/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
2 pc'er på samme skærm?
Fra : abra
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 29-04-05 11:02

Kan det lade sig gøre at koble en IBM Aptiva m/Win98 sammen med en Dell 3000 m/WinXP så jeg kun behøver den nye fladskærm?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-04-05 11:14

jeg har lidt ekstra udstyr så jeg kan skifte mellem 2 comp til en skærm (ikke sæligt dyr)
købt hos: http://www.1tegration.dk/

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 29-04-05 11:28

Hej Abra

BN Elektronik har sådan en kasse med kabler og det hele for omkring 200 kr. Du kan også købe luxus udg. med USB porte/lyd/seriel etc. så koster den bare ca. 800

Lars

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-04-05 11:31
Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-04-05 16:01

Hej abra!
Det som du leder efter er en KVM switch. Den findes i flere udgaver.
Den du har brug for er en der kan skifte mellem 2 PC'er (findes også til flere PC'er).
Nogle modeller er med alle nødvendige kabler fastmonteret, medens andre skal man købe kablerne som ekstra udstyr.
Der er mulighed for at tilslutte både skærm, tastetur og mus, og nogle modeller kan også skifte en usb port og højttaler.

www.zitech.dk kan du i søgefeltet skrive "KVM" så får du en oversigt og en pris.
Her er der også lidt http://www.thansen.dk/products.asp?c=457049113&n=496936578#xy

Det smarte er at man blot taster to gange hurtigt på "Scroll Lock" så skiftes der til den næste maskine.
Jeg bruger den selv, da jeg har en maskine på mit netværk, som køre som fileserver, og derfor ikke nødvendigvis skal have en tændt skærm.
Du vil helt sikkert blive glad for denne mulighed.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-04-05 16:35

Jeg har denne http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=35831 hvor kablerne er fastmonterei i boksen, og den skifter tastetur, skærm, mus og højttaler.
Den er god og billig og styres fra tasteturet.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-04-05 19:50

fint severino!
det er netop en sådan jeg kører med ( kunne ikke finde vejledningen )
til "abra" den kan du roligt købe, ikke mindst fordi den er anbefalet af severino

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-05-05 15:51

abra kadabra og responsen blev væk!
Hvad sker der hjemme hos dig, lad os nu høre hvor langt du er kommet?