/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
.bat filer
Fra : steno
Vist : 690 gange
100 point
Dato : 18-03-06 19:24

Hej kandu. jeg har vrøvl med at åbne mine Gyldendal Ordbøger (BC31) for hver anden gang jeg prøver at åbne programmet siger den hele tiden at min autoexec.nt fil er gået ned, og jeg er snart blevet godt træt af at skulle ligge en ny AUTOEXEC.NT fil ind i windows\system32 hver gang jeg skal bruge programmet, så jeg tænkte på at lave en bat fil som hver gang windows starter, automatisk ligger en ny kopi af autoexec.nt ind i den ovenstående mappe, Så mit spørgsmål går på, om der er nogen der kan fortælle mig hvordan jeg laver en sådan fil og om der eventuelt er et program lavet til den slags???

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-06 19:43

Læg din AUTOEXEC.NT i en mappe. F.eks. C:\Programmer\NT

Lav en .bat fil med flg. indhold

Copy C:\Programmer\NT\Autoexec.nt C:\Windows\System32 (o.s.v.)

Læg .bat filen ind i opstartsmenuen. Så skulle det være klaret.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-03-06 19:45

bat filer er en ren tekstfil, i lighed med html filer. Her er blot den forskel at visse ord kombinationer virker som kommandoer.
Prøv at lægge den ud i roden på C-drevet og henvise til det sted, hvor den skal hente og aktivere information.

Der må være noget i det program som du bruger, der sletter alle spor efter sig.
Du kan også forsøge at skrivebeskytte denne BAT fil, så den ikke bliver slettet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-03-06 20:21

Steno - Dit spørgsmål: http://www.kandu.dk/Spg81970.aspx kan du slette og få dine point igen. Der er nemlig ikke kommet én eneste kommentar. Så slet spørgsmålet. Og luk så dit andet spørgsmål eller annuller det.

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 18-03-06 20:45

Nu virker det endelig, Tak arne.jakobsen. for det hurtige og brugbare svar

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-03-06 20:59

Det var så lidt steno. I øvrigt et rigtigt godt nick du har valgt dig. Kender du noget til Steno? Hvem var han og hvad kunne han? Hvad har han bidraget med i DK-historien? Søg på ham og bliv stolt over dit valg af nick. Hilsen Arne.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 19-03-06 00:24

Til Arne.jakobsen
Jo jeg kender godt nok steno, et navn som han aldrig selv har brugt, såvidt jeg ved. Han brugte selv Nicolaus Stensen, og der er da skrevet meget literatur om ham og han bedrifter/opdagelser. Så alt i alt må man sige han har betydet meget for geologi,anatomi,medicin og kirken. Han delte til en vis grad samme tort som så mange andre genier, at hans samtid ikke forstod ham, og han skulle træde varsomt med sin viden. Til at huske ham, har vi dog idag Steno Diabetes Center (tidl. Niels Steensens Hospital) iøvrigt ejet af Novo. Mit nickname er nu ikke udtryk evner som Niels Steensen, men simpelthen fordi jeg
hedder Steen så steno var nærliggende. Iøvrigt tak for tippet på spg81970.aspx
Hilsen steno

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-06 03:54

Hej igen Steno. Det var da rart at høre at du også havde viden om dit nick. Og velbekomme. Kan du have det godt. Vi tales ved ved lejlighed.