Springende cursor/musemarkør
Fra : madsbs
Vist : 1153 gange
200 point
Dato : 20-02-07 12:30

Kan se både på Kandu og i andre fora, at der er en del folk, som har problemer med, at cursoren og musemarkøren springer vilkårligt rundt i en tekst, man er ved at skrive - og i nogle tilfælde også fra ét felt til et andet. Problemet opstår både med og uden tilsluttet mus (ikke batteridrevet), og sker i forbindelse med inddatering af tekst både i Windows Mail, MS office 2007 (Home & Student) i html-forms osv. osv.

Der er tale om en notebook (Zepto 6515) købt for få uger siden med Vista Ultimate (32bit).

Der er i forvejen en del drivere der ikke er klar til Vista. Kan det være driveren til mit touchpad, der tilsyneladende kører på en ren PS/2 muse-driver(!), der også forstyrrer cursoren, så en opdatering til en Synaptics Vista32-driver vil virke (når den kommer til Zeptos maskiner), eller er der større sandsynlighed for at det er en OS- eller hardwarefejl??

Har nogen en forklaring eller kommentar?

Fra : kj

Dato : 20-02-07 12:38

Bruger du både tuochpad og mus

Fra : madsbs

Dato : 20-02-07 13:06

Hej kj.

Problemet opstår både ved brug af touchpad og mus. Det ser dog ud til at være lidt værre, når jeg bruger touchpad.

Springene er helt vilkårlige og kan ikke forklares ved, at jeg kommer til at ramme touchpad'et.

Fra : kj

Dato : 20-02-07 13:30

Min kone har en tegneplade og havde det samme problem, indtil vi opdage at tegnepennen skulle ligge på den dertil indrettede plads(en fordybning øverst i pladen). Da den først var kommet på plads og tilsyneladende inaktiverede tegnepladen, ja så kørte musen som den skulle.

Fra : Fijala

Dato : 20-02-07 19:43

Mht. drivere til Vista er der jo en del at hente her

http://www.radarsync.com/vista/

Hvad der ekkers er i vejen med din cursor er svært at sige

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 20-02-07 20:41

Denne bærbare (Medion) "glemmer" altid at installere Synaptics driveren, så jeg altid skal installere den manuelt, når jeg kører recovery. Inden driveren er installeret, så er der dømt "hop og dans", lige som hos dig. Måske samme problem hos dig.

Ellers har du nok selv besvaret spørgsmålet, at der skal en Vista driver til.

Godt link Fijala .

Godkendelse af svar
Fra : madsbs

Dato : 24-02-07 01:24

Tak for svaret stl_s. Indtil videre ser det ud til at virke, efter jeg har installeret den nyeste Vista-driver fra Synaptics, så jeg er glad. Og enig: godt link fra Fijala.

Fra : stl_s

Dato : 24-02-07 01:33

Godt det virker, og du er glad

Du har følgende muligheder