/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
IP adresse
Fra : jesper.s
Vist : 578 gange
70 point
Dato : 07-01-06 11:28

Hej.

Der er en der har trængt ind i min computer (trods firewall), og har efterladt sin ip adresse. Er det muligt jeg kan finde ud af hvem det er ved hjælp af ip adressen?

Skrøder

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 07-01-06 11:32

Nej - ikke hvem vedkomne er. Der skal en dommerkendelse til så vidt jeg ved.

Men du kan se hvilken udbyder det er.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 07-01-06 11:33

Du kan prøve her
http://www.ripe.net/whois

Hvordan har du fundet frem til hans ip ?

->Brommi

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-01-06 11:36

Her kan du også finde hvilken udbyder/host-navn opkaldet er kommet fra
http://www.hcidata.co.uk/host2ip.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 07-01-06 12:41

Ip adressen kom frem i mit antivir program, så han/hun må være lidt af en amatør til at skjule sig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-06 13:46
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 70 point
Dato : 08-01-06 13:39

Hvis IP-adressen er en dynamisk adresse, så kan du ikke umiddelbart finde personen. Men har du dato/tid på besøget, kan udbyderen finde ud af hvem der havde tildelt denne adresse inden for dette tidsrum.

Det er kun statiske adresser der er låst fast til en bestemt bruger.

Altså vedkommende kan spores, selv om det kræver lidt ekstra.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 11-01-06 10:57

Tak for svaret severino.