/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbars batteri ...
Fra : RHJN
Vist : 752 gange
50 point
Dato : 17-12-07 00:49

Hej alle!
Jeg har lovet min mor at købe en billig bærbar computer (omkring 3000) kroner og udover der skal være trådløst netværk på den, så er kravet der er lang batteri-tid. Er der nogen der kan fortælle mig om hvilket mærke jeg skal kigge efter for at få den lange batteritid?

På forhånd tak!
- og glædelig jul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-07 00:53

Det skal vel ikke være en ny til den pris ? Den bliver svær at finde vil du ikke hæve til 4000kr så vi har en chance

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 17-12-07 01:18

Tror ikke du skal hæfte dig for meget i prisen ... Prisen skal bare være billig, og batteriet godt ... Nogen forslag?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-07 01:22

Jeg ser lige på nogle link, som jeg har liggende, hvad med mor, er hun til Windows, eller skal vi også se på Linux mens jeg leder efter nogle emner, kan du så ikke smutte ind på mit spørgsmål: http://www.kandu.dk/spg114056.aspx

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 17-12-07 01:36

Det er vista maskine vi snakker ;)
Har smidt dig et forslag til en mus på dit link ...

..R

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-07 02:04

Se så her hvad jeg har fundet, Zepto 3215W kørte lige konfigurationen så billig som mulig, trådløs netkort og Windows Vista Basic er selvfølgelig valgt, lagde også en 9celler batteri til og prisen holdt sig under 4000 kr. af spare hensyn er der ingen Office pakke eller sikkerheds software i den pris, mon ikke du selv kan finde gratis software, både i sikkerhed og office, StarOffice og OpenOffice kender jeg begge og kan anbefale dem, også Avast gratis antivirus på dansk nå ja lige et link: http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=i5nU0YE8kqZt8wHt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-07 02:09

Hvis du vil nøjes med at få en krone tilbage af 5500kr. så ville jeg skynde mig hen i Aldi om der er flre tilbage, jeg er rigtig glad for min Medion: http://www.medion.de/md96360/dk/flash.html

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 17-12-07 09:38

Hej o.v.n. ... Har hørt om folk der har haft dårlige oplevelser med en zepto, så tør næsten ikke købe sådan én til hende
Men ellers et super godt bud ... Medion kender jeg fra jeg selv havde stationær, der havde jeg til tider problemer med den "frøs" - men hvordan er det med deres bærbare modeller? Gør de det samme??
Hvad med HP og Fujitsu Siemens ... eller Toshiba?

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 17-12-07 10:47

Jeg har købt medion i Aldi, samme PC som o.v.n´s link henviser til. Det er en rigtig god computer. Jeg er MEGET glad for den. Den er hel på højde med den HP pavilion som jeg har købt i år for 10000 Kr. Tøv ikke der er penge at spare + du får en rigtig god PC.

God Jul MVH chaufrat

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-12-07 11:21

måske METRO har en
i okt solgte de til 2995-

Kommentar
Fra : zith

Dato : 17-12-07 12:12

Jeg har selv en Zepto 6525WD tror jeg den hedder... og den er jeg meget glad for har aldrig haft problemer med den og den er ved at være ½ år nu og bliver brugt meget.

Medion tilgengæld har jeg haft en del i fingerne på mit arbejde fordi der var en del der havde problemer med dem både stationær og bærbar, og har allerede sendt 2 af de nye fra aldi tilbage til dem da de var i stykker da folk fik dem.

Men for at komme tilbage til dit spørgsmål har jeg fundet denne som måske kan bruges:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400889

Den koster lige over 3000 og er ikke noget særligt men det er jo begrænset hvad man kan få for de penge.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 17-12-07 12:34

Citat
Har hørt om folk der har haft dårlige oplevelser med en zepto
jeg har hørt modsatte, at folk generel er meget godt tilfreds med Zepto, med alle mærker er der en uheldig eksemplar en gang imellem, får en bruger så en sådan "mandagsmaskine" så bliver hele mærket dømt ude, aldrig mere Zepto, Acer, HP, Medion eller hvilken mærke det nu er, de har været uheldig med.
Det du skal se efter, når du selv ser på bærbare og batteritid, er hvilken CPU den har, Intel Celeron er en gammel CPU udviklet til stationære computere, men den er billig og er tit i billige bærbare og er en batteri sluger, AMD har nogle andre betegnelser som jeg ikke har ret megen forstand på, de skriver noget lignende "mobile sempron" så må jeg regne med at CPU er udviklet til bærbare, et eksempel på en billig Celeron er her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=341862 FujitsuSiemens med Vista Basic er en udmærket bærbar, men du skal ikke regne med lang batteritid, her så en HP Pavilion super bærbar med Vista Premium: http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=142528&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=HewlettPackard men prisen er også det dobbelte af hvad du foreslog først, endelig en Toshiba men den er også over 6000kr. : http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=225513&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=Toshiba hvorfor ikke en Acer ? Den her købte min lillebror for nogle måneder siden: http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=288554&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=Acer han var utilfreds med batteritiden 2 timer ca, men efter at vi har slået noget af al det Vista gøgl fra er batteritiden næsten fordoblet, Vista tager nemlig meget mere strøm end en med XP, min lille Medion med XP holder nemt 4 timer, hvis det lettere arbejde, jeg har lige købt ny stationær og valgte XP selvfølgelig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-07 12:36

Virker de lange link fra Computersalg ?

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 17-12-07 12:44

Hej o.v.n ... Linkene virker fint, og ligeså de detaljerede forklaringer! Super!
Men du har ret - prisen er ikke lige den ramme jeg havde tænkt det skulle være indenfor ...
Hun har selv ønsket Vista, så det er dét der skal på - no doubts ;.)
Omkring Acer - jeg fik min byttet 3 gange da den ikke kunne holde sig online ... Og 3 dårlige oplevelser i træk får mig til at sige det ikke skal være den Såre sandt - hvis man har dårlige oplevelser med et mærke, så er det "dødsdømt" -... men sådan er det vidst altid - mon ikke?

Hvad med HP - er det skodbatterier på dem?

Kommentar
Fra : zith

Dato : 17-12-07 12:59

Nej Hp er skam osse et ganske godt mærke og har da kun hørt godt om dem.

Her er der f.eks en hp

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383157

Eller en Fujitsu Siemens

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388864

Men Vista vil komme til at kører MEEEEGET langsomt med kun 512 ram bare så i er klar over det ;)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-07 13:29

Selv er jeg ikke i tvivl, hvis jeg skulle købe bærbar nu, ville jeg til Aldi for at se om de havde flere af tilbudet, hvis ikke ville jeg vælge Zepto, jeg kommer ikke herind mere i dag, jeg skal have afsluttet min muse handel og så på arbejde indtil 00.30

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 23-12-07 12:14

Hej.
Jeg ser først dette indlæg idag, så du har måske købt, men ellers skal du lige gå opstillingen til Zepto, hvor jeg i linket til 3.199+moms ser
x Ingen operativ system ønskes (200200)
Microsoft® Windows® XP Home DK (200001) [ + kr 518,00 ]
Microsoft® Vista Home Basic - DK (200210) [ + kr 524,00 ]
Microsoft® Vista Home Premium - DK (200211) [ + kr 716,00 ]
Microsoft® Vista Business - DK (200212) [ + kr 806,00 ]
Microsoft® Windows® XP Pro DK (200007) [ + kr 812,00 ]
Microsoft® Vista Ultimate Edition - DK (200213) [ + kr 1.292,00 ]
Du skal således lægge et af anførte beløb til prisen.
Venlig hilsen og god jul.

Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : RHJN

Dato : 27-12-07 00:12

Tak for svaret o.v.n..Og rigtig kyndig vejledning Go jul!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-07 01:21

Selv tak og i lige måde hvilken bærbar fik mor så i julegave godt nytår