/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Misbrug
Fra : ans
Vist : 1265 gange
20 point
Dato : 14-01-06 17:41

Kandu!

En eller flere brugere på kandu misbruger et "hul" der på nuværende tidspunkt er på kandu.

Der kan sendes "tomme" indlæg til en "tråd"

Det er ikke bare et enkelt "tomt" indlæg, der kommer. De indlæg kommer i stride strømme.

Kunne kandu ikke finde ud af en eller to ting i denne forbindelse enten

1. Lukke hullet

eller

2. Give de brugere, der har udnyttet dette hul enten karantæne eller udelukkelse fra kandu.

Kandu er ved at komme op at køre igen, men disse mails om ingenting er for meget.

Hilsen ans

Blot til orientering.

Der er ikke noget spørgsmål, men I må da godt give jeres besyv med.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-06 17:47

Jeg har ikke skrevet i Kære Arne tråden, men læst og kan ikke se nogen tomme indlæg? er det når man er deltager den slags sker?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 14-01-06 17:48

Ja, jeg er da glad for, at vi har fået muligheden for helt at fravælge mails fra Kandu.

Jeg synes også det er for dårligt, både over for teamet bag siden, og de øvrige brugere, at der er nogen der synes det er "åh så morsomt" at finde diverse smuthuller til at lave sådan noget pjat.

Og mon ikke det er samme sted fra som det syge stunt med at overbrodere siden med smileys i alle størrelser.

Og jeg synes udelukkelse ville være en god ting.
Fordi der er mulighed for misbrug af en side, bør man være voksen nok til at lade være.

mvh dova

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 18:00

Jeps, har godt lagt mærke til at der kom usansynlig mange mails fra den tråd. Troed blot folk var opp og diskutere (kunne man jo godt tro, når det er den slags tråde)

Er sgu nok en fejl, men hvis nogle gider melde det, syntes jeg det er en go ide.
Det er jo SPAM, og det er fuldt ud ulovligt.
Man kan faktisk få store bøder for det.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 18:15

Næ Trine! ..Spam tror jeg nu ikke, at man kan kategorisere det som. Spam er uopfordret e-mail. Har man meldt sig til på Kandu - har man jo samtidig accepteret at modtage mails omkring de spørgsmål/kategorier man har meldt sig til..

Der er jo også den mulighed, at fjerne fluen

MEN HOLD DA KÆFT, HVOR ER DET EN ENSPORET OG FORBISTRET HANDLING, AT SIDDE OG TASTE TOMME INDLÆG TIL ET SPØRGSMÅL

Wow, et kedsomt liv at føre.. Håber da at vedkommende om ikke andet, tager sig tid til at få dækket mere basale behov, end BEHOVET FOR AT GENERE ANDRE

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 18:24

Nu er det ikke SJOVTlængere!!

Jeg har lige modtaget en mail fra dette spørgsmål: http://www.kandu.dk/spg70932.aspx

Tråden er lukket - og jeg kan ikke FRAVÆLGE mig mails, med mindre jeg køber tråden!!

GØR NOGET KANDU!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-01-06 18:25

Njah, jeg har nu været ude for det i andre tråde også, f.eks. denneher:

http://www.kandu.dk/Spg80645.aspx

Dengang vidste jeg ikke, hvad der foregik. Det var bare extremt irriterende, især fordi jeg konsekvent får TO mails pr. indlæg.

Nu siger I så, at der er nogen, der BEVIDST forsøger at sabotere visse tråde??
Det er godtnok brandirriterende... Gad vide, hvem der oprindelig opfandt DEN sport? For jeg kan da egentlig godt forstå, hvis arne tager hævn for alle de tomme mails, der efterhånden er blevet sendt til HAM.

På et eller andet tidspunkt må vi håbe, at der kommer ro over kandu, -at huller bliver lukket og at brugerne begynder at anvende de gode værktøjer der nu er til at undgå konflikter og sammenstød med de med-brugere, som man ikke kan sammen med.

Men hvis nogen VIL have konflikter, ja så FÅR de dem nok også.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 18:28

Får arne tomme mails?!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-01-06 18:28

Creamygiel, ved du virkelig ikke hvem det er

Citat
Idag fik jeg en emil om at der var kommet en kommentar til et spørgsmål jeg havde stillet.

Dét var der bare ikke

..kommentarene kom senere ..og da var der også skrevet noget i tråden.

Gad vide om man kan tæppebombe andre brugere med emiler, hvis blot man sender en tom kommentar?

Sorry... for ulejligheden, men jeg sender altså lige 10 TOMME indlæg. Er det til besvær?

Så må jeg jo kompensere ..på den ene eller anden måde

..men meld lige tilbage taliskoko

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-06 15:45

--------------------------------------------------------------------------------
..og hér kommer den 11 emil.

Fik du dem taliskoko?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-01-06 15:47

--------------------------------------------------------------------------------
Molokyle> Har modtaget 6 beskeder om indlæg. Men der er kun dit ene her 12-01-06 15:43.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-01-06 15:47

--------------------------------------------------------------------------------
Der kom 6 til.....

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-01-06 18:32

Ja, altså ved ikke om vedkommende er den der morer sig nu, eller blot ophavsmand til "spøgen"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 18:32

Altså Birgitta. Ikke for noget, men du kan sq ikke proppe dine små kasser for hvad du mener er korrekt - og ikke korrekt ned over hovedet på folk..

I aftes ville du, at Ripley skulle skrive et "privat indlæg" til en brugere, i stedet for at stille et spørgsmål..

Idag gjorde du ALLE opmærksom på, at de i stedet for at tage en konflikt bare kan blackliste ALLE de brugere de ikke sympatiserer med. Sig mig ærligt, hvordan fanden klarer du dig ude i det virkelig liv?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 18:34

Dova, jeg tror Molo er dén der fandt hullet, ja. Men jeg aner virkelig ikke hvem der følger trop..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-06 18:39

Citat
Gad vide, hvem der oprindelig opfandt DEN sport? For jeg kan da egentlig godt forstå, hvis arne tager hævn for alle de tomme mails, der efterhånden er blevet sendt til HAM.

Hvor ved du det fra Birgitta??????

Creamy køb ikke den anden tråd, det er en af mine tråde, der er blevet lukket for en uge siden, den er intet værd, men arne.jakobsen fik 2 point.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-01-06 18:42

Nu ved jeg jo ikke, hvor mange mails de forskellige får. Men kunne det være en mulighed, at derblev sendt en mail, når folk fravælger fluebenet og trykker send???
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 14-01-06 18:45

hvorfor er jeg blacklistet af creamy girl???

Og hvad er det helt nøjagtig man gør??? jeg kan da ikke se tomme indlæg?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 18:46

Ja Jette, men det var sådan ca 1 millon 1 millard mails, der kom lige efter hinanden - og så interessant er spørgsmålet sq ikke

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 18:48

Shyyy "Trold".

Du er ikke BL, men fortæl det ikke til nogen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 18:50

Øhh, uddyber lige svaret til Jette..

Selvom man ikke gider deltage længere i føromtalte spørgsmål, så var mængden af mails enorm - og i et sådant tempo, at det ikke handler om at folk fjerner fluebenet..

Giver det mening?!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 18:54

Altså.... ang blackliste...
Dem der har det der Error billed, er det ikke dem som har black listet mig ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 18:55

Tror forøvrigt det er en fejl...det der med alle de der mails...
Ka sgu da ikke passe at der er en der gider sidder og trykke SÅ længe ?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 19:01

Trine, spørg arne om det der Logo. Han har tjek på det

Sorry, kunne ikke la´vær´!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 19:34

okay.
Men creamy, har du blacklistet mig ? det er bare fordi du har sådan et billed, og det syntes jeg også Ans havde da jeg først læste denne tråd.
Men så burde jeg jo ikke kunne læse hendes tråd eller hvad ?
Men nu har hun godt nok ikke det billed mere, nu kan jeg godt se hendes :S

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-06 19:40

arne.jakobsen er ekspert på det spørgsmål Trine08, så spørg ham.

Jeg har ikke blacklistet dig, men hvad andre brugere har gjort ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-01-06 19:41

Hej creamygirl.

Ja, det giver mening. Sjovt, der er sådan en forskel. Jeg får ikke ret mange, hvor der ikke er noget indlæg - heldigvis. Men jeg er her jo så heller ikke så meget igen.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 19:45

Det er nu ikke så underligt, Jette..

Du skal jo være deltager i den/de spørgsmål der "spammes" - og den optalte tråd har du så vidt jeg ved, ikke deltaget i..

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 19:45

Ja okay, men må sgu da være temlig ireterende at hvergang der er nogle der vil vide noget om Blacklisting, så bliver arne spammet til med private indlæg, så tænkte at jeg lige ville spørge jer.
Arne har jo heller ikke en jordisk chance for at vide om creamygirl har listet mig eller ej.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 19:47

Hvad snakker du om, Trine?!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 19:47

Om du har blacklistet mig ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 19:55

Excuse me !

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-06 20:25

Citat
Trine08

Dato : 14-01-06 19:45

--------------------------------------------------------------------------------
Ja okay, men må sgu da være temlig ireterende at hvergang der er nogle der vil vide noget om Blacklisting, så bliver arne spammet til med private indlæg, så tænkte at jeg lige ville spørge jer.
Arne har jo heller ikke en jordisk chance for at vide om creamygirl har listet mig eller ej.
--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Ja okay, men må sgu da være temlig ireterende at hvergang der er nogle der vil vide noget om Blacklisting, så bliver arne spammet til med private indlæg,

er det noget du ved noget om Trine08.

Een ting er sikkert, jeg vil bede kandu om at undersøge, hvor de "tomme" mails kommer fra.
Det kan kandu nemlig finde ud af.

Det er mere end en tråd, det drejer sig om, men trådene har noget til fælles.

Og den/de brugere kan ikke fjerne deres tomme mails.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 20:28

Say what ?
om jeg ved noget om hvad ?
Blacklisting og arne ?
Eller tomme spam mail ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-06 20:47

Citat
Ja okay, men må sgu da være temlig ireterende at hvergang der er nogle der vil vide noget om Blacklisting, så bliver arne spammet til med private indlæg, så tænkte at jeg lige ville spørge jer.
Arne har jo heller ikke en jordisk chance for at vide om creamygirl har listet mig eller ej.
--------------------------------------------------------------------------------

????

Det er din udtalelse Trine08

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-06 20:55

Vil det sige at over 100 af de 170 meddelser jeg modtog om "smukke" Arne var blanke?
Så trekvart undskyld, hvis jeg over reagerede...

Kan en mulig forklaring være følgende:

Hvis et større antal brugere er træt af at høre om eksempelvis Arnes fortræffeligheder
og vil fjerne fluebenet, forsvinder det ikke hvis man blot fjerner det og forlader spørgsmålet.

Er man ikke nødt til at fjerne fluebenet og herefter trykke på send?
Vil en sådan handling medføre at der afsendes et tomt svar på spørgsmålet??

Svend, der forsøger at ressonere, måske uden at kende baggrunden tilstrækkeligt...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-01-06 20:56

Jeg har sendt nogle stykker af tomme mails, for det er som om det ikke virker... Jeg får mails alligevel...
Og så går jeg ind og fjerner flueben igenigen...

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 20:59

Ans< ja, det er min udtagelse.
Men hvorfor spørger du om det er noget jeg VED noget om ????
Ved noget om hvad ?

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 14-01-06 21:03

Ups... jeg er da også blacklisted af creamygirls logo

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 21:05

Det vælter da også ind med Spam mails fra den her tråd...eller er det bare mig ?
tror sgu det er systemet den er gal med.
Men ved det ikke.
Også underligt at det kun sker i nogle tråde,,, ligesom om det kun er de tråde med mange indlæg.
Kunne være der var noget maskineriet ikke fatter, når der pludselig er så mange indlæg i en tråd..og derfor kikser den.
Men er blot et ynkeligt gæt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 21:08

Jeg har lige prøvet at fjerne flueben/send
og sætte flueben/send Mon ikke det gav mails og, at det er forklaringen på, at der er mange af den slags i de lange tråde - der er flere der bliver træt af at få mails fra dem??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-01-06 21:12

Tjah, man kan kun gætte på, hvor slemt problemet har været i arnes tråd:

http://www.kandu.dk/Spg80645.aspx

-----Hvor siden har været vist 623 gange nu... Den tæller jo hver gang man sender et tomt indlæg.

Denne side har trods alt "kun" været vist 172 gange lige nu....

Men jeg er ret spændt på, hvad kandu siger... hvis de siger noget.....

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 21:13

jo, det er måske noget af forklaringen.. men...
jeg har altså modtaget usansynlig mange mails herfra.
Men jeg ved det ikke...så langt rækker min intelligens slet ikke.
Der må jeg skuffe jer fans.
Beklager.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-06 21:16

Jeg lukker først tråden/spørgsmålet, når jeg har fået svar fra kandu.

Det er ikke sikkert at kandu vil oplyse mig om den de/brugere, der sender tomme indlæg.

Men de stopper vel det "hul".

Jeg mener stadig at den/de brugere, der har udnyttet "hullet" enten får karantæne, eller smides ud af kandu.

Jeg har til kandu opgivet et par "tråde/spørgsmål", så det for kandu vil blive lettere at finde synderen/synderne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-06 21:23

Birgitta

Citat
-----Hvor siden har været vist 623 gange nu... Den tæller jo hver gang man sender et tomt indlæg.

Nej, den tæller kun hver gang en eller anden har logget sig ind på siden.

Den sender kun et "tomt" indlæg, hvis du trykker på send.

Men du er måske en af dem, der trykker på send, når du har været i en tråd/spørgsmål uden at skrive noget?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 21:24

Er du sikker på, at det er bevidst Ans?
Der er mange fejl på systemet endnu. Jeg opdagede at jeg fik mail når jeg selv kommenterede, der var nemlig ikke andre i den tråd. Rasmus havde ikke hørt om fejlen, men ville sørge for at der blev kigget på det, hvilket tilsyneladende skete, og derfor kunn ejeg godt forestille mig, at udover at man klikker på send med fjernet flueben også kan være andre fejlfunktioner der udløser en mail.

Altså ingen paranoia før der er grund til det.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 21:28

Tror BjarneD har ret.
De har jo nærmest lavet et helt nyt forum, er klart der vil være et par små fejl i starten.
Sådan er det ihvertfald ofte på andre sider.
bare de skal lave ikonerne om, så er der problemer, og her taler vi altså om et helt forum der har været igennem en total renovation.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-06 21:33

BjarneD

Ja, jeg er sikker på at det er bevidst.

Det er blevet testet af en bruger på kandu.

Der er også en sammenhæng med de spørgsmål, som jeg har deltaget i, og de spørgsmål hvor jeg får "tomme" mails.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 21:35

Ans< ja selvfølgelig.
Du for jo af gode grunde ikke mails fra de tråde hvor du ikke selv er med.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 21:39

Jeg ved det ikke,men ærgrer mig over den udvikling da Kandu trods alt er en hjælp til mange.
Jeg fik for øvrigt lige en privatmail fra en spritny bruger, der havde et problem.
Jeg løste det, men det er bare endnu et eksempel på, at det ikke er gennemtænkt for spørgsmålet skulle selvfølgelig have været åben for alle (det forklarede jeg den nye bruger).
Der er mange HIK, men også virkeligt fine forbedringer så giv det enchance og lad være med at udnytte evt. huller til chikane. Det er trods alt bedre at skændes og "kæmpe med åben pande".

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-06 21:47

BjarneD

Jeg kæmper og skændes med åben pande, det er jo sådan du kalder det.

Jeg udnytter ikke huller.

Så derfor har jeg her gjort opmærksom på at nogle brugere/bruger udnytter den/de huller, der er..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 21:55

Ja, ja - jeg tror dig Ans.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-06 22:05

Kan man i det hele taget fjerne flueben aktivt uden at trykke på send?

Svend, der skriver dette efter at have fjernet fluebenet, FOR IKKE AT SENDE ET TOMT INDLÆG.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 22:13

Citat
Du behøver nødvendigvis ikke at skrive et indlæg for at abonnere på dette spørgsmål.

Ja tak, send mig en e-mail når der er nye indlæg til dette spørgsmål.

hentet fra: ", du har følgende muligheder", som står lige over hvor indlæg skrives og det har altid været sådan at amn skulle trykke på send både for at abonnere og slette en abonnering på spørgsmålet. Så vidt jeg ved

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-06 22:27

Og når jeg gør dette, kommer der så et blankt svar?
Svend der i to omgange, svarer her, og fjerner fluebenet lige efter.
Kommmer der kun et svar? Eller får i to lige efter hinanden??

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 22:29

Vi får to

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-06 22:45

Jeg fik kun et, må være dit cremygirl...
(jeg får så ikke for mit eget, og var jo ude anden gang).

Hermed bør det være bevist at mange tomme indlæg skyldes brugere der fjerner flueben.
Det er naturligvis en fejl der må rettes...

Er det iøvrigt ikke bedre at fjerne automatikken, så man aktivt skal bede om advi?
Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-06 22:56

Noget har jeg da på nuværende tidspunkt fået ud af denne tråd/spørgsmål

Nu venter jeg, og sikkert også nogle brugere, på svar.

Vil kandu gøre noget ved de brugere, der de sidste par dage har ødelagt det for andre brugere på kandu, ved at sende tomme mails.

Jeg håber selv, at kandu ud over at stoppe "hullet" vil give den/de brugere karantæne eller bortvise dem fra kandu.

Det er især to tråde, som jeg har henvist til.

I må hygge Jer til svaret kommer. Kandu kan til hver en tid finde ud af hvilken bruger, der har send "svar" til en tråd.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 22:56

Jo, det mener jeg også Svend..

Jeg begriber slet ikke, hvorfor man skal fravælge sig mails - når man ligeså godt kan gøre det den anden vej rundt (tilmelde sig)..

Hvad der ligger af forklaringer på dette, er jeg undrende overfor..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-06 22:57

send=sendt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-06 22:59

Hvis man bare lurer i et spørgsmål behøver man da ikke at "sende" med mindre man er meget nysgerrig og vil modtage mails fremover.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 23:01

Det er rigtigt Ans

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-06 23:03

>Vil kandu gøre noget ved de brugere, der de sidste par dage har ødelagt det for andre brugere på kandu, ved at sende tomme mails.

Og hvis de nu i god tro kun har fjernet flueben og trykket på send...
Svend, der nu gør det...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-01-06 23:09

Sorry, men dén teori - tror jeg ganske enkelt ikke på, at der holder vand Svend..

I spørgsmålet "kære arne" kom der ca 150 mails, hvor der ikke var lagt nogen kommentar - og tjek selv, hvor mange profiler der har deltaget i tråden.. Skulle samtlige i tråden have sat et flueben og sendt et tomt indlæg, fordi de ikke gad deltage mere - så vil det ALDRIG kune nå op på dette antal..

Tempoet hvormed disse mails arriverede, hænger heller ikke sammen..

Næ, jeg tror der én eller flere der legede lige vel rigeligt i eftermiddags

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-06 23:13

svendgiversen

Hvis du stadig er her, så kan jeg ikke sige om kandu vil gøre noget ved problemet, men jer tror, at der er en eller flere, der måske skal tage en ekstra ble på i nat

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 23:15

Det lyder godt nok voldsomt, men man kan jo fjerne fluebenet som jeg gør nu og huske at fjerne det inden Send, så kan den eller de der gør det ikke genere ret meget og man kan da godt følge med hvis man absolut vil.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-06 23:16

Enig creamy.

Jeg er en af dem, der ikke har fjernet fluebenet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-06 09:16

>Hvis du stadig er her...
Nej, jeg gik "ud" for ikke igen at skulle slette over 100 meddelelser,
alligevel måtte jeg slette en 5-6 stykker her til morgen.

Den variable tid for advi gør jo de test vi foretog i går aftes usikre,
(eksempelvis behøver de to mails creamy modtog ikke at være mine).

Er det virkelig "send" kommandoen der udløser meddelelser? og ikke den modtagne tekst??
er det jo en alvorlig fejl hos kandu.
Den kan vel ikke have eksisteret i flere uger uden at kandu har opdaget det???
(er det virkelig tilfældet kan antallet af tomme meddelelser hurtigt vokse,
fordi man automatisk får flueben, som semi nyserrige brugere så vil fjerne flere gange).

Vi går jo ud fra at eksperter fra kandu følger debatten i dette forum,
(det er bl. a. derfor det kun bør indeholde korte, saglige bruger spørgsmål).
Sker det aldrig at én fra kandu meddeler at dette problem nu er kendt? og vil blive rettet??
Venligst gør det nu.

Svend, gammel trouble shooter, heldigvis i en anden branche med bedre debugging værktøjer.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-01-06 12:02

Svend, jeg TROR ikke, at vi skal regne med, at kandu følger denne tråd. Det har de aldrig gjort før. Tråden her er ment som en mulighed for at BRUGERE kan udveksle erfaringer om brugen af kandu.

Men der er jo nogen, der har rettet henvendelse til kandu-teamet om problemet med de tomme mails. Så det bliver vel bare rettet på et tidspunkt.. Hvis det er DET der er problemet og årsagen til de mange mails.

Forøvrigt har jeg fået omkring 30 mails fra dether spørgsmål her til morgen. Og eftersom jeg lukkede ved ti-tiden, og jeg får to mails pr indlæg, så må det siges at være meget normalt..
Måske HAR kandu løst problemet??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-06 12:27

Det ville da være naturligt for enhver net udbyder at følge brugernes reaktioner...
(mon ikke kandu gør dette? meget billig markedsforskning).

Og 30 mails efter klokken ti er jo stadig for mange,
du skal jo kun have et pr nyt indlæg... med indhold...
God Søndag, Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-06 12:39

Birgitta,

der har været 26 indlæg i denne tråd mellem dine sidste 2 indlæg.

Selv om du lukker din computer får du jo stadig mails til et spørgsmål, du har deltaget i, med mindre du har fjernet fluebenet.

Så det passer da med at du har fået ca. 30 mails til denne tråd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-01-06 12:58

Undgå at få maaange mails om det samme spørgsmål:

Skift din kontorstol ud med en toiletstol, bestil mad udefra, køb en nakkepude til stolen - vær beredt! - for så fanger du emil, når han fiser om hjørnet første gang!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-06 13:54

Så har jeg fået svar fra kandu

Citat
Hej Ans

Vi har fået lukket hullet.

De brugere som var skyld i disse e-mails var ikke selv var klar over det da det skyldtes en fejl med en bestemt internet browser.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-06 14:05

Tak for din indsats ans...

og kandu lavede slet ikke noget forkert?
(hvorfor mon man ikke fortæller mere om baggrunden for fejlen).

Svend, der lukker nu; uden at sende tomt, hurra...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-01-06 14:07

ans og svend: Jeg skriver jo også selv, at det nok passer meget godt med 30 mails efter kl. ca 22.
--så det kunne tyde på, at problemet er løst?

svend, jeg har et lille helt privat problem med at kandu sender mig to mails pr indlæg, -sandsynligvis fordi jeg skiftede e-mail adresse lige efter nytår. Jeg kan stadig modtage mails på min gamle adresse......... Selvfølgelig er det en fejl, -en dum lille en, men jeg nænner ikke at belaste kandu med den lige nu, hvor de har travlt med vigtigere ting. Og hvis bare problemet med "hullet" er blevet løst, så er det andet problem ikke så stort. -Men det forårsager, at jeg konsekvent modtager dobbelt så mange mails som der er indlæg til.

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 15-01-06 14:16

[citat]
Og mon ikke det er samme sted fra som det syge stunt med at overbrodere siden med smileys i alle størrelser.
[citat]

NEJ NEJ NEJ.........NEJ NEJ NEJ.........NEJ NEJ NEJ.........NEJ NEJ NEJ.........

Dova ::::::::::::: det tror jeg bestemt ikke.

Jeg er en af dem der legede med store smiley's - og ville ikke finde på at genere nogen på den måde.....................jeg prøver så vidt muligt at tale med åben pande.

Ps. Det er lækkert med gættepåstande........................bliver man bedre selv af den grund.
I mit lange liv har jeg tit oplevet personer, som påstod/gættede om andres fortrædeligheder.....
...............................................for at dække over egne fejl.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-01-06 14:25

Det kaldes projektion, eyvind..

I klar tale betyder det, at man skaffer sig af med et ubehagelig objekt ved at sende det over på en anden. Man projicerer det.

Og selv du benytter dig af denne forsvarsmekanisme fra tid til anden..

Det er en naturlig reaktion. Om den er hensigtsmæssig - er en hel anden snak..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-06 14:40

Citat
De brugere som var skyld i disse e-mails var ikke selv var klar over det da det skyldtes en fejl med en bestemt internet browser.

kandu, det er ikke korrekt, det var der en eller flere brugere, der var klar over, at det skyldtes en fejl.

Og det blev udnyttet.

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 15-01-06 14:41

CG -
Det vil jeg ikke afvise (jeg kan nemlig ikke huske alt hvad jeg fortager mig)
Men man skal da angribes før man forsvarer sig..............ellers er det et angreb man foretager.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-01-06 14:43

Nix Eyvind. Forsvarsmekanismer behøver skam ikke blive udløst at et angreb..

Din kommentar er en OM'er

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-06 14:46

emesen

Jeg siger ikke det var dig der fandt ud af det med at sende de mange tomme mails, men længere oppe i tråden her, citerer jeg fra en anden tråd, hvor en fandt ud af det, og afprøvede metoden på en bruger der sagde ok til det

Og Birgitta:

Det med de to mails pr. indlæg.

Jeg har frasagt mail på spørgsmål, men får mails ved egne spørgsmål og når jeg har fået point for accepteret svar.
og der er ofte enslydende mails, altså f.eks. 2 mails om accepteret svar på samme spørgsmål.
Så det er ikke din mail, men sys´temet der laver den fejl.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 15-01-06 14:54

OM'er
man bør da angribes før man forsvarer sig

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-01-06 14:55

dova, det er ALLE mails fra kandu, der kommer duplo.
Hvis jeg skal have 2 mails for egne spørgsmål, så får jeg fire...

Når der er besked om accepteret svar, -ja så får jeg to stks...

Det er ikke "ofte" det er ALTID.

Jeg har fået lavet et eller andet dimselut så al post til min gamle mailadresse bliver videresendt til min nye adresse... Så nu får jeg både den til den gamle adresse og den til min nye adresse. Det er síkkert en lille ting at få kandu til at stoppe den gamle post... men det kan godt vente... Det ER en småting.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-01-06 14:58

Emme..

Vi taler ikke om at forsvare sig. Vi taler om begrebet "forsvarsmekanismer"

Forsvarmekanismer betyder IKKE at man forsvarer sig mod andre..

Man beskytter/forsvarer sit "jeg" mod omverdenen!...

En forsvarsmekanisme er IKKE et angreb..

Basta

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-06 14:59

Fjerner lige fluen, så dette er ingen tom indlæg!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-01-06 14:59

Spædbørn benytter forsvarmekanismer. Forklar lige, hvordan en baby går til angreb?! *G*

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 15-01-06 15:09

Ja ja ja Creamygirl.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 15-01-06 15:29

Uha, det var en lang tråd med rigtig mange konspirationsteorier, hvor vidt nogle af dem blev projeceret er jo en anden sag.

Fint at synderen er fundet.....så kan vi jo selv vælge om vi tror på historien om systemfejlen eller vi tror at kandu undlader at hænge en/flere brugere ud.

kaster vi os ud i denne sport vil der under alle omstændigheder være tale om konspirationsteorier, hvilket man ikke skal forklejne, da disse oftest er de mest underholdende.

Tak fordi du gjorde arbejdet Ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-06 23:11

Kandu har ændret flere ting i dag.

Når du/I modtager en mail fra kandu kan man nu se hvilket spørgsmål, det drejer sig om, uden at skulle åbne en mail.

"Hullet" med spam-mail er også lukket.

"almindelige" brugere er ikke mere på månedens bedste.

Man kan nu slette sit spørgsmål og få sine point retur, hvis ingen har svaret.

Det vil også blive muligt at redigere i sine spørgsmål, før de bliver sendt (hvornår ved jeg ikke) men det sker snart.

Tak til Søren på kandu, han har først modtaget min mail i dag, den var lang, men han har arbejdet på sagen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-01-06 23:14

Fedt, endelig at kan se hvad det er for spørgsmål UDEN at skal åbne hver eneste mail..

Det var nemlig fælt irriterende, Søren

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-01-06 23:28

Ans..

Få lige ham der Søren til at hæve logind pointene til 20..

Det er sq ligesom at gå ned i løn - og hvem bryder sig om det?!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-06 23:41

Jeg vil prøve, men det bliver først i morgen.

Søren har rettet på de ting, jeg bad om i dag. Jeg er især glad for at man nu kan se, hvilket spørgsmål det drejer sig om, når man får mails fra kandu.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-01-06 23:44

Ok...Få ham med på 30 - nu du alligevel skal til at forhandle *G*

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-01-06 11:24

Der arbejdes med sagen fra Kandu's side, i går da jeg trykkede på send, fordi jeg ville følge med i indlægget, fik jeg at vide jeg skulle skrive noget.

Det stod med røde bogstaver, i den grå bar ovenover her.
Jeg vil senere i dag skrive et indlæg til Kandu, Ok Ok vi er i "Kandu" ser jeg, så kan jeg ligeså
godt skrive det nu.

Altså til Kandu's hovedkontor.
På et tidspunkt skrev I, at når det nye Kandu kom, ville der være fildeling med til brugerne,
jeg har brokket mig over det et par gange, at I " glemte" det, nu I er ved at rette systemet til,
så glem det ikke denne gang.
Det skulle selvfølgelig være med en sejg kendingsmelodi, når man åbnede Kandu,
og et superbillede der lige blussede op, og så fladede ud, inden vi gik over til det
seriøse, som Kandu, jo er så kendt for, ha ha ha . Vi skriver 2006, glem det ikke.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-01-06 15:23

Citat
Når du/I modtager en mail fra kandu kan man nu se hvilket spørgsmål, det drejer sig om, uden at skulle åbne en mail

Det har man da kunnet hele tiden, altså nummeret på spørgsmålet.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-06 17:40

De mails jeg fik fra kandu der stod "Kommentar til et spørgsmål, du abonnerer på"

Så skulle jeg åbne mailen for at se nummeret på spørgsmålet.

Nu skal jeg ikke åbne mailen, men kan med det samme se hvilket spørgsmål det drejer sig om

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 16-01-06 18:33

Dova, du har ret i, at nummeret stod der, men det krævede at mailen kunne læse en meget lang tekst i "emne".

Jeg kunne heller ikke læse i mit emnefelt (hotmail), hvilket spørgsmål det drejede sig om. Men når jeg åbnede min hormail i Outlook kunne jeg også læse nummeret.

Så synes, det er godt teksten er blevet kortet ned. Det var da helt unødvendigt med den lange tekst.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-06 18:42

grethes,

jeg bruger også hotmail, og er glad for, at kandu ændrede det.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-01-06 19:18

Hva så, Ans?!

Gik Søren på "krogen"?! ...Får vi lønforhøjelse, eller skal jeg sælge skodaen?!

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 17-01-06 11:41

Hvad skal du have for Skodaen, creamy? 50 point?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-01-06 12:03

Vivi Den er ikke 10 værd!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-06 17:04

Lønforhandlingerne er afsluttet.

Creamy, du kan beholde din Skoda, vi er steget i løn , så nu er lønnen mere værd end skodaen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-01-06 17:35

Kæft, du er go' Ans!!

Jeg er glad - og stolt ved at jeg kender dig

Jeg må finde på noget mere, du kan gå i forhandlinger med *G*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-06 21:48

Mine sidste spørgsmål til kandu

Citat
1. Søgefunktionen. Hvis jeg skriver en brugers navn og trykker enter, så kommer jeg tilbage til seneste indlæg. Hvis jeg klikker på søg, så er siden ikke opdateret siden den 24.12.05

2. Tidligere var det muligt at stille et spørgsmål til 1 point, det kan man ikke i dag. Hvorfor?

3. Det mindste antal point, man kan stille et spørgsmål med er 10 point, den daglige optjening, hvis man logger på kandu. Tidligere var det 20 point. Hvorfor er vi gået ned i løn?

4. I månedens bedste er der farveforskel mellem linierne, men det er der ikke i seneste indlæg!!!

5. Hvis man søger i en "almindelig" brugers profil, kan man se hvor mange ledige point brugeren har. Det synes jeg skal fjernes.

svar fra kandu

Citat
Svarende kommer her :

Dette er åbenbart en større omgang, der er en programmør som er i gang med at finde ud af, hvad det går ud på.
I dag giver vi 5 point tilbage til dem som afslutter deres spørgsmål, derfor har vi sat en grænse på 10 point.
Dette er hermed lavet om til 20 point om dagen, for der er da ingen som skal gå ned i løn ;-)
Dette er hermed også lavet om så den viser forskellige farver mellem linierne.
Dette er ikke ændret endnu, men vil komme med i næste version.

Punkt 5 er blvet ændret i dag.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 18-01-06 00:20

Ans: jeg plejer åbenbart at gå "for tidligt i seng" - det her hævner sig i morgen.
Men du har fuldstændig ret, nogen havde været natteravne før mig
Knus Ripley

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-06 00:27

Det er først blevet ændret i dag

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-01-06 05:02

Hvor mange her, kan lægge æg

Ans , kan du ikke så´n lige spørge, om hvor de manglende smileyer er blevet af.
ja og så altså dova, det ser grandgiveligt ud til at du har 'lånt' en smiley og sat den der,
hvor at profilbilledet hører til.

Men det er nu sjovt , med den pointhævning, sjovt at dem der har skuffen fyldt med peanuts,
jubler over en ekstra nød

Keldd, den fildelle, den laver vi da bare selv,
hvis vi altså må for de andre

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-01-06 10:06

Natmaden.
Jeg har sgu været lige ved at efterlyse dig, jeg bryder mig ikke om,
at nogen Kanduer, er væk i længere tid ,UDEN jeg er vidende om det.
Fil delingen, har jeg ikke fod på, men jeg har nogen øh, vovede billeder,
jeg har lovet emesen, når fil delingen kommer op at køre.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-06 10:34

Er det ikke kun englen, der mangler nu. Til gengæld er der kommet nye smileys.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-01-06 10:49

Nye smileys

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-01-06 10:53

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-01-06 10:55

Øv, det var et forsøg på at lave englefisken, men den er væk.

Det er frk. Fidus der har lavet de nye smileyer

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-06 10:58

Jeg har lige sendt en mail til kandu om "englefisken"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-06 11:00

Molo og NielsPT har lavet et par af dem.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 18-01-06 11:00

Ja av for den, der er skam kommet noget til legebørnene og barnlige sjæle

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-06 11:03

så skulle den være der.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-01-06 11:20

Ja, og mit mislykkede engleforsøg blev endda ordnet også

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 27-01-06 12:18

Tak for svaret dova.

Citat
Fordi der er mulighed for misbrug af en side, bør man være voksen nok til at lade være.

Fejlen blev rettet

Hilsen ans og god weekend

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-18 19:57

Det var da en hyggelig lang tråd......................fra gamle dage.
Når man så kigger på samtalen hvor der til tider råbes i øst og svares i vest, ser det sjovt ud.
Mig selv incl.
Hilsen fra gamle emesen - nu noget ældre Eyvind.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-06-18 07:11

Hej de fleste
Jeg synes det var et klogt indlæg jeg havde for 12 år siden,men det havde alle i andre jo også som jeg kender,Men nu er vejret jo dejligt,og jeg vil gå ud og klippe hækken,så ha' en god sommer hilsen Keldd