/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gem i Word
Fra : Rytterknaegten
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 30-12-07 13:34

Hej derude.
Ved ikke om dette er det rette forum til at stille spørgsmålet: Har købt en USB nøgle og vil gemme det skrevne i Word, hvordan gør jeg det??
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 30-12-07 13:39

Din USB nøgle har en drevbetegnelse ligesom dit C-drev - blot et andet bogstav.
Du gemmer nøjagtigt som om du ville gemme på dit C-drev - blot vælger du at gemme på drev (bogstav som nøglen har fået)
Ammitz

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 30-12-07 13:53

En lidt længere forklaring:
Når USBèn sættes i, kommer der somregel en box op: Der er fundet nyt ....
Så åbner du "Denne computer" og kan nu se din USB som feks. USB-drev flytbar
Du kan vælge at gemme dirkte fra word, ved at trykke filer, gem som, og så vise den stedet, nemlig usb-nøglen, Eller:
Hvis du har gemt dokumentet i dokumenter, kan du gå derind, højreklikke på brevet(Uden at åbne det), vælge klip eller kopier. Så åbner du denne computer og højreklikker på USBèn, og vælger sæt ind. Du kan selvfølgelig også dobbeltklikke på USBèn og se hvad der er på den, flytte ting rundt derinde.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-07 14:12

Supplement:
Ved at trykke på tasten F12 kommer du direkte over i "gem som" og nu bør du kunne klikke på pilen oppe ved >>gem i dokumenter<< og rulle ned til din pendrive som sikkert vil have det højeste bogstav.

Et lille fif er når du arbejder med store dokumenter.
Gem efterhånden som du arbejder, men på denne måde.

eks.:
abc.dok
abc1.dok
abc2.dok

Så kan du altid vende tilbage til forrige udgave hvis du får slettet noget.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-12-07 15:00

Alternativt/supplement...
Højreklick på Start nede til venstre,
vælg Stifinder og du ser alle drev ude til venstre, incl. dit nye USB baserede.
Og du kan åbne dette og trække filen over, Svend

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-12-07 17:05

Du kan ikke gemme på en nøgle . Der skal en disk eller noget andet der virker ligsådan til.

Der fås hukommelse som sidder i en USB pind. Folk kalder dem det mest ejendommelige .
som penne og lignende.
De skal formatteres som en disk før de virker. Og det skal være et diskformat, som dit styresystem kan håndtere.

Derefter sætter du usb hukommelsen i medens maskinen kører og den bliver registreret som en disk med et drevbogstav.

Inde fra word vælger du "gem som" . brug F12.

Derefter vælges et sted på det drevbogstav, som svarer til USB hukommelsesdrevet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-12-07 17:06

Du kan ikke gemme på en nøgle . Der skal en disk eller noget andet der virker ligsådan til.

Der fås hukommelse som sidder i en USB pind. Folk kalder dem det mest ejendommelige .
som penne og lignende.
De skal formatteres som en disk før de virker. Og det skal være et diskformat, som dit styresystem kan håndtere.

Derefter sætter du usb hukommelsen i medens maskinen kører og den bliver registreret som en disk med et drevbogstav.

Inde fra word vælger du "gem som" . brug F12.

Derefter vælges et sted på det drevbogstav, som svarer til USB hukommelsesdrevet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-12-07 17:10

ER det ikke et USB memory stick du har købt?
Hvis ikke så glem mit forslag, Svend

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 30-12-07 19:11

Gå ind i start og vælg computer. Udover c drevet vil der være en række drev, hvor der står flytbart drev. Du sætter stikket i og vælger en af disse at gemme tingene på.

mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 31-12-07 01:59

Tak for svaret pallebhansen.