/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ikoner på skrivebordet
Fra : FrejaFlop
Vist : 2180 gange
50 point
Dato : 21-11-08 21:34

Hej

På en eller anden måde har jeg fået lavet en lysegrå ramme/kasse rundt om alle teksterne på de ikoner som jeg har på skrivebordet (teksten er sort). Da jeg ikke ved hvordan jeg har lavet det - kan jeg ikke lave det retur. Men jeg ønsker blot at der skal være sort tekst under hvert ikon.

Med alle de kvikke computersvar som er på Kandu er jeg helt sikker på at dette blot er "piece of cake".

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-08 21:50

Har du xp kan du prøve at højre-klikke et tomt sted på skrivebordet
vælge Egenskaber, fanen Skrivebord, knappen Tilpas skrivebordet..
fanen Web, fjern markering i Lås skrivebordselementer, hvis altså den er markeret

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-08 22:33

Klaudi er inde på det rigtige, du er kommet til at sætte en forkert markering, højre klik et tomt sted på skrivebordet, sæt musen over Arranger ikoner efter, gå ud og klik på Lås elementer med webindhold på skrivebordet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-08 23:49

højreklik på skrivebordet - egenskaber - udseende - avanceret - fjern flueben under vis skygger under ikoner. Virker denne ikke så prøv med de andre indstillinger samme sted.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 21-11-08 23:52

Freja Flop:

Gør følgende:
1. Højreklik på DENNE COMPUTER
2. Vælg EGENSKABER
3. " AVANCERET
4. " INDSTILLINGER
5. Sæt punktum ud for BRUGERDEFINERET
6. Rul ned og sæt flueben ved: "Brug skygger til ikoner på skrivebordet

Slut med ANVEND og OK

Mvh
joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-08 23:54

forresten på min anden pc omvendt - så

højreklik på denne computer - egenskaber - avanceret - sklik på indstillinger under ydeevne og på fanebladet visuelle effekter markeres brug skygger til ikoner på skrivebordet.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 22-11-08 00:00

Hej mirit dk.

Den sti jeg skrev har jeg netop gennemprøvet, og hvis jeg fjerner
fluebenet ved: Skygger under ikoner, så vises der blå bjælker under ikonerne.

Kan der mon være forskel fra en pc til en anden?

katten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-08 00:02

heyyyy nothankat - ja der kan - jeg oplever det jo hele tiden og kan kun undre mig

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-11-08 09:25

HOV

Kan det ikke være "Skrivebordsbaggrund" eller "Tapetet" der kan være synderen?
Jeg havde osse engang fået nogle sjove farver. Jeg skulle blot andvende et SORT tapet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-08 09:49

yearhouse hvis det ikke er muligt at fjerne den firkantede kasse/skygge - så skal skærmens tema være mørkere for eks - eller i samme farve - men ellers kan det rettes

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-11-08 10:03

Det var ski en længere omvej jeg kom ud på, den med Lås web.... osv.

o.v.n.'s er jo immervæk noget nemmere, så ved jeg det, taaark

mvh klaudi

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 24-11-08 21:49

Hej Alle. Tak for de mange gode forslag, men det er endnu ikke lykkedes at få det helt rigtige svar. Jeg har XP og der sker ingen forandring om der er flueben i skygger eller ej. Nu har jeg valgt EGENSKABER, SKRIVEBORD, GENSKAB STANDARD. Så nu har alle ikoner fået hvid tekst under med en sort udfyldt ramme rundt om !!!
Faktisk har jeg lagt mærke til at man ikke kan vælge "gennemsigtig"/neutral i farve. Man kan kun vælge sort, hvid og kulørte farver. Jeg læser med glæde nye forslag.

FrejaFlop

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 25-11-08 01:43

Har du overset den her: http://www.kandu.dk/spg128969.aspx#1469645 jeg tror lige du skal checke den en gang mere

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 02-02-09 09:27

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-09 10:30

Selv tak, var der der at løsningen lå ?