Kan ikke instalere I.E. 7
Fra : o.v.n.
Vist : 785 gange
151 point
Dato : 21-04-07 00:04

Som der står i overskriften, jeg kan ikke instalere nyeste Microsoft browser, jeg har besøgt denne side: http://support.microsoft.com/kb/917925 og som de foreslår, set i loggen den ser sådan ud:
Citat
[ie7.log]
1.372: ================================================================================
1.372: 2007/04/20 23:44:45.399 (local)
1.372: g:\f68ea3848906d40172691d2ea3e2b2\update\update.exe (version 6.2.29.0)
1.392: Hotfix started with following command line: /quiet /norestart /er /log:C:\WINDOWS
7.270: IECUSTOM: Scanning for proper registry permissions...
8.332: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.xaml
8.332: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.xbap
8.332: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.xps
9.644: IECUSTOM: Scanning for proper registry permissions...
10.545: IECUSTOM: Scanning for proper registry permissions...
11.506: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.xaml
11.506: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.xbap
11.506: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.xps
11.827: IECUSTOM: Backing up registry permissions...
11.857: IECUSTOM: Finished backing up registry permissions...
11.857: IECUSTOM: Setting new registry permissions...
11.887: IECUSTOM: Unable to clear DACLs HKCR\.xps
11.887: IECUSTOM: Finished setting new registry permissions...
11.887: IECUSTOM: An error occured verifying registry permissions. ERROR: 0x80070534
11.887: DoInstallation: CustomizeCall Failed: 0x3f5
11.887: IECUSTOM: Restoring registry permissions...
11.897: IECUSTOM: Finished restoring registry permissions...
11.907: Konfigurationsdatabasenøglen kunne ikke skrives.
11.917: Installationen af Internet Explorer 7 blev ikke fuldført.
11.917: Update.exe extended error code = 0x3f5

Og jeg fatter stadig ikke en pind, er der en venlig Kandu bruger som vil forklare det så selv jeg forstår, min antivirus var deaktiveret så det er ikke den

Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-07 00:28

Ser ind i morgen, om der er nogen forståelige forklaringer jeg ville ellers ilge være med på noderne med 7eren, men kan den ikke indstaleres, bruger jeg bare Firefox som jeg plejer bruger alligevel kun Internet Explorer når skal i banken

Fra : disken

Dato : 21-04-07 08:18

Har du en ''lovlig'' xp, går ud fra det, ellers var du sikkert ikke kommet
længere end installering.

Mener at have hørt/ læst at den Engelske udgave skulle virke.
Ellers kan du hente en her.
http://www.softwarepatch.com/windows/internet-explorer7.html

Fra : Qualiman

Dato : 21-04-07 08:38

Det er rigtigt at den engelske virker - den forklaring jeg har fået er at mange af MS programmer laves med en engelsk kerne - hvorefter dansk svensk etc bygges ovenpå.

Du kan gå ind og prøve med den engelske version det virkede for mig

Fra : tedd

Dato : 21-04-07 08:43

Prøv at deaktivere dine sikkerhedsprogrammer (firewall, av og antispy etc.)før du installerer.

Fra : bjarnebr

Dato : 21-04-07 08:47

Citat
Mener at have hørt/ læst at den Engelske udgave skulle virke.

Det virkede ikke for mig, jeg kunne ikke få lov til at installere IE7

Fra : bjarnebr

Dato : 21-04-07 08:48

Glemte at skrive at jeg har prøvet både den engelske og den danske udgave

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 151 point
Dato : 21-04-07 08:55

Du kan prøve at gå ned i denne nøgle i regedit>

HKEY_CLASSES_ROOT\
Find under nøglerne>
.ps<det kan være det måske er nok at give fuld kontrol til denne.
.xaml

.xbap

.xps
højreklik på dem>tilladelser,og giv dig selv fuld kontrol,
som jeg ser det er det et administrator ptoblem på en fler bruger pc,flere kontoer.

Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 08:56

altid vigtigt med browser opdatering>
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=103406#1153948

Fra : disken

Dato : 21-04-07 09:05

Citat
Det virkede ikke for mig, jeg kunne ikke få lov til at installere IE7

Så er det ikke en ægte xp.
Men det kan da hurtig klares.

Fra : miritdk

Dato : 21-04-07 11:11

blot en tanke der strejfede mig - det er vel ikke sådan at du bruger avorax shield og den blokerer for dig ???

Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-07 11:45

Jeg bruger Arovax, glemte at fortælle Arovax var lukket og antivirus slået fra, jeg vil prøve forslaget fra Mamse9933 føe jeg prøver den engelske udgave, og ja XP er lovlig indkøbt skal jeg også slå firewallen fra, det gør jeg ikke uden at hive skikket af væggen først, så må jeg håbe instalationen er hentet og at netforbindelse ikke nødvendig, jeg har haft version 7 på maskinen, det var en beta og jeg smad den ret hurtig ud igen, men der var ingen problemer med at instalere den gang

Fra : disken

Dato : 21-04-07 11:53

Din firewall skal have/give tilladelse til at der bliver sniffet til din maskine.
OGSÅ under installationen.

Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-07 11:58

Altså bliver den ikke slået fra, tilladelser giver jeg hen ad vejen, jeg smutter nogle timer det er weekend indkøbene som skal overståes

Fra : miritdk

Dato : 21-04-07 12:48

jeg havde også problemer med at installere første gang - anden gang var ikke ok - så smed den ud - derpå sørgede jeg for at hente alle opdateringer fra windows update først - venten en dags tid ca - og kunne så installere uden problemer. (her havde jeg alt slået fra der kunne forhindre installationen - også firewallen)

Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-07 20:00

Det er ikke en fler bruger PC, jeg er ene bruger og administrator, jeg har set efter og konstanteret at jeg har fuld kontrol over nøglerne som Manse9933 skriver, har lige prøvet at instalere den engelske vesion, samme resultat det er nu en af jer skal komme med løsningen, ellers annulere jeg, og løsningen er ikke at lukke firewallen for det gør jeg ikke med netlednig i

Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 20:07

har systemet fuld kontrol?

Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-07 20:11

Citat
har systemet fuld kontrol?
mere-mere-hvad for et system

Fra : disken

Dato : 21-04-07 20:12

Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 20:43

mere-mere-hvad for et system<
i de omtalte reg nøglel markerer du system og ser om der er flueben i> fuld kontrol

Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 20:43

-l+g

Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-07 21:14

Der er fuld kontrol i alle felter

Fra : miritdk

Dato : 21-04-07 21:33

http://www.kandu.dk/spg98189.aspx her lykkedes det da

Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-07 21:42

Men det lykkes ikke for mig nu må Microsoft til at tage sig sammen og få lavet en browser som kan instaleres uden problemer, jeg har prøvet fra flere vinkler også logget på som administrator i fejlsikret, det kunne heller ikke lade sig gøre, jeg bruger version 6 til de opgaver der kræver I:E. og bruger Firefox til resten

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-07 21:47

Tak for hjælpen Manse9933. det er ikke din skyld at jeg ikke kan instalere, tak for kræfterne du lagde i forsøget, jeg har indtil videre opgivet, og skjul 7eren i Windows update, de brokker sig over at jeg har skjult en "vigtig opdatering" men når opdateringen ikke kan gennemføres, så kan de rende og hoppe

Fra : miritdk

Dato : 21-04-07 21:48

har ms et hotfix mod fejl 40 ??

Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-07 22:06

miritdk

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-07 05:51

Det skal du ikke være ked af,jeg syntes at min surfning blev langsommere med IE7 og prøvede her forleden dag at gå tilbage til IE6 og sørme om hastigheden af side loade ikke blev gevaldig hurtigere,så jeg beholder IE6 med
Avant overbygning,indtil Microblød tvinger mig til at bruge IE7,der kommer nok en dag hvor de ikke understøtter
sikkerheds opdateringer til IE6,som de plejer når de laver noget nyt og vil tvinge folk til at makke ret.
Sikkerheden i IE7 har jeg kunne leve uden i mange år uden problemer,dem og deres pishing filter,snus til
folks adfærd og tjen kassen

Manse9933

Du har følgende muligheder