grå knap)

Pas på de små V ud for alt mulig skrammel.

Jeg bruger selv flere Avast på forskellige computere med samme mail-adresse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-15 23:16

Citat
( "der er 25 minutter igen -Poul Dissing )

Rigtig GOD..
Citat
for ikke at få koks i systemerne kunne jeg tænke mig det riftige og sikre svar

Kender ikke Avast, men hvis du ´tillader´ at Avast må hente oplysninger fra ? dig/ pc, så kan du godt være lidt på dén, nu kender jeg den som sagt ikke, men prøv at SE NÆRMERE i indstillinger og FJERN eventueller X )(/%##/ andet ved GIV AVAST besked eller lignende, samt du kan blokker meldingen gennem din Firewall = hvis du har en? ellers brug Windows indbyggede, der kan du lave ´regler´ der forbyder både det ene og andet.

Jeg kunne tænke mig at det hele er fordi den måske er sat til at opdatere hele tiden - og det mener jeg ikke Avast eller andre kan gøre GRATIS - kun med ugers forsinkelse af betalings udgaven.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 29-05-15 23:53

Det kunne være du er kommet dertil hvor et nyt antivirusprogram kunne være tjenligt

http://www.bitdefender.com/solutions/free.html

Det kører simpelthen uden nogen som helst problemer og får fine karakterer i test...
Det har jeg brugt nu i ca. et halvt år, som sagt uden nogen problemer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-15 16:12

Citat
eller installere et tilsvarende gratis produkt ?
der er jeg enig med Marken84 Bitdefender kører bare helt uden dikkedarer og uden at bruge særlig megen computerkraft, installer den gratis version og registrer den med din mail adresse så mærker næsten ikke mere til dit antivirus program, en gang imellem gør den dig opmærksom på at der installeret nyeste version og du skal genstarte computeren, sammen med Trafficlight som er en browsertilføjelse og som også er en gratis Bitdefender produkt er du godt beskyttet:
http://www.bitdefender.com/solutions/trafficlight.html
og en gentagelse af den bedste gratis antivirus:
http://www.bitdefender.com/solutions/free.html
den kan ikke bruges i Internet Explorer men den bruger du sikkert heller ikke til ret meget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-15 16:15

Det er browsertilføjelsen Trafficlight som er fungerer med Internet Explorer
Bitdefender gratis antivirus beskytter hele computeren og selvfølgelig også dine browsere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-15 20:19

Har nogen prøvet bitdefender i win 10

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-15 20:49

Bitdefender er ikke godkendt til Windows 10 endnu så derfor vil jeg ikke afprøve den, sikkerhedssoftware bør være godkendt til operativ systemet for ikke at risikere mangelfuld beskyttelse
Citat
Minimum system requirements

Operating system: Windows XP SP3 32-bit, Windows Vista (SP2), Microsoft Windows 7 (SP1), Microsoft Windows 8

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-15 20:50

Tak - så venter jeg lidt.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 31-05-15 15:26

Tak for svaret marken84.

Uden nogen handling fra min side smækkede Avast i aftes et vindue op hvor jeg bare med et klik kunne forny min gratis version-hvilket jeg nu har gjort.
Måske har de ræsoneret at en gratis "kunde" er bedre end slet ingen kunde., efter de utallige opfordringer til at købe.

Tak for link til bitdefender-det vil jeg benytte mig af hvis der igen "bliver ballade " med Avast

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-05-15 15:39

Hovedsagen er jo, du er kørende igen på en forsvarlig måde