/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Sletning af profil ..
Fra : dorth
Vist : 1060 gange
210 point
Dato : 07-08-08 14:47

Nu har jeg snart læst alt her på siden ,men kan ikke finde der hvor der skal stå ,,slet profil .

Er her nogen af jer, der kan hjælpe mig ,da jeg ønsker min profil slettet .

Venlig hilsen Dorth

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-08 14:51

Du kan IKKE slette din profil igen

Men du kan afmelde mails så hører du ikke mere herfra.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-08 15:01

Klik på dit navn, du skal være logget ind, så kan du redigere i din profil.
Du kan så vælge ikke at modtage mails fra kandu fremover.
Profilnavnet dorth, det vil blive på kandu i den tid kandu eksisterer, da du ikke kan slette det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-08 16:30

Men du kan prøve at kontakte Kandu.
http://www.kandu.dk/contact.aspx

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-08-08 16:38

Jeg har gransket lidt i denne tilbagevendende problematik med at den enkelte bruger ikke kan slette sig selv her på Kandu.

Så hvis jeg var dig Dorth ville jeg sende en klage hertil

http://www.datatilsynet.dk/om-datatilsynet/kontakt/

Selv har jeg ikke proplemet - og da det er problem indehaveren der skal klage / spørge så er der et sted på den linkede side en formular du kan udfylde.

Personligt tror jeg ikke at det er i orden at Kandu tager en som "gidsel" mod eget ønske.

Måske andre her tror eller ved noget andet.

Held g lykke med det...

Og jeg vil selvfølgelig gerne høre mere om du over tid bliver klogere på den sag her..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-08 16:50

Hvis en enkelt bruger bliver slettet på kandu, ryger samtlige besvarelser/involverede med i købet, derfor kan man ikke blive slettet.(har jeg læst i et spørgsmål engang)

Nu har du dorth, vist ikke skrevet nogle steder - jeg har ikke kikket efter - så der kunne være en mulighed for at du kunne blive slettet.

Men hvorfor ikke bare blive, du kan jo selv få brug for hjælp.

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 07-08-08 17:10

Tak for jeres svar .Jeg har sendt en klage til datatilsynet som Vedikkealt har anbefalet så
nu venter jeg på svar inden jeg gør mere .

Syntes det er træls man ikke bare kan slette sin profil når man vil ,det kan man da på de fleste
sider ,og der er også skrevet indlæg ,så kommer der bare til og stå udmeldt på profilen .

Skal nok skrive når jeg får svar ...

Hilsen Dorth

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-08 17:14

Hvis det virkelig er rigtigt, at alle besvarelser/involverede ryger med, ved en udmeldelse, så er kandu jo ikke meget bevendt

Bliver spændende at hører hvad du får ud af din henvendelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-08 17:18

Hvis du logger dig af, og ser ud til venstre, - bliv medlem - og så læser reglerne, står der bl.a.

Citat
, for er du først gået ind hos kandu.dk, er der ingen vej tilbage, du er bundet til at rette dig efter de gældende betingelser og vilkår.
??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-08 17:25

dorth

Din profil bliver jo først "spændende", når du skriver på kandu.

Spørgsmålet her er det første hvor jeg får kendskab til din profil. Du har ikke tidligere i den tid, du har været bruger på kandu skrevet noget !!!!!!

Har du selv bedt om at få mails ???? hvis ja så kan du ændre det i din profil, som tidligere skrevet.

vedikkealt ..... hvad mener du?????

Citat
Selv har jeg ikke proplemet - og da det er problem indehaveren der skal klage / spørge så er der et sted på den linkede side en formular du kan udfylde.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-08-08 17:29

# Nordsted1

Nu skal du ikke fare så voldsomt af sted...

På andre debatsider er der altså ingen problemer med at blive slettet..så står der bare hvor ens navn nu står - slettet bruger - og det er jeg da helt sikker på at Kandu også kunne hvis ellers de gad...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-08-08 17:33

# ans

Jeg mener hvad der står på Datatilsynets side...

Jeg kan kun klage på vegne af Dorth hvis jeg har en fuldmagt.

Så derfor - som hun allerede har gjort - er det brugeren selv der skal klage...eller spørge.

# dorth

Jeg hænger på tråden her, og vil meget gerne høre resultatet..om det så bliver i år
eller næste år..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-08 17:39

he he vedikkealt

Bortset fra det, hvis ikke denne tråd bliver lukket inden for tre måneder, lukker kandu tråden, og du kan ikke få svar fra dorth hvis det trækker ud med et svar fra datatilsynet

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-08-08 17:45

Så tror jeg da så sandelig på at Dorth er kvik nok til at lave en ny tråd med...

Svar fra Datatilsynet.

For det kunne da være sjovt at få det endeligt opklaret...vi ser jo dette spørgsmål jævnligt..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-08 17:47

Hvis der går et helt år, tror jeg Dorth, har glemt alt om kandu, og ikke husker at give svaret videre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-08 18:22

Citat
Dato : 07-08-08 17:45

--------------------------------------------------------------------------------
Så tror jeg da så sandelig på at Dorth er kvik nok til at lave en ny tråd med...

Svar fra Datatilsynet.

For det kunne da være sjovt at få det endeligt opklaret...vi ser jo dette spørgsmål jævnligt

Mon dorth vil gøre det, hvis ønsket er, ikke at være bruger på kandu mere ?????

Hvis dorth ikke havde stillet dette spørgsmå, så ville de ikke være nogen bruger på kandu, der ville have haft kendskab til profilen.

dorth har ikke deltaget i nogle spørgsmål. Men dorth kan redigere i sin profil, så adressen bliver slettet/ændret .... det kan man da som "superbruger"

Men når man bliver bruger på kandu, så er det en god ting at læse reglerne igennem først.

Det samme gælder for andre sider

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-08 18:27

Hvad i himlens navn har datatilsynet med sagen at gøre - du afleverer da ikke personnummer

Navn og adresse er jo frivillig - den kan du bare slette - post kan frameldes - så eksisterer KUN et intetsigende NICK

Det kan DATAtilsynet vist ikke bruge til noget

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-08 20:36

refi

vedikkealt vil gerne vide noget mere, så nu lader hun dorth undersøge sagen

Ja ja vedikkealt vil jo ikke "vil jo ikke lytte til os"

Gæt selv hvorfor

Men spørgsmålet har intet med datatilsynet at gøre. Selvfølgelig kunne vedikkealt da selv have skrevet til datatilsynet, men det er måske ikke til at finde ud af

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-08 20:44

vedikkealt er da en bruger, der lever op til sit "nick"

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 07-08-08 23:24

Refi har ret

Citat
Hvad i himlens navn har datatilsynet med sagen at gøre

Det er at betragte som en forening hvor Du logger ind med password.

Problemet må være imellem den enkelte medlem og Kandu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-08 00:27

dorth > har kun deltaget i en eneste tråd ....................nemlig denne, så hvad årsagen kan være til ønsket sletning er svært at gætte på - med mindre det er en anden profil der tales om.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 08-08-08 03:32

Jeg har gså svært ved at se Datatilsynets rolle i denne sammenhæng. Det fremgår af loven om datatilsynet, § 3, at loven omfatter bl. a.

Personoplysninger:
Enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person (den registrerede).

Men hverken spørgeren eller andre her på kandu.dk er vist omfattet af denne definition. Kun i den teoretiske situation, at man bruger sit eget navn som brugernavn og anfører personlige oplysninger under sig profil, ændrer dette sig. Men hvis man har valgt at gøre dette, er det jo lettere at ændre profiloplysningerne, så de ikke længere kan betegnes som information om en identificerbar person.

Så jeg synes både spørgsmålet og svarene er en slags storm i et fingerbøl. Ligger der måske et andet problem bagved, som ikke er oplyst i spørgsmålet?

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 08-08-08 07:08

Hej allesammen ..
Jeg skal nok skrive når jeg høre nyt ,jeg bliver her kan jo ikke slette min profil *gg*

Hilsen Dorth ..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-08 09:46

Citat
Jeg skal nok skrive når jeg høre nyt

Ja så hører vi jo aldrig noget

HVAD nyt skulle dog komme frem

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-08-08 15:21

Hej dorth

Det lyder dejligt...TAK...

Og egentligt er det jo ret enkelt...høre spørgsmålet endeligt ikke til hos Datatilsynet - hvilket jo flere betvivler...oplyser Datatilsynet helt sikkert om hvor sådanne spørgsmål så hører hjemme.

((( selv om de store point slugere holder på deres.. ... så kan det da aldrig skade at få det undersøgt til bunds...

God weekend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-08 15:27

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 14-08-08 19:18

Tak for din hjælp vedikkealt ,,Datatilsynet ringede til mig i formiddags ,og bad mig
melde ud til kandu om problemet om og slette sin profil ..og det har jeg så gjort her kl 19 ..

De mener ,at når man opretter en profil ,skal man også kunne slette en profil ..

Vil lige sige Eyvind at det link du har lagt ind til kandu ,kan ikke bruges ,prøv og læs det .

Hvis jeg bliver smidt ud ,uden i hører fra mig ,er jeg på 24 timer under profil navnet Dorth :)

Mange venlige hilsner Dorth .....

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 14-08-08 19:31

Hej Dorth

Jeg kunne fornemme at du var seriøs...

Og tak for din tilbage melding...

Jeg vil med glæde opdateres vis denne tråd, ellers får jeg historien på 24 timer.

Da jeg på andet site er Admin. vidste jeg ret godt jeg havde ret...selv om der har været flere kommentarer her om det modsatte, så nu kan Kandu skrive i nick feltet - bruger udmeldt - bruger slettet - eller hvad de nu beslutter sig til.

Bedste hilsner fra vedikkealt / Roladen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-08-08 19:31

Sorry hvis denne ikke virker:
service@kandu.dk

For det er da ellers en:
mailto:service@kandu.dk
som burde sende afsted.

Ps. Det er spændende om det bliver muligt at slette brugerprofiler.
Godt gået - hvis det lykkedes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-08 19:31

Citat
De mener

Ja - de MENER....

Men som sagt har de INTET at skulle have sagt.....

Om Kandu så forbarmer sig og sletter dig er af EGEN FRI vilje - de HAR IKKE pligt til det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-08 19:32

Husk lige der på Kandu IKKE ligger nogen data der kan identificere dig med mindre du AF EGEN FRI VILJE har oplyst dem....

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 14-08-08 19:39

# refi

Lidt synd du taler mod bedre vidende...men OK...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-08 19:59

Ja vi taler ikke IP adresser

Så skulle datatilsynet jo nulstille internettet HVER DAG....

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 14-08-08 20:07

refi

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 15-08-08 07:58

Hejsa !
Nu har jeg lige sendt en mail til datasystemet med den mail jeg har modtaget fra kandu ,så
må de afgøre sagen .Hvis jeg taber sagen vil det sige vores profiler står her for altid ,selv når
vi ligger på den forkerte side af græsplænen

Venlig hilsner og god weekend fra Dorth

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-08 08:36

Venter spændt..................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 08:46

Gad vide HVORDAN man vil bevise at den profil virkelig også tilhører klageren

De sletter nok alle brugere for at være sikker

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 15-08-08 15:55

# dorth

TAK for din opdatering.

Kan du kopierer Kandu svaret ind her...??? så vi kan følge lidt med...

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 15-08-08 16:03
Kommentar
Fra : dorth

Dato : 15-08-08 16:09

Det gik ikke så godt ,ved ikke lige helt hvordan man kopier herinde ...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 15-08-08 16:09

Hej dorth

Enten er jeg blind...eller også giver dit link ingen mening..!!

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 15-08-08 16:13

Du er ikke blind ,men kan ikke lige finde ud af det med link på denne side ...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 15-08-08 16:14

Kan du ikke bare trække teksten blå...højre klik ...kopier....åbne her og lav højre klik Sæt ind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-08 18:31

Link til internetside:
Gå ind på siden > h-klik på adresselinien > vælg kopier > nu hænger kopien i udklipsholderen
OG gå så ind i Kandu spørgsmålet > i skrive feltet > h-klik og vælg sæt ind.
Sådan:
http://www.kandu.dk/spg124730.aspx

Tekst fra et sted:
marker teksten > h-klik og vælg kopier
i kandu spørgsmålet > klik på indsæt citat > sæt musen mellem [ citat]her[ /citat] < h-klik og vælg sæt ind.

Citat
Tekst fra et sted:
marker teksten > h-klik og vælg kopier
i kandu spørgsmålet > klik på indsæt citat> sæt musen mellem [ citat][B]her[/B][ /citat] < h-klik og vælg sæt ind.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 15-08-08 18:45

# Eyvind

TAK...også en mulighed.

Men dorth havde jo fået et link ind...så funktionen må dorth jo kende...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 18:48

Et link til en mail giver INGEN mail....

Den henviser blot til udbyder

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 15-08-08 18:57

NIKS...refi...og det er måske også i virkeligheden godt det samme... for så ville vi jo alle kunne læse alle dorth´s private mail...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 19:02

Citat
NIKS...refi

JO

Du er jo ikke logget ind

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 24-08-08 08:51

Nu har jeg prøvet, at rette min profil mange gange (e-mail adresse)men der sker intet...Jeg får aldrig den mail som jeg skal bekræfte,hvad gør jeg, jeg har sendt en mail direkte til Kandu, men der sker intet

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 24-08-08 09:22

# faldsled

Jeg kan ikke lige lure om det er for du vil slette din profil...

eller blot ændre din mail adresse....

Er det det sidste ville jeg oprette ny bruger...

Der er flere her Kandu der har flere profiler allerede.

Hilsen vedikkealt

PS. faldsled er den lille lokalitet her i Nordjylland...?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-08 10:27

Citat
Jeg får aldrig den mail som jeg skal bekræfte

Du skal da IKKE bekræfte noget - så det er ikke så sært den ikke kommer....

Det er kun FØRSTE gang du får en velkomstmail - ikke ved ændringer....

Så har du rettet denne profils email bør der nu komme mail til den "nye" adresse.....

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 27-08-08 07:50

Jeg har i går d 26/8 modtaget et brev fra Datatilsynet hvor der står ..

Vedrørende Deres klage over manglende sletning af profil på Kandu.dk .

Ved e-post af d 7 august 2008 har De klaget til Datatilsynet over manglende sletning af Deres profil
på Kandu .dk .

Ved e-post af 15 august 2008 har De anført,at De ved henvendelse til Kandu .dk har fået oplyst ,at
De ikke har ret til at slette Deres profil .
Datatilsynet har i den anlledning ved brev af dags dato anmoet Kandu.dk om en udtalelse .

. om Kandu.dk er ansvarlig for behandling af oplysninger om klager,og i givet fald
.med hvilken hjemmel i persondataloven oplysningerne behandles,og
.om Kandu.dk har nægtet at imødekomme klageres anmodning om sletning af hendes profil
og i givet fald med hvilken begrundelse .
Kandu.dks svar bedes være Datatilsynet i hænde senest 3uger fra dags dato .

Med venlig hilsen Datatilsynet .

Så det er så her jeg står nu ,men min profil er ikke slette endnu ,så regner ikke med det sker
Men nu afventer jeg svar og må så se hvad afgørelsen bliver .

Undre mig lidt at Kandu ikke har lavet et indlæg her i tråden ..

Ønsker jer alle en god dag ...Hilsen Dorth

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 27-08-08 08:06

Her er en kopi af svaret fra Kandu .dk
Der startes med mit fulde navn ,og så skriver han ,jeg bare kan ændre mine data ,og jeg så ikke
vil blive kontaktet mere af dem og så forsætter han :

Nemmere kan det ikke blive, og så længe vi ikke registrere følsomme data om dig som person, så er sagen ikke så stor. Hvis du læste vores regler inden du melde dig ind, ville du have læst, at alt hvad du skriver på Kandu.dk tilhøre os, og dermed også de indlæg du måtte have været involveret i, derfor kan din bruger ikke fjernes igen, da disse indlæg er knyttet til denne bruger, men du behøver jo ikke at lade denne bruger pege på dig som person.

Med venlig hilsen / Best regards

Rasmus Andersen
Servicemedarbejder

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 27-08-08 09:02

til vedikkealt...
Jeg skal bare rette en meget gammel e-mail og der står:Ændre din e-mail
Du skal være opmærksom på, at du vil få sendt en e-mail til den nye adresse som du skal godkende før din ændring er fuldført.
Og den kommer alrig...den gamle e-mail står der stadig.

Ps.faldsled ligger altså på Sydfyn

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-08-08 09:06

Citat
Om Kandu så forbarmer sig og sletter dig er af EGEN FRI vilje - de HAR IKKE pligt til det

Se det er jo så spørgsmålet, om de ikke alligevel har pligt til det

Altså at slette profilen, men ikke nødvendigvis profilens indlæg.

Der står ganske rigtigt i brugerbetingelserne:

Citat
Hvis du læste vores regler inden du melde dig ind, ville du have læst, at alt hvad du skriver på Kandu.dk tilhøre os, og dermed også de indlæg du måtte have været involveret i, derfor kan din bruger ikke fjernes igen, da disse indlæg er knyttet til denne bruger

Jeg ved godt, at personlige oplysninger ikke er tilgængelige for offentligheden, men alligevel skal muligheden være for at brugeren kan slette en profil, alternativt, at webmaster kan slette den på anmodning.........sådan er det også på andre fora, det er kun et spørgsmål om, hvordan databasen er bygget op, om det kan lade sig gøre, sådan at de indlæg en bruger har skrevet ikke slettes sammen med brugeren.

Der er forskellige muligheder.....enten at indlæg består uden brugernavn hvis denne er slettet, at der ved brugernavn står "slettet profil"....eller at brugernavnet er overstreget for at vise, at brugeren er slettet o.s.v.

Et programmeringsspørgsmål simpelt hen.

Det væsentlige er i den forbindelse, at brugerens personoplysninger i tilfælde af sletning, ikke længere fremgår af brugerkartoteket.

Og såfremt man selv kan slette dem, kan jeg ikke se problemet.

Det der er problemet, tror jeg, består i at de der gerne vil slettes, ikke forstår at skelne mellem de indlæg de har skrevet og så de personfølsomme oplysninger i deres profil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-08 09:06

Jeg følger stadig spændt med.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-08-08 09:10

Forresten har det med registerloven at gøre (som datatilsynet forvalter).

Det er kun specielle myndigheder der har lov til at have tvungne registre, altså registre som man ikke kan forlange at få sine personlige oplysninger (navn, adresse, personnummer, telefonnummer o.s.v.) slettet fra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-08 09:32

Måske har Kandu et lille annonceproblem ved evt. sletning af mange brugere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 09:56

Jeg vil stadig påstå at Kandu IKKE har pligt til at slette noget...

I praksis HAR Kandu slet ikke oplysninger om personen - det er noget personen SELV har lagt på kandu...

Kandu har IKKE noget medlemskartotek og som de selv skriver kan folk jo bare slette de oplysninger der kan identificere personen...

Selv e-mailadresser tror jeg ikke Kandu fører lister over - de er bare i den database som VI SELV skriver til når vi lægger vores e-mail - der i øvrigt kan ændres ligeså ofte man lyster....

Det er med al sandsynlig også derfor SAMME e-mail IKKE kan bruges 2 gange...

Kandu beskæftiger sig SLET IKKE med medlemmerne - der er noget vi selv regulerer...
Derfor vokser deres medlemstal også hele tiden, da ALT blot bliver tilføjet databasen.

Men der ligger ikke EN ENESTE oplysning du, der kan identificere dig, andet end dem du til hver en tid kan rette selv - selv e-mailadresser kan være anonyme (så godt det nu lader sig gøre).....

Og så skal jeg nok lige korrigere mig selv:
Det er korrekt der kommer ny mail vedr: bekræftelse af ny e-mail ved ændringer så mon ikke "faldsleds" problem ligger i at der IKKE er trykket på send.

Eller at adressen allerede HAR været brugt - de kan nemlig som "nick" KUN bruges 1 gang.
Det vil i så fald komme frem lige ved siden af send-knappen..

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-08-08 12:54

Er det bare mig eller er det her kkørt lidt langt ud!? Hvis du ikke gider længere så lad da bare være med at bruge siden, og hvis det er fordi man er en smule paranoid, så er det jo blevet forklaret at kandu ikke holder på personfølsome oplysninger, og så er den prut vel slået!?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-08 13:16

Princippet "sletning efter eget ønske" er vel lidt interressant, da det gælder for el del her på dette forum.
Om man vil være her eller ej er så en anden ting.
Men profilen bør da kunne slettes, hvis den ejer af en eller anden grund ikke vil have den stående længere.
De der bliver smidt ud - kan da godt forsvinde, uden videre, som jeg har set.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 13:58

Det ville bevirke at Kandu skulle bruge hele dagen på at slette ubrugelige nicks.....

Det er jo IKKE folks navne men noget "opfundet" - hvorfor skulle det dog slettes

Som allerede nævnt - der er INGEN personfølsomme oplysninger der IKKE kan slettes/rettes/fjernes.

At "folk" i tråde osv. har skrevet noget der "måske" kunne blive "følsomt" - er jo brugerens EGET problem - Kandu har IKKE forlangt oplysninger af den slags....

Skulle skraldemændene så også sortere skraldet for kuverter med adresser fordi man har smidt kuverten i skraldespanden

Lidt langt ude - men samme princip....

Hvornår LÆRER folk at tage ansvar for deres handlinger og LÆSE hvad de accepterer....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-08 16:00

Her er ikke spørgsmålet om hvorfor, men om kandu vil slette.
Men det kan vel ingen andre end Kandu fortælle noget om.

Jeg gætter stadig på at det har noget med reklameindtægterne at gøre.

Refi - har du noget imod at der er folk som gerne vil slettes.........uden at skulle begrunde det her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 16:24

Næh hvad skulle jeg dog have mod det.....

Men nu er muligheden der ikke...... Og den kommer ikke, af at vi diskuterer det

Og tilsyneladende heller ikke ved henvendelser til Kandu

Citat
Jeg gætter stadig på at det har noget med reklameindtægterne at gøre

Selvfølgelig har det det....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-08 17:09

OK

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-08-08 17:28

Hvis en bruger ønsker at blive slettet/udmeldt fra kandu skulle denne tråd så også slettes ???

Hvis ja, så ville det jo blive det totale virvar på kandu !!!!!!

Men løsningen kunne jo være at der ved brugerprofilen stod udmeldt i stedet for som her

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=268904 (blacklistet af kandu)

Men hvorfor er det altid brugere, der ikke har deltaget i noget som helst på kandu, der ønsker at udmelde sig ????

Citat
Hvis jeg bliver smidt ud ,uden i hører fra mig ,er jeg på 24 timer under profil navnet Dorth :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 17:34

Citat
Men hvorfor er det altid brugere, der ikke har deltaget i noget som helst på kandu, der ønsker at udmelde sig ????

Sandsynligvis brugere med mange profiler der ikke længere kan hitte rede i dem

Og så skal der jo også oprettes nye e-mailadresser hver gang med det "bøvl" det nu giver

En udmeldelse ville dog næppe "frigive" e-mailadressen....

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 28-08-08 06:14

Hejsa

Min grund er nu ikke jeg har så mange profiler her på nettet ,at jeg ikke kan finde rundt i dem ,ej
heller at min mailadresse giver mig problemer hvis jeg ønsker at oprette en ny profil .
Jeg blev anbefalet siden her omkring et fotoprogram ,og da jeg ikke fandt det jeg skulle bruge
ville jeg så bare stille og rolig liste ud igen .
Dette forum er helt sikkert et godt sted og være ,men jeg har ikke tid eller brug for og være her .
Og da jeg aldrig har prøvet og ikke kunne slette min profil og ikke ønsker og være en reklame-
indtægt ,køre jeg denne sag .Så må jeg se hvem der vinder ,,det bliver sikkert Kandu .dk ,men
så har jeg gjort hvad jeg kunne ..

Godmorgen ønskes af Dorth ....

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-08-08 07:13

# dorth

Jeg synes det er KANON du "hænger i"...

Jeg er også ved at undersøge det her et par andre steder men der er jo noget juristeri i det så der går jo altid lidt tid med at få et svar.

Kommentarene nedover her i tråden er sædvanlige Kandu´ske så dem skal du bare tage med et smil...

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-08-08 09:31

Citat
Kandu beskæftiger sig SLET IKKE med medlemmerne
skrev Refi...du glemmer teamets lille sorte bog.

vedikkealt skrev
Citat
Kommentarene nedover her i tråden er sædvanlige Kandu´ske så dem skal du bare tage med et smil...

Det var da en "nydelig" måde at undsige medlemmerne af Kandu på, men så er det jo godt, at du er til og kan komme med de ikke sædvanlige kommentarer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 10:07

Citat
du glemmer teamets lille sorte bog

Den er vist "forlagt" på loftet gennem årene

Tidligere hørte man da af og til et "pip" fta Kandu.....

Nu er der ikke engang en "stønnen" tilbage

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-08-08 10:18

Har de fyret stønneren LOOL

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 29-08-08 07:01

Jeg synes det er KANON du "hænger i"...

Tak skal du have Vedikkealt ,nu er det blevet lidt af en pricipsag for mig .
Held og lykke med dine ting ,og ja der er meget med de jurister ..

Godmorgen fra Dorth

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-08-08 07:38

Eyvind du skrev:
Citat
De der bliver smidt ud - kan da godt forsvinde, uden videre, som jeg har set
Du har jo på et tidspunkt indgående interesseret dig meget for profilen Ram2, der som bekendt blev smidt ud af Kandu, og du kan se ved at søge på nicket, at Ram2's indlæg ikke er fjernet fra Kandu, men nicket er blot spærret så den profil ikke kan skrive mere.

Når alle indlæggene fra Ram2 stadig figurerer på Kandu, må det samme kunne lade sig gøre med andre som ønsker at blive "slettet". Hvad jeg mener er, at den problematik som der tales om, at det giver rod i trådene hvis nicket spærres, er altså ikke eksisterende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-08 07:45

Du er NU............ nr. 730 i køen......

Du vil blive betjent hurtigst muligt....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-08-08 07:48

Fint nok...jeg skal ikke noget før mandag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-08 11:05

Desuden kan man læse stort set alt på kandu uden at være medlem. Det er kun de "låste" spørgsmål, der ikke kan læses.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-08 11:59

Nåe ok - men så meget har jeg nu heller ikke kigget på den ram2 profil............ den opfører sig jo også meget pænt for øjeblikket.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-08-08 13:05

Citat
den opfører sig jo også meget pænt for øjeblikket.
Ja Eyvind, men bemærk at det gør de osse, som den plejer at lange ud efter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-08 13:37

Citat
som den plejer at lange ud efter

Vil det sige den "måske" kommer tilbage

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-08-08 14:14

Hehehe Det tror jeg sagtens den kunne finde på. Den er jo lidt kortluntet

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 05-10-08 17:06

Så kom afgørelsen ! Datatilsynet Att: Stinne Stevnsborg Andersen ,,Borgergade 28 ,5
1300 København K...
Enhver bruger af kandu.dk kan fuldstændig anonymisere/slette sine data i profilen ,dvs.navn,
adresse og e-mail adresse kan slettes ,hvilket også har været gjort helt klart for klageren ved
hendes første henvendelse til Kandu.dk ,korrespondance er vedlagt .

Påstanden om manglende mulighed for sletning af personfølsomme eller person ikke-følsomme
oplysninger er derfor ikke korrekt .

Dog kan det selvvalgte bruger id,eksempelvis: "me67 ","nordsted1" ,"steffen 13" ,som brugerne
har registeret sig under hos kandu.dk ,og som ikke er omhandlet af persondataloven ,ikke slettes.
Dette er af tekniske årsager ,idet brugernes indlæg på debatsiderne er bundet ene og alene til
dette id . Med venlig hilsen Pawel Finkielman ..

Så sådan er det ,,vi kan altså ikke slette vores profil herinde ..Ønsker jer alle en rigtig god søndag -
aften ,,og tror jeg bliver i dette forum ,,,Mange tak til jer ,der har gidet og bakke mig op ...

Hilsen Dorth ..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-10-08 17:39

Nordsted

Citat
Hvis en enkelt bruger bliver slettet på kandu, ryger samtlige besvarelser/involverede med i købet, derfor kan man ikke blive slette
Dette er rigtigt. Man skal skelne mellem en sletning, som medfører hvad Nordsted skriver og blacklistning, hvor samtlige indlæg fra den BL profil fortsat eksisterer Jvf. f.eks. profilen ram2 m.f.a http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=29755

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-10-08 17:46

Citat
og tror jeg bliver i dette forum
så vil jeg ønske dig velkommen blandt alle os andre vi glæder os til hvad du kan hjælpe med, og er parat til at hjælpe dig.
Jeg abonnerede på dette spørgsmål for længe siden, syntes det var interessant om du kunne slettes, Kandu skriver jo i: Kom godt i gang (som mange nye forsømmer at læse) at man hænger på dem hvis først man har meldt sig ind, og det ser sig så at passe, det er vist første gang nogen er gået så langt for at komme ud

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-08 21:58

Dorth--- velkommen til ---- nu du alligvel ikke kan blive meldt ud

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-08 22:01

Citat
vi kan altså ikke slette vores profil herinde

Det har vi da fortalt dig fra dig 1

Der er INTET nyt i den afgørelse....

Meddel lige datatilsynet at de kan sende lønnen til os

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 08-10-08 08:15

Hejsa Refi !
Ja sådan blev det så ,men jeg er nu glad for, at de andre forum jeg er i kan jeg slette min
profil ,og hvis jeg fremover skal oprette en profil ,vil jeg også sikre mig jeg kan slette den igen .
Da min holdning stadig er ,at det er forkert ikke og kan slette sin profil.
Med hensyn til lønnen det har kostet Datatilsynet vil jeg da gerne sende 2 gange B post penge til
dette forum ,for det er hvad det har kostet dem ...

Som jeg lærte som barn : Hvo` intet vover intet vinder

Hisen Dorth ..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 09:59

Citat
vil jeg også sikre mig jeg kan slette den igen

Hvorfor...

En profil er da i denne sammenhæng fuldstændig betydningsløs....

Alle de ord vi skriver her "kunne" hver især være en profil...

Det er jo blot bogstaver og tal der INTET kan bruges til....

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 09-10-08 07:29

Det har du ret i ,,.......Men jeg er sur over og bare skal være en reklameindtægt for
ham / hende der ejer denne side ...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-10-08 08:03

Jeg lover at lade være at kigge efter dig. Er du så lidt glad ?

Kommentar
Fra : dorth

Dato : 14-10-08 07:11

Klumme ! Jeg er næsten altid glad ,så ja jeg er glad igen ,livet er for kort til andet

Så nu vil jeg kigge mig lidt om i dette forum ,og se hvad der sker herinde ...

Hilsen Dorth

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 14-10-08 19:25

# dorth

Jeg er skam med i nu og har læst de seneste kommentarer...

Og TAK til dig dorth for du gad gå hele vejen..

Men stadig synes jeg at det er rent til grin at der står 208.000 brugere på forsiden af Kandu ... og så kun reelt nogle få hundrede aktive brugere.

Men sådan havde jeg sikkert ikke tænkt hvis det var mig der sad og talte reklame kronerne.

Hvem ejer egentligt Kandu.

Endnu engang TAK dorth

Hilsen vedikkealt