/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
filnavn
Fra : kj
Vist : 955 gange
100 point
Dato : 09-09-10 10:27

hvad er en aspx fil

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-09-10 10:32

File Extension .ASPX
ASP.Net Open XML Source File
Category: Source Code (33 file extensions)
Description: ASP.Net is Microsoft's latest web development technology, which allows programmers to build websites using the Visual Basic.Net and C# programming langauges.

http://www.openwith.org/file-extensions/aspx/527

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-09-10 10:37

Citat
Som det fremgår minder det meget om en "almindelig" html side, der er dog en script blok i toppen af siden, der indeholder vores kode og nogle nye elementer f.eks. <asp:TextBox>. Siden bliver gemt på serveren som en .aspx fil, hvilket gør, at serveren ved, at der kan være en scriptdel, som den skal tage sig af.

Kilde: http://www.it-fjernundervisning.dk/ASP.NET/.NET_introduktion/Hvad_er_.NET.aspx

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-09-10 10:51

Hvilket program kan den åbnes i, når jeg vil åbne kirkebøger på www. arkivalieronline.dk
Fandt frem til at adobe reader skulle kunne klare det, men det gik ikke

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 110 point
Dato : 09-09-10 11:03

internet explorer eller notepad

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-09-10 11:22

Den skulle åbne ligesom en alm. internetside!

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-09-10 11:49

notepad er prøvet men duede ikke, prøver senere med eksplorer

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-09-10 11:55

Her forklaringen til programmet som Klaudi skriver kl. 09-09-10 10:32

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2009/uds_14/20090416131539.htm

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 09-09-10 11:57

Tak for svaret spam-free.
Den kunne åbnes i explorer, og jeg kan se en hel masse volapyk, jeg troede at denne operation åbenbarede en hel side i den kirkebog jeg gerne ville læse i, men ak, sådan gik det ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-09-10 12:35

Det var så lidt, squ det ikke være en anden gang

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 18:15

Citat
hvad er en aspx fil

internet explorer eller notepad

Citat
Det var så lidt, squ det ikke være en anden gang

forstår hvad du mener___

men ikke mig der skal godkende