/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC crasher
Fra : Studerende4444
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 03-03-06 21:48

Min kammerats pc crasher når han spiller bestemte spil. Nogen krævende spil som GTA kører fint mens andre får computeren til at gå ned.. Hvad kan være galt

Vi tror selv at det enten er RAM eller bundkort... men er ikke sikre. Computeren er forholdsvis ny, så det undrer os lidt

Det er en
Athlon 64 3200
1024 mb ram noname
Geforce 6600GT 128 mb grafik
Asus K8N-E motherboard

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 03-03-06 22:36

Måske bliver den for varm, prøv at åbne kabinettet mens i spiller et af de spil den crasher i.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-06 00:10

Hviilke spil?

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 50 point
Dato : 04-03-06 01:02

Beskriv Crasher nærmere - Fryser den, eller genstarter den, eller får i en fejlmeddelelse?

Hvornår sker det? - efter et stykke tid, eller ligeså tit i begyndelsen som senere i spillet.

Overophedning er, som nævnt af simmaster, en meget sandsynlig årsag.
Ramfejl eller fejl i opsætning af clockningen ( er den overclocket?) er andre mulige årsager.

Godkendelse af svar
Fra : Studerende4444

Dato : 10-03-06 12:31

Tak for svaret JensT.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 10-03-06 17:30

Hvad var fejlen?