/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Logitech Mus
Fra : abra
Vist : 1569 gange
50 point
Dato : 13-08-09 09:05

For 4 måneder siden købte jeg et ledningsfrit Logitech Mus og Tastatur med infrarød forbindelse,
men er det normalt at der på så kort tid bruges 2 sæt batterier i musen, nu får jeg igen en besked om at der skal nye batterier i.????

Jeg har bemærket at der er konstant rødt lys i musen????

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-08-09 09:28

har selv samme,!

og havde selv samme problem, blev opfordret til ikke at købe tilbuds batterier, siden jeg skiftede

til andet mærke, har der ikke været nogen problem, så det er nok der du skal lede efter e.v.t. fejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-09 09:31

Hvilke batterier bruger du ????

Hvis den allerede lyser rødt efter ilægning, tyder noget på at det er "afladte" batterier du bruger....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-08-09 10:01

Jeg bruger altid opladelige batterier, de holder i flere måneder.

Alm. batterier har ikke den lange levetid i en mus.

I bunden af min mus lyser den også rødt, døgnet rundt, og det uanset om computeren er tændt eller ej.

Det har ikke noget med afladte batterier at gøre.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 13-08-09 10:13

Hej.

Her er der igen det samme problem oss li'e på en studs.

Jeg bruger genopladelige batterier, som skulle være nogle af de bedste, man kan opdrive.

Det hænder, at musen svigter, hvis jeg så tager det ene batteri ud, så virker den pludselig igen!!!??

Underligt!

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-09 10:57

Citat
I bunden af min mus lyser den også rødt, døgnet rundt

Forhåbentlig ikke

Den skulle gerne holde op kort tid efter musen IKKE er i brug - men så kan du selvfølgelig heller ikke se det

Det øjeblik du rører musen for at kigge efter er den jo i drift og lyser derfor

Men det er vel BATTERIINDIKATOREN og ikke optiken vi taler om og den må sgu ikke lyse rødt....(hvis der er strøm på)

Normalt starter den med at blinke for derefter at lyse helt rødt når batterierne er flade...

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 13-08-09 11:46

Jeg vil nu mene at hvis de holdeer i 4 måneder er det rimeligt godt gået. Jeg havde en logitech g7 mus, med genopladelige batterier, man skulle være heldig hvis de holdt en halv dag.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-08-09 12:49

O...kay.. Rart at vide.

Jeg dumpede selv min første haleløse mus for mange år siden, -netop fordi den havde det problem med batterier.....
Og jeg har da godt overvejet, om ikke jeg skulle prøve igen.. De burde da kunne løse problemet..

Men så vil jeg da holde mig LANGT VÆK fra de små sultne haleløse sataner.

Jeg synes altså heller ikke det er så voldsomt generende med lige netop DEN ledning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-09 12:52

Kan da lige oplyse at min "personlige" mus får 2 standard FAKTA batterien hvert ½ år

Keybord har jeg ALDRIG skiftet batterier i - det er "slidt op" før batterierne er brugt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-08-09 15:32

refi

Citat
Men det er vel BATTERIINDIKATOREN og ikke optiken vi taler om

Jeg taler ikke om batteriindikatoren, men har måske misforstået hvilket rødt lys abra mente

De 2 - 3 gange om året, hvor der skal skiftes batteri i musen foretrækker jeg så, i stedet for en, for mig, irriterende ledning.

I mit keyboard sidder de samme batterier, som fulgte med, da jeg købte det, og det er et par år siden ... selv tasterne ser nye ud

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-09 15:59

Ja - det er jo brugen der bestemmer batteriernes levetid....

Kommentar
Fra : ammatøren

Dato : 14-08-09 08:59

Hej

jeg har haleæøs mus der er en rød knap til at til at få kontakt mellen CPU og mus
der er også en sort til at slukke musen på

her en beskrivels på min mus
Logitech mus Lz538a5

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-08-09 09:32

Der er to typer Batterier.
Alkaliske og brunstens batterier.
Alkaliske batterier beholder det samme spændings niveau gennem hele levetiden. Med andre ord alkaliske batteri er kendetegnet ved en høj strømmodstand og energitæthed og giver en lang driftstid ved kontinuerlig anvendelse i strømkrævende udstyr. Typiske anvendelsesområder er Elektronik, legetøj, Lygter, etc.. Hvorimod brunstens batterier mister spændings niveau forholds vis hurtig. Derved fås der hurtig en indikation om at der skal skiftes batteri hvis disse benyttes til elektronik.
Så husk at købe Alkaliske batterier til din mus. Eller som nævnt genopladelige batterier.

MV.
Peter