/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til ISO-Filer
Fra : wulffe83
Vist : 1027 gange
100 point
Dato : 07-08-07 21:57

Heey.. Jeg har lige downloadet et fedt spil og vil self gerne spille det..

MEN ! Det er en ISO fil og har fundet ud af at den skal brændes ned på en cd (DVD) Men jeg kan ikk lige finde ud af hva for et program jeg skal bruge.. Og hvordan.?

Wulff

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-08-07 22:04

Et DVD brænde program og vælg så åben image fil...
så skulle du kunne brænde din dvd..
mvh
Ben

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 07-08-07 22:06

Har prøvet Nero..

Så brænder den bare filen med som en Winrar fil.. Det kan jeg ikk spille med :S

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-08-07 22:10

hey O.v.n hjalp mig med et gratis brænder program der kan brænde iso.

http://www.computeractive.co.uk/ashampoo65/index

Det er det direkte link til gratis download, men det er allerede udløbet. Jeg prøvede dog alligevel og det var stadig gratis og muligt at downloade for 1 uge siden, så prøv om du er lige heldig.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-08-07 22:10

Kan du så ikke åbne den direkte med winrar?

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 07-08-07 22:16

Heey timeglas

Det virker vidst ikk =(

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 07-08-07 22:17

Benjamin.Hansen

Neej desvære ikk =(

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-08-07 22:21

et andet brænderprogram som Refi anbefalede:

http://www.thefreecountry.com/utilities/dvdcdburning.shtml

Men ok forståeligt nok hvis du hellere vil vente end at downloade alverdens programmer uden succes

Det skal nok lykkedes.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 22:24

Du henter denne og følger vejledningen....
http://isorecorder.alexfeinman.com/isorecorder.htm

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 07-08-07 22:26
Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-08-07 22:27

Godt du kom på banen refi det lyder mere rigtigt.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 22:29

Men har du Nero - ligger der også en vejledning i linket til den....

Så behøver du ikke hente det andet program.....

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 07-08-07 23:02

Jeg kan ikke bruge nero til ISO filer - der bruger jeg et free brænder deepburner, men husk at sætte indstillingen til >>alle filer<< du kan også bruge alcohol120

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 07-08-07 23:04
Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 23:05

Citat
Jeg kan ikke bruge nero til ISO filer

Hvorfor dog ikke ???????

Du kan ikke LAVE isofiler, men da sagtens brænde dem tilbage til datafiler........

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-08-07 02:07

Citat
Har prøvet Nero..
Så brænder den bare filen med som en Winrar fil.. Det kan jeg ikk spille med :S

Citat
Så brænder den bare filen med som en Winrar fil

Så er det IKHE en ISO fil__
Men er en RAR/ ZIP_ fil der skal UDPAKKES først,
hent dette og pak filen UD en en MAPPE
http://www.7-zip.org/download.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-08-07 03:19

Du kan sagtens bruge Nero Express til at brænde din ISO fil, Klik på Image - Projekt - kopi og på Disimage eller gemt projekt, marker og åben din ISO fil, hvis ikke du kan, så er det ikke en ISO fil du har, kan du ikke finde de rigtige indstillinger i Nero, så prøv et lille gratis program som kun kan brænde ISO filer og er nem at bruge, læg den ved siden af ISO filen og dobbelt klik på Active ISO Burner (brænderprogammet) din ISO fil er så allerede valgt og du skal klikke på Burn ISO (husk en lægge en skive i skuffen direkte download link: http://www.ntfs.com/downloads/Iso-burner.exe

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-08-07 05:21

Citat
Du kan sagtens bruge Nero Express til at brænde din ISO fil

NERO genkender ISO filer/ IMAGE filer med det samme.
Men som der bliver skrevet_________
Når du VÆLGER ÅBEN ISO/ IMAGE____
ÅBEN FIL = ALLE FILER___der kunne være en misforståelse
i dit program
Nero siger SIKKERT TIL, hvis den IKKE kan brænde FILEN

SORRY_ men hvad format KOM det___ ned SOM...????
ISO/ tvivler_?? nærmere en ZAR/ RAR/ ZIP fil

Sorry___jeg lige kom forbi....

g NAT.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-08-07 07:23

Du kan godt være udsat for at isoén er over 700 Mb og så har du ikke plads nok på en cd..

så kan du blive nød til at lave en virtuel cd drev på computeren..

du kan bruge programmet Alcohol 120%, til at lave drevet..

du kan hente programmet her http://www.alcohol-soft.com/

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 08-08-07 08:13

Hvorfor gå igemmen alt det pjat,man bruger da bare daemon tools og installer spillet derfra,hvor svært kan det være,har gjort det så mange gange,både med cue og bin filer også iso-filer

daemon tools er freeware

http://www.downloadcentral.dk/?action=showProgramGame&id=TnpReA==

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 08-08-07 08:15

Brug magiciso til at udpakke isofilen,brug derefter winrar til at udpakke rar filen bagefter

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-08-07 10:06

Halløjsa
Hvis det er en ISO fil. Så Vælg Nero Burning Rom, ikke Nero Expres.
Gå op i menuen og find underpunktet Brænd image (jeg husker ikke lige hvilket hovedpunkt det ligger under, sidder på mit arbejde).
1. Hvis dette resulterer i en skive med en .rar fil, skal du åbne/pakke den ud med winrar, derefter finder du filen setup.exe, install.exe eller autorun.inf, og installerer spillet.
Efter udpakning af rar filen kan du selvfølgelig lægge brænde filerne ned på en skive og installere spillet derfra.
2. Normalt, hvis filen er en korrekt ISO fil (f.eks. image af en CD), skal den brændes som anvist øverst, og CD'n bør så kunne starte automatisk (hvis autorun er slået til), alternativt browses frem til en af filerne setup.exe, install.exe eller autorun.inf.

Hvis ikke en af disse fremgangsmetoder virker er det ikke en ISO fil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-07 10:14

Så mangler bare spørgeren

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-08-07 11:44

Brassovitski

Hvis det er et spil med cracks. kommer det nem til at fylde over 700 Mb og så kan du ikke brænde det ud.. men med programmer kan man godt lave Isoér der fylder mere end der kan være på cdén

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-07 11:47

Så er det smart DVDen er opfundet

Godkendelse af svar
Fra : wulffe83

Dato : 08-08-07 14:16

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-07 14:17

Selv tak....

Håber det lykkedes.....

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-08-07 14:33

Refi.. det er så problemet for i isoen kan du definere hvilken type disk isoen skal ned på.. dette kan selvfølig laves om..hvis man ved hvordan.. jeg kender en som havde hentet spillet "Fire Department 3" ned fra netter og i isoen lå der en crack til spillet.. og det fik isoen til at fylde over de 700 Mb.. og det nemmest han fandt ud af var at lægge den over på en virtuel drev.. da nero ikke ville gå med til at brænde en cd iso ned på en dvd disk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-07 14:44

Ja - der er flere muligheder....

Er det "kun" nærved og næsten kan der ofte også overburnes.......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-09-07 16:55

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 20
- Annullerede 20
- Slettede 1
Ialt 42