/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Temperatur i Pc
Fra : TEAS
Vist : 591 gange
250 point
Dato : 07-01-07 11:36

Jeg vil gerne vide hvilken temperatur det højst må være
på i pcen og den ideelle temperatur på følgene.
Motherboard
Cpu
Harddisk

mvh
Teas

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-07 11:49

Prøv lige at kigge med her

http://www.kandu.dk/spg98662.aspx

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-07 11:50

Sjovt nok så er de to jo næsten identiske

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-07 11:58

Jeg kan fortælle dig om mit system jeg sidder ved lige nu.

P4 2,3GHZ i Chieftec kabinet m. 1 stk. 80mm blæser i front foran 3 stk. HD og 2 stk. 80 mm blæser i bag. alle kører med rpm controller på laveste hastighed. CPU blæser en dobbet piopeline blæser.

CPU = 42 gr.C
HD1 = 28 gr.C
HD2 = 30 gr.C
HD3 = 31 gr.C
Kabinet = 36 gr.C

Dette er efter at den har været tændt i ca. 2½ time

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-01-07 14:11

Mit system er følgende

amd athlon 3400+
gerforce 6600 gt
2 harddiske 1 maxtor 200 gb og 1 seagate på 200 gb

her er mine temp

cpu =35 grader
motherboard =38 grader
selve grafikkort =43 grader
grafikkort diode =54 grader
grafikkort omgivelse =32 grader
maxtor harddisk =22 grader
seagate harddisk =26 grader

Jeg har en blæser på maxtor harddisken
så har jeg en 80 mm blæser på cou'en-
så har jeg en blæser i front der køler lidt på harddiskene

Men det er jo vidt forskelligt hvordan graderne er på forskelligt hardware.
Det er der meget forskel

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-07 14:18

Det er induviduelt fra pc til pc.

Mine TMP oh HW>

Temperaturer
PCI Express x16: nVIDIA GeForce 7800 GT GPU-38 °C (Zalman køler)
DualCore AMD Athlon 4800+64 X2, 2600 MHz (12 x 217) CPU-34 °C
(Zalman køler)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Drev
92 mm 15 - 17 db blæsere under alle(Ceramic ball bearing)
Drev 1 - NVIDIA STRIPE 138.49G raptor 74/16 GB/MB Cache x2- 27 °C
Drev 2 - Maxtor 6V250F0 (250 GB)- 26 °C
Drev 3 - Maxtor 6V250F0 (250 GB)- 24 °C
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

To i front af kabinettet og en bag i.
NorthQ 120 mm-17 - 19 db (Ceramic ball bearing)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 - NorthQ 92 mm 15 - 17 db,en i toppen en ud for Ramene
(Ceramic ball bearing)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kabinet
Cooler Master Stacker,Big Tower.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-07 14:21

Man skal også lige tage stue temp i betragtning,her er der lige nu 22°C

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-07 14:27

Cpu core 22°C (sensor i selve cpu'en)den anden sensor sidder på MOBO under cpuen<den vigtigste Tmp at holde øje med.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-07 14:36

og så er der selvføgelig 140mm i strømforsyningen,så man skal ikke stikke hovedet ind i kabinettet vis man ikke lige skal have en lyn barbering

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-07 14:47

bundkort=Chipset 32°C

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 08-01-07 12:01

Tak for alle de gode svar jeg har modtaget.
Nu har min pc kørt i 2.5time og temperaturen er på
Motherboard 43.C.
Cpu 36.C.
Harddisk 31.C.
Jeg har kun været på nettet og ikke spillet noget.
Men jeg vil skille pcen i morgen og fjerne støv mm overalt.
Jeg kan kun måle de tre jeg har omtalt.Men jeg har hørt at der er
et program i Windows der også kan.
Kan jeg få oplyst hvilke programmer med navne der ligger Windows XP.Home
Jeg har søgt efter dem uden resutat.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-07 12:42

Har ikke hørt om noget i Windows, som kan måle temperatur, det er der måske, men der er i BIOS den kommer du ind i under start, på min står der Press Del to enter setup, så jeg trykker Delete tasten når jeg derind, ellers er der dette gratis program til at holde øje med temperatur, blæsere med mere: http://www.majorgeeks.com/download.php?det=311 den er lidt nørdet at sætte op, men virker perfekt når den er rigtig indstillet

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 250 point
Dato : 08-01-07 16:58

Ja det er et fint link o.v.n. har fundet og et andet der også kan bruges til bla. andet det og meget andet er http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181. Med det kan du finde ud af meget om din pc.

Og som du selv er inde på så en rensning vil være på sin plads selv om jeg ikke synes temperaturene er slemme.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 09-01-07 07:58

Til Fijala.
Jeg kunne ikke åbne det link du har skrevet og jeg prøvede hele rækken ned.
mvh
Teas

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 09-01-07 17:09

Tak for svaret Fijala.
Og tak til alle der har svaret på mit spørgsmål.
MVH
Teas

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-07 18:52

har du fundet programmet, for jeg kan da ikke forstå at du ikke kan åbne linket

for ellers kan du bare gå ind på www.majorgeeks.com og i søgefeltet søge på Everest, da skal du vælge Free edition