/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gratis AVG
Fra : mborre
Vist : 2061 gange
50 point
Dato : 13-03-10 11:46

Jeg forsøger at downloade gratis-versionen af AVG, men kan ikke finde den, på deres egen hjemmeside drukner det i deres forsøg på at sælge den "recommended version så jeg slet ikke kan finde den gratis. Er de nogen der har et simpelt link til det Download?
Mvh Martin

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-03-10 11:51

Hvorfor vælger du AVG, når der er et fantastisk godt alternativ (endda på dansk) fra Windows, kan hentes her: http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=da-dk

Clou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-10 11:58
Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 13-03-10 12:43
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-10 13:36
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-03-10 13:42

Jeg vil anbefale dig at bruge Avast i stedet for AVG, da Avast er meget bedre:

http://programmer.downloadcentral.dk/?Avast!FreeAntivirus/Antivirus/Sikkerhed/665

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-10 13:46

Citat
Jeg vil anbefale dig at bruge Avast i stedet for AVG, da Avast er meget bedre

Nemli'

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-03-10 13:53

Kan kun tilslutte mig at Avast er 1000 gange bedre og IKKE tilnærmelsesvis så ressource krævende som AVG.

Kan hentes her http://www.avast.com/free-antivirus-download

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 13-03-10 14:07

Og her er link til Avast 4.8 DANSK, vent med 5'eren den har for mange børnesygdomme
http://files.avast.com/iavs4pro/setupdan.exe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-03-10 14:17

Klaudi, dem har jeg da endnu ikke oplevet. Den kører bare derudaf uden en eneste fejl. Og der er endnu ikke kommet skidt på pcen. Så det forstår jeg ikke. Kom med lidt mere om hvad du mener fejler. Det ville jo nok være rart for mange i dette forum.

Kun en gang er der sluppet noget igennem og det var da jeg testede den nye Avast og ignorerede alle advarsler. Nu vidste jeg jo hvad jeg skulle fjerne igen så det var en snild sag.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-10 14:35

Citat
Avast kører ikke upåklageligt og har opgivet og er gået over til Microsoft essentials:

Se hvad Avast har skrevet til mig. Det indrømmer selv, at der er mange fejl. Den nye patch hjalp heller ikke og nu er der gået fem uger siden jeg sidst har hørt fra dem:

Hello ,

first of all, please accept my sincere apologies for any inconvenience caused by the first public release of avast! 5 (build number 377).
This is the first major avast! update since December 2002 - avast! 4.x core was used for more then seven years - and it cannot be compared to the regular program updates. This first version of avast! 5 introduces many brand new features (new format of virus database, new virus scanning engine, new user interface...) - unfortunately we can encounter some new problems as well.
Thanks to all avast! users, we can receive a lot of information helping us to fix these problems - within ten days since the original release date, software development team was able of creating seventeen builds of avast! 5 fixing reported bugs. Hopefully in a few months, avast! 5 will be even better then its predecessor avast! 4.8 (after seven years of development...).
Please wait for the next public release or just try to install the latest version (currently 5.0.396) from www.avast.com.

There will be next program update available in the next few days.

http://www.kandu.dk/Spg145736.aspx

Avast er ok, men jeg ville nu vælge v4.8, som marc43 skriver (CITATET) er der en del problemer med 5'eren

Jeg har lige haft en del besvær med min vers.5 den ville ikke opdatere, ud med den for så at geninstallere den, næ næ, det kunne man ikke fejl i en eller anden fil, ville så installere 4.8 dk,
det kunne jeg heller ikke, en grundig oprydning med diverse rense programmer, og prøve igen,
næ næ, så hentede jeg 4.8 engelsk, den virkede squ, så nu tør jeg ikke at prøve ver 5 forløbig...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-03-10 14:48

Tak for det klaudi, det er jo god info at få. Jeg har sikkert installeret 5 eren p å 11-12 pc og jeg har aldig oplevet fejl på nogen af dem. Nogle pc er selvfølgelig ikke mine egne, men jeg har heller ikke fået dårlig tilbagemeldinger fra mine "kunder"/familie/ venner eller hvad man nu kalder dem man hjælper.

Men det er gemt til senere brug og info.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-10 14:52

Avast 5 er lige opdateret her den anden dag, det kan jo være de har rettet fejlen.

Da jeg installerede 5'eren første gang virkede det fint nok, hvorfor den pludseligt begyndte at drille ved jeg ikke, så venter lidt inden jeg prøver med v5 igen.

Kommentar
Fra : mborre

Dato : 13-03-10 15:00

Jeg tror jeg vil prøve AVAST4.8 istedet for AVG. Hvis jeg downloader og installerer den, vil det gamle AVG så automatisk blive koblet fra? Jeg vil jo nødig ende op med dobbelt-kontrol med derved nedsat hastighed.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-10 15:06

Nej du skal afinstallerer AVG selv

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-03-10 15:54

Hent Avast først og gem den på din pc. De monter internet af installer AVG. Genstart og installer Avast og du er igen kørende. Samlet tid ca. 5 min max

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-03-10 15:56

Jeg ville vist sige demonter internet forbindelsen og afinstaller AVG. Genstart og installer Avast. I med internettet igen osv.

Kommentar
Fra : mborre

Dato : 13-03-10 17:39

Jeg har afinstalleret AVG og downloadet og kører nu Avast, men nu skriver den at dennegratis udgave af Avast kun fungereer i 30 dage, det er ikke en Pro-version. Skal man betale et eller andet efter denne prøve-periode? Min ide var jo netop at installere et af gratisprogrammerne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-10 18:10

Hvad er det for en du har hentet?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-10 18:18

Du skal registrer den, det er gratis
http://www.avast.com/registration-free-antivirus.php

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 13-03-10 18:23

er der nogen der har haft problemer med AVAST 5 ved afinstallation? -- jeg haved STORE problemer da jeg ville prøve Microsoft´s nye -- kunne ikke afinstallere,men måtte fysisk stoppe programmet og slette den med undlokker - derefter rensr regi-databasen og derefter installere MICROSOFT´s nye- den køre til gengøld upåkladeligt. Jeg har AVG 9 på en anden maskine - den kører også uden problemer

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 13-03-10 18:35

AVG 9 free og andre virusprogrammer kan du hente her

http://www.spywarefri.dk/gratis-programmer/

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-03-10 22:03

Her er an sammenligning af 3 gratis AV-programmer. Her fremgår det af et flot diagram, at Avast er bedre en AVG. Men til gengæld er der så Avira, der er endnu bedre .

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=da&sl=en&u=http://dottech.org/freewaresr/14151&prev=/search%3Fq%3Davast%2Bvs%2Bavg%2Bfree%26hl%3Dda%26rls%3Dcom.microsoft:da:IE-SearchBox&rurl=translate.google.dk&twu=1&usg=ALkJrhgsTtpn7AFQORj4WGQy-ImLLyJtcA

Mvh Chris

Ps! Avast 5 kører meget fint på mine 3 puttere. Ingen problemer med opdateringer eller noget

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-10 15:19

Nå, virker det?? dejligt med lidt respons

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-03-10 20:11

AVG Anti-Virus Free Edition 9.0 kan hentes her, og så er spørgsmålet klart besvaret , og den ged barberet .

AVG Anti-Virus Free Edition 9.0

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-10 20:31

Hva'for en ged

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-03-10 20:37

Så er den ged barberet = så er den skid slået (hvad man ik må skrive her) = så er det spørgsmål besvaret og problemet løst . Og det ved du sgu da godt, drillepind .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-10 20:48

Nåe, troede det var ham fra De Nattergale, Viggo Sommer er det vist der har lavet så'n en sang

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-03-10 20:53

Nemlig. Og den lavede han vist efter at ha fået en anti-virus-insprøjtning!! Sorry, lidt langt ude .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-03-10 20:51
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-10 21:40

Jeg tror den er feset ind, og der sker sikkert ikke mere, se statistik

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-03-10 00:00

Citat
Jeg tror den er feset ind

Det tror jeg dæleme også, men jeg kan bare ikke lade være med at hjælpe, alt det jeg overhovedet kan .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-10 16:41

Halloooo er der nogen hjemme, det vil egentlig vare rart at få lidt respons,
(behøves ik' at være fra dig hr Chris)

Men ? skal måske bare annulleres li'som de andre ? du har haft stillet

Dårlig statistik

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 4

Kommentar
Fra : mborre

Dato : 23-03-10 21:24

Fint, tak for hjælpen, Jeg behøver ikke flere, jeg gav pointene til Klaudi for henvisningen til Avast, det troede jeg automatisk afsluttede spørgsmålet med en taksigelse så jeg gjorde ikke mere ved det. Og indtil videre har jeg faktisk ikke haft problemer, det virker faktisk lidt bedre end AVG, som du sagde.Så tak igen.
Mvh Martin

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-03-10 21:36

Problemet er at du IKKE har lukket spørgsmålet og IKKE har givet pointene til klaudi.

Det kan du gøre ved at klikke på Accepter svar ud for det svar du mener er rigtigt

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-03-10 23:52

Citat
jeg gav pointene til Klaudi for henvisningen til Avast

Var det virkelig Klaudi, der henviste til Avast .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 00:10

Næe jeg kan ikke se nogen tak, det sidste du skrev var her
http://www.kandu.dk/Spg145818.aspx#1677035

Citat
Var det virkelig Klaudi, der henviste til Avast

Ja 4.8 DANSK

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-03-10 01:04

Hej Klaudi.

Undertegnede undskylder allerunderdanigst, at jeg mente, at min henvisning af Dato : 13-03-10 13:42 til Avast 5, og som du anbefalede Dato : 13-03-10 13:46 var før din henvisning Dato : 13-03-10 14:07 vedr. 4.8, som var den mborre åbenbart benyttede sig af, fordi nr. 5 åbenbart ikke er god nok endnu. (Bortset fra at den kører fremragende på mine 4 puttere )

Og så videre . Krydser så bare fingre for, at dit svar bliver accepteret .

Mvh Chris

Godkendelse af svar
Fra : mborre

Dato : 24-03-10 08:54

Tak for svaret Klaudi. (Nu trorjeg den er der, jeg venter lidt før jeg installerer 5.0)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 10:10

Velbekommen og til hr. Cris, kig i smalsnak

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-03-10 12:44

Daws Klaudi.

Det vil jeg skisme da gøre .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 24-03-10 22:26

Og jeg har stadig ikke nogen problemer med Avast 5 . Kører som en god drøm .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 22:35

Jeg installerede Avast 5 på en Lenovo i søndags, det gik os fint, jeg har ikke fået nogen klage endnu

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-03-10 01:28

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-03-10 16:39

Hej Klaudi.
Citat
jeg har ikke fået nogen klage endnu

Hvem hulen skulle da også kunne finde på at klage over det ?

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-03-10 17:05

Citat
Hvem hulen skulle da også kunne finde på at klage over det

Kollegaen, hvis den nu driller med opdateringer som den gjorde på min, så tror jeg han brokker sig, nu tog jeg så chancen og valgte ver5

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-03-10 20:41

Nå-da-da. Du skal se, det kører helt sikkert bare med de opdateringer. Har fungeret fint her siden inst. d. 09.03.då. .

Så slut, roger og over her fra vedr. Avast . Og ha en god aften.

Mvh Chris