/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
administrationstilladelse
Fra : Nul7
Vist : 1427 gange
50 point
Dato : 16-09-13 10:44

Hvorfor kan jeg ikke slette ´Ask Toolbar´ og ´Ask update´Den kræver administrationstilladelse, Jeg er ene chef på denne pc.
Hvordan sletter jeg søgeprogrammet Babylon? Jeg er træt af alle de genveje der dukker op i Google.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 16-09-13 11:02

Du kan prøve at gå ind i på din startside på nettet under = også åbner den et nyt vindue også mener jeg det er under instillinger..der kan du også finde dem og slette dem fra din værktøjs linie.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 50 point
Dato : 16-09-13 12:13

Du downloader simpelthen bare Revo Uninstaller, så klarer den resten...

http://www.revouninstaller.com/

Fantastisk - gratis - afinstallationsprogram der ikke kan reklameres nok for.
Renser uden at ridse med andre gode funktioner.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-09-13 12:23

Så sent som igår,slettede jeg begge "Ask" typer. Fik også krav om administrationstilladelse. Prøvede bare et par gange mere. Så opgav de. Har lige kontrolleret,og de er væk.

Gjort på vanlig vis, i "Tilføj/fjern".

M.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 16-09-13 12:56

Har lige prøvet "Revo Uninstaller", Det virker meget fint og fjernede da også nogle programmer jeg ikke kunne fjerne deriblandt Ask. Det kan være pengene værd, så man sparer en bunke tid og frustrationer.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-13 13:59

Citat
Det kan være pengene værd, så man sparer en bunke tid og frustrationer.

Nu behøver man altså ikke at tage pungen op af lommen for at bruge programmet.
Det er ganske gratis at bruge - du får jo den profi version én måned og så går den over til den gratis hvis du ikke betaler.

Simpelthen genialt - har brugt den i årevis!

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 16-09-13 14:03

Er det så en reduceret udgave man kører videre med? Kan man stadig så afinstallere?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-13 14:14

Ja, den af-installerer præcis ligse så godt som den profi version - der blot nogle funktioner som jo ikke virker i den begrænsede version.

Intet som jeg har manglet...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-13 14:22

Revo Uninstaller Freeware Professional
Scanning efter rester efter standard afinstallere   JA   JA
8 Yderligere rengøring af værktøj medfølger   JA   JA
Gratis professionel teknisk support   JA   JA

Du kan se forskellen ved at klikke på Revo Uninstaller 50% off knappen øverst til højre...

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 16-09-13 15:26

Babylon irritere mig også, jeg kan ikke finde nogen steder at slette denne evt. genvej.
Når jeg åbner mit internet kommer der mange genveje op øverst i værktøjslinjen.
´Ask´har jeg endnu tros mange forskellige slette programmer.
For dem der har forsøgt at hjælpe mig med min Win live mail, har jeg fået den til at fungere, hvordan vides ikke. Muligvis var det oprydning af bl.a. overflødige programmer m. m.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-09-13 16:58

efter AFinstallation, i 'fjern programmer',.. Revo Uninstaller,.. IObit Uninstaller og andre lign.
er det en god ide at rense computeren,

Malwarebyter, SpyHunter, og ADW Cleaner tager en stor del af resterne / 'skidtet'
her er et screenprint af sidst jeg rensede min PC for falske toolbar's
læg mærke til alle 'resterne' fra bla. Babylon, Delta mfl. search bar's

- dem finder / Afinstallerer - Revo Uninstaller,.. IObit Uninstaller og andre lign. ikke.
http://peecee.dk/upload/view/421503/full
(klik 'se originalt billed' for at zoome)

- 'fjern programmer',.. Revo Uninstaller,.. IObit Uninstaller og andre lign.
fjerner nærmest kun ikonet fra de falske search bar's.

Adwcleaner
kan downloades direkte her
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

Malwarebytes
hentes direkte her
http://fileforum.betanews.com/download/Malwarebytes-AntiMalware/1186760019/1

Spy-Hunter koster desværre penge. !

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-13 17:14

Sikke dog en gang forfærdelig vrøvl du der lukker ud EA_HS

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-09-13 17:17

Citat
Sikke dog en gang forfærdelig vrøvl du der lukker ud EA_HS

hvad mener du,.. ?
har du efterprøvet min påstand,.. efter at have afinstalleret en af de nævnte search bar's ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-13 17:19

Det har jeg tilfældigvis ja... No problems her.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-09-13 17:24

Citat
Sikke dog en gang forfærdelig vrøvl du der lukker ud EA_HS

godt set marken84

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-09-13 17:24

Citat
Det har jeg tilfældigvis ja... No problems her.

det er muligt,..
- så må der være forskel på computere

jeg har afinstalleret flere af ovennævnte bar's,.. på mine computere,.!

hver gang er der fundet en stor portion rester, som vist i mit link :
http://peecee.dk/upload/view/421503/full

men det kan selvfølgelig være at jeg har været uheldig,.. ?

prøv at scanne din PC med Adwcleaner
kan downloades direkte her
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

bare for at se om 'den' er enig med dit eget synspunkt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-09-13 17:29

Citat
No problems her.

og jeg er fløjtende ligeglad med de point,
giver dig gerne 400 point for forsøget,.. men så skal du også bruge Spy Hunter,..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-09-13 17:37

Hvis 'Revo Uninstaller' var så fantastisk som påstået
så ville der nok ikke være så mange søgninger på
- how remove ask toolbar - = 3.590.000 resultater (3.5 millioner)
https://www.google.dk/search?q=how+remove+ask+toolbar&oq=how+remove+ask&aqs=chrome.1.57j0l3j62.11410j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8

2.5 millioner på
- how remove babylon -
https://www.google.dk/search?q=how+remove+ask+toolbar&oq=how+remove+ask&aqs=chrome.1.57j0l3j62.11410j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=how+remove++babylon

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-13 17:46

Det er dog det mest tåbelige argument jeg længe har hørt...

Det kunne vel være fordi der er nogen der ikke kender programmet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-09-13 17:58

Citat
Det er dog det mest tåbelige argument jeg længe har hørt...

Det kunne vel være fordi der er nogen der ikke kender programmet

Det er bare det sædvanlige, tyveknægten EA_HS er fuld af bræk, han aner ikke hvad han snakker om!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-09-13 18:52

Citat
Det er dog det mest tåbelige argument jeg længe har hørt...

Det kunne vel være fordi der er nogen der ikke kender programmet

Jo,.. jeg kender det skam udmærket,.. har gjort et par år,

men det ville være meget bedre hvis - Nul7 - afprøvede -'Revo Uninstaller'-
og ventede et par dage,

i mellemtiden brugte flere forskellige browsere, fx. IE, Chrome og Firefox,
for at sikrede sig at ASK Toolbar nu også var HELT væk, (ikke kun ikonet)

herefter kunne - Nul7 - fortælle om det nu også blev HELT afinstalleret på Nul7's PC.

alternativt kunne du - marken84
installere ASK toolbar på DIN PC,
og prøve at afinstallere den udelukkende med Revo Uninstaller,... !

ps... jeg skal absolut IKKE ha',.. ASK, Babylon, eller andet spyware / toolbar ind på min PC,
jeg ved af erfaring hvor Bøvlet det er at slette igen.

jeg kan kun henvise til hvordan det så ud på MIN PC,
vel og mærkeEFTER - Revo Uninstaller havde "Afinstalleret" programmet,

http://peecee.dk/upload/view/421503/full

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-13 19:12

Citat
prøve at afinstallere den udelukkende med Revo Uninstaller,... !

Det siger sig selv at der ligger rester - og de fjerner ikke sig selv.
Sikkert derfor visse bruger herinde anbefaler at bruge bla CCleaner, til at tage rester med,
Mallwarebyte er særdeles god at bruge, efterfulgt af det lokale antivirus program, som du selv viser finder det meget.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-09-13 19:14

Citat
så ville der nok ikke være så mange søgninger på
- how remove ask toolbar - = 3.590.000 resultater (3.5 millioner)

Jeg må være "Verdens Syvender Vidunder". To forsøg,og skittet er borte fra jordens overflade.
Har set efter filrester....nul.

Måske fordi,jeg kender mine begrænsninger. Og "puter" og jeg,er gode gamle bekendte,fra 2004.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-13 22:44

Citat
alternativt kunne du - marken84
installere ASK toolbar på DIN PC,
og prøve at afinstallere den udelukkende med Revo Uninstaller,... !

Jeg har skam haft lortet inde ved en fejl og afinstalleret det igen med Revo...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-09-13 00:06

Citat
Jeg har skam haft lortet inde ved en fejl

det har jeg også,
og hvis jeg husker rigtigt,.. kan den ikke ses i Revo Uninstaller,

Citat
..... og afinstalleret det igen med Revo..

så kan jeg ikke se andet end der må være flere udgaver af ASK toolbar,

men det er vel egentlig også underordnet,

det var langt bedre hvis Nul7 afinstaller sin ASK Toolbar med Revo Uninstaller,
(hvis den altså vises der)
og melder tilbage om det virker på Nul7's PC,.... (også når der er gået et par dage)

der må vel være en årsag til der er så stor uenighed om hvordan den afinstalleres,
Revo Uninstaller, er vel efterhånden kendt af de fleste,
så hvis den kan afinstallere alt i alle tilfælde,.. burde der ikke være nogen tvivl,

min personlige erfaring, er at Revo Uninstaller,.. langt fra viser alle installerede programmer,

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 17-09-13 14:34

Revo Uninstaller har løst næsten alle mine problemer jeg havde. Et godt program. Dernæst er Adwcleaner god til at fjerne resten at mærkelige mapper m.m.m. Advanced Systemcare pro klarer også en del.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-09-13 00:16

Revo Uninstaller er også god til at fjerne resten at mærkelige mapper...

Prøv det!

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 19-09-13 16:57

Hej, jeg må lige holde en pause, da min pc. er gået helt ned i kælderen, jeg forsøger at rense unoderne ud med Revo Uinstaller. Jeg vender tilbage når jeg måske har klaret problemet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-09-13 20:22

Citat
er gået helt ned i kælderen, jeg forsøger at rense unoderne ud med Revo Uinstaller

Revo Uinstaller,.... er god (fantastisk god) til at afinstallere regulære programmer,

næsten på højde med - iobit uninstaller,.. som dog arbejder hurtigere og bruger færre kræfter
http://www.iobit.com/advanceduninstaller.php

men ASK toolbar, og dens søsterprogrammer som fx Babylon, + 1000 andre lign.
er IKKE regulære programmer,... nærmere spyware / Malware,
og har det tilfælles at de 'gemmer' sig under andre navne,
med det formål at gøre det vanskeligere for brugeren at finde,. fjerne,. og dermed afinstall.

derfor bliver du nok nødt til at tage kraftigere værktøjer i brug,

jeg har tidligere i denne tråd anbefalet Malwarebytes
som kan downloades direkte her :
http://fileforum.betanews.com/download/Malwarebytes-AntiMalware/1186760019/1

det tager ikke mange minutter, at scanne din PC med Malwarebytes
men det vil du åbenbart ikke,.. af en eller anden årsag.

en ting er helt sikker,...
du får IKKE fjernet ASK toolbar med Revo Uinstaller,
uanset hvor længe du forsøger.....
----------------------------------
Adwcleaner,.. er også et fantastisk program til at fjerne spy- og malware,

kan downloades direkte her
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

her er en guide til at bruge Malwarebytes

http://www.youtube.com/watch?v=NcC5Imc8diE

og her er en guide til at bruge Adwcleaner,
http://www.malwareremovalguides.info/how-to-use-adwcleaner/

http://www.youtube.com/watch?v=lAlgLAHATHY

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 19-09-13 20:41

revo uinstaller har hjulpet mig meget med at fjerne genstridige programmer, - ved ask toolbar var det ikke ligetil, så den lod jeg være, - gør den ellers skade, borset fra at den er irriterende?
Min pc. har jeg fået opstartet og fået til at virke ok. men næste dag kan jeg begynde forfra med at reparere den. Jeg har slettet et utal af programmer som jeg ikke aner jeg skulle havde installeret, hvor er de kommet fra? Jeg er enehersker. Jeg køre win 7. Ea-Hs jeg skal nok prøve de programmer du henviser til.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-09-13 20:59

Citat
Ea-Hs jeg skal nok prøve de programmer du henviser til.

så er jeg sikker på du bliver meget overrasket over hvor meget
Babylon- (ASK) relateret 'snavs. der ligger og sløver din PC,
og hvor hurtig din PC bliver efter rensningen,............

om ASK skader,.. kan jeg ikke sige ja eller nej til,. !
fakta er dog at alle unødvendig filer (spyware) sløver din PC,..

sidst jeg rensede min PC,.. for ASK relateret 'snavs', var der omkring 80 uønskede filer (spywarer)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-09-13 23:45

Citat
en ting er helt sikker,...
du får IKKE fjernet ASK toolbar med Revo Uinstaller,
uanset hvor længe du forsøger.....

Det er dog utrolig så påståelig du er EA_HS

Gad da nok vide hvor ASK og lignende skulle gemme sig på min maskine?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-09-13 00:24

Citat
Gad da nok vide hvor ASK og lignende skulle gemme sig på min maskine?

Pyha jeg er godt nok ikke meget for det, men ret skal jo være ret

Minsandten om ikke den omtalte:
http://fileforum.betanews.com/download/Malwarebytes-AntiMalware/1186760019/1

EA_HS du havde sandelig ret

Jeg bøjer mig i støvet og siger ikke mere i denne tråd!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-09-13 02:56

Citat
Jeg bøjer mig i støvet og siger ikke mere i denne tråd!

Det skal du nu ikke tage så højtideligt,.. jeg er så vant til at blive 'trådt' på,
så ryggen er hård som en skildpadde,...

men det er da kun rart hvis programmet også kan rense lidt ud på din PC,

jeg var ved at være bange for at det var noget galt med min PC,
siden den åbenbart skulle være anderledes en alle andres,. !

- man programmer og spyware (især den Sat... ASK / Babylon) ændrer sig hele tiden,
'fabrikanterne' bliver mere og mere snu / opfindsomme, for at overtage vores PC'er,..

og så er det jo rart hvis vi kan udveksle erfaringer her på kandu.dk,
i stedet for at modarbejde hinanden,.. ikk' ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-09-13 07:26

Citat
og så er det jo rart hvis vi kan udveksle erfaringer her på kandu.dk,
i stedet for at modarbejde hinanden,.. ikk' ?

Klart nok - man kan jo stadig blive klogere så længe m,an lever - det gamle ord må vi sande

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 20-09-13 17:01

Hej,- nu tror jeg at det køre igen, måske ikke så hurtig, det tager nogen tid inden internettet kombles på.

Revo uinstaller gjorte sit, - ccleaner kunne gøre resten, bl.a. ask. Tolbar.

Så nu må i finde ud af hjem der har haft mest ret, jeg synes alle har haft en indflydelse.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 20-09-13 17:02

Tak for svaret marken84.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-09-13 17:18

Citat
Hej,- nu tror jeg at det køre igen, måske ikke så hurtig, det tager nogen tid inden internettet kombles på.

Nå,.. jamen så må det vel være mig der skal,.. 'bøje mig i støvet'
det ser ud til at - marken84 - besidder de bedste overtalelsesevner,..

hovedsagen er at du er tilfreds med det endelige resultat,.. ikk',.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-09-13 17:37

Citat
hovedsagen er at du er tilfreds med det endelige resultat,.. ikk',.

Det må simpelthen være kernen i Kandu - så til hest med points og øvrigt fnidder!

Hvis du følger dig forbigået er jeg meget villig til at afstå mine points med renters rente

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 20-09-13 19:58

Tak Marken, det kan nogen gange være svært at vælge, og point, hvad betyder dette for hver enkelt udover at nu er det sådan, og du kan se jeg har lidt i overskud endnu.

hel igen.07.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-09-13 21:34

Point betyder åbenbart Ualmindelig meget for nogle medlemmer,
- Hvor meget,.... ! kan du se, på denne brugers personlige forfølgelse af mig
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=19298

det stammer helt tilbage i Maj hvor profilen ikke blev tildelt de forventede point / Tak for svaret :
http://www.kandu.dk/Spg167499.aspx

og fortsætter i tråden her
http://www.kandu.dk/Spg167623.aspx

og ellers bare bliver værre og værre,

seneste eksempel er her til aften i tråden her,
http://www.kandu.dk/spg168701.aspx

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-09-13 16:29

Det kan hurtigt eskalere på forskellig vis...