/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HVORDAN BRÆNDER JEG?
Fra : hawaii7
Vist : 996 gange
300 point
Dato : 24-03-06 07:02

Jeg ved der er mange dygtige eksperter her i dette forum.
Jeg har købt en PC'er med cd/DVD duel layer brænder. Den skal kun bruges til at køre regnskab og medlemskartotek på. Den skal ikke på nette eller bruges til spillemaskine. Da jeg fik den startet op kan jeg ikke finde noget brænderprogram. Butikken hvor den er købt siger at det behøves ikke. Jeg kan brænde data direkte fra Windows XP. Jeg kan ikke finde ud af det. Det drejer sig om en mappe med datafiler jeg vil brænde på CD som back-up. Kan en eller anden beskrive for "en dummer niks" hvordan jeg brænder en mappe med filer over på en CD ved hjælp af Windows XP.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-06 07:18

Du kan bruge dette gratis freeware program fra vor svenske brødre:

http://www.cdburnerxp.se/

Det er på engelsk, men intuitivt let at bruge

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Traffic

Modtaget 310 point
Dato : 24-03-06 07:19

Højreklik på mappen du vil brænde, vælg "Send til",
her skulle der så gerne være angivet det drev du kan brænde med.
Vælg drevet og der vil komme et ikon nede ved uret.
Tryk en gang på ikonet og en mappe vil komme frem med filer klar til, at blive brændt.
Øverst til venstre i denne mappe kan du vælge brænd de valgte filer.

Nazgul

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-03-06 07:21

Eller du kan bruge denne her(også gratis)
http://www.cdburnerxp.se/download.php

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 24-03-06 09:12

Tak for svaret Traffic.
Har afprøvet og det virker.
Jeg kan ikke så nogen grund til at bruge et andet brænderprogram når windows kan klare det.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-06 10:02

Så vent til du skal brænde andet end DATA

Der kommer nok et tidspunkt du får brug for at kunne brænde musik CD'ere, DVD'ere, samt skabe og genskabe ISO filer (images). Dette kan Mediaplayer klare i mange tilfælde, men ikke i alle

</MOLOKYLE>