/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Infrarød ?
Fra : Henry89
Vist : 366 gange
100 point
Dato : 06-01-07 20:23

Hej.
Hvordan får man sat infrarød til på bærbar computer, så man kan fører de billeder der er på
telefonen over på com.. ??
Jeg synes jeg har prøvet alt, det virker bare ikke :/
på forhånd tak :)

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 06-01-07 20:28

Du har en bærbar med indbygget infrarød..???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-01-07 20:49

Hvis der er indbygget Infrared system i din computer, så må det være en af ældre dato, da dette system er et uddøende system. Det er afhængig af en direkte forbindelse optisk, for at det fungere optimalt. Systemet er afløst af BlueTooth, som er et radiosignal, og indbygget i nyere telefoner. Det er ikke så afhængig af at kunne se hinanden, når blot det er inde for rækkevide Ca. 10 meter.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-01-07 21:47

H-klik på denne computer og vælg egenskaber
vælg hardware
vælg enhedshåndtering
rul ned og tryk på + ud for infrarøde enheder
Nu kan du se om der er læst en driver ind til din infrarøde port eller om
den måske er deaktiveret.

Og ja - hvis du har bluetooth ville jeg også bruge det (en bluetooth dongle koster ikke så meget)

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-01-07 21:47

Du kan købe en infrarød modtager til at sætte i din usb port, ligesom man kan få en usb dongle til at overføre via.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-01-07 21:48

Du kan købe en infrarød modtager til at sætte i din usb port, ligesom man kan få en usb bluetooth dongle til at overføre via, hvis man ikke har det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-07 01:21

Har du ikke indbygget infrafrarød, må du ud at købe en adapter, T Hansen og mange andre har dem, her er den jeg har: http://www.thansen.dk/product.asp?c=798163897&n=283057977&pn=615995174

Kommentar
Fra : Henry89

Dato : 07-01-07 19:42

Altså jeg har bluetooth på min tlf, men det er vidst ikke på computeren.. Hvad er det så jeg skal købe for at fører billederne over ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-07 21:00

For eksempel denne: http://www.mobilnet.dk/product.asp?product=303&sub=12&page=1 det går også meget hurtigere end infrarød, og enhederne behøver ikke "se" direkte på hinanden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-07 21:03
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-01-07 09:24

Nemlig - og så følger du bare vejledningen til den bluetooth.