/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tastatur
Fra : Dieter
Vist : 679 gange
50 point
Dato : 11-03-06 12:58

Det sker sommetider at mit tastatur går agurk og skrover nogle helt forkerte tegn. Jeg komme vist til at røre ved en tastekombination. Men vhilken ???

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 11-03-06 13:11

Hej, det sker typisk hvis der er en fejl i tastaturet pga slitage eller hvis der er kommet noget væske i f.eks. sodavand.

Mit råd er at skifte tastaturet for den slags problemer er næsten ikke til at komme til livs. Du kan prøve at skille det ad og rense det men jeg har aldrig selv haft gode resultatet med det...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-03-06 13:37

Jeg har haft det samme problem med mit hvor f.eks bogstavet L gav et kolon og lignende, jeg genindlæste driveren og det kørte igen.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 12-03-06 18:08

Hej alle,
det viste sig at jeg havde aktiveret NUM Lock tasten på min bærbare !!.
Kom rent tilfældigt efter det.

Accepteret svar
Fra : drblah

Modtaget 50 point
Dato : 15-03-06 18:10

Det har jeg også prøvet, det sker når jeg trykker 0, shift og alt gr samtidigt. på mit tastatur fjerner jeg det igen ved at trykke ctrl. Måske virker det også for dig.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 15-03-06 19:44

Tak for svaret drblah.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 17-03-06 11:47

pt har forretningen tiger tastaturer til HOLD KÆFT MAND 20,-/mus 20,- var det ikke værd at skifte, med mindre det er fra tastaturet og opef.....