/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fortsættelse af USB spørgsmål
Fra : Eyvind
Vist : 539 gange
10 point
Dato : 03-09-09 10:27

For ikke at køre videre i dette spørgsmål.
http://www.kandu.dk/spg135114.aspx
Har jeg oprettet et nyt her.
Alle er velkommen til at deltage i spørgsmålet, som går ud på at rense/åbne en 16 GB pendrive.
Eyvind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-09 12:01

Den eneste løsning er at få det slettede program ind igen, og så krydse fingre for at man kan huske koden: http://www.kandu.dk/Spg114321.aspx du finder med garanti ingen andre løsninger

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 03-09-09 12:22

her er et par forslag !!
måske ren dos med ntfs support

hirren´s boot cd 10 >>>>http://www.megaupload.com/?d=25EKSG7D

eller en windows PE cd ( kan laves med winbuilder )

eller nulstil det fuldstændigt med winhex

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-09 13:25

Citat
du finder med garanti ingen andre løsninger

OVN - hvad er det for en løsning du snakker om.

Ja dosman - der er måske et eller to programmer på den HirensCD som kan bruges.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 03-09-09 13:46

som jeg har forstået det så skal denne usb slettes/formateres/nulstilles er det korrekt ?
det gøres evt med en hex editor der kan connecte til usb og så skrive 0 ( nul ) på disken

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-09 14:36

Ja mit gæt er også, at det er det eneste der skal gøres nu.
Det havde jeg håbet, at programmet fra HP kunne.................det har den kunnet på mine pendrive, efter at der har været ubuntu live på. (grub)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-09-09 01:12

Den oprindelige spørger har slettet det program som var på usb hukommelsen, den som gjorde det mulig at sætte kode på en del af partionen, i finder ingen muligheder for at røre den partion, uden først at låse den op, muligvis kan programmet hentes hos producenten, jeg tro ikke på at der er et værktøj på Hirens Boot cd som kan klare opgaven, det kunne den ikke med min Verbatim, den kodelåste partion er usynlig

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 04-09-09 20:30

o.v.n
det er også derfor jeg skriver at det evt. skal gøres via et hex editor og så gå direkte ind i usb stick/flash for hvis du kan det så kan man jo skrive 0 på hele usbén og så er den RAW dvs. at nu vil windows formatere den
jeg forsøgte lige med win hex på en gammel 1 gb stick og det virkede.
--------------------------------------------------------------------------------
og nu er det jo også et spg om tid / stædighed / tålmodighed / penge / !!?
for jeg har har den opfattelse hvis det kan den ene vej så kan den sq også den anden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-09-09 19:11

Arsa har måske glemt alt om denne låste fidus - så jeg vil annulere spørgsmålet.

Det var oprettet netop for at hjælpe Arsa ...............................

så om lidt vil det blive annlleret.

Annuller spørgsmålet
Fra : Eyvind

Dato : 10-09-09 19:18

Da spørgsmålet er gået i stå og der vist ikke er nogen egentlig løsning, ud over at kontakte fabrikanten. Så herved annulleres spørgsmålet.