/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
snabel a
Fra : kivi
Vist : 1143 gange
100 point
Dato : 09-12-13 12:16

hvordan laver man lettest snabel a til en enarmet i win 8

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-13 12:58

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-13 13:04

@ til ...???

© ® ..eller ? ? ? ? ? ?

Hva' mener du kivi?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-13 13:17

@

lavet med lillefingeren på Alt Gr og en blyant mellem tommel og pegefingeren til 2 tasten,
det kan selv en enarmet håndtere...

Iøvrigt om snabel a, det er vel oprindeligt et special tegn for det engelske at = hos på engelsk/US,
men det har mange kælenavne verden rundt, eksempelvis hedder det abe hale på tysk: Affe a,
er der nogen der kender andre?

Hvad mon det hedder på svensk hvor Anders And (Donnald Duck) jo hedder Kalle Anker??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-13 13:25

Svensk: Kanel bulle

fundet her
http://www.inoue.dk/gregers/snabela.htm

undskyld kivi hvis jeg ødelægger dit spørgsmål...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-13 13:32

ellers brug ascii betegnelsen her:

http://www.asciitable.com/

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 09-12-13 13:36

På ungarsk hedder det en csiga = snegl

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-13 13:51

'@'

lavet ved at kopiere og indsætte med Ctrl c og v fra ovenstående tabel,
disse taster kan sagtens nås med en hånd...

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 09-12-13 13:51

der nogen som har misforstået mit spørgsmål det drejer sig om hvordan en der kun har en arm kan skrive snabel a

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-13 13:57

Ja, og jeg har nu vist to måder at gøre det på...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-13 13:58

Altså:

Hold ALT tasten nede og tryk: 6 ..efterfulgt af: 4 på det numeriske tastatur ..og slip ALT testen igen = @

Sådan har jeg altid gjort : http://www.alt-codes.net/
..men det kræver 2 hænder ...eller meget lange fingre
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-12-13 14:01

Find tegnoversigten i programmer (Tilbehør\Systemværktøjer\Tilbehør) Læg den som genvej på skrivebordet, så du bare skal lukke den op med musen.
Scroll ned til snabel-a. Dobbeltklik og kopier.
Så kan du sætte det ind, hvor du ønsker det.
Ammitz

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-13 14:04

Få en med to hænder eller lange fingre til at gøre det molo viser ovenfor,
gem tegnet i det format den enhåndede plejer at skrive i, eksempelvis et word dokument.

så skal hyn bare åbne dette dokument og bruge Ctrl c og v som jeg viste ovenfor...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-13 14:04

Nåeh men .. et 'etarmet' alternativ vil være: Åbn Windows "Tegnoversigt" -> Find tegnet @ -> [Markér] -> [Kopier] -> ..og sæt ind med højreklik, hvor du nu vil ha' tegnet placeret.
Det hele kan klares med musen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 09-12-13 14:24

Jeg savner nu osse en genvejs-tast

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-13 14:31

Jeg har lavet et par små programmer hvor man bare taster F8 og et hvor det er F12 så skriver den @
programmet lægger sig i systembakken ved uret og kan afsluttes ved at højreklikke på ikonet og vælge exit!

F8 http://peecee.dk/upload/view/356738
F12 http://peecee.dk/upload/view/356606

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-12-13 14:47

Citat
Hvad mon det hedder på svensk hvor Anders And (Donnald Duck) jo hedder Kalle Anker??

Han hedder Kalle Anka på svensk.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 09-12-13 16:09

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-12-13 16:23

Gå ind i kontrolpanelet og find "funktioner til øget tilgængelighed" her finder du punktet "gør tastaturet lettere at bruge" og så sætter deu har i "aktiver træge taster", så kan du bruge< med en finger til Shift, Ctrl, Alt og Alt Gr. og derefter flytte den samme finger til det næste tegn, for tastaturet husker at du har trykket en af disse taster ned indtil du trykker på en anden tast.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-13 16:23

velbekomme

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 09-12-13 17:03

På svensk hedder den kanelbulle. Ellers kan du ikke være i tvivl fremover: http://www.inoue.dk/gregers/snabela.htm