/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Rense pc/hardisk
Fra : wezzler
Vist : 806 gange
95 point
Dato : 01-02-06 10:59

Hello

Jeg overvejer at få gennemrenset/gennemtjekket min pc, hvilket jeg håber selv kunne gøre.

Har i nogle tips til hvad jeg bør gøre....
Jeg ved at man kan deframentere, diskoprydninger samt køre antivirus - jeg har awast, Bps spyware remover og spybot. Derefter vil jeg så lave et systemdannelsespunkt.

Jeg vil helst ikke bruge ekstern software...

Håber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-02-06 11:26

Hvis du mener et komplet virus scan, så kan du gøre det her, du skal tillade aktive x
http://security.symantec.com/sscv6/home.asp?langid=ie&venid=sym&plfid=23&pkj=WSMXFIZTYMWPAZTJWUF

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-06 13:06

Prøv at læse om, eventuel hent programmet EasyCleaner, den er god til oprydning, vise pladsforbrug med mere, du kan også kontrolere og eventuel forhindre programmer i at starte op sammen med Windows, læs mere (engelsk) men programmet har dansk indbygget: http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm

Accepteret svar
Fra : arnely

Modtaget 47 point
Dato : 01-02-06 16:32

Hvis du har rigtig meget snavs på din computer, så lav dog en formatering. så får du en ny computer igen.
Men det er aldrig skadeligt en gang imellem og formatere og starte på en frisk, selv om det er et kæmpe arbejde.
Hvis ikke du vil det så gå en tur forbi www.spywarefri.dk hjemmeside. Der kan du læse og downloade en masse gratis programme til check at din maskine.

Men et tip mere er og rense Temporary Internet files og Cookie mappen. Det gør du ved og åbne din browser>Funktioner>Internetindstillinger>I fane bladet General (det er det vindu der åbner som det første)>Slet filer>Sæt flueben "Slet alt offlineindhold>Klik ok
Det næste du gør er og klikke på "Slet cookies"

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 01-02-06 19:43

arnely:
Jeg bruger selv det med at formatere om ca hver måned, dog skal jeg ikke bøvle med det hele hver gang da jeg har en ghost på dvd af en frisk installation med alle de programmer jeg plejer at bruge så det er bare at smide den ind når man har formateret harddisken FULDT. Det er lækkert...
Men ja jeg vil give arnely ret i at den bedste måde at komme af med snavs på er at formatere ind imellem og sørge for at snavset ikke kommer ind....

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 09-03-06 12:32

Tak for svaret arnely.