/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min mus er blevet levende!
Fra : Sønder
Vist : 610 gange
50 point
Dato : 29-10-08 16:52

Har andre oplevet, at musemarkøren glider langsomt hen over skærmbilledet, mens musen ligger helt stille uden at nogen rører den?
Spøger det, eller hvad??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 29-10-08 16:55

Prøv at skifte batteriet.... jeg kan ikke huske om det var det der hjalp, da min gnaver drillede

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-10-08 16:58

Prøv at rens "øjet" der kan sidde en "nullermand", går ud fra at det er en optisk mus

mvh klaudi

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-10-08 17:02

Jeg har oplevet det i et par tilfælde på nogle bærbare PC'er fra DELL.
Det forsvandt i perioder - men vi fandt aldrig en endelig kur.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-10-08 17:04

I værste fald har du fået virus...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-08 17:13

Dine batterier er ved at gå "fløjten"

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-10-08 18:00

Yeps...
Det sikkert en optisk mus du har ikke ?
Prøv og rens den og rens underlaget.
Du kan også prøve og købe en muse måtte som er beregnet til optiske mus.

Endelig kan det også skyldes at din mus faktisk bevæget sig langsomt hen over bordet hvis det er en lille smule skævt og puderne på musen er meget glatte så skal der ikke meget til.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 29-10-08 19:09

Ja det spøger da lidt.
Det har jeg også oplevet, men det er da så længe side at jeg så det første gang for år tilbage
at jeg har lært at leve med det, men det virka da mystisk.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-08 19:16

Jamen Sønder, du ved da godt at det spøger i vores huse

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-10-08 19:18

Sønder - er det en bærbar PC med touchpad eller er det en stationer PC med USB eller trådløs mus vi snakker om?

Uden kommentarer fra din side, er der ingen der kan løse dit problem.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 29-10-08 19:50

Undskyld, IBM760, jeg var lige ude at spise lidt mad.
Det er en stationær PC med optisk mus og, nej, jeg har ingen musemåtte, men mit bord er helt lige.
Nu prøver jeg lige at skifte batterier og finde noget, jeg kan bruge til måtte og så rense lidt..
Granner. spøger det også hos dig?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-10-08 20:32

Ak ja de batterier, de skal skiftes så tit, når man bruger musen så meget. - Så jeg har lige købt en ny trådløs batteri fri mus, med en masse knapper og to scroll hjul. Så nu skal jeg ikke hend og lade batterier mere, ihvertfald til musen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-08 20:47

Sønder
Det spøger da en gang imellem hos mig.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 30-10-08 01:10

Hej Sønder
Har selv oplevet samme problem, blot på min bærbare med optisk ikke-trådløs Logitechmus. Jeg har prøvet at opdatere driverne og der ser ud som om det har hjulpet. Det ku' da være et forsøg værd.

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 30-10-08 16:27

Tak for svaret Nordsted1. Du var først, derfor point. Den har ikke gjort det siden jeg spurgte, så jeg ved endnu ikke hvad/om det hjalp