/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
aro 2011
Fra : svendgiversen
Vist : 851 gange
100 point
Dato : 05-01-12 16:18

Jeg har lige købt en ny laptop en: HP Dv6 3147eo 4GB,

fik den startet op og også forbundet til mit stofa net, men da jeg fravalgte Norton
og prøvede at installere avast, den gratis udgave som jeg har her på min stationære,
fik jeg i stedet installeret ARO 2011, som så fandt 408 fejl, i en helt ny bærbar computer?

Hvad er aro 2011, som kommer sammen/før med avast?
Erstatter det avast, eller hvordan kommer jeg videre til avast free edition??

Jeg tør næsten ikke bruge min nye bærbare, før jeg har virus beskyttelse og skal snart på ferie...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-12 16:28

ARO er ikke et antivirus program det er en registrerings optimizer!

Avast kan du f.eks. hente her
http://www.filehippo.com/download_avast_antivirus/

eller på deres egen side her
http://www.avast.com/free-antivirus-download

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-12 16:29

ARO er en registry cleaner og har intet med Avast at gøre

Hvor du har hentet den kan kun guderne svare på, men her er Avast

http://www.avast.com/en-eu/free-antivirus-download

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-12 16:56

Det var der jeg begyndte i:
http://www.avast.com/en-eu/free-antivirus-download

og endte i aro, som på en eller anden måde må have noget med avast at gøre?

Desværre er min datalog nevø på vej hjem til Grønland...

Jeg må jo prøve igen, håber jeg kan fravælge aro, der spærrede for videre installering af avast??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-12 17:00

Er du sikker på at den Norton ikke ligger og lurer......................den kan fjernes med Nortons eget værktøj inde fra deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-12 17:56

Nej jeg tror ikke Norton er inde i billedet,

men hvordan kan aro dukke op i min avast installation,
hvis de ikke har noget med hinanden at gøre?

aro kan da ikke være avast virus??

men den spærrede for min avast installation som jeg stadig magler...

Nu da jeg startede op, uden netforbindelse, for at vise min nye lab top frem,
fik jeg stadig aro opfordringer??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-12 18:13

Citat
men den spærrede for min avast installation

Det lyder mest som om du har fået den et andet sted

Citat
Nu da jeg startede op, uden netforbindelse, for at vise min nye lab top frem,
fik jeg stadig aro opfordringer??

Prøv uden net om du kan afinstallere den

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-12 18:14

Afinstaller ARO i tilføj/fjen programmer og installer avast

Avast kan du f.eks. hente her
http://www.filehippo.com/download_avast_antivirus/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-12 18:20

To remove the trial version of ARO 2011 and the reminder, simply uninstall.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-01-12 22:38

Citat
Det var der jeg begyndte i:
http://www.avast.com/en-eu/free-antivirus-download

og endte i aro, som på en eller anden måde må have noget med avast at gøre?

Men efter du har trykket på den frie avast er du blevet omdirigeret til Cnet's download hvor du har
trykket på den forkerte download. Hvis du ser nederst på den side, så er der download til aro som intet har med avast at gøre, men er en reklame hos Cnet....

Jeg har ikke læst tråden, så det er muligt at andre har skrevet det samme...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-01-12 13:41

Du har helt ret bentjuul,

jeg prøvede igen at installere avast, men Cnet dukkede igen op,
og trods gentagne forsøg lykkedes det mig ikke at slippe forbi en ny ARO opdatering...

Min datalog nevø vil nu sende mig et program, så han kan fjernstyre min PC,
men hvordan får jeg det installeret?
Jeg har heller ikke fået installeret Thunderbird, som jeg bruger til at hente mails??

Jeg har kandu på min nye labtop som det første link den husker,
men kunne ikke få det ind som favorits???

Er endnu ikke fortrolig med windows 7...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-12 13:59
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-01-12 14:02

Hent avast fra klaudi's link, så har du ingen problemer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-12 14:30

Hvis det er Teamviewer, din nevø vil bruge - så kan du selv hente det.
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
Klik på den grønne knap, og gem på skrivebordet.
Og vent så på besked fra nevø.

Brug link fra Klaudi til Avast. Og læg mærke til om du klikker på en købe eller en gratis udgave.
Hold øje med hvad der ellers er sat flueben ved.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-01-12 16:00

Så fik jeg avast down loaded med Klaudi s link,
men det ikke aktivt, der er ikke noget a der kører rundt...

Hvordan får jeg det gjort aktivt?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-12 16:30

Hvad er ikke aktivt og hvad kører ikke rundt?

Der skal bare være et ikon nede i højre hjørne, hvis du ikke kan se det skal du klikke på den lille pil og vælge tilpas, find avast ikon og vælg vis ikon og meddelelser

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-12 16:37

Du kan registrere gratis i programmet eller på dette link
http://www.avast.com/registration-free-antivirus.php

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-01-12 16:43

Tak til alle, sær klaudi, jeg forsøger lidt senere, vi skal lige noget andet...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-01-12 19:50

Det var TeamViewer...

Fra min datalog nevø Anders:

"
Hej Svend,

Tak for sidst, det var hyggeligt!

Du kan hente TeamViewer her: http://teamviewer.com/en/download/index.aspx?os=windows

Du kan hente Mozilla Thunderbird her: http://www.getthunderbird.com

Mvh.
Anders
"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-12 09:50

Citat
men det ikke aktivt, der er ikke noget a der kører rundt...

Hwa'så! Virker det eller?

Du kan registrere gratis i programmet eller på dette link
http://www.avast.com/registration-free-antivirus.php

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-01-12 11:23

Min kones søn kommer i eftermiddag og hjælper os...

Min dalog nevø er på vej hjem til Grønland.

I hører nærmere i morgen...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-12 09:38

Så fik Avast installeret, og den er aktiv, den har allerede automatisk opdateret én gang...

Jeg fik også office og canon programmer installeret, men mangler Mozilla Thunderbird,
min sidste ekspert mente jeg skulle bavare mails på min stationære,
og bruge stofanets fjernlæsning fra den nye bærbare.

Det må jeg lige diskutere med min datalog nevø, jeg skal jo også kunne svare på mails?

Synes stadig favorits og icons er bedre og mere synlige i XP, men har fået links i explorer...

Tak for hjælpen alle sammen...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-12 12:15

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-12 12:41

velbekomme