/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE7 installering
Fra : pinds
Vist : 2941 gange
200 point
Dato : 26-12-06 20:42

Hej
Har downloaded ie7 på dansk, men kan ikke installere. Får meddelelse at ie ikke kan installeres lige før installering er færdig. Er tilsyneladende noget med at skrive til registrerinsdatabasen. Har fulgt den anvisning fra microsoft der fortæller hvad man skal gøre i sådan tilfælde, men kan ikke finde nogen steder hvor der ikke er givet tilladelse til at administrator kan skrive i basen
Her er den log der skrives
[[ie7.log]
0.765: ================================================================================
0.765: 2006/12/23 18:59:19.703 (local)
0.765: c:\fbad14354cd4aa15f48f5ce8\update\update.exe (version 6.2.29.0)
0.796: Hotfix started with following command line: /quiet /norestart /er /log:C:\WINDOWS
5.359: IECUSTOM: Scanning for proper registry permissions...
5.671: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.application
5.671: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.prf
6.156: IECUSTOM: Scanning for proper registry permissions...
6.468: IECUSTOM: Scanning for proper registry permissions...
6.734: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.application
6.734: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.prf
6.828: IECUSTOM: Backing up registry permissions...
6.875: IECUSTOM: Finished backing up registry permissions...
6.875: IECUSTOM: Setting new registry permissions...
6.875: IECUSTOM: Unable to clear DACLs HKCR\.prf
6.875: IECUSTOM: Finished setting new registry permissions...
6.875: IECUSTOM: An error occured verifying registry permissions. ERROR: 0x80070534
6.875: DoInstallation: CustomizeCall Failed: 0x3f5
6.906: IECUSTOM: Restoring registry permissions...
6.906: IECUSTOM: Finished restoring registry permissions...
6.921: Konfigurationsdatabasenøglen kunne ikke skrives.
6.937: Installationen af Internet Explorer 7 blev ikke fuldført.
6.937: Update.exe extended error code = 0x3f5

Kan heller ikke installere det lille program der gør at windows kan vise raw filer. Derimod har jeg prøvet at installere program der ikke var fra microsoft, og her var ingen problem.

Har ikke været i registreringsdatabasen. Men har renset med regcleaner fornylig.

Hjælp søges

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-12-06 21:08

UÆGTE - XP.

Ellers lad din FIREWALL få fri adgang til nettet.

Eller har du en XP med SP 2, ellers opgiv det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-06 21:09

Ulovlig XP

Eller hvad !!!!!!

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 26-12-06 21:13

Det er en ægte xp (selvfølgelig)

Lukker firewall ( som anvist af microsoft )

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 26-12-06 21:14

og jeg har installeret sp2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-06 21:31

Citat
Ind5.359: IECUSTOM: Scanning for proper registry permissions...
5.671: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.application
5.671: IECUSTOM: Unwriteable key HKCR\.prf

Så kan det der undre - den forsøger endda 2 gange

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-06 21:38

Har du Spybot installeret ??????

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 26-12-06 21:45

Hvad er det der kan undre. Ved ikke hvad det der betyder. Hvis det er fordi det er uægte windows er det noget sludder. Pc er købt med windows og har før installeret microsoft. Tro slet ikke jeg ville kunne hente ie med uægte xp. Der udover undersøges det i starten af installeringen om det er uægte xp.
Det er jo også et problem som microsoft selv kender og forsøger at hjælpe med,

Ja jeg har spybot installeret, men en ældre version som ikke er brugt et stykke tid og som ikke vil lade sig opgradere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-06 21:48

Slå den fra - og også hvis du har andre der "beskytter" din reg.base......

IE7 kan ikke komme til at ændre din regbase på grund af det.....

Og det skal den....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-06 21:49

PS.....

Tror da på at din version er ægte når du siger det......

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 26-12-06 22:33

Har afinstalleret spybot

deaktiveret virus og firewall program hjælper ikke.

Hvad med system gendannelse.? ændrer den også på reg. basen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-06 22:58

Ja i aller højeste grad

Men har du ikke installeret noget for nyligt er det da et forsøg værd - og derefter prøve igen.....

Du sletter IKKE noget ved at gendanne, du får højst lidt kludder i programmer der er installeret EFTER gendannelsestidspunktet du vælger

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 26-12-06 23:30

det går da godt nok godt. Har forsøgt 2 gendannelser, forskellige tider. Kan ikke lade sig gøre.

Har listet mig ind i reg. basen for at tjekke tilladelser efter microsoft anvisninger.
HKCR\.application var der ikke givet nogen tilladelser til. Jeg gav administrator tilladelse. hjalp ikke. Jeg kan ikke lige se der mangler andre steder, men der en en ukendt bruger ved HKCC, som dog kun har læse tilladelse. Kan der have været uventet besøg i basen?????
Her er adressen hvor microsoft skriver hvad man skal gøre hvis du vil se
http://support.microsoft.com/kb/917925

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-06 23:39

Ja - så er jeg tør for ideer lige i øjeblikket......

Men trøst dig med du er ikke den eneste - der er tilsyneladende mange med problemer....

De fleste problemer er relateret til programmer der blokerer for IE7 muligheder for at skrive i regbasen - andre er relateret til at der er "flere" brugere på computeren....

Jeg ville vente lidt med at installere til de får rettet de værste fejl - det sker nok rimeligt hurtigt...

Sorry det ikke hjalp

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-12-06 23:42

Sikkert et MEGET dumt spørgsmål =
men har du sat den til at hente opdateringer
du skal have - en DOWNLOAD, der hedder
GEUINE og så kan min lille ehjerne ikke mere, men har du ikke
den glem ALT om opdatringer.

Men gør din XP lovlig FØRST...................

Eller er der flere der ikke kan FATTE det, ''lille'' problem
Skriv til Bil Gates - eller smid en PM til mig, og din XP er lovlig,
tager 5 sekunder-

SORRY for dem der skal til at tjene, PÅ EN VISTA______U-P-S

Glemte denne

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 26-12-06 23:46

"disken"

GÅ I SENG - DEN KALDER PÅ DIG..............

Godkendelse af svar
Fra : pinds

Dato : 27-12-06 00:00

Tak for svaret refi.
Ja nu er det sgu kige før jeg bliver små mobset på dem der ikke tror på at det er en ægte xp.

og dem der ikke tror min min maskine er helt opdateret &/%%%&.

MEN kære venner. Problemet er løst. Jeg fandt ud af at der manglede en tilladerse i HKCR. Her manglede tilladelse til administrator. Da den var givet gik installeringen glat.
SÅ ER VI VIST UDE OVER SNOKKEN OM KOPI ELLER ÆGTE.!!!!!

Og Refi du har ret. Sengen kalder.
Du får pointene, for havde du ikke påstået det var en kopi var jeg nok ikke blevet så sur jeg havde våvet mig ind i reg. basen. Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-06 00:18

Selv tak - godt det lykkedes til sidst.....

Men det kan ikke være rigtigt at maan skal ind og rode i regbasen for at installere IE7 - men det bliver vel bedre med tiden

Kommentar
Fra : mbhl

Dato : 23-01-07 08:27

Hvad vil det sige at lave tilladelse til administrator i HKCR?

Kommentar
Fra : truffaut

Dato : 12-08-08 20:45

Jeg har præcis samme problem, hvordan finder man ind til der hvor man kan lave tilladelse til administrator i HKCR?