/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
usb pen
Fra : reiffenstein
Vist : 609 gange
50 point
Dato : 25-04-09 17:20

Hej Forum.

Har en 128 mb usb pen.
Brugte den for nogen tid siden, dengang havde jeg filsystem fat 32.

Nu har jeg converteret til ntsf, og når jeg forsøger at anvende usb pennen siger
den at den skal formateres, men det gør den ikke, den skriver bare at det ikke er
muligt at formattere,

Er det virkelig nødvendig at gå tilbage til fat filsyst. for at få gang i den igen,

Reiffenstein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-04-09 17:26

Ja hvis det er en ældre pen, så kan den bruges til Fat32.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 25-04-09 18:15
Godkendelse af svar
Fra : reiffenstein

Dato : 25-04-09 19:08

Tak for svaret Eyvind.

Det virker fint nu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-09 19:24

Super - husk at bruge sikker fjernelse. (grøn pil/V nede ved uret)

Kommentar
Fra : Arsa

Dato : 02-09-09 13:37

HJælp...

har fornyelig købt mig en Super-talent USB nøgle..

Det skulle være et at de mindste USB nøgler der findes og så er den ovenikøbet med 16 GB...

problemet er at jeg dummer mig ved at lave en kode på den med det samme i tilfælde af at jeg skulle miste den og efterfølgende formaterer jeg den...
pludselig kan jeg ikke gemme noget på den længere fordi at den har opdelt min hardisk til en "flytbar F" og "Flytbar G" ...
og for at gøre sagen værre kommer jeg til at slette den indbygget program hvor jeg havde tasten min kode ind... !
HVAD GØRE JEG NU???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-09 13:52

Dette lille progran fra HP kan klare din USB pen
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,64963-order,4-page,1-c,peripherals/description.html

Men om den også sletter dit program på den ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Arsa

Dato : 02-09-09 14:49

Desværre hjalp den ikke...

bliver ved med at sige "failed to format device"...

Dette kan skyldes at den er kodet??

men hvordan i alverden sletter man en kode som man har slettet programmet til... og nu kan jeg heller ikke finde sikkerhedsprogrammet...

der må være en måde man genstarte alt så den finder sit oprindelige plads med de ca. 16 GB i 1 drev...!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-09 15:17

H-klik på computer og vælg administrer > og så diskhåntering.

1. Kan du se den. (størrelse ca. 16 GB)
2. H-klik og se på mulighederne.

Kommentar
Fra : Arsa

Dato : 02-09-09 18:40

jo det kan jeg godt..

men det ser ud til at være en vanskelig ting jeg har rodet mig ud i :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-09 19:23

Jeg vil lige sikre mig at du har været det rigtige sted.

http://peecee.dk/upload/view/189342

Dette er lavet fra Vista.

Først har du installeret programmet fra HP.
Dette lille progran fra HP kan klare din USB pen
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,64963-order,4-page,1-c,peripherals/description.html
genstart comp.
Sæt din pendrive ind efter win er startet op.
H-klik på HP programmet og vælg "kør som administrator"
(ellers ser du bar den lille grå popup)
Nu kan du formatere, men husk at FAT 32 styresystem ikke kan se NTFS men gerne omvendt.

NB. USB pendrive / memorykort / harddiske skal frakobles nede ved uret før det tages fra eller vente til comp. er lukket ned.

Kommentar
Fra : Arsa

Dato : 02-09-09 19:52

it just will not work :(

altså den oprindelige driver var F med de ca. 16 GB og nu er den opdelt i 2 driver, hvor den oprindelig kun indholder 10 mb.. og den anden driver indeholder resten og hver gang jeg prøver at klikke på den som indeholder den store kapacitet popper den op med "vil du formatere denne driver"...

Kommentar
Fra : Arsa

Dato : 02-09-09 19:53

dog skal det siges at jeg bruger XP... er ikke så glad for vista...

jeg ved ikke om det har en betydning..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-09 19:59

XP - så er det næsten det samme, du skal ikke H-klikke på hp programmet men bare dobbeltklikke.

Kommentar
Fra : Arsa

Dato : 02-09-09 20:29

har også prøvet det :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-09 10:11

Så skal den måske lowlevel formateres, hvis HP programmet ikke kan klare det.
Jeg ved ikke om de sædvanlige lowlevel programmer kan ordne en pendrive.
Jeg har indtil nu kunne ordne pendrives med HP programmet.

En lille mulighed er Linux programmet gparted.
Det findes på flere live-CD udgaver:

Parted Magic > http://download.cnet.com/Parted-Magic-LiveCD/3000-2094_4-10663999.html

Gparted > http://sourceforge.net/projects/gparted/files/old-gparted-livecd/
Vælg denne: gparted-livecd-0.3.4-9.iso (et stykke nede)

ubuntu > http://www.ubuntu.com/GetUbuntu/download (697 MB)

Det er live CD'er og den du vælger skal hentes og brændes som image/ billedefil / iso fil evt. i NERO

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-09 10:26

For ikke at køre videre i dette spørgsmål.

Har jeg oprettet et nyt her.
http://www.kandu.dk/newquestion.aspx?grpid=30610

Alle er velkommen til at deltage i spørgsmålet, som går ud på at rense/åbne en 16 GB pendrive.
Eyvind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-09 11:57

Du kan prøve alle de forslag som Eyvind kan finde, og ingen af hjælper overhovedet.
Det du skal gøre er at hente det program som du har slettet, det findes sikkert på hjemmesiden fra producenten, flyt det over på din usb hukommelse og brug koden som har sat på, det er den eneste løsning og lad så være med i fremtiden at formatere mens koden er aktiv