/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Sletning af bruger?
Fra : cskodborg
Vist : 418 gange
50 point
Dato : 21-04-10 08:18

Hvordan sletter man sin bruger herinde?

Hjælp! :)

/christina

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-04-10 08:32

- det kan du ikke... sorry!

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-04-10 08:39

Ha ha

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-04-10 09:02

Du kan ikke slette din bruger herinde, men du kan gå ind og redigere din profil og der ændre din mail, så hører du ikke mere, og så blot prøve at glemme, at du engan har meldt dig til siden her

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 21-04-10 09:13

Er der nogensinde nogen, der har prøvet at kontakte kandu og bedt om at blive slettet ?

- jeg mener teknisk kan de da sagtens gøre det ik' - når de kan slette upassende indlæg kan de vel også slette profiler.....

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 21-04-10 10:03

Ja men de gør det ik, og mange flere end dig har spurt omkring det samme,

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 21-04-10 11:20

Mange ikke er klar over,at der i 2008 blev vedtaget en resolution om beskyttelse af privatlivets fred i sociale netværkstjenester.

Datatilsynets relativt nye anbefalinger kan læses her http://www.datatilsynet.dk/erhverv/internettet/

Punkt 7.
Sletning af bruger-profiler
Udbydere skal give brugerne mulighed for nemt at opsige deres medlemskab, at slette deres profil og ethvert indhold eller oplysninger, som de har offentliggjort på sociale netværk.

Send linket til kandu, og bed om at blive slettet, eller meldt til datatilsynet,,,

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-04-10 11:54

Citat
Punkt 7.
Sletning af bruger-profiler
Udbydere skal give brugerne mulighed for nemt at opsige deres medlemskab, at slette deres profil og ethvert indhold eller oplysninger, som de har offentliggjort på sociale netværk.

Send linket til kandu, og bed om at blive slettet, eller meldt til datatilsynet

Javist, men de retningslinier fælger ikke engang datatilsynet selv og Datatilsynet HAR allerede haft en lignende sag

http://www.datatilsynet.dk/afgoerelser/seneste-afgoerelser/artikel/sletning-af-profil-og-indlaeg-paa-et-debatforum/?no_cache=1&cHash=7ac3166ab4

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-04-10 12:00

haha endnu en der er fanget i kandu fælden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-10 12:27

Datatilsynet sagde den 5 oktober 2008 ay det er ok at Kandu ikke kan/vil slette profiler, i citatet er der først svar fra Datatilsynet og en kommenter fra selveste mr. Kandu til Datatilsynet
Citat
Enhver bruger af kandu.dk kan fuldstændig anonymisere/slette sine data i profilen ,dvs.navn,
adresse og e-mail adresse kan slettes ,hvilket også har været gjort helt klart for klageren ved
hendes første henvendelse til Kandu.dk ,korrespondance er vedlagt .

Påstanden om manglende mulighed for sletning af personfølsomme eller person ikke-følsomme
oplysninger er derfor ikke korrekt .

Dog kan det selvvalgte bruger id,eksempelvis: "me67 ","nordsted1" ,"steffen 13" ,som brugerne
har registeret sig under hos kandu.dk ,og som ikke er omhandlet af persondataloven ,ikke slettes.
Dette er af tekniske årsager ,idet brugernes indlæg på debatsiderne er bundet ene og alene til
dette id . Med venlig hilsen Pawel Finkielman ..

så velkommen på Kandu håber du bruger siden og får fornøjelse af den, nu du alligevel hænger på den

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-10 12:30

En anden kandubruger, har også prøvet med datatilsynet

http://www.kandu.dk/Spg124730.aspx

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 21-04-10 12:40

Citat
Punkt 7.
Sletning af bruger-profiler
Udbydere skal give brugerne mulighed for nemt at opsige deres medlemskab, at slette deres profil og ethvert indhold eller oplysninger, som de har offentliggjort på sociale netværk.

En datter til en afdød bruger spørger i denne tråd http://www.kandu.dk/Spg145458.aspx

Det er fuldstændig grotesk at der ikke bliver slettet her, det burde være lige så nemt, som at oprette sig.........!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-10 12:47

Christa.N... kandu er gratis for os brugere, og for at være det, overlever kandu på reklameindtægter

For at nogen vil annoncerer på siden, kræver det at der er brugere der ser reklamerne, jo flere brugere jo bedre... så er det jo ikke så smart hvis vi kan melde os ud igen

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 21-04-10 12:59

Det har jeg ikke forståelse for, hvad hjælper det hvis profilen er død - eller en person har oprettet 50 profiler................
Så kunne kandu ligeså godt selv sidde og lave profiler !

Reklame skal være baseret på "rigtige levende" mennesker - ellers er der ikke meget reklame i det, gratis eller ej.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-10 13:03

Det er en storm i et glas vand forstår ikke at i kan hidse jer op over ikke at kunne slette sin profil lad være med at bruge profilen og lige så stille går den hen og bliver glemt af alle
Det vil være en god ide at læse Kom godt i gang FØR i opretter en profil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-10 13:11

Christa.N... det ved annoncørerne jo ikke vel

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 21-04-10 13:18

Citat
Christa.N... det ved annoncørerne jo ikke vel

Måske reklamesøjlerne står tomme......

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 21-04-10 14:14

Ovenpå den ubehagelige og ensrettede behandling, som Kandu (Krumme) gav mit tips om "Boller i karry på under 15 minutter) har jeg også overvejet at blive slettet. For mage til uforskammet cencur skal man da lede længe efter.

Jeg sendte et tips og en eller anden "over Kandu" bruger kunne udelukke mig, da hans argumenter slap op.

Venlig hilsen

Lokomtovfører kørelærer
Hans Lund

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 21-04-10 14:24

Citat
http://www.kandu.dk/Spg146743.aspx

Det var denne tråd - jeg er stadig målløs, HansElund..........

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 21-04-10 14:25
Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 21-04-10 14:35

Nu har jeg siddet og læst om den bruger, som prøvede at gå linen ud....

- blev nysgerrig og søgte på "find en bruger" og der var ikke nogen med det nick (dorth)

Vil det sige at det alligevel lykkedes hende ? skal man bare lave en masse ballade og være vedholdende - så kan man godt slettes.....

Navnet dorth er i hvert fald ledigt og dermed kan en ny bruger tage navnet.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 21-04-10 14:40

Citat
Navnet dorth er i hvert fald ledigt og dermed kan en ny bruger tage navnet.

SORRY navnet står som nr 96

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 21-04-10 16:20

Jeg kan faktisk en fed opskrift på Boller i karry på under 15 minutter.

Man tager simpelthen den bedste, helst hjemmelavede gourmet medisterpølse op fra fryseren. Sætter en gryde vand i kog på kompuret, derefter klemmer man farsen ud af medisteren og ned i det kogende vand. Vandet skummes af og bollerne tages op.

Herefter svitses karry i en passende mængde gourmet smør, (eller i nødstilfælde noget stegemargarine) i en gryde. Der laves en jævnet sauce (rigeligt) brug vandet fra før.

herefter hældes bolderne i og VUPTI dagens hurtige middag er parat. Ungerne elsker det.

Der serveres ris og skummetmælk til retten, selvfølgelig kan retten indtages med vine fra hele europa, afrika og selv oversøiske vine kan bruges.....

Nuvel, der er ikke tale om nogen gastronomisk perle.... men det er helt sikkert en meget velmagende og let tilberedt middag.

Der kan naturligvis anvendes færdig indkøbt medister fra anerkendte supermarkedskæder, ja selv den lokale slagters medister kan bruges.

Kopier denne opskriift og send til alle du holder af....

MVH@ns
da jeg forventer at blive smidt ud af Kandu, vil jeg sige jer alle tak, især jer, der nu ikke får svar på, hvad der var galt med min fejemaskine...

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 21-04-10 19:39

Citat
da jeg forventer at blive smidt ud af Kandu

På grund af dit boller i karry tip, eller fordi du har været uartig?

Annuller spørgsmålet
Fra : cskodborg

Dato : 21-04-10 21:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål