/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Strømsparerskinne
Fra : kipumi
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 19-06-15 17:50

Jeg har længe haft en strømspareskinne - og den har virket. Nu har jeg fået en ny brugt pc - og nu slukket det hele ikke. Printer og skrivebordslampen er tændt. Måske er der en rækkefølge på skinne, det så jeg jo ikke, da jeg skiftede PCen ud, og hev ledningerne ud af skinnen :(

I stik på væggen sidder 2 ting : 1) en tyk ledning til PC og en strømskinne
På spareskinne er der 5 stik og fra venstre sidder følgende
:
1 kæmpeklods (går til scanner)
2 Tom
3 Lampe
4 Printer
5 PC
Scanner stikket er svært at få ind i det ledige stik på skinne, da det er meget klodset.
Håber jeg har fået det hele med, har da ligget og fulgt ledningerne bag bordet m.m. Ellers spørg,

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 19-06-15 18:04

Det er ikke alle gamle PCer der slukker for USB porten når du slukker PCen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-15 18:26

Du kan sikkert stille det i BIOS så usb slukker, men ellers køb en strømspareskinne uden USB

http://www.elvvs.dk/p/stroemspareskinne-for-pc-med-master-677195/

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-06-15 21:57

Mon ikke det er en tv-spareskinne og ikke en usb-spareskinne
Hvis det er en tv-spareskinne skal computeren normalt sættes i det stik der er nærmest netledningen da det er det stik der måles på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-06-15 10:38

I stik på væggen sidder 2 ting:
1) en tyk ledning til PC og en strømskinne Er der en til pc i væg stik?

På spareskinne er der 5 stik og fra venstre sidder følgende:
1 kæmpeklods (går til scanner)
2 Tom
3 Lampe
4 Printer
5 PC

Hvis der ikke er et USB stik der går fra strømspareskinnen til pc, så skal PC sættes i MASTER,
og de 4 andre kan du sætte som du lyster!

et billede af en strømspareskinne uden usb https://goo.gl/w3ppAM

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 20-06-15 17:33

Jeg ser nu, at der fra spareskinnen er den tykke ledning til stik på væggen og en tynd, der går til USB på PCen. Min skinne har 5 stik - i en række. I den side af stikdåsen, hvor de to ledninger (den tykke til stikkontakt på væggen og den tynde til usb på computeren) sidder , er det der i det første stik nærmest her, at pc ledningens stik skal sidde ? Ved ikke om I kan forstå, hvad jeg mener, det er svært, når man ikke har pc forstand.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 20-06-15 17:41

Når det er med USB skal den "tykke" ledning med net stik i vægkontakten og den tynde med USB i PC'en, det burde så være ligemeget hvordan du sætter ledninger i til pc, printer osv.

Men hvis den ikke slukker kan du bruge en UDEN USB som denne
http://www.elvvs.dk/p/stroemspareskinne-for-pc-med-master-677195/

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 21-06-15 09:48

Prøv at trække USB stikket ud og se om skinnen slukker for strømmen.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-06-15 10:35

Klaudi har den nemmeste løsning, sæt PC'en i ved mater, og det hele kører

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 23-06-15 13:47

Tak for svaret Klaudi. Jeg har nu købt en anden skinne - og det virker.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-06-15 16:37

velbekomme