/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hjælp hjælp
Fra : kivi
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 17-05-15 08:12

jeg har hidtil brugt henholdsvis freemake og convertxtodvd til at brænde videofilm men nu kan jeg ikke få dem til virke mere er der andre som er ligeså gode helst gratis

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-15 08:51

Du må have lavet noget siden de ikke virker mere, andre programmer ændrer ikke på sagen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-05-15 10:01

Er der andre end mig, der har lagt mærke til at kiwi ret ofte, eller meget ofte har problemer. Kiwi! Du roder vist lidt rundt med din maskine.Til det aktuelle problem, prøv at sætte maskinen et gendannelsen punkt eller 2 tilbage.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-15 10:04

Og hvis du har ændret noget i MSCONFIG så gendan det.
1 program kan svigte men næppe 2

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-15 10:24

Citat
Kiwi! Du roder vist lidt rundt med din maskine.

Det gjorde jeg også da jeg fik min første pc, men det gik hurtigt over igen, da man alligevel ikke kunne ændre på de ting man gerne ville.
Samt man havde mere travlt med at reparere end bruge pc til dét den skulle bruges til.
Har før anbefalet at ´rodehoveder´ bør installere et virtuelt system, så de bare kan genstarte og problemerne er væk - men tror ikke de lytter..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-15 10:26

Du kan brænde med CDburnerXP fra vort svenske broderfolk:

http://download.cnet.com/CDBurnerXP/3000-2646_4-10409086.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-05-15 11:06

jeg kender godt de der gamle koner som bare sidder og kigger på sin pc for tænk hvis skidtet brænder af

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-15 15:17

Citat
kigger på sin pc for tænk hvis skidtet brænder af

Tænk hvis de havde en ´hyggepejs´ som pauseskærm.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-15 21:15

Sådan gik det den sidste gamle kone:

https://c2.staticflickr.com/8/7304/9754867684_e3d9fe2c6c_b.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-15 23:49

Citat
Sådan gik det den sidste gamle kone:

https://c2.staticflickr.com/8/7304/9754867684_e3d9fe2c6c_b.jpg

Minder mig om et tubeklip ´hjemmeside´ hvor der dukkede et eller andet LIGNENDE op MED LYD (især lyd) - på skærmen og ´brugeren´røg på røven ned af stolen, dén havde visse mennesker også lagt et link til herinde ??? var det dig MOLO?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-15 07:47

mig-selv -> Tjaeh... nu er det lidt uden for emne, men nej det var ikke mig. Jeg husker dog godt videoen. Det er noget med en bil der kører stille og roligt gennem et fredeligt grønt landskab til en blid underlægningsmusik... MUAARHAHA !!!! så sprænger et skækkeligt væsens ansigt frem på skærmen under stort spetakkel. Joeh... man farer instinktivt op af sædet.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-05-15 07:59

jeg har stadig ikke fået svar eller alternativer til mit spørgsmål

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-05-15 17:07

Tag et kig på Filehippo's side, der er en del, Format Factory er ok,
men der skal du bruge et selvstændigt brænder program, f.eks. CDBurnerXP
http://www.filehippo.com/download_cdburnerxp/

Editors and Convertors
http://www.filehippo.com/software/multimedia/edit_convert

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-05-15 17:33

Har du prøvet at afinstallere de to programmer og så rydde op på pc'en og derefter geninstallere dem?

En mere XMedia Recode
http://www.xmedia-recode.de/en/index.html

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-05-15 18:40

klaudi det virker som om at det er det program som jeg kan bruge men der en ting ikke er med på den mappe med videoer er på 2,27 gb men når det kommer ind programmet er det oppe på 8 gb hvorfor ???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-05-15 19:11

Er det XMedia Recode, og hvis det er, hvor ser du det henne?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-05-15 23:34

Citat
MUAARHAHA !!!! så sprænger et skækkeligt væsens

Citat
mappe med videoer er på 2,27 gb men når det kommer ind programmet er det oppe på 8 gb

Sikkert fordi du har sat kvaliteten for HØJ (kbps) og måske samtidig fuld HD = sæt kvalitet til 2500kb, så burde filen ikke bliver særlig stor - det gøres i programmet under Video/Bitrate (2500)

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-05-15 07:46

når jeg har sat den til at brænde kommer der en grøn og rød stribe i bunden og så siger den at filen er for stor

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 09:13

hvilket program

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-05-15 11:01

xmedia recode og den er sat til standar

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 11:21

Mig bekendt kan det program ikke brænde, ikke det jeg bruger - det kan kun konvertere, samt der kommer ingen grøn eller rød stribe, kun en almindelig sort progres-bar.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-05-15 11:37

mig selv hvad hedder det program for den jeg har hedder xmedia recode

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-05-15 11:44
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 15:25

Det var dig der skrev XMedia.
Citat
xmedia recode og den er sat til standar

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-15 16:42

Citat
http://peecee.dk/upload/view/450350/full

Prøv lige at klik nederst til højre - SETTINGS og tag et snapshot af indstillingerne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-15 17:54

Næeh.. hør nu :
Citat
..er der andre som er ligeså gode helst gratis

..så:
Citat
eg har stadig ikke fået svar eller alternativer til mit spørgsmål

Gu' har du så !!!

Gentager: http://www.kandu.dk/spg173736.aspx#1986983

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-15 18:50

Jeg er også forvirret, 2 programmer kan ikke bare svigte uden grund.

Samt? hvorfor bruger du bare noget så simpelt som HANDBRAKE og bruger Windoes indbyggede brænder program.
En fil/mappe med film kan på ingen måde komme op på over 8GB (fra 2-3GB) - ved normale indstillinger til konvertering gennem programmet.

Hvis du undersøgte HVILKE filtyper din DVD kan afspille, var det nemmere at hjælpe.

OG? angående ´grøn og rød´ så er GRØN hvad det vil fylde - RØDT er hvad du har at gøre godt med på en DVD.
Så hvis du ikke kan brænde - så kunne det jo være at dine DVD medier eller drev ikke virker som det skal

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 20-05-15 08:05

jeg har fundet ud af at det ene som jeg har brugt meget er blevet sat ud på et sidespor hvor det vil have penge det andet freemake ved jeg ikke så derfor har jeg fundet dette som ser ud til at være et godt program men det vil ikke brænde
ttp://peecee.dk/upload/view/450376

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-15 16:43

Du manglede et 'h' ..kivi http://peecee.dk/upload/view/450376

..men så vil jeg foreslå dig at lede hér:

http://www.download.dk/programmer/multimedie/rip-kopier-konverter-brænd

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 21-05-15 12:45

Tak for svaret mig-selv. jeg har fundet ud af at freemake pludselig kun kan brænde under 1 gb hvad så er sket vedjeg ikke