/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Slette beskyttet partion
Fra : o.v.n.
Vist : 888 gange
100 point
Dato : 22-12-07 03:13

Hej så er den gal igen, jeg har en Verbatim usb memory stik, der er en V safe 100 installation på den, den gør at jeg kan oprette et kodeord og gøre adgangen til hele, eller en del af disken utilgængelig, jeg har engang, mest for sjov oprette kodeord på 75% af disk størrelsen, og har selvfølgelig glemt kodeordet det gør nu ikke så meget, der er intet vigtig gemt bag koden, men jeg kan kun bruge de 25%, der er absolut ingen adgang til resten af disken, heller ikke fra diskhåndtering i Windows XP, det vil sige jeg kan ikke formatere disken, hvad gør jeg for at få hele diskstørrelsen til rådighed igen

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-12-07 06:21

Er den gal med huskeren O.V.N, ?
Smid PMDos på en diskette og prøv med den.
Det plejer at virke på de sata.. dimser.
Hvis altså du har et diskettedrev og din USB-dims ka' ses uden Windows.
Gambrinus
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-12-07 07:50

Jeg har løst dit problemet et par gange med killdisk,inde i/fra windows,bare husk og markerer
begge patitioner>
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-12-07 07:54

Klik på KD_WIN.exe når du har pakket killdisk ud,med usb
drevet i pc'en.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-12-07 09:19

ellers kan Partition Magic gøre tricket. Det har jeg jo liggende hvis du er intereseret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-07 12:13

Jeg prøver lige med forslagene lidt senere på eftermiddagen, Gambrinus hvad er det jeg henter hos Knold og Tot ? Jeg har Partion Magic og Killdik fra tidligere, men er lidt skeptisk når drevet kun vises med de 25% i disk håndtering, men jeg ser på sagen, foreløbig tak for hjælp

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-12-07 13:24

de 25% er jo dem uden kodeord.
Knold og tot disketten er en diskette med et godt dosprogram til bla. at redde og redigere i hd

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-12-07 13:24

PMDos henter du og det installerer sig selv på en diskette.
Det er et DOS program og når du starter op fra disketten, skriver du bare pm - Enter
Det er et partitionering og formateringsprogram, der er let at gå til og blandt andet understøtter det også musen.
Men om du kan se din USB-pendrive med det, må komme an på en prøve.
Der ligger også andre programmer på disketten.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-07 15:41

For du har vel prøvet med Gparted (ligner den fra knoldogtot)

Den fra knoldogtot har også lowlevel formatering.
A:\>lowlevel
enter

Men det er et spørgsmål om den kan se den pendrive.

Kan du se partitionen i dikhåndtering.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-07 17:50

Citat
Kan du se partitionen i dikhåndtering
det ved jeg ikke men som skrevet i spørgsmålet, jeg kan ikke se mere end de 25% i diskhåndtering

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 01:14

Ingen af de foreslåede løsninger kan se mere end de 25% af den oprindelige størrelse jeg må vel leve med kun at have adgang til 90MB heldigvis koster sådan nogle dimser ikke så meget nu om dage

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-07 15:34

Find et savværk og send den ind gennem afbarkningsmaskinen................så vil den åbne sig for dig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 20:49

Hehe jeg behøver ingen savværk, der findes ikke det som en bondemand ikke kan klare, med en rørtang og en stor hammer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-07 15:21

Venter spændt på og der kommer en løsning, desværre er min Kandu tid midlertidig opbrugt men jeg kommer tilbage engang i aften (sent)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-12-07 16:16

Kan du flytte disse mapper (ikke kopierer) til en anden computer??????

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-12-07 16:17

Måske en lortecomputer der skal slettes aligevel???

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 100 point
Dato : 28-12-07 09:50

Hvilken model er din verbatim usb flash?
Du kan se dem her...
http://www.verbatim-europe.com/index/downloads_view.php?lang_id=1&article_id=1624&article_id=1624
Når du klikker på den model du har, er der nogle3 muligheder..
Software Deletion:

If you have accidentally deleted or removed the VSafe 100 software from your drive, or if you can only see the area name PublicZone on the drive, you can download the software here.

Det ser ud til at v-safe 100 kan downloades og måske frigive pladsen ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 13:43

Øv duer heller ikke, troede ellers at der var løsningen, slettede den V safe der var og formaterede Publiczone, hentede en ny V safe, men nej den vil have password

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-07 14:30

OVN har du prøvet denne:
http://www.bay-wolf.com/usbmemstick.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 14:52

Nej det har jeg ikke, jeg forstår ikke hvad den kan gøre gider du forklare ingen værktøjer kan se mere end de 25% som er Publiczone, som du skriver et sted, det er udfordringen mere end det er prisen på en ny dims

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-07 16:39

Ok så prøver jeg den selv senere................... på en tom pendrive.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-01-08 00:13

Indtil jeg kommer på kodeordet, må jeg nøjes med de 25%, tak for de mange forsøg på at hjælpe mig Godt nytår