/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP fjernstyre Vista ?
Fra : Smukke_Ole
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 04-09-07 07:56

Kan man fra en computer m. Win XP via Live Messenger "fjernstyre" en anden computer m. Vista ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : leob

Dato : 04-09-07 08:55

Fjernsupport
Inviter en person, du stoler på, til at hjælpe dig. Ved hjælp af en Internetforbindelse kan alle, der kører Windows XP, chatte med dig, se dit skærmbillede og, hvis du giver tilladelse til det, arbejde på din skærm.

Se http://support.microsoft.com/kb/300546/da

leob

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 04-09-07 09:02

-> leob

Ja, det ved jeg godt og har prøvet mange gange.
Læs lige spørgsmålet een gang til !
Det drejer sig om en XP computer kan "fjwernstyre" en Vista computer ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-09-07 11:35

http://www.kandu.dk/Spg108423.aspx

Hent TeamViewer
(Gratis for private)
Det er så enkelt at gå til.
Går igennem diverse firewalls.
Har egen firewall.
Fylder ingen ting.
Behøves ikke en gang installeres.
KANON PROGRAM !
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
Gambrinus
(Jeg har ikke erfaringer med Vista)

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 04-09-07 15:04

Jeg bruger normalt ISL Light. www.isllight.com

Der kan man dog kun bruge 15 dage for free.

funktionen er minder meget om TeamViewer.

/Kvolsgaard

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 04-09-07 15:52

-> alle

Vil I ikke nok læse mit spørgsmål:

Kan man fra en computer m. Win XP via Live Messenger "fjernstyre" en anden computer m. Vista ?

og een gang til for de langsomt opfattende:

Kan man fra en computer m. Win XP via Live Messenger "fjernstyre" en anden computer m. Vista ?

altså Fra en computer, der kører WIN XP

kan man så via

Live Messenger

"fjernstyre" en

Computer, der kører WIN Vista ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-09-07 16:16

- nu har jeg læst det...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-09-07 16:43

- har lige talt med Microsoft (min lillebror) og han siger at det burde kunne lade sig gøre...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-09-07 17:14

Jamen selvfølgelig ka' man da det.
Hvis man VIL gøre det på den besværlige måde.
Gambrinus

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 04-09-07 20:22

Ja undskyld mange gange at vi kommer med bedre/nemere/sikkere alternativer.

/Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 05-09-07 07:58

-> kvolsgaard

Ingenting at undskylde, men det drejer sig om en bekendt i den anden ende af landet, som jeg supporter via Live Messenger. Vedkommende er mildest talt ikke computervant og enhver installation/ændring på vedkommendes computer skal derfor foretages af undertegnede.
Vi har hidtil anvendt Live Messenger, og den er vedkommende vant til og tryg ved, så vi vil gerne fortsætte på den måde efter et computerskift.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-07 18:44

Her har du min support e-mail, som jeg sender ud til mine supportofre :

Mojn Support-offer

Klik på nedenstående link :
http://download.teamviewer.com/download/TeamViewer_Setup.exe

Den korter version :

Installer og kør programmet TeamViewer.
Oplys mig over telefonen om ID og Password.

Versionen for dummies :

Klik på ”Kør” og ”Kør” igen, når næste rude kommer frem.
Klik ”Next”
Sæt prik i ”I accept the terms in the Licence Agreement” og klik ”Next”
Klik ”Next” ”Next” ”Next” (Indtil der ikke er flere ”Next”er)
Klik ” Install”
Klik ”Next” ”Next” (Indtil der absolut ikke er flere ”Next”er)
Klik ”Finish” (Selv om programmet snakker pære-dansk)

Programmet starter op og efter et stykke tid vil der fremkomme værdier i ”ID” og ”Password”
Disse værdier oplyser du over telefonen til supporteren (Miiiiigg !)
og så accepterer du, når jeg prøver at komme ind på din elektronhjerne.

Mr. PCudu

Nemmere ka' det vist ikke gøres.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-07 18:48

Den fungere på Jyder, Fynboer, Sjællændere og Bornholmere.
Ja, selv på Københavnere, hvis Dummies versionen anvendes !
Gambrinus

Annuller spørgsmålet
Fra : Smukke_Ole

Dato : 02-10-07 08:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål