/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Screenshot?
Fra : Sønder
Vist : 620 gange
200 point
Dato : 13-02-08 12:49

Jeg ved, der findes specielle programmer til det, men kan man ikke lave et screen-shot (altså et print af netop det, man ser på skærmen) i XP(prof)? På mit tastatur er der en knap, der hedder
PrtSc. Nedenunder på samme knap står der SysRq. Jeg har prøvet denne i forb. m. Shift, ctrl, alt og alt Gr knapperne men der sker ikke en dyt.
Hvem ved det?

Accepteret svar
Fra : swarn

Modtaget 210 point
Dato : 13-02-08 12:55

Du skal trykke på den knap der hedder Print Scr/Sys Rq, og så skal du åbne et skriveprogram, og sætte ind, og vupti så står det der,det billed du har taget.

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-08 12:59

Jeg arbejder med små simuleringsblokke i noget der hedder Simulink.

Normalt selecter jeg den blok jeg vil have printet/kopieret og bruger Alt PrintScn,
så kommer kun lige den blok med ved copy: Crtl V.

Prøv at tage den/det over i eksempelvis Word først...

Det er sjældent jeg kopierer hele skærmen, Svend

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 13-02-08 13:02

Tak for svaret swarn. Lige nemlig! Så nemt er det, når man ved det. Tak

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 13-02-08 13:03

Ja, det er ligesom swarn siger. Print Screen knappen tager blot et "billede" af hvad der er på skærmen og gemmer det i udklipsholderen. Du er derfor nødt til at sætte billedet ind et eller andet sted. Det nemmeste er nok Paint. Gå ind i Menu / Rediger / Sæt ind, eller bare tryk på Ctrl + V.
Du kan også holde Alt knappen nede mens du trykker på Print Screen. Så tager den ikke et billede af hele skærmen men kun af det aktive vindue. Det kan også være nyttigt engang imellem.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 13-02-08 13:03

Tryk Prt/SysRQ-- Find Paint og kald det frem--Tryk ctrl+v-- vupti så sidder billedet i paint og du kan så gemme det i dokumeneter.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-02-08 13:06

http://www.coyle.dk/default.asp?mID=Freeware&pID=Standard
printkey er en af de bedre, kan hentes her og meget andet godt

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-02-08 13:08

sæt ind i " PAINT" hvis det driller