/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
3D Studio Max
Fra : Jerry123
Vist : 265 gange
40 point
Dato : 05-07-05 16:16

Hvad bør jeg satse på, når jeg køber en ny PC til bl.a. at køre 3D Studio Max? Nogen siger 4 GB RAM vil være en god idé, en god AMD processor, en hurtig harddisk og et fornuftigt grafikkort. Jeg har 12.000-13.000 kr at bruge på købet. Hvad er vigtigt at satse på, og hvor kan jeg spare...?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-05 16:24

Ca. 3 Ghz cpu
1,5 - 3 GB Ram
God køling af processor
rimelig hurtig HD (en Seagate baracuda 8 MB cash)
Et godt grafikkort
Hvis du bygger eller lade bygge får du mest for pengene (og der er rigelig med penge til formålet)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-05 16:26

En af mine venner "kører" 3D studio Max
Jeg kan spørge ham i morgen, hvad det er han lige har købt.

Kommentar
Fra : Jerry123

Dato : 05-07-05 16:40

Ja, gerne.

Jeg har kig på en AMD Athlon 4200/512 kb med 3-4 GB Kingston Value RAM DDR2 (PC4200 PC533), en Hitachi/IBM UltraStar 10000 rpm harddisk og et Asus ATI 9250GE 128 MB grafikkort m.m. Den kan fås til 12.823,-

Er køleren vigtig, eller er det ligegyldigt hvilken type jeg vælger?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-05 16:56

Det er vigtigt med en lydløs køler som køler godt nok - for cpu'en kommer jo på arbejde når der skal renderes.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-07-05 18:20

Det lyder som en super maskine du der har kig på.

Køleren er meget vigtig, da der virkelig skal køles når den kommer til at arbejde.

Kig dig lidt omkring på edbpriser.dk og læs om anmeldelserne på de forskellige kølere og vælg helst en med et lavt db, men alligevel en der er virkelig god til at køle.

Fijala

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-05 16:01

Selvfølgelig var han der ikke i dag.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 40 point
Dato : 07-07-05 16:55

Nu har jeg talt med ham og det passede meget godt med det jeg har skrevet.
Han bruger dog SATA HD men det er ikke så vigtigt.

Grafik 250 MB
Harddisk på 200 8MB cashe
2 GB ram
3.0 CPU (men havde han penge blev det til et motherboard med 2 stk CPU og 4 MB ram)

Godkendelse af svar
Fra : Jerry123

Dato : 07-07-05 18:43

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-05 19:11

Han har også et Asus bundkort hvor der følger programmet Asus probe med til at holde øje med temp.