Åbne .docx fil
Fra : o.v.n.
Vist : 668 gange
300 point
Dato : 15-01-15 11:33

Det er en nyindkøbt bærbar med Windows 8.1 der har problemer med at åbne .docx filer som er oprettet med Microsoft Office, brugeren foretrækker at åbne vedhæftede filer ved at klikke på Download og så vælge Åben i stedet for Gem og her vælger styresystemet så at åbne med Microsoft Office som ikke er installeret på computeren og derfor kommer der en fejl.
Libre Office er installeret men jeg kan ikke få styresystemet til bruge det program som standard, hvis brugeren gemmer filen så kan han højreklikke og vælge Åben med og der vælge Libre Writer men computeren husker ikke valget, når der højreklikkes på en .docx fil og derefter på Egenskaber står der at programmet er ukendt.
Jeg har forsøgt i Kontrolpanel - Angiv dine standardprogrammer at sætte Libre Office til alle dokumenttyper men lige lidt hjælper det.
Hvordan løser jeg problemet?
Brugeren vil helst åbne med et par klik uden at gemme filen og højreklikke for at vælge program

Fra : transor

Dato : 15-01-15 13:25

Jeg tror ikke man kan åbne en docx fil uden at downloade den

Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-15 14:58

Du kan kun åbne en .docx filer, uanset om det er direkte fra vedhæftningen i en E-mail eller du har den liggende på din PC, hvis du har et .docx kompatibel program på maskinen, så simpelt er det.
Jeg mener både Libre Office og Open Office understøtter .docx, så installer et af dem, de er begge to gratis.

Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-15 15:01

Citat
[...]

Normalt hvis du højreklikker på en .docx fil og vælger egenskaber---> åben med, er der et flueben der skal sættes, så valget huskes. Ved ikke om det også gælder i Win 8.1, jeg har kun Win 7.

Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-15 15:03
Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-15 15:05
Fra : Klaudi

Dato : 15-01-15 15:40

Er bruger logget ind som administrator?

Prøv at installere Libre Office som admin ved at højreklikke på setup filen og vælge "Kør som administrator"

På min står der os ukendt men jeg kan da åbne docx filen med dobbeltklik!

Eller prøv det lille program file type manager fra nirsoft
http://www.nirsoft.net/utils/file_types_manager.html
Hentes nederst på siden, der er til 32bit og 64bit system

Det skal bare pakkes ud, så kan det køres,
find docx endelsen og klik en gang på den så kan du se i ruden forneden hvad program der er associeret med den, dobbeltklik på 'open' for at redigere program!

Fra : molokyle

Dato : 15-01-15 16:11

..for at åbne/læse/printe?
Prøv: http://download.cnet.com/DocX-Viewer/3000-18483_4-75179715.html

..eller den ligeledes gratis :

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=4
..fra "Lille-Bitte-Blød"
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 15-01-15 16:12

Lige som med win 7 så skal du højreklikke på en .docx fil og finde "Åbn Med".
Det er så her det går galt for mange, du skal nemlig ikke vælge et af de forslag der kommer frem men derimod vælge "Vælg standardprogram"

Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-01-15 16:13

tror forøvrigt at der i win 7 står noget andet, vist nok noget i retning af "vælg andet"

Fra : Klaudi

Dato : 15-01-15 16:42

ps file type manager skal nok os køres som administrator!

Hvad hvis du højreklikker på docx fil og vælgerÅbn med...!
klikker på Flere indstillinger
http://peecee.dk/upload/view/446652/full

Ruller ned i bunden og klikker på
Søg efter en anden app på denne pc,
http://peecee.dk/upload/view/446651/full

og navigerer til mappen med libre office og vælger swriter.exe
og husker at sætte hak iBrug denne app til alle .docx filer

Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-15 00:44

Tak for alle forslag, de bliver afprøvet en gang på lørdag da jeg ikke får fingre i maskinen før

Fra : Eyvind

Dato : 16-01-15 21:48

Først ind med Openoffice eller Libreoffice
Højreklik på docx filen > åbn med >vælg standardprogram > Hak i "brug denne App" >
klik på eks. "Libreoffice writer" ................så burde den være klar til næste gang.

Ellers skal eks. Libreoffice først åbnes og så hente/åbne filen.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-15 22:10

Tak for svaret EXTERMINATOR. så lykkedes der jeg skulle dog et trin videre og klikke på Flere indstillinger og der vælge LibreOffice writer

Fra : Klaudi

Dato : 19-01-15 08:21
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-15 08:22