Hastighed på Bærbar pc
Fra : gwh
Vist : 1365 gange
100 point
Dato : 04-05-09 11:47

Hej kan i hjælpe, min pc. er meget langsom lige for tiden, der er kommet et beskedboble er siger : Windows , den minimale virtuelle hukommelse er for lille.
Hvad kan jeg gøre ved det ? svar skal skæres ud i pap, step for step ellers finder jeg ikke ud af det.
Tak.
Mvh. gwh.

Fra : peet49

Dato : 04-05-09 11:55

www.spywarefri.dk gå der og få hjælp til rensning af laptoppen.

Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-09 11:57

Hvilken styresystem XP eller Vista ? Mange vil sikkert sige at du har for lidt RAM i maskinen, det har du måske også, men din virtuelle hukommelse kan øges og eventuelt lægges på et andet drev, har du flere drev på harddisken ?

Fra : gwh

Dato : 04-05-09 12:05

Det er XP , jeg "tror" at jeg kun har C og D drev ? og jeg har kørt Diskoprydning der var ikke meget at slette.
mvh. gwh.

Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-09 12:08

Har du mod på at udvide hukommelsen ? Der skal klikkes en del gange, men du skal nok få at vide hvor og hvordan ?
Hvad er der på D drevet ? Er det en recovery ? Så skal vi nok ikke lige vi skal bruge den til hukommelsen

Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-09 12:12

Her er nogle forslag som Malwarecheck foreslår at bruge inden du opretter spørgsmål i forum, de kan køres uden du opretter nogen spørgsmål, ccleaner bør du være varsom med, Malwarebytes Antimalware er et godt værktøj til at finde skidt (spyware) og fjerne det fra din computer: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=1079

Fra : gwh

Dato : 04-05-09 12:19

Jeg aner ikke ,hvad der er på det der D drev og hvad det er, men alt jeg er på C drev, kan det være diskplads der er sat for lille den står på 1024 ? er det en stor opration den du forslår med at udvide hukommelsen, jeg har ca. 1/2 time før jeg må lukke af, og er det svært ?
mvh. gwh

Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-09 12:26

Nej det er ikke svært, læs her under Tilpas swap-filen, print eventuel ud og følg guiden slavisk, sæt først hukommelsen til 0 og defragmenter, bagefter sætter du hukommelsen (swap) til det dobbelte af din RAM størrelse, der foreslåes 500MB i artiklen, du finder din størrelse ved at højre klikke på Denne computer, klikke på Egenskaber og se under Generelt
http://kamerasiden.dk/artikel/virtuel_hukommelse/

Fra : mikael.beck

Dato : 04-05-09 12:30

jeg vil anbefale at du starter med dette program som renser og rydder op på din Pc:

Hilsen

MB

http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

Fra : gwh

Dato : 04-05-09 12:35

Der står 248 MB RAM er det det du mener ? Jeg må prøve dit forslag sent i aften, da har jeg mere tid, men forløbig tak .
Mvh. gwh.

Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-09 12:48

Det kan godt passe med de 248MB RAM, når du først her sat den til 0 og genstartet, så defragmentere du harddisken (Alle programmer - Tilbehør - Systemværktøjer - defragmentering) så sætter du swap til cirka 500MB, men det kan absolut anbefales at købe en RAM blok mere, det du har er i underkanten og kan godt være årsagen til fejl boksene.
Læs eventuel mit gamle tip: http://www.kandu.dk/Tip16282.aspx

Fra : gwh

Dato : 04-05-09 12:52

Tak , mikael.beck Jeg køre denne scanner du forslår ret jævnligt, og jeg syntes den er ret god, men den blev scannet og renset i går Søndag,( netop fordi den var langsom) så jeg er ret sikker på at det ikke er det, der er galt denne gang.

Mvh. gwh

Nu kan jeg tilføje at jeg lige er blevet smidt af Internettet og måtte gå ind igen. Der kom en meddelse der sagde : Microsoft visual , RUNTIME ERROR , program C:/ program internet Explore, og så noget andet på engelsk , med at den må lukke ned.
Mvh. gwh.

Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-09 13:15

Køb lidt mere RAM til din computer nu kalder arbejdet om lidt, men jeg kigger ind hvordan det går med dig, engang over midnat

Fra : heller22

Dato : 04-05-09 16:27

Prøv:
1. Kontrolpanel
2. System
3. Avanceret
4. Ydeevne
5. Indstillinger
6. Avanceret
7. Virtuel hukommelse - skift til 1448 - maks. 2880
8. OK

Fra : Eyvind

Dato : 04-05-09 19:42

Hvor meget plads har du på C: drevet.

Stifinder (wintast+e)
H-klik på C: > egenskaber > hvad er der tilbage af fri plads

H-klik på D: > egenskaber > hvad er der her af fri plads

PS. 248 MB ram er lige på kanten til en XP - hvis der skal være lidt fart på.

Fra : heller22

Dato : 04-05-09 19:51

Lige et PS! Mon ikke d-drevet er cdrom-drevet???

Fra : Eyvind

Dato : 04-05-09 20:03

Muligvis..............

Fra : gwh

Dato : 04-05-09 23:50

Citat
Hvad er der på D drevet ?
Der er Msocache/all. users/900004. 4258 forskellige filer.
Citat
Hvor meget plads har du på C: drevet.
Harddiskdrev. Lokal disk C. Samlet størrelse 18,6 GB.
Ledig Plads 6,18 GB
Anvendt 12,4 GB
Citat
H-klik på D: > egenskaber > hvad er der her af fri plads

Harddiskdrev , lokal disk D . Samlet strørrelse 18,6 GB
Ledig plads 18,3 GB.
Jeg har også et E drev . DVD/CD-RW drev.

Citat
7. Virtuel hukommelse - skift til 1448 - maks. 2880
Samlet sidefil for alle drev 372 Maximal 744 MB . Anbefalet 369 MB. Maximal tilladt 2 MB. Tilgængelig plads 6701 MB.
Og jeg forstår ingen ting overhovedet, så endnu har jeg ikke fortaget mig noget, vil lige høre fra jer .
Mvh. gwh

Fra : heller22

Dato : 05-05-09 00:12

Det med maximal tilladt 2 MB fatter jeg heller ikke en ski. af. Men da det er den virtuelle hukommelse, det er for lidt af, og det er dig der bestemmer over din pc, så skift til 1448 og max 2880. Putteren vil garanteret ikke tage skade af det .

Fra : gwh

Dato : 05-05-09 00:46

Så har jeg lige fået denne meddelse : Systemet har næsten ikke mere virtuel hukommelse, windows øger størrelsen på sidefilen til den virtuelle hukommelse under denne proces kan anmodninger til visse programmer blive afvist.
Mvh. gwh

Fra : heller22

Dato : 05-05-09 00:52

Fik du den meddelelse, da du ville skifte den virtuelle hukommelse til de 1448?

Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-09 01:08

Hvorfor gør du ikke så som jeg foreslog dig i eftermiddags ? Først sætte den virtuelle hukommelse til 0, så genstarte og defragmentere C drevet, så sætter du den virtuelle hukommelse til 500 (din RAM størrelse x 2) du får ingen fornøjelse af gøre swap filen større end 2 x RAM, og den størrelse RAM du har nu, er lige i underkanten, jeg har det dobbelte i min XP computer.
Lad være med at eksperimentere med en større virtuel hukommelse, end 500 MB

Fra : gwh

Dato : 05-05-09 01:09

Nej, det var da jeg var inde på en anden side, nu har jeg lige skiftet til den af jer anbefalede hukommelse, men forløbig kan jeg ikke mærke mere fart, men det kommer måske, jeg må lige prøve at surfe lidt rundt og se om der er en virkning.
Mvh. gwh.

Fra : heller22

Dato : 05-05-09 01:12

Kære gwh.
Sæt du med ro i sindet den virt. huk. op til de 1448. For det er jo den, der er alt for klejn. Det med max, anbefalet og tilladt står også i min pc. Så prøv det nu (eller i morgen).

Jeg smutter i hvert fald i seng nu, natter

Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-09 02:32

Du får ingen mærkbar effekt af at øge fra de anbefalede 500 MB til 1448 MB

Fra : gwh

Dato : 05-05-09 02:50

Hej o.v.n.
Jeg har kørt din opskrift, men der var ikke noget at dekfragmenterer , jeg gjore det alligevel. Så er der vel ikke andet end at få noget mere hukommelse på, men det aner jeg simpelt hen ikke hvordan jeg kan det ? Jeg syntes nu ikke jeg har så mange ting på min pc. jeg har en gang
systemgendannet, så jeg har vel ikke alle filerne 2 gange vel ? Ok, Jeg har sat den virtuelle hukommelse på 500MB
Mvh. gwh

Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-09 03:02

Har du sat den virtuelle til 500 både som min og max ? Har du prøvet at køre den scanner som er i mit tip ? Den fortæller dig hvilke RAM du har i nu, og hvad der anbefales at opgrade med, så har du navn og størrelse og kan købe hvor du har lyst, det er meget nemt at sætte en RAM blok i en computer, og de almindelige RAM blokke koster ikke ret meget, du får en guide til at sætte blokken i, hvis du ønsker det, desværre tror jeg at det er vejen frem, hvis du vil have mere hastighed og undgå beskeder om der er for lidt virtuel hukommelse, det nytter ikke at udvide ud over de anbefalede 500 MB, hvis du havde haft !GB og fået disse fejl, så var der mening i at udvide til mere end 500 MB

Fra : peet49

Dato : 05-05-09 07:43

256Mb ram til en XP med servicepack er alt for lidt.

Fra : gwh

Dato : 05-05-09 13:27

Citat
1GB
512MB
256MB
Error Checking:
NON-ECC
Non-parity

Currently installed memory:

256MB EMPTY

Each memory slot can hold DDR PC2700 with a maximum of 1GB per slot.*

*Not to exceed manufacturer supported memory.
Maximum Memory Capacity: 2048MB
Currently Installed Memory: 256MB
Available Memory Slots: 1
Number of Banks: 2
Dual Channel Support: No
CPU Manufacturer: GenuineIntel
CPU Family: Intel(R) Celeron(R) M processor 1.50GHz Model 13, Stepping 8
CPU Speed: 1496 MHz

[/CITAT]
Citat
1GB
512MB
256MB
Error Checking:
NON-ECC
Non-parity

Det er hvad er står på den anbefalede scanner fra o.v.n. men jeg forstår intet af det , men måske kan i forklare mig det ?
også hvad det er jeg skal købe / bede om i en butik.
Mvh. gwh.

Fra : gwh

Dato : 05-05-09 13:35

Citat
A: Possibly

How much memory your Windows OS will recognize depends on which version of Windows you are running. 32-bit versions of Windows will see (and utilize) only 3GB or 3.5GB. To utilize more memory, install a 64-bit version of your OS. More information about OS memory maximums can be found at http://www.crucial.com/kb/answer.aspx?qid=4251.

Q: What

Her var lige lidt mere jeg ikke forstår, ikke så god til engelsk.
mvh. gwh.

Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-09 14:29

Arbejdet truer lige forude, men du får en uddybning når jeg kommer hjem, hvis ikke en anden bruger kommer først, der står at du kan installere op til 2 GB RAM, at der er 2 slots (stik) at sætte RAM blokke i og at du skal købe DDR PC2700 uden dobbelt RAM, nærmere forklaring følger efter midnat

Fra : EA_HS

Dato : 05-05-09 14:45

Citat
min pc. er meget langsom lige for tiden

en computer kommer ikke ”lige til at mangle mere hukommelse” fra den ene dag til den anden,… det sker langsomt over en længere tidsperiode, (mdr. / år)
(medmindre du for nylig har installeret noget krævende program, spil o.lign. )

hvis den har kørt upåklageligt,.. indtil for nyligt,
er der større chance for at du, bevidst / ubevidst,. har downloadet virus / virus lign. program eller spyware

jeg blev selv for nyligt ”angrebet” af et program ’Privacy Center’ eller bare ’Pcenter’
det installerer sig under c:/ programmer

opfører sig omtrent som du fortæller, (din PC har for lidt hukommelse, !!!) osv.
prøv at søge i google : ’Privacy Center’
der er tilsyneladende mange der har haft ”besøg” på det sidste,
http://dk.pcthreat.com/parasitebyid-7849dk.html

men der er jo mange andre virus / spyware
et godt program til at finde, og slette virus / spyware
er Normann mailware : (tager ca. ½ - 1 time at rense din PC)

kan downloades gratis her :
http://download.cnet.com/Norman-Malware-Cleaner/3000-2144_4-168467.html

hvis du absolut vil proppe flere RAM i din PC,
er der en udmærket guide + video her:
http://www.komputer.dk/hardware

(klik på Ram)

Fra : EA_HS

Dato : 05-05-09 14:52

Upssss.
Hvis du vil install. Normann Mailware,.. klik på : Download Now (34.56MB)

Fra : gwh

Dato : 05-05-09 19:18

Hej EA_HS
Min Pc. er blevet mere og mere langsom henover tid, nogen gange syntes jeg det går meget godt og andre gange venter, og venter jeg, lige som den nu er bygyndt at sige at jeg ikke har mere virtuel hukommelse.
Jeg er faktisk ret sikker på ,at min pc. ikke har pådraget sig dårligdomme, jeg køre kun du kendte pc. scannere som jeg altid har brugt, og min pc. har Norton som jeg scanner med hver uge.
jeg har aldrig nogen former for popups / reklamer. Men jeg kan da godt forsøge mig med Normann, hvis jeg da har nok hukommelse til art downloade den, men det bliver først en gang sent i aften.
Citat
hvis du absolut vil proppe flere RAM i din PC,
er der en udmærket guide + video her:
Det er absolut ikke noget jeg gerne vil, men det kan jeg blive nød til Jeg har kigget på linket, men jeg har jo en bærbar.
mvh. gwh.

Fra : heller22

Dato : 05-05-09 19:26

Jeg har ladet mig fortælle, at Norton AV er et møj-program. Har selv haft det installeret, men det gav en del bøvl. Det blev smidt ud. Så købte jeg Bullguard. Og det funker. Det gør Avg også, så vidt jeg ved.

Det var bare det

Fra : heller22

Dato : 05-05-09 19:35

Citat
Der er Msocache/all. users/900004. 4258 forskellige filer.

Hvor stor er den fil?

Til andre svarere:
Mon det er en MS Office-cache-fil, der er midlertidig og kan slettes?

Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-09 01:43

EA_HS der er kun 256 MB RAM i den computer, det er absolut minimum til en XP, min stationære med XP har det dobbelte og er langsom, den kører bare derud af når jeg har formateret, men glæden varer kun kort, når jeg får installeret opdateringer, antivirus, firewall, billed og office programmer, så er den sløv igen.
Så der er vist ikke nogen tvivl om den bærbare som spørgsmålet drejer sig om, mangler RAM.
Køb ikke noget endnu, vi mangler et par oplysninger, men det kunne være noget lignende det herunder:
Her kommer så et forslag til hvad gwh kan købe, ud fra de oplysninger som Crusials scanner giver, der er plads til 2 RAM blokke, de kan max være på 1 GB, det er bundkortet som ikke kan håndtere større blokke, det må ikke være dual RAM med hukommelse på begge sider og det skal være DDR PC2770, her er så et forslag, sæt en mere blok i med 1 GB, så er du sikret så længe som du kan bruge XP, du kan også vælge at sætte 2 helt nye og nøjagtig ens blokke i, der ville jeg så nøjes med 2 på hver512 MB , køb ikke endnu men se på dem her, det er nok den billigste løsning og det giver dig 1 GB RAM total, du skal så tage den gamle blok ud og sætte 2 nye i:
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=KHX2700K2%2F1G
Det sidste som du citerer er ikke noget som du behøver at bekymre dig om, der står at styresystemet måske ikke kan håndtere store RAM blokke, det er der heller ikke tale om her, det er en fornuftig udvidelse og du støder ikke på nogen loft.
Endelig kan du få en forsmag på at skifte blokkene her: http://www.youtube.com/watch?v=yirNejnzbEM læg mærke til at fyren rører ved noget som er jordforbundet, inden han går i gang, og tager batteriet ud mens operationen står på.
Kender du SIW ? Et gratis program som kan give alle mulige slag oplysninger om det indvendige i din computer: http://www.gtopala.com/ rul ned og klik på den grønne Download SIW knap til højre (multi language version) , det jeg gerne vil vide er: Hvad står der når du klikker på Hardware og på Memory?
Måske får du lyst til at skue låget af og tage et kig på din RAM blok, du behøver ikke være så forsigtig, så længe du kun ser og ikke rører ved noget, læs hvad der står på blokken og skriv det her i spørgsmålet, eller lad SIW finde hvad jeg efterlyser

Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-09 01:49

Bærbare computere bruger typisk SODIMM RAM, er der noget som helst som tyder på at det er den type som sidder i din computer ? Der står ikke noget i noget af det du har oplyst endnu

Fra : gwh

Dato : 06-05-09 03:59

Hej o.v.n. Jeg bliver nød til at vende tilbage til dig, jeg har prøvet at downloade
Citat
multi language version)
men jeg kan ikke finde noget med
Citat
Hardware og på Memory?
jeg får bare en notesblok. Det ser godt nok noget " farligt ud" alt det der du skriver, det tvivler jeg meget på at jeg overhoved kan finde ud af.
Mvh gwh.

Fra : gwh

Dato : 06-05-09 04:50

Hej o.v.n. Jeg fandt det alligevel, jeg har kun skrevet noget af det, så må du se om det er det du skal bruge, jeg kunne ikke tage kopi .
Max Capacaty 3072 Mbyte
Max Memery 2048 Mbyte
Memery Timings 3-3-3-7 cl-rcd-rp-ras
Menery type DOR. pc.2700
Nu skal jeg ind og
Mvh. gwh.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-09 07:58
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-09 10:15

Peet49 af ren nysgerrighed, hvor i spørgsmålet ser du, at det skal være lige nøjagtig en blok som den du viser ? Jeg har læst op og ned og ikke kunnet finde så specifikke oplysninger

Fra : peet49

Dato : 06-05-09 10:24

PC2700 - der kan pc3200 bruges, da de er bagudkompatible. Ovenstående til bærbar, til stationær: http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=55&products_id=610&osCsid=f0e0bff4b98df0b6206e102e44b3a33a

Fra : peet49

Dato : 06-05-09 10:25

o.v.n. 06-05-09 04:50

Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-09 10:34

Jow og dem jeg fandt er også DDR PC2700 men de passer garanteret ikke hvis dem du fandt passer, har en bærbar ALTID 200pin SO-DIMM
Undskyld til spørgeren, at jeg selv øger min viden og fylder din mailboks

Fra : gwh

Dato : 06-05-09 11:25

Hej Det er helt ok, at i sludder lidt om det , så er der jo større chancer for at i kan hjælpe mig
Mvh. gwh.

Fra : peet49

Dato : 06-05-09 11:27

Alle DDR SoDimm er 200pins blokke.

Fra : peet49

Dato : 06-05-09 11:28

Både DDR og DDR2 er 200pins, men passer ikke fysik sammen

Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-09 12:04

Citat
så er der jo større chancer for at i kan hjælpe mig
ingen kan hjælpe uden at få alle oplysninger, jeg meget nødig komme og påstå, at lige nøjagtig den her blok er den du kan bruge, der har peet49 meget mere erfaring.
På youtube filmen ser du hvordan personen lukker op og sætter en RAM blok i sin bærbare, kan du på din computer finde den lille klap med 4 skruer ? Lukke op og læse på blokken hvad der står ? RAM blokken ligger lige nedenunder og er ikke svær at få øje på, den ser nogenlunde ud som den på billedet fra peet49: http://ph-computer.dk//images/corsair%20sodimm.jpg
Hvis du køber den som peet49 linker til, så bør du du tage den gamle blok ud og kun bruge den nye.
Et andet forslag her, det er PC2700 RAM og så kan du lade den gamle blok blive siddende:
http://www.bjweb.dk/shop/default.asp?varenr=215808&f=edbp

Fra : gwh

Dato : 07-05-09 00:27

Hej , jeg kan godt forstå at i snart opgiver mig, jeg er svær at "danse" med , jeg har åbnet en luge,, men jeg kan slet ikke se en sådan grøn en , der der bare en sølv farvet skruet fast og så er der bare stregkoder.
Jeg har så igen været inde på SIW , men kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg leder efter, så har skrevet dette ned, jeg aner ikke om det kan bruges : System slot 1 PCMCIA og TI PC17421 og det her, står under pcen : CM 370/256/40G42/15WT/DCV/LM.
Mvh. gwh

Fra : o.v.n.

Dato : 07-05-09 00:42

Ikke lige noget vi kan bruge til det aktuelle spørgsmål. Blokken behøver ikke være grøn, men størrelse og facon skal gerne ligne, der er sikkert flere små kighuller, er der ikke ? Nogen bærbare gemmer RAMene under tastaturet
Jeg kan slet ikke huske om du har fortalt hvilken bærbar du har

Fra : o.v.n.

Dato : 07-05-09 00:52

Den blok vi leder efter, er ikke skuet fast, den sidder med stikkene ned i en "revne" og holdes på plads af 2 små clips, her er de igen grønne og det er mest almindelig:
http://www.technibble.com/how-to-install-laptop-ram/3/

Fra : gwh

Dato : 07-05-09 01:13

Toshiba Satellite M40X
Mvh. gwh.

Fra : o.v.n.

Dato : 07-05-09 01:45

Jeg tror jeg har fundet et billede af din computer, med bunden i vejret, det er på en tjekkisk side og jeg forstår ikke ret meget, men RAM blokken skal sidde under den mindste klap, der er 2 er der ikke ? En lang og en næsten kvadratisk ? Det er den sidste af dem at blokken er placeret under, der må stå noget med småt under de stregkoder, hvad står der ?

Fra : peet49

Dato : 07-05-09 08:34
Fra : peet49

Dato : 07-05-09 08:36

Det er stadig typen af ram, jeg har henvist til tidligere, du kan bruge SoDimm2700(333) og SoDimm3200(400) til maskinen, og indstallere ialt max. 2 Gb

Fra : gwh

Dato : 07-05-09 12:08

Hej igen, jeg har lige fundet ud af at det fulde navn på min pc. er Toshiba Sattellite M40X-1o5, så nu har jeg fundet denne her annonce, kan jeg bestille denne og sætte i ? det passer godt med det du siger peet49 er det en ok pris ? og kan jeg så bare sætte den i som vist på jeres videoer ?

Dette modul er produceret af Kingston til Toshiba Satellite M40X-105
Varen er på lager og kan leveres omgående - forsendelsen koster Kr. 68,00

Du kan montere 1 moduler i denne computer
Du kan montere 1024 Mb RAM i denne computer

512 MB DDR333 PC2700 SODIMM Kapacitet:512 Mb Information
Teknologi: DDR
Frekvens:333 Mhz Pris ved 1. stk. 310,38 inkl. moms 21 stk. på lager. Leveringstid 1-2 dage

Fra : peet49

Dato : 07-05-09 12:29

Modulet passer, er prisen ok med dig, har jeg ikke en kommentar til det.

Fra : gwh

Dato : 07-05-09 13:07

Ok, men er det nok at jeg vælger en på 512 MB ?
Mvh. gwh.

Fra : o.v.n.

Dato : 07-05-09 13:08

Helt ok, jeg vil så anbefale at beholde den du har og sætte den nye i som suplement.
Eller købe 2 og så tage den gamle ud, for at få en mærkbar udvidelse.
Hvor har du fundet denne vare og beskrivelse?
Har du styr på hvor RAM blokken er gemt på din computer?

Fra : peet49

Dato : 07-05-09 13:15

Personlig ville jeg vælge en på 1Gb, så den også klarer evt. nærte servicepack fra MS

Fra : gwh

Dato : 07-05-09 13:30

Citat
Hvor har du fundet denne vare og beskrivelse?
http://www.memoryx.dk/?gclid=CJ3K4bKOqpoCFQVfFQod6l6R1Q
Citat
Har du styr på hvor RAM blokken er gemt på din computer?

Nej , jeg været inde det rigtige sted, men jeg kan slet ikke finde den , der er kun et sølvblankt folie der er skruet og limet på der hvor den skulle være og jeg har prøvet at løsne den lidt og jeg kan ikke se at der er noget sat i det lange stik, den anden side se ud som den skal og er til at sætte et nyt ram i, så det må jeg jo bare gøre .
Citat
Personlig ville jeg vælge en på 1Gb, så den også klarer evt. nærte servicepack fra MS
vil det så sige at jeg skal tage det kort ud som jeg altså ikke kan finde , eller kan jeg sætte det i, uden at det bliver for mege ram til min pc. ?
Mvh. gwh

Fra : peet49

Dato : 07-05-09 13:44

Du får ikke for meget ram med 1Gb samt den "indbyggede"

Fra : o.v.n.

Dato : 07-05-09 14:32

Du får ikke for meget RAM, din computer kan håndtere op til 2 GB total.
hivs du er helt på herrens mark, og gerne vil gøre det selv, så er der en mulighed for at lade os kigge med, tag nogle billeder, så detaljerede som mulig og gerne flere, læg dem på http://www.peecee.dk : og smid et link her i spørgsmålet

Fra : gwh

Dato : 07-05-09 19:14

Citat
tag nogle billeder, så detaljerede som mulig og gerne flere, læg dem på http://www.peecee.dk : og smid et link her i spørgsmålet
Det var da smart, jeg skal lige høre, jeg behøver "bare" at sætte den nye ram i det ledige stik ikke ?
Uden at tage den gamle ud ?
Jeg vender tilbage og lukker spørgsmålet, når jeg får købt og installeret, så kan jeg lige skrive hvordan det går, eller råbe på mere hjælp.
Mvh. gwh.

Fra : gwh

Dato : 07-05-09 21:23

Citat
PNY Bærbar hukommelse 1 Gb DDR 333 MHz SO-DIMM PC2700 (S1GBN16T333N-SB)

Denne er 200kr. billigere er det evt. en jeg kan bruge ?
Mvh. gwh,

Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 00:47

Citat
Det var da smart, jeg skal lige høre, jeg behøver "bare" at sætte den nye ram i det ledige stik ikke ?
Uden at tage den gamle ud ?
forslaget om at lægge billede op, var ment som et forslag til at lade os andre se med, du virkede ikke som om du helt vidste hvad der er under klappen under computeren, et tydelig billede at computer med åben klap, så kunne en anden måske hjælpe med at fortælle hvad der er i hullet, det er slet ikke nødvendig nu du har fundet den rette åbning, du ser bare Youtube filmen et par gange mere og sætter så din nyindkøbte RAM blok i
og til spørgsmålet: Jow hvis begge blokke er PC2700 så vil de spille fint sammen, ellers bør du ikke blande

Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 00:58

Der er sikkert en grund til at den du nu har fundet er billigere, Kingston går man ikke fejl af og jeg vil godt betale lidt ekstra for at have livstids garanti på hukommelsen:
http://www.memoryx.dk/shop.aspx?id=1024333&mid=8807

Fra : gwh

Dato : 16-05-09 09:59

Hej så er jer tilbage, Jeg har fået sat 1 GB. ram i nu OG OG OG, NU køre den MEGET hurtigere, lige meget, hvad jeg gør, så knalder det bare op på skærmen, hvor er jeg bare glad for, at jeg ikke mere skal side og vente en halv dag på at der skete noget. Tak for hjælpen med at finde den rigtige ram jeg skulle købe og opskriften med at sætte den i , så var det jo nemt at gøre det.
Jeg har dog stadig et MEGET overfyldt drev C , og det er TOTALT fyldt op med Windows program/ programudvidelser af Windows servicepak uninstall, ufattelig meget af NAVN : reg ( tal ) aller på 8 KB. fil ,med det samme kl. og dato.
Der er også rigtig meget på mappe C:\I386, er det ikke harddisk ?
Jeg har prøvet at overføre billeder til disk. og slettet billeder og musik , men jeg havde ikke så meget, at det gjore den store forskel , faktisk har jeg slet ikke så meget at ligge på min pc, tilgængæld er der hele tiden nye opdateringer.
Mvh. gwh.

Fra : heller22

Dato : 16-05-09 10:25

UPS! Jeg svarede lige på dit andet indlæg (om point). Havde ikke lige set, at du har købt nye ram .

Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-09 18:14

Godt der blev mere fart på maskinen jeg ikke rigtig om forslaget her er noget at komme med din computer er sikkert overfyldt, men TweakNow kan give dig et billede af hvad der fylder og hvor det er placeret, du skal være obs. på at der kan være flere drev på en harddisk, men det lyder mere end usandsynlig at du skulle have mere en end en harddisk, men se selv efter: http://www.kandu.dk/Tip19500.aspx
Når du klikker på linjen Disk Usage Analyzer, så skal du også klikke på knappen Scan Drive for at få resultatet

Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-09 18:16

Det er et forslag til hjælp, hvis du er usikker på hvilke mapper som fylder mest, så kan du jo flytte noget eller hele indholdet over på et andet drev, måske et eksternt drev

Fra : peet49

Dato : 17-05-09 08:43

Husk at ændre sidefilen, så den passer til de fysiske ram.

Fra : gwh

Dato : 17-05-09 16:07

[CITAT] Husk at ændre sidefilen, så den passer til de fysiske ram. jeg har sat den til 1024 og 1500 , hvad er det bedste at sætte den til ?
Mvh. gwh.

Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 17:28

Det bedste som er anbefalet tidligere, er cirka 2-2,5 gange installeret RAM, minimum og maximum mår gerne være lige store, du har sat en blok på 1GB i + den gamle 256MB så du skal sådan cirka op på 1300MB måske lidt højere.
C:\I386 er ikke en harddisk, navnet siger at I386 ligger på C drevet, du har sandsynligvis mange I386 mapper, de indeholder filer til hele filstukturen i din Windows installation, som vi så kan regne ud er 32 bit.
C:\I386 mapperne skal blive hvor de er, ellers har du en ubrugelig computer, det er billeder - musik - videoer - dokumenter med mere, som du selv har oprettet der kan flyttes

Fra : gwh

Dato : 17-05-09 19:25

Citat
C:\I386 mapperne skal blive hvor de er, ellers har du en ubrugelig computer, det er billeder - musik - videoer - dokumenter med mere, som du selv har oprettet der kan flyttes
Jeg har bare ikke noget ,jeg kan flytte, jeg har brugt den scanner du anbefalede o.v.n. der er på C drev Programmer 3,1 MB og Windows 5,2 GB. det er de største alle billeder og musik har jeg ikke noget af ej heller film. Jeg har flyttet Norton og Picasa over i D drev det gav heller ikke meget mere plads. Jeg sætter sidefil tal lidt mere op, Tak.
Mvh. gwh.

Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 19:34

Jeg tror du har plads nok med de oplysninger du giver, eller en mikro mini harddisk, et eller andet er måske fejl fortolket undervejs hos mig er det Documents and settings som fylder vildt meget 31GB det ville give plads på drevet, hvis jeg flyttede dem

Fra : gwh

Dato : 17-05-09 19:41

Hej o.v.n. Der er på c drev ledig plads 5,95 GB og plads ialt 18,6 GB.
Alt jeg downloader af scannere og andet kan jeg så sætte ind på D drev fremover ?
Mvh. gwh

Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 19:54

Måske eller endnu bedre, udvide drev C, hvor stor harddisk har du ?

Fra : gwh

Dato : 17-05-09 21:38

Citat
udvide drev C, hvor stor harddisk har du ?

Det aner jeg ikke, jeg kan nok se det inde på SIW, hvis jeg ved hvor jeg skal de efter det ? , men kan det være 512 ?
Mvh. gwh.

Fra : heller22

Dato : 17-05-09 21:53

Du skal gå i stifinder (højreklik på start nede til venstre) og højreklikke på C: Klik derefter på egenskaber forneden. Så vil du se, hvor lille/stor din harddisk er

Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 21:53

Prøv at højre klikke på Denne computer og klik på Adminstrer, derinde kan du til venstre finde Diskhåndtering, klik på den, du skal ikke foretage dig noget, bare se hvor store dine drev er bagefter kan du tage stilling til om du vil skubbe lidt til drevene: http://www.kandu.dk/Tip19108.aspx
og link til den rettede guide, den i tippet blev slettet, nogen kunne ikke læse den: http://peecee.dk/upload/view/151336

Fra : heller22

Dato : 17-05-09 22:05

Citat
[...]

Dette er tidligere svar fra gwh. o.v.n. - hvad er mon det, der er på d-drevet?

Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 22:33

Installations filer til MS Office 2003: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=825933#appliesto
de kan slettes og drevet bruges til system mappen Dokumenter
http://support.microsoft.com/kb/310147/da
det bruger jeg, så er mappen uberørt efter en eventuel formatering og geninstallation af Windows

Fra : heller22

Dato : 17-05-09 22:43

Kære o.v.n. Det ku du godt have svaret på noget før. For jeg spurgte om det allerede d. 5 kl. 19.35. bare lidt.

Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 23:02

Undskyld den havde jeg overset

Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-09 23:05

Er det her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=135461#1547390
nu ved du hvordan du viser et tidligere indlæg

Fra : heller22

Dato : 17-05-09 23:16

Det ved jeg da godt. Men jeg syntes lige, at du skulle skrålle lidt . Og undskyldningen modtaget i højt humør .

Fra : gwh

Dato : 18-05-09 00:09

Citat
de kan slettes og drevet bruges til system mappen Dokumenter

Hvad er opskriften på at flytte mappen Dokumenter/ datacom til D drev
Mvh.gwh.

Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-09 00:30

Det står i linket som du glemte at klikke på
http://support.microsoft.com/kb/310147/da
eksemplet er netop at flytte mappen til drev D

Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-09 00:33

Hvis du flytter mappen med dine ting og sager, så pas på hvis du nyinstallerer Windows og vil flytte mappen igen, giv den gamle mappe et andet navn først, ellers overskrives den med den nye Dokumenter som er TOM, gæt hvorfor jeg advarer

Fra : gwh

Dato : 18-05-09 12:35

Citat
Det står i linket som du glemte at klikke på
http://support.microsoft.com/kb/310147/da
eksemplet er netop at flytte mappen til drev D

Nåår der havde jeg været inde, men det ser lige lovlig avanceret ud til , at jeg lige nu tør begynde på den omplacering. For hvis det sker fejl for mig, er jeg da godt nok helt på herrens mark.
Mvh. gwh.

Fra : heller22

Dato : 18-05-09 12:38

Kære gwh.
Nu kan jeg altså ikke dy mig
Citat
er jeg da godt nok helt på herrens mark.
. Der har du da været et stykke tid nu, med de problemer du har med din pc .

Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-09 12:41

Det gør der ikke højreklik på Dokumenter - klik på Egenskaber - klik på Flyt - klik på + ud for Denne computer - marker det drev (D) du vil have mappen på - Anvend og Ok - bare lige sådan
du mærker ingen ændringer, mappen åbner som sædvanlig, den er bare flyttet over på D drevet nu

Fra : gwh

Dato : 18-05-09 12:46

Citat
Der har du da været et stykke tid nu, med de problemer du har med din pc

Ja du har helt ret, jeg ved godt jeg er en til pc, og at i allesammen gør alt i overhoved kan for at hjælpe mig, men der er ingen tvivl om at jeg sagtens kan rode mig meget længere ud på herrens mark, så jeg slet ikke kan finde hjem igen.
Mvh. gwh.

Fra : heller22

Dato : 18-05-09 12:48

Der er bare lige det lille minus ved at flytte Dokument-mappen og underliggende mapper, at næste gang der downloades noget, SKAL man huske selv at dirigere det downloadede til det nye sted, hvor Dokumenter mm ligger . Jeg flyttede mappen i nat uden problemer, men da jeg hentede en musikfil, blev der oprettet en ny Dokument-mappe mm, hvor den "gamle" havde været

MKH

Fra : gwh

Dato : 18-05-09 12:49

Ok. o.v.n din opskrift ser lidt mere overskuelig ud, jeg vil forsøge mig med det i sent i aften, hvor jeg har lidt mere tid, jeg skal snart på arbejde.
Mvh. gwh.

Fra : heller22

Dato : 18-05-09 12:49

Jamen sødeste gwh - så skal du skisme holdes i kort snor . MKH

Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-09 13:00

Citat
Der er bare lige det lille minus ved at flytte Dokument-mappen og underliggende mapper, at næste gang der downloades noget, SKAL man huske selv at dirigere det downloadede til det nye sted
nu er du længere ude på herrens mark end gwh heller22 det passer simpelhen ikke det du påstår, gwh vil ikke mærke nogen som helst ændring ved at flytte system mappen Dokumenter med indhold (mapperne Musik, Billeder og andre)

Fra : heller22

Dato : 18-05-09 15:16

For 5 minutter siden slettede jeg Dokumenter\Musik + Dokumenter\vVideoer\RealPlayer Downloads i Stifinder. Derefter "op" på YouTube for at hente t par musikvideoer. Og VUPTI, hvad tror du lige blev oprettet igen? Mapper med samme navn, som jeg lige havde slettet

Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-09 01:14

Citat
For 5 minutter siden slettede jeg Dokumenter\Musik
jeg tror ikke heller22 har forstået mit forslag men håber gwh har
jeg har ski da aldrig foreslået nogen at slette nogen mapper læs og forstå!

Fra : Manse9933

Dato : 19-05-09 05:35

Fra : gwh

Dato : 19-05-09 13:02

Hej Så har jeg fulgt din opskrift o.v.n. Men jeg har ikke fået mere plads, det er det samme,men der en masse der er blevet med lyseblå skrift på C drevet mærkeligt nok er der heller ikke øget forbrug på D drevet, så jeg må nok opgive det her , det er jeg en for stor en til.
Mvh. gwh.

Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-09 14:26

Nej du må ikke give op, prøv lige at højre klikke på Dokumenter, klik på Egenskaber, klik på Find placering, hvad står der oppe øverst i adresse linjen? Står der: C:\Documents and Settings\gwh eller står D foran kolon? Hvis der står D så er mappen på D og du har bare ikke ret meget i den, hvis der står C forrest, så prøver vi igen vent til jeg kommer fra arbejde, det skal nok lykkes

Fra : heller22

Dato : 19-05-09 18:21

O.v.n. Jeg har gjort præcis, som du har anbefalet. Dokumenter mm. er flyttet fra Dokumenter og Stettings mm. Og ligger nu på: C:\Dokumenter. . Det er når jeg bruger Realplayer til at hente småvideoer fra Youtube, at Realplayer opretter Dokumenter mm igen under Dokumenter og Settings mm. Det var for at tjække, om dette var rigtigt, at jeg slettede, hentede ny AFH-video og så fandt, at mappen var oprettet igen. Så fat det dog. . Hvad med at prøve det selv, hvis du ikke tror mig . Så kan vi alle 3 mødes langt ude på herrens mark .

Fra : peet49

Dato : 19-05-09 18:29

Jeg har også dokumenter på et andet drev som C:\ det er der ingen problemer i.

Fra : gwh

Dato : 20-05-09 00:27

Hej Jeg har kun fået mit Billede program Pisasa over på D drev. så der er åbenbart ikke andet der kan flyttes over.
Mvh. gwh.

Fra : heller22

Dato : 20-05-09 00:36

Hej gwh.

De programmer, du har installeret på C: kan du da afinstallere. Og så kan du installere dem på drev d: (Altså hvis du har den på cd-ere eller andet)

Fra : heller22

Dato : 20-05-09 00:39

Citat
drev d: (Altså hvis du har den på cd-ere eller andet)
. Mit tastatur driller

drev D: (Altså hvis du har DEM på o.s.v.)

Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-09 00:49

Citat
Hvad med at prøve det selv
jeg har selvfølgelig selv min Dokument mappe på et andet drev, eller rettere: Påå en andet drev på en anden harddisk alle programmer der som standard er sat til at gemme i Dokmenter eller en af undermapperene (Billeder - Musik) finder automatisk dokument mappen, Windows henviser jo til den, programmet CDex som er et program til at rippe CDer, opretter selv en mappe til at gemme den rippede musik i, den oprettes selvfølgelig inde i Dokumenter som er på en anden harddisk end den Windows er på.
Nu vil jeg lige læse hvad der er sket på Kandu siden jeg tog på arbejde, bagefter går jeg ind og starter den computer med de to harddiske, flytter Dokumenter tilbage til drev C, bagefter flytter jeg den over på det andet drev og tager skærmbilleder undervejs, så kan i se hvordan, selvfølgelig kan mappen med indhold flyttes, masser af computer brugere benytter den mulighed, så er Dokumenter med indhold fuldstændig uberørt at C drevet bliver formateret, og det giver også ekstra plads på drev C

Fra : heller22

Dato : 20-05-09 01:01

Undskyld til gwg, men jeg SKAL lige sige noget til o.v.n. JEG HAR FATTET, HVORDAN MAPPEN DOKUMENTER FLYTTES. JEG HAR FLYTTET DEN. NÅR JEG GEMMER ET NYT DOK. FX FRA WORD, BLIVER DET GEMT PÅ DET NYE STED. O.S.V. DET ER BARE DOWNLOADS MED REALPLAYER, DER LAVER FIS MED MIG

Forstår du mig nu o.v.n.?

Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-09 01:11

Så smid da det skod program ad H..... til alle andre programmer kan godt finde ud af at mappen er flyttet, det er registreringer i Windows som viser vejen til mappen

Fra : heller22

Dato : 20-05-09 01:17

Sorry gwh at jeg kaldte dig gwg

Fra : heller22

Dato : 20-05-09 01:21

Hvad hulen skal jeg så bruge til at hente hjemmevideoer m.m. med på Youtube? (Har du prøvet Realplayer, for at se, at det ikke er mig, der er på herrens mark?)

Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-09 13:23

Du beder vel selv Real Player om at gemme på C drev, ikke så underlige at den opretter en mappe så.
Det er flere år siden at vi andre på Kandu fandt ud af at bruge YoutubeDownloader
http://youtubedownload.altervista.org/

Fra : heller22

Dato : 22-05-09 09:31

Jamen, jeg er jo også (som Refi siger) bagud. Er der virkelig noget der hedder youtubedownload .

(Jeg har bedt skodprogrammet Realplayer om at gemme på det nye sted )

God weekend . Og hvor mon gwh er blevet af?

Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-09 11:35

gwh er sikkert taget på lang weekend eller vi har fået gwh til at pille så meget at computeren ikke kan bruges men det tror jeg nu ikke det er sikkert første forslag

Fra : heller22

Dato : 22-05-09 14:58

Lad os da håbe, at gwh bare er på lang-weekend-ferie, med masser af , for at blive fyldt op med en masse energi og .

Og gwh: Har du prøvet at hente og at installere og køre Revo Uninstaller?

http://www.snapfiles.com/get/revouninstaller.html

Bare et nyt forslag til fjernelse af eventuelle ubrugelige ting og sager på din lille harddisk

Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-09 16:09

Citat
Bare et nyt forslag til fjernelse af eventuelle ubrugelige ting og sager på din lille harddisk
jeg har XTweak: http://www.daoisoft.com/ og TweakNow, behøver ikke mere eller andet

Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-09 16:11

Øv først nu så jeg bemærkningen er til gwh, men gwh har allerede TweakNow og behøver ikke fylde flere programmer på sin lille harddisk

Fra : heller22

Dato : 22-05-09 16:32

Jow jow, det går da helt godt . Og jeg havde overset, at gwh har TweakNow .

Fra : gwh

Dato : 24-05-09 21:22

Hej Så er jeg er her igen Jeg har lige prøvet at tage den her ned og downloadet den til C drev
Citat
jeg har XTweak: http://www.daoisoft.com.
og der har jeg slettet det den fandt, uden jeg fik flere problemer, men jeg fik heller ikke mere plads på C drevet, jeg må nok bare klare mig det plads der nu engang er og så bare bruge C drevet når jeg skal have noget downloadet.
Mvh. gwh.

Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-09 21:26

Citat
så bare bruge C drevet når jeg skal have noget downloadet
mange programmer - måske de fleste, kan indstilles til at DU bestemmer hvor det hentede skal gemmes, så du behøver ikke fylde mere på det overfyldte C drev, end der allered er

Fra : heller22

Dato : 24-05-09 21:46

Citat
bare bruge C drevet når jeg skal have noget downloadet
Hej igen gwh. Du mener da d-drevet, ik? . Sig nu JA, for så driller vi o.v.n. lidt

Fra : gwh

Dato : 24-05-09 21:50

Tak for hjælpen til jer alle og fortvivl ikke, der skal nok komme flere spørgsmål fra mig så glæd jer bare Jeg er i hvertfald for jeres hjælp, denne gang fik jeg mere ram på min pc. det kunne kun lade sig gøre for mig, med jeres gode hjælp, og det er bare skønt at pcen, er blevet meget hurtigere og jeg har ikke haft den der popup med vitsuel hukommelse siden ( håber ikke den kommer mere )
Der er pont på vej til dig o.v.n. du har hjulpet meget , heller22 du får også lidt point som tak.
Peet49 takkes også for "ram hjælp" og lukker denne gang spørgsmålet.
Mvh. gwh.

Fra : heller22

Dato : 24-05-09 21:55

Hejsa og tak for det. Jeg har lige læst hele "føljetongen" igennem. Skønt læsning. Og o.v.n. er en herlig hjælper og du en herlig spørger. Så det var sjovt

Ha det godt og køb forresten en extern harddisk

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 24-05-09 22:09

Tak for svaret peet49. og