/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til netkortsdriver
Fra : martec78
Vist : 477 gange
20 point
Dato : 20-04-10 10:31

Hej kan nogle hjælpe mig med at finde en driver så jeg kan komme på nettet.
Har geninstalleret XP med SP 3 men kan ikke komme på nettet.

Via EVEREST kan jeg se følgende:

PCI / PnP Netværk:
nVIDIA nForce 6100/400/405/420/430 (MCP61) - LAN Controller (PHY: Realtek RTL8201 CL/CP)

Please help !!

mvh Daniel

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-04-10 11:12

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=6&PFid=6&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false#1

Tror det den øverste : WinXP 32/64 and Win2K Auto installation Program
Den indenholder sikkert alle driverne også finde den selv den rigtige.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-04-10 11:14
Kommentar
Fra : martec78

Dato : 20-04-10 11:26

Det er en HP Pavilion a6213.sc desktop computer jeg har.

På HP´s webside har de kun drivere til Vista styresystem.

Kommentar
Fra : martec78

Dato : 20-04-10 11:52

Hej igen

Har installeret http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=6&PFid=6&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false#1
men kan stadigvæk ikke komme på nettet.

Den eneste forbindelse der er under Netværksforbindelser er 1394-forbindelse.
Hvordan kommer jeg videre herfra mon ?

mvh Daniel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-10 12:36

Har du haft Vista og er nedgraderet til XP? Du har bundkort driverne på den cd som fulgte med computeren, men hvis det er en nedgradering så kan der godt være problemer, mange computer fabrikanter vælger ikke at lave drivere til ældre styresystemer

Kommentar
Fra : kj

Dato : 20-04-10 12:54
Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-04-10 19:22

går ind i kontrolpanelet og enhedshåndtering.
Så se om dit netværkskort er fundet... hvis der er et rødt kryds så betyder det er der er problemer.
Tag eventuelt et screenshot så vi kan se det.

Har du aktiveret dit netværkskort i BIOSen ?

Kommentar
Fra : martec78

Dato : 21-04-10 19:01

Ja den er født med vista og er nedgraderet til XP nu pga for mange problemer med Vista´en.

I enhedshåndtering under netkort står der kun den 1394 !!

I BIOS står der:
Onboard LAN = Enabled
Onboard LAN Boot ROM = Disabled

Skal det være sådan ?