/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Medion Akoya MD98410 er gået død.
Fra : pallsimon
Vist : 754 gange
20 point
Dato : 27-01-14 13:42

Medion Akoya MD98410 er gået død.

Den er hel død men der er strøm ind i computeren.
kan BIOS er indstillet på en sådan måde, at den ikke starter efter en given dato.
Er der nogen måder, man kan få liv i den igen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-14 13:48

Sikkert på det ikke bare er skærmen der ikke vil mere - sæt den til en ekstern skærm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-01-14 13:53

MEDION er et produktnavn, som jeg fremover, går langt uden om. Kvaliteten er alt for ringe, og servicen følger trop.
Jeg har haft 2 bærebare, samt en stor fladskærm, som har givet mange ærgelser.
Der har gennem tid, været mange advarsler fra KANDU brugere, som også har haft dårlige erfarringer med dette discount produkt.
Det med datoen, kan sagtens være tilfælde. Producenterne er også sultne, og vil gerne øge salget. Mange af dem, er ikke længere troværdige.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-14 14:12

Jeg beklager, jeg kan ikke give severino ret i hans kritik af MEDION. - Jeg har igennem tiden haft flere forskellige bærbare og stationære PC'er fra Medion - alle købt via Aldi. Og her kan kritikken måske komme frem, da man ikke kan forvente at personalet i en Aldi butik kan give service på et Medion produkt.

Men hvad problemet er med din PC - kræver nok lidt flere informationer fra spørgeren, som er et meget nyt medlem på siden.

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 27-01-14 15:43

mm undskyld pallsimon... alt den udenoms snak,, mmen Jeg har kun gode erfaringer med Medion og deres support, som du kan ringe til.
har 3 pc købt i Aldi ingen problemer.. kun min mini akoya netbook er batteriet floppet.
Opgradere ved at købe en ny en gang imellem. Jeg ved ikke omdet bliver bedre af at kineserne har købt Medion (levono)..
Jeg håber der er en der kan hjælpe dig med dit problem:)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-14 15:48

En lille hurtig afprøvning.
Sluk computeren
Tag strøm stikket fra
Tag batteriet ud
Hold start knappen nede i 10 -15 sekunder.

Start så computer uden batteriet i
Starter den så sluk den igen
Sæt batteriet i
Start normalt

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-01-14 16:01

Er helt på linje med IBM760 og palleby. Min Medion bærbar,er nu over 2 år gammel. Virker perfekt.
Og derres service er lynhurtig. Havde problemer med et kodeord,der ikke virkede.

Denne her hjælper nok ikke,hvis den er helt død,men:

http://peecee.dk/upload/view/430378

M.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-01-14 16:03

Øv! Eyvind. Lige hvad jeg ville foreslå, absolut det første man prøver når det er en bærbar det handler om.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-01-14 16:16

Den Medion fladskærms TV, som jeg havde; havde været på værksted 3 gange i garanti perioden. Hver gang to det mellem 3 og 4 uger. Vognmanden som hentede det, sagde at de fleste TV'er han hentede og bragte ud igen, var MEDION.
Da det så gik for fjerde gang, efter garantiperioden, så røg det på genbrugsstationen.

De to bærebare blev henholdsvis 4 og tre år, og det ville koste lige så meget som en ny, at lave dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-14 16:33

Har du prøvet at gå ind i BIOS - hvis du altså kan.
Måske F1 - F2 - F3 klik klik klikklik når den startes.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-01-14 17:09

Ikke meget med spørgsmålet at gøre,unskyld. Men jeg kan ikke lade være:

Citat
Vognmanden som hentede det, sagde at de fleste TV'er han hentede og bragte ud igen, var MEDION.

......ja,og næste gang han henter en Philips,siger han det er dem han henter flest af.

Havde for år tilbage,en dansk KVALITETS tv,nemlig B&o. Den var ved at ruinere os....aldrig mere.
Min erfaring idag er,at såkaldt discount grej,tit er på højde med de "fine" navne. Et eks.:

Har haft flere DVD afspillere,Sony og Philips, men den bedste af dem er en Denver. 6-7 år gammel. Virker stadigvæk,uden dikkedarer.

M.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-01-14 17:13

5 år garanti på Medion, siger vel en del, ikke ?
VH Palle

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-01-14 20:05

Har ikke oplevet at have problemer med medion, som ikke blev løst til ug.

Bruger stadigvæk min gamle medion bærbar med 1,7 pentium M når jeg skal programmere plc,tele,alarm mm

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-01-14 11:40

Prøv først rådet vedr. en anden skærm, dernæst, hvis du har mulighed for det, tag HD'en ud og prøv som slave i en anden computer. Hvis HD viker i anden PC og PC'en heller ikke virker med en anden skærm, er det højst sandsynligt bundkortet der er stået af.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-01-14 12:06

Jeg tror spørger er død. Ingen reaktion i 3 dage! Uha! Uha!

Kommentar
Fra : pallsimon

Dato : 30-01-14 21:04

De indlæg der er kommet, kan jeg desværre ikke bruge. Der har kun været en "snak" om alt muligt andet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-01-14 22:52

Du har fuldstændig ret. Det er jo ikke et spørgsmål om kvaliteten af Medions produkter. Men jeg synes også der er nogle basis ting du bør prøve. Prøv med en ekstern skærm, husk at skifte men fn tasten plus den der viser et skærm ikon. Prøv at tage batteriet ud, hold tænd knappen nede i minimum 10 sek. Sæt strømforsyningen til uden batteri, og prøv at starte maskinen. Hvis ikke det lykkes at få liv i den, så få et værksted til at tjekke den, det koster omkring 200kr. for et tjek, og et tilbud på reparation. Hvis du bor i nærheden af 6600 Vejen, har jeg god erfaring med Datagården, de har vist også en afdeling i Kolding.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-01-14 06:16

Prøv lige her http://www.medion.com/dk/service/start/_product.php?msn=30011399&gid=1

Og til bios ville jeg sige nej

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-14 08:24

Bios kan ikke være skyld i at maskinen ikke starter. Kun hvis du selv har pillet i den. Hvis ikke den tidligere beskrevne metode hjælper, er der sandsynligvis fejl på hardwaren.