/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
PC PLUS
Fra : bl2207
Vist : 5751 gange
100 point
Dato : 07-02-06 05:58

Hvordan får man PC PLUS billederne til at fylde hele skærmen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 08:08

Så vidt jeg husker, så er PC-Plus et DOS baseret program (ikke forberedt til Windows). Har selv haft det i tidernes morgen, og det er faktisk et rent held, at du kan få det til at køre under Windows, eller rettere og sagt på de nye og store hard diske, da programmet automatisk "udmåler" om der er plads nok til programmet... og PC-Plus kan slet ikke finde ud af de nye HD. Du vil på et tidspunkt støde ind i problemer, da det så vidt jeg husker måler på xx.xxx bytes, og når du rammer "det skæve tal", går programmet ned.
Nå men det var "full-screen" Nu snakker jeg i Windows XP, men hvilken version har du??
- Prøv at højre-klikke på opstarts-ikonet, vælg egenskaber.
- I det fremkomne vindue vælger du Kør: Maximeret vindue.
Måske vi skal ind og kigge lidt på Kompatibilitets fanen... så kom lige tilbage, når du har prøvet mit 1'ste forslag.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 08:19

Jamen dog... PC-Plus er blevet "udviklet" Se f.eks
- http://www.pcplus.dk/
Denne side påstår dog noget andet, nemlig at det ikke udvikles mere - se:
- http://regnskabsprogrammer.homepage.dk/oversigt.htm
Her kan du finde mange andre, scroll ned til PC Plus (alfabetisk rækkefølge).
Du kan læse om andre der har problemer via http://www.eksperten.dk/spm/357134?fullscreen=1
Men kom bare tilbage... vi skal nok få det i "full-screen"

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 07-02-06 09:32

Jeg har på et tidspunkt fået hjælp af PCPLUS da jeg gik fra WIN 98 til XP og de fik det til at fungere uden problemer men for et par måneder siden skiftede jeg til en ny PC og overførte programmet men så blev vinduet lille igen og PCPLUS skal have 400 kr for at hjælpe mig igen og det vil helst undgå - det med at højre klikke iconet syntes ikke at give mig nogen hjælp - så jeg afventer stadig et "cowboy trick" fra en eller anden

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 09:35

Jamen opret en genvej på dit skrivebord, og så gør du som før omtalt (selvfølgelig skal du ikke af med 400,-), vi løser det her
- Højre-klik på opstarts-ikonet (den genvej du lige har lavet), her vælger du egenskaber.
- I det fremkomne vindue vælger du Kør: Maximeret vindue.
Fungere det ikke??

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 07-02-06 09:59

når jeg klikker på iconet markerer jeg fuld skærm men det løser ikke problemet

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 07-02-06 10:00

Nu ved jeg ikke om du bruger samme version af PCPlus som jeg har, men jeg kan få den i fuld skærm ved at gøre følgende:

1. Vælg egenskaber for filen Pcplus.com
2. Vælg fanen "Skærm"
3. Øverst er der mulighed for at skifte mellem "vindue" eller "fuld skærm".

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 07-02-06 10:01

billedet fylder kun en 1/3 af skærmen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 10:02

Paulus1... ja det var så næste trin
Det burde løse problemet... når den "lille-version" ikke fungerede.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 10:07

og den lllaaannngggeee version:
Citat
Køre ældre programmer under Windows XPDe fleste programmer kører korrekt under Windows XP. Undtagelserne er visse ældre spil og andre programmer, der er skrevet specielt til en tidligere version af Windows. Når du vil køre dit program under Windows XP, skal du prøve følgende:

Kør guiden Programkompatibilitet. Du kan også indstille egenskaberne for kompatibilitet manuelt.
Opdater program, drivere eller hardware.
Disse indstillinger er beskrevet detaljeret nedenfor.

Guiden Programkompatibilitet
Denne guide giver dig besked på at teste dit program i forskellige tilstande (miljøer) og med forskellige indstillinger. Hvis programmet f.eks. oprindeligt blev designet til at køre under Windows 95, skal du indstille kompatibilitetsfunktionen til Windows 95 og prøve at køre programmet igen. Hvis det lykkes, starter programmet i denne tilstand hver gang. Guiden giver også mulighed for at prøve forskellige indstillinger, f.eks. skift af displayet til 256 farver og en skærmopløsning på 640 x 480 pixel.

Hvis kompatibilitetsproblemer forhindrer dig i at installere et program på Windows XP, skal du køre guiden Programkompatibilitet på installationsfilen til programmet. Filen hedder måske Setup.exe eller lignende, og den findes sandsynligvis på installations-cd'en til programmet.

Sådan køres guiden Programkompatibilitet
Start guiden Programkompatibilitet.
Følg vejledningen i guiden.
Bemærk!

Du starter guiden Programkompatibilitet ved at klikke på Start, klikke på Hjælp og support, klikke på Søg efter kompatibel hardware og software til Windows XP og derefter klikke på Guiden Programkompatibilitet under Se også i navigationsruden.
Indstille egenskaberne for kompatibilitet manuelt
Som alternativ til at køre guiden Programkompatibilitet kan du indstille egenskaberne for kompatibilitet for et program manuelt. Indstillingerne er de samme som valgmulighederne i guiden Programkompatibilitet.

Sådan indstilles egenskaberne for kompatibilitet for et program manuelt
Højreklik på programikonet på skrivebordet eller genvejen i menuen Start for det program, du vil køre, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Kompatibilitet, og ret kompatibilitetsindstillingerne for programmet.
Bemærk!

Fanen Kompatibilitet er kun tilgængelig for programmer, der er installeret på din harddisk. Selvom du kan køre guiden Programkompatibilitet på programmer eller installationsfiler på en cd-rom eller diskette, bevares dine indstillinger ikke, når du lukker programmet.
Hvis du vil have yderligere oplysninger om en indstilling under fanen Kompatibilitet, skal du højreklikke på indstillingen og derefter klikke på Hvad er det?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 10:25

Prøv også at se tidligere spørgsmål / "strenge" omkring samme emne her på Kandu
1. http://www.kandu.dk/newshist.aspx?nid=358571
2. http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=10101

og når PC-Plus "låser" som jeg omtalte tidligere, er der følgende
1. http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=13434

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-06 10:26

Omtalte "tidligere" spørgsmål til PC-Plus på Kandu, kan findes via:
http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=0&ss=PCPlus&sa=7

Godkendelse af svar
Fra : bl2207

Dato : 07-02-06 10:33

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 07-02-06 10:35

jeg betragter spørgsmålet som løst
mvh
Børge

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-06 10:39

Hej Børge... takker for points, var det ALT+ENTER der løste problemet, eller måtte du igennem "hele møllen"?
Hygge...
Søren / CLAN